Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Eeros
- Viestit: 117
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Eeros » Ti Heinäkuu 5. 23:28:23 2005
Elikkäs, yllä mainittu auto olisi kyseessä, mistä suosittelisitte tehojen hakemisen aloittamisen? Auto on aivan vakio kaikilta osiltaan. Tarkoitus olisi lähteä pienistä asioista liikkeelle. Ja jos vielä viitsisitte kertoa kuinka vaikea kyseinen asia on, niin olisin todella iloinen
Putkiston vaihto olisi kanssa mielessä ja siihen liittyen kiinnostaakin tuoko se lisää tehoa tai vastaavaa? Tuolla ollut aikaisemmin puhetta noista burtonin putkista, mutta ei ole sanottu mistään muusta kuin äänten tulemisesta

Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » Ke Heinäkuu 6. 2:25:37 2005
Itse aikoinaan suunnittelin oman virittämistä, mutta totesin hyödyn olevan olematonta sijoituksiin nähden. Joten ajelin vakiolla, säästin rahaa ja ostin cossun. Enkä kadu päätöstä. Kallista virittää, eikä siitä paljoa irti saa (kaikki on suhteellista

)
Putkistosta katti pois, tilalle suora putki.
Vapaavirtausputsari.
Näillä saa muhkeat äänet ja ehkä muutaman lisähevosen.

-
-Tate-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja -Tate- » Ke Heinäkuu 6. 12:35:52 2005
ja jos haluaa itse alkaa väkertämään niin megasquirttia kiinni. Saa puristettua viimesetkin mehut koneesta ja vielä kohtuuhinnalla.
BMW E21 "323i"
-
hanta
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja hanta » Ke Heinäkuu 6. 14:54:38 2005
-Tate- kirjoitti:ja jos haluaa itse alkaa väkertämään niin megasquirttia kiinni. Saa puristettua viimesetkin mehut koneesta ja vielä kohtuuhinnalla.
Menee ehkä vähän aiheen ohi mutt...
Mitenkäs tuon Megasquirtin kanssa, joutuisiko kuin paljon lisäileen antureita/tekeen muutoksia yms. Ihan liittimet kiinni tuon ruiskun asentaminen ei kuitenkaan taida onnistua. Onko joku jo mahdollisesti omaansa kyseisen ruiskun pultannut, mimmosta tehonlisäystä on saanut aikaan?
-
Eeros
- Viestit: 117
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Eeros » To Heinäkuu 7. 18:56:13 2005
Nois linkeissä tuolla oli puhuttu turbon laitosta.. Paljos se maksais? Paljonkos siitä tulis hyotyä? Mitä toimenpiteitä vaatii et saa rekisteriin? Ja sitte onko mahdollista saada vielä rekisteriin jos sen muuttaa 2.0 -> 2.3?
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -
-
hanta
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja hanta » To Heinäkuu 7. 19:18:29 2005
Eeros kirjoitti:Nois linkeissä tuolla oli puhuttu turbon laitosta.. Paljos se maksais? Paljonkos siitä tulis hyotyä? Mitä toimenpiteitä vaatii et saa rekisteriin? Ja sitte onko mahdollista saada vielä rekisteriin jos sen muuttaa 2.0 -> 2.3?
Turbon laitto vaatii VTT:n päästö mittaukset, taidat päästä helpommalla kun ostat cossu escon.
Tuo 2.0 -> 2.3 on ihan mahdollinen viritys, vaatii tosin muutoskatsastuksen,
http://www.rs2000-16v.co.uk/ tuolla lisää. Niinkun noissa linkkien keskusteluissa jo moneen kertaan sanotaan helpolla/halvalla et tuohon hirveästi tehoja saa.
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 2002rs » La Heinäkuu 9. 18:22:56 2005
Kokemuksella voin sanoa että n.4000e rahaa koneeseen ei todellakaan kannattanut!!! Osta suosiolla turbo peli jos voimaa haluat

#643
RS2
-
-Tate-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja -Tate- » La Heinäkuu 9. 18:38:43 2005
2002rs kirjoitti:Kokemuksella voin sanoa että n.4000e rahaa koneeseen ei todellakaan kannattanut!!! Osta suosiolla turbo peli jos voimaa haluat

Ja et ole varmaan ainoa kuka tämän on kokenut. Laita pörinää ja imuääniä äläkä muuta. Jos haluat lisää tehoa niin vaihda autoa suosiolla..
BMW E21 "323i"
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Su Heinäkuu 10. 1:18:50 2005
Kauan on haaveissa siintänyt RS2000 Escoon tiputettu taikka alakautta tuupattu välikoppa Montsikan V6-kone. En tiedä onko fyysisesti mahdollista, mutta juriidisesti en ainakaan keksi mitään ongelmaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Viesti
Kirjoittaja nprteam » Su Heinäkuu 10. 1:25:06 2005
MouTine kirjoitti:Kauan on haaveissa siintänyt RS2000 Escoon tiputettu taikka alakautta tuupattu välikoppa Montsikan V6-kone. En tiedä onko fyysisesti mahdollista, mutta juriidisesti en ainakaan keksi mitään ongelmaa.
Niin eihän siinä ole mitään jos päästö normit täyttyvät ja muuten sattuu 20/25/30 % sääntöön.
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Su Heinäkuu 10. 21:53:05 2005
nprteam kirjoitti:MouTine kirjoitti:Kauan on haaveissa siintänyt RS2000 Escoon tiputettu taikka alakautta tuupattu välikoppa Montsikan V6-kone. En tiedä onko fyysisesti mahdollista, mutta juriidisesti en ainakaan keksi mitään ongelmaa.
Niin eihän siinä ole mitään jos päästö normit täyttyvät ja muuten sattuu 20/25/30 % sääntöön.
Prosenttisäännöt täyttyvät ja päästötkin varmasti kun valitsee koneen vieläpä varman päälle uudemmasta Mondeosta kuin itse Escort. Tarvittavan todistuksen saa Fordilta jolla vältää kalliin ja kuuluisan VTT mittauksen. Sitä vaan mietin että mahtuuko täälainen paketti Escorttiin ja meneekö se mitoiltansa yksiyhteen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » Su Heinäkuu 10. 22:21:15 2005
MouTine kirjoitti:nprteam kirjoitti:MouTine kirjoitti:Kauan on haaveissa siintänyt RS2000 Escoon tiputettu taikka alakautta tuupattu välikoppa Montsikan V6-kone. En tiedä onko fyysisesti mahdollista, mutta juriidisesti en ainakaan keksi mitään ongelmaa.
Niin eihän siinä ole mitään jos päästö normit täyttyvät ja muuten sattuu 20/25/30 % sääntöön.
Prosenttisäännöt täyttyvät ja päästötkin varmasti kun valitsee koneen vieläpä varman päälle uudemmasta Mondeosta kuin itse Escort. Tarvittavan todistuksen saa Fordilta jolla vältää kalliin ja kuuluisan VTT mittauksen. Sitä vaan mietin että mahtuuko täälainen paketti Escorttiin ja meneekö se mitoiltansa yksiyhteen.
Ahdasta voi tulla, koska tuo dokkihan on poikittain tuossa ja edes muutoskatsastamalla sitä ei saa kääntää pitkittäin, mutta mahtuuko tuo V6 sinne poikittain? ehkäpä? tai saako sen laittaa pitkittäin?
Tilaa joutuu ainakin tekemään, mutta en pidä mahdottomana.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Su Heinäkuu 10. 23:03:20 2005
qreippi kirjoitti:MouTine kirjoitti:nprteam kirjoitti:
Niin eihän siinä ole mitään jos päästö normit täyttyvät ja muuten sattuu 20/25/30 % sääntöön.
Prosenttisäännöt täyttyvät ja päästötkin varmasti kun valitsee koneen vieläpä varman päälle uudemmasta Mondeosta kuin itse Escort. Tarvittavan todistuksen saa Fordilta jolla vältää kalliin ja kuuluisan VTT mittauksen. Sitä vaan mietin että mahtuuko täälainen paketti Escorttiin ja meneekö se mitoiltansa yksiyhteen.
Ahdasta voi tulla, koska tuo dokkihan on poikittain tuossa ja edes muutoskatsastamalla sitä ei saa kääntää pitkittäin, mutta mahtuuko tuo V6 sinne poikittain? ehkäpä? tai saako sen laittaa pitkittäin?
Tilaa joutuu ainakin tekemään, mutta en pidä mahdottomana.
Pitkittäin, poikittain!?!? Mitä hlvttiä? Ihan perusideahan olisi käyttää etuvetoisen Mondeon kone ja laatikkopakettisellaisenaan poikittain. Aattelin vaan että kun tuota samaa tekniikkaa on ollut Mondeossakin mitä on Escotissa (Zetec), niin josko se Mondeon V6 menisi Escortin ripustuksiin samantyylisesti. Eli väännetään vielä rautalangasta: Pudotettaisiin V6 Mondeon koko eturipustus moottoreineen laatikoineen ym ym hallin lattialle ja viereen vaikkapa vastaava paketti Zetec Escortista ja mietittäisiin kuinka paljon eroa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6