Ongelmana on -96 RS 2-tontun moottoriöljyn hukkuminen. Alleen ei seistessä valuta ja epäilen vahvasti, ettei ajossa tielle valuta tuota määrää mikä tällähetkellä häviää. Moottorin ala-osa on helvetin märkä moottorin ja laatikon väliltä. (Sierrassa taannoin kampuran stefa päästi öljyt läpi ja tällöin maahankin jäi yön jälkeen lätäkkö.) Eihän ole mahdollista että vain ajossa ko. stefa kusee 1l/2000km ja silti yön yli parkissa hankeen ei tiputtele mitään

Viimeksi vaihdoin moottoriöljyt tohon kuukausi sitten ja öljyä oli kulunu puoli tikullista 10000km. Öljyä on tuon jälkeen hiljalleen alkanu hävitä enemmän. Viikon aikana nyt on kulunu jo tikullinen. Lisäsin öljyä koneeseen ett pääsen huomen viemään ton tallille. Öljynä käytän (Mobilin 5w50)
Voiko kannentiivisteen läpi hävitä tuota määrää öljyä ilman että näkyis millään tavalla päästöarvoissa ja savutuksena? Pirssin katsastin viikko sitten ja päästöarvot oli pirun hyvät. Jäähdytysnesteetkin on ihan terveen väriset. Polttaako fordissa lohkolämmittimen vastus kannentiivistettä samaten kuin joissain volkkarin moottoreissa? (esim. 1.3 Jetassa)
Kumpaa täällä väki pitää todennäköisempänä kampuran tiivistettä, vaiko kansipahvia? Tai jotain muuta, jos niin mitä? Aikaa ja mahdollisuutta ei ole ollut vielä perehtyä tähän ropleemaan...

Kiitoksia jo ennakkoon
