"xr3i" sähköongelmia
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
"xr3i" sähköongelmia
Elikkä kaasari cvh koneeseen asennettu xr3i ruisku. Auto ei starttaa joka johtuu siitä ettei bensapumppu pyöri. Yhdistämällä pumpun navat suoraan akkuun pumppu lähtee kyllä pyörimään.
Onkohan mulla nyt kytkennät oikein?
Eli tossa johtosarjan pätkässä mikä mulla on niin on kaksi relettä (ja liittimet mitä nyt tulee ruiskuun jne...). Releet on violetti ja musta väriltään, ilmeisestikkin violetti on bensapumpun rele. Mustalta releeltä kaikkipiuhat oli jo kytketty tuohon toiseen releeseen.
Piuhat:
- Musta -> kytketty virtalukkoon (mihinköhän johtoon tämä pitäs virtalukon päässä laittaa? Kokeiltu kaikkiin muttei pelannut. Vaihtoehdot: Musta sinisellä raidalla, keltanen, musta ja punanen)
- Punanen piuha on kyketty +12V akusta (25A sulake välissä)
- Kaikki ruskeet on vedetty maahan
- Musta-punanen on pumpun + napaan kytketty.
- Sitten on tämä vihree-punanen joka kuulemma katkasee bensansyötön moottorijarrutuksessa mutta mihin tämä pitäs laittaa? Lähtee mustalta releeltä ja kiertää tuon b-pumpun releen kautta ja mihin siitä?
Voiko tota bensapumpun relettä kokeilla jotenkin parilla johdonpätkällä että toimiiko? Yritin laittaa ruskean maahan ja mustaan +12V, mitään naksahdusta ei ainakaan kuulunut.
Jeps elikkä tälläsiä murheita... yritän huomenna mittailla ja kokeilla jollain toisella releellä jne. mutta olis kiva jos joku viittis vilkasta omastaan, korjauskirjasta, muistista tms että mihin noi johdot oikeesti kuuluu...
Onkohan mulla nyt kytkennät oikein?
Eli tossa johtosarjan pätkässä mikä mulla on niin on kaksi relettä (ja liittimet mitä nyt tulee ruiskuun jne...). Releet on violetti ja musta väriltään, ilmeisestikkin violetti on bensapumpun rele. Mustalta releeltä kaikkipiuhat oli jo kytketty tuohon toiseen releeseen.
Piuhat:
- Musta -> kytketty virtalukkoon (mihinköhän johtoon tämä pitäs virtalukon päässä laittaa? Kokeiltu kaikkiin muttei pelannut. Vaihtoehdot: Musta sinisellä raidalla, keltanen, musta ja punanen)
- Punanen piuha on kyketty +12V akusta (25A sulake välissä)
- Kaikki ruskeet on vedetty maahan
- Musta-punanen on pumpun + napaan kytketty.
- Sitten on tämä vihree-punanen joka kuulemma katkasee bensansyötön moottorijarrutuksessa mutta mihin tämä pitäs laittaa? Lähtee mustalta releeltä ja kiertää tuon b-pumpun releen kautta ja mihin siitä?
Voiko tota bensapumpun relettä kokeilla jotenkin parilla johdonpätkällä että toimiiko? Yritin laittaa ruskean maahan ja mustaan +12V, mitään naksahdusta ei ainakaan kuulunut.
Jeps elikkä tälläsiä murheita... yritän huomenna mittailla ja kokeilla jollain toisella releellä jne. mutta olis kiva jos joku viittis vilkasta omastaan, korjauskirjasta, muistista tms että mihin noi johdot oikeesti kuuluu...
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Bensapumpun releen piuhat:
Musta: yhteydessä puolan mustaan johtoon eli käyntivirta
Vihreä/punainen: yhteydessä puolan vihreään johtoon ja yhdistää
releiden nro.1 liittimet
Musta/punainen: Bensapumppu sekä ohjauspaineen säädin ja lisäilmaluisti
Punainen: Sulakkeelta eli akkuvirta
Ruskeat: maajohtoja
Kierroslukutunnistin releen piuhat:
31E: Ruskea/valkoinen: ryyppysuutin
31B: Ruskea/keltainen: Lämpöaikakytkin
88A: Musta/punainen: Syötönkatkaisuventtiili
15: Bensapumpun releen liitin nro. 15
31: Ruskea: Maa, yhdistyy myös bensapumpun releen maajohtoon
Olisko nuo 2 musta/punaista johtoa nyt väärissä paikoissa.
Musta: yhteydessä puolan mustaan johtoon eli käyntivirta
Vihreä/punainen: yhteydessä puolan vihreään johtoon ja yhdistää
releiden nro.1 liittimet
Musta/punainen: Bensapumppu sekä ohjauspaineen säädin ja lisäilmaluisti
Punainen: Sulakkeelta eli akkuvirta
Ruskeat: maajohtoja
Kierroslukutunnistin releen piuhat:
31E: Ruskea/valkoinen: ryyppysuutin
31B: Ruskea/keltainen: Lämpöaikakytkin
88A: Musta/punainen: Syötönkatkaisuventtiili
15: Bensapumpun releen liitin nro. 15
31: Ruskea: Maa, yhdistyy myös bensapumpun releen maajohtoon
Olisko nuo 2 musta/punaista johtoa nyt väärissä paikoissa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Se musta virtalukon mustaan.
Se vihreä/punainen puolan maahan. (muihin vihreäsävyisiin)
Sen bensapumpun ei sitten kuulukaan pyöriä ennen kuin kone starttaa ja startatessa sitä on joskus vaikea kuulla. Kun tuo systeemi on nyt seissyt ja tyhjentynyt bensasta, niin kannattaa vaikka startatessa vähän nostella sitä ilmamäärämittarin läppää, jotta ilma lähtee putkista. Muuten voi mennä tovi pyörittäessä.
Se vihreä/punainen puolan maahan. (muihin vihreäsävyisiin)
Sen bensapumpun ei sitten kuulukaan pyöriä ennen kuin kone starttaa ja startatessa sitä on joskus vaikea kuulla. Kun tuo systeemi on nyt seissyt ja tyhjentynyt bensasta, niin kannattaa vaikka startatessa vähän nostella sitä ilmamäärämittarin läppää, jotta ilma lähtee putkista. Muuten voi mennä tovi pyörittäessä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=91917
Tuolla on käsitelty kanssa noita bensapumpun johtoja. Kaavioita ei näytä enää löytyvän linkkien takaa, mulla olis ne kyllä koneella, mutta en nyt pääse laittaan nettiin niitä. Olikohan muuten k-jetissä ja ke-jetissä samanlaiset noi johdot, enpäs ole ihan varma.
Se rele on tosiaan sellanen, että se vaatii herätteeksi puolan miinukselta tulevan vaihtelevan jännitteen, eli akun kanssa sitä ei pysty testaamaan kunnolla. Sen kyllä pitäis naksahtaa hetkeks päälle, kun kokeilee sitä akun kanssa. Sitten noin puolen sekunnin päästä se kytkeytyy automaatisesti pois, koska jalkaan 1 ei tule pulssi-jännitettä. (--> pumppu pyörähtää hetken kun virrat käännetään päälle) Tämän jälkeen se ei tee samaa heti uudestaan, vaan täytyy odotella hetken aikaa, että varaukset purkautuu releestä. Näin toi systeemi toimi ainakin mulla.
Tuolla on käsitelty kanssa noita bensapumpun johtoja. Kaavioita ei näytä enää löytyvän linkkien takaa, mulla olis ne kyllä koneella, mutta en nyt pääse laittaan nettiin niitä. Olikohan muuten k-jetissä ja ke-jetissä samanlaiset noi johdot, enpäs ole ihan varma.
Se rele on tosiaan sellanen, että se vaatii herätteeksi puolan miinukselta tulevan vaihtelevan jännitteen, eli akun kanssa sitä ei pysty testaamaan kunnolla. Sen kyllä pitäis naksahtaa hetkeks päälle, kun kokeilee sitä akun kanssa. Sitten noin puolen sekunnin päästä se kytkeytyy automaatisesti pois, koska jalkaan 1 ei tule pulssi-jännitettä. (--> pumppu pyörähtää hetken kun virrat käännetään päälle) Tämän jälkeen se ei tee samaa heti uudestaan, vaan täytyy odotella hetken aikaa, että varaukset purkautuu releestä. Näin toi systeemi toimi ainakin mulla.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Eipäs menekään näin kun on mk3 escon K-jetti.Miksu kirjoitti:Sen kyllä pitäis naksahtaa hetkeks päälle, kun kokeilee sitä akun kanssa. Sitten noin puolen sekunnin päästä se kytkeytyy automaatisesti pois, koska jalkaan 1 ei tule pulssi-jännitettä. (--> pumppu pyörähtää hetken kun virrat käännetään päälle) Tämän jälkeen se ei tee samaa heti uudestaan, vaan täytyy odotella hetken aikaa, että varaukset purkautuu releestä. Näin toi systeemi toimi ainakin mulla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
näistä apua?
http://wili.1g.fi/sivut/ford/k-jet/0686-12_1_0002.jpg
http://wili.1g.fi/sivut/ford/k-jet/0686 ... tykset.txt
http://wili.1g.fi/sivut/ford/k-jet/kjet4.jpg
http://wili.1g.fi/sivut/ford/k-jet/0686-12_1_0002.jpg
http://wili.1g.fi/sivut/ford/k-jet/0686 ... tykset.txt
http://wili.1g.fi/sivut/ford/k-jet/kjet4.jpg
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Ok, aloin sitä vähän itsekin tuossa epäilemään, että toimiikohan noi samalla tavalla. Hyvä kun korjasit.JesseT kirjoitti:Eipäs menekään näin kun on mk3 escon K-jetti.Miksu kirjoitti:Sen kyllä pitäis naksahtaa hetkeks päälle, kun kokeilee sitä akun kanssa. Sitten noin puolen sekunnin päästä se kytkeytyy automaatisesti pois, koska jalkaan 1 ei tule pulssi-jännitettä. (--> pumppu pyörähtää hetken kun virrat käännetään päälle) Tämän jälkeen se ei tee samaa heti uudestaan, vaan täytyy odotella hetken aikaa, että varaukset purkautuu releestä. Näin toi systeemi toimi ainakin mulla.

-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jeps elikkä näillä ohjeilla pumppu lähti pyörimään ja kovasti starttailtiin mutta ei lähteny käymään. Irrotettiin sitten pumpun luota bensaletku ja eihän siellä mitään ollu... letku pulloon ja pumpusta piuhat suoraan akkuun. Hetki meni ja sitten tuli bensaa. Letku kiinni ja pumppu pyörimään... bensa ilmeisesti lähti kiertämään letkuissa ja tankista alko kuulumaan lorinaa (ilmeisesti paluu putkea pitkin tuli bensat tankkiin takasin...). Piuhat takasin kiinni sinne minne pitääkin ja starttailua... ei lähe käymään, tarkistettiin että kipinä tulee jne. Ajateltiin pyörittää pumppua sitten suoraan akuista että on letkut varmasti täynnä bensaa. Näin tehtiin ja kiinnitettiin piuhat takasin johtosarjaan vaan eipä enää pyörikkään pumppu startatessa !? (nyt on varaosa rele lainassa josko vaikka sattus olemaan siitä kiinni...)
Sitten toisekseen onko sillä pumpun päässä olevassa "banjopultissa" (jos se oli ton niminen, kuitenkin se mistä bensa tulee) olevalla kuula jousisysteemillä (ilmeisesti estää bensaa valumasta takasin pumpulle päin) käytännössä mitään merkitystä? Mulla ei tällä hetkellä ole sitä systeemiä siinä (jouduin ostamaan hiflexiltä siihen sellasen hässäkän että sain pumpun kiinni kupariletkuun). Voisko toi aiheuttaa jotain paineenlaskua tai jotain ettei sen takia nosta bensaa suuttimille asti?
Kiitokset kaikille tähän asti vinkkejä antaneille!
Sitten toisekseen onko sillä pumpun päässä olevassa "banjopultissa" (jos se oli ton niminen, kuitenkin se mistä bensa tulee) olevalla kuula jousisysteemillä (ilmeisesti estää bensaa valumasta takasin pumpulle päin) käytännössä mitään merkitystä? Mulla ei tällä hetkellä ole sitä systeemiä siinä (jouduin ostamaan hiflexiltä siihen sellasen hässäkän että sain pumpun kiinni kupariletkuun). Voisko toi aiheuttaa jotain paineenlaskua tai jotain ettei sen takia nosta bensaa suuttimille asti?
Kiitokset kaikille tähän asti vinkkejä antaneille!
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Se on takaiskuventtiili. Estää bensan (ja paineen) menemistä tankkiin kun auto on sammuksissa. Ilman sitä saa starttailla jonkin aikaa ennenkuin lähtee käyntiin, mutta lähtee kyllä.Mulla ei tällä hetkellä ole sitä systeemiä siinä (jouduin ostamaan hiflexiltä siihen sellasen hässäkän että sain pumpun kiinni kupariletkuun). Voisko toi aiheuttaa jotain paineenlaskua tai jotain ettei sen takia nosta bensaa suuttimille asti?
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Pumppu ilmeisesti pyörii ihan ongelmitta kun laittaa piuhat suoraan akulta? Mulla oli sellanen ongelma kun yritin saada autoa kasaan vanhalla pumpulla, että se hirtti vähän kiinni kun oli vastusta, mutta vapaasti (pumpulta letku pulloon) jakso pyörittää. Ihmetyttää vaan, että miks se rele olis hajonnu itestään, jos kuitenkin alussa toimi. Tuli mieleen, että jos pumppu jumittaa ja ottaa sen takia liian suurta virtaa, niin oisko se polttanu releen. Itellä mittasin vanhalla pumpulla niin se haukkas liikaa virtaa kun jumitti ja relekin sitten hajos. Laitoin uuden pumpun ja releen nii alko bensa kulkeen niin kun pitää. Varmaan mittasit jo, ettei releeltä lähde 12 volttia pumpulle startatessa, eli että vika on todella releessä tai ennen sitä?Tharkad kirjoitti:Jeps elikkä näillä ohjeilla pumppu lähti pyörimään ja kovasti starttailtiin mutta ei lähteny käymään. Irrotettiin sitten pumpun luota bensaletku ja eihän siellä mitään ollu... letku pulloon ja pumpusta piuhat suoraan akkuun. Hetki meni ja sitten tuli bensaa. Letku kiinni ja pumppu pyörimään... bensa ilmeisesti lähti kiertämään letkuissa ja tankista alko kuulumaan lorinaa (ilmeisesti paluu putkea pitkin tuli bensat tankkiin takasin...). Piuhat takasin kiinni sinne minne pitääkin ja starttailua... ei lähe käymään, tarkistettiin että kipinä tulee jne. Ajateltiin pyörittää pumppua sitten suoraan akuista että on letkut varmasti täynnä bensaa. Näin tehtiin ja kiinnitettiin piuhat takasin johtosarjaan vaan eipä enää pyörikkään pumppu startatessa !? (nyt on varaosa rele lainassa josko vaikka sattus olemaan siitä kiinni...)
Sitten kun saat pumpun pelaamaan, niin kannattaa tarkistaa vaikka suuttimet avaamalla, että kaikista suuttimista tulee bensaa. Ite jouduin pumpun lisäks vaihtamaan vielä määränjakajan ja avaamaan yhen tukossa olevan suutinputken ja putsaamaan suuttimet paineilmalla ennen ku alko tuleen bensaa joka pytylle. Eivät oikein tykkää hyvää noi bensalinjaston osat kun seisovat hyllyssä kuivina.
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Eipä käy ei... Laitoin uuden releen ja rupes pumppukin pyörimään startatessa. Määränjakajalta irrottelin niitä letkuja mitkä menee suuttimille niin niissä oli ainakin vähän bensaa, ei tosin valunut letkusta mitään vaikka liittimen irrotinkin.
Jotain tukosta tai muuta hämminkiä siinä nyt varmaan on... Paineilmaa ei uudella tallilla vissiin ollu saatavilla (pikasella vilkasulla), eikä ne suuttimetkaan tuntuneet olevan helposti irtoavaa mallia (en kyllä paljoa yrittäny kun en ollu varma mitä teen). Jos joku tota haluaa tuolla uudella tallilla kattoa niin kori kaljaa toimivan version palauttajalle / korjaajalle.
Jotain tukosta tai muuta hämminkiä siinä nyt varmaan on... Paineilmaa ei uudella tallilla vissiin ollu saatavilla (pikasella vilkasulla), eikä ne suuttimetkaan tuntuneet olevan helposti irtoavaa mallia (en kyllä paljoa yrittäny kun en ollu varma mitä teen). Jos joku tota haluaa tuolla uudella tallilla kattoa niin kori kaljaa toimivan version palauttajalle / korjaajalle.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Ei niistä letkuista paljon bensaa tulekaan kun ne irrottaa, eli pitäis olla ihan ok siihen saakka kunhan ei ihan kuivaa ollu.Tharkad kirjoitti:Eipä käy ei... Laitoin uuden releen ja rupes pumppukin pyörimään startatessa. Määränjakajalta irrottelin niitä letkuja mitkä menee suuttimille niin niissä oli ainakin vähän bensaa, ei tosin valunut letkusta mitään vaikka liittimen irrotinkin.
Jotain tukosta tai muuta hämminkiä siinä nyt varmaan on... Paineilmaa ei uudella tallilla vissiin ollu saatavilla (pikasella vilkasulla), eikä ne suuttimetkaan tuntuneet olevan helposti irtoavaa mallia (en kyllä paljoa yrittäny kun en ollu varma mitä teen). Jos joku tota haluaa tuolla uudella tallilla kattoa niin kori kaljaa toimivan version palauttajalle / korjaajalle.
Mulla ei tosiaan oo mitään kokemusta tosta k-jetistä, mut melko samahan se on ku toi oma ke-jetti ja sen kanssa on kyllä tullu painittua. Pitäishän se nähdä tulpistakin, että tuleeko kaikista suuttimista bensaa. Silleen ne saa ainakin kasteltua, että painaa samalla ilmamäärämittarin levyä alas kun starttaa, sillon se syöttää aika reippaasti bensaa...niin että humina kuuluu.

Missäs toi uus talli muuten sijaitsee? Varmaan parempiakin experttejä löytyy, mutta voishan sitä tulla ihmettelemään joku ilta...eri asia sitten on että tuleeko se siitä ihmettelystä miksikään..

-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ei ainakaan haise putkessa... en niitä suuttimia saanu irti kun ne prikat joidenka pitäs pitää suutinta paikallaan letkua irti ruuvatessa olivat sen verta kehnossa kunnossa. Sopivaa lenkkiä ei löytynyt niin loppu kiinnostus totaalisesti. Loma reissun jälkeen pitää irrotella ne suuttimet ja testata pulloon tjsp.JesseT kirjoitti:Siis yksinkertaisesti: Jos pumppu käy ja nostaa ilmamäärämittarin lautasta, niin eikö bensaa tule suuttimista?
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Joops, eli valohoito toimi jälleen
. Auto pelittää, mutta ilman tota takaiskuventtiiliä starttailla saa aika kivan hetken joka kerta kun on lähössä liikkeelle
. Jos kerkeis käydä hiflexistä maanantaina hakemassa ton venttiilin... Bensapumppu pitää ihan helevetillistä meteliä ja korinaa, se tarttee vaihtaa liksapäivänä (tai jos jollain sattuu olemaan toimiva versio nurkissa pyörimässä niin privaa voip laittaa).
Vetoja tuntu olevan ihan mukavasti
, tosin kone rupeaa ääntelemään kun kierrättää n.5000rmp asti, ehkä toi bensa loppuu tms. Pitänee viedä auto johonkin säädettäväks (nokkapyörä, seokset).


Vetoja tuntu olevan ihan mukavasti

-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Joopajoo, katsastuksessa halusit tosta ruiskunvaihdosta jotain papereita. Sanovat jotta pitäs mennä voortille kyselemään että ne kirjottas jonkun lappusen missä olis lohkonkoodit yms !? Eikös periaatteessa pitäs riittää tekniset eroavaisuudet lappu? Saako jostain sellasen tekniset eroavaisuudet lapun missä olis ton xr3i:n kohdalla mainittu myös pienet takarummut kun lapussa minkä olen nähnyt oli isot rummut... tiettävästi pieniäkin rumpuja niissä on ollut.
Tai joku joka tietää niin vois kertoa mitä lipareita mä sinne roudaan... oli katsari aika kiireinen niin jäi vähän epäselväks.
Tai joku joka tietää niin vois kertoa mitä lipareita mä sinne roudaan... oli katsari aika kiireinen niin jäi vähän epäselväks.
-
- Ylläpitäjä
OT: miten se voi olla niin kiireinen, sinähän olet maksava asiakas.Tharkad kirjoitti:Joopajoo, katsastuksessa halusit tosta ruiskunvaihdosta jotain papereita. Sanovat jotta pitäs mennä voortille kyselemään että ne kirjottas jonkun lappusen missä olis lohkonkoodit yms !? Eikös periaatteessa pitäs riittää tekniset eroavaisuudet lappu? Saako jostain sellasen tekniset eroavaisuudet lapun missä olis ton xr3i:n kohdalla mainittu myös pienet takarummut kun lapussa minkä olen nähnyt oli isot rummut... tiettävästi pieniäkin rumpuja niissä on ollut.
Tai joku joka tietää niin vois kertoa mitä lipareita mä sinne roudaan... oli katsari aika kiireinen niin jäi vähän epäselväks.
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Lauantaina just ennen sulkemisaikaaJaakkoki kirjoitti:OT: miten se voi olla niin kiireinen, sinähän olet maksava asiakas.Tharkad kirjoitti:Joopajoo, katsastuksessa halusit tosta ruiskunvaihdosta jotain papereita. Sanovat jotta pitäs mennä voortille kyselemään että ne kirjottas jonkun lappusen missä olis lohkonkoodit yms !? Eikös periaatteessa pitäs riittää tekniset eroavaisuudet lappu? Saako jostain sellasen tekniset eroavaisuudet lapun missä olis ton xr3i:n kohdalla mainittu myös pienet takarummut kun lapussa minkä olen nähnyt oli isot rummut... tiettävästi pieniäkin rumpuja niissä on ollut.
Tai joku joka tietää niin vois kertoa mitä lipareita mä sinne roudaan... oli katsari aika kiireinen niin jäi vähän epäselväks.

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jooh... katoin noita ilpon sivuja ja huomasin että siellä on 1.6CL:än jarruiksi laitettu 180mm jarrut mutta esim. motonet myy 1.6CL:äänkin 203mm rumpuja... tarvinnee mitata minkäkokoset noi sitten tossa mun vehkeessä on.JesseT kirjoitti:Ja jos joku ei ole huomannut, niin noissa escortin lapuissa on aika paljon virheitä. Omalle konttorille vein tiedot jotka oli printattu Ilpon sivuilta ja kiittivät. Ei kai missään XR3i:ssä ole pieniä (7") takajarruja ollut? Kaikki on 8" rummuilla ja S2 9" rummuilla.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mistäs kohtaa noi rummut pitäs mitata? Sain mitaks takapuolelta (eli tää nyt on varmaan jarrukilpi sitten) 23cm ja edestä 22cm. Mitat nyt ei oo kovinkaan tarkkoja kun oli iskari ja sitten renkaat edessä mut +/-1cm. Otin mitat rummun kummallakin puolella ulkopuolelta. (Oon joskus aikasemminkin ihmetelly tota rumpuhen mittaamista mutta jäi sillon epäselväks... jos nyt selviäis sitten...)
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
kuin myös vm.88 1.6CL Escort on noi 203mm rummut takana...
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •