RS2000 piristelyä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
RS2000 piristelyä
No niin ruvetaampa kyseleen piristys reseptiä Escoon joka odottelee saksassa että haen sen (22 Päivä)
Te jotka olette noita virittäneet niin kertoilkaapa mikä vaikuttaa minkäkin verran ja minkälaisia lukemia olette niistä repinyt.Itellä perushommat/tieto moottoreista hanskassa mutta tämä moottori on ihan uusi tuttavuus lähinnä Cosworth ja OHC myllyt ovat enemmän kuin tuttuja.
Autossa ilmeisesti on putkisto 2.25" ja se myyjä oli höpöttänyt lastusta jotaki ja setä sanoi että baanalla kun oli sitä kotia ajanut niin 200 oli ottanut suunnilleen kivuttomasti lasiin ja että äänet on mukavan möreät ite oon kuvia kahtonut niin ulostulo ei ainakaan ole orkkis luulisin kertokaapa ihan faktana minkälainen ulostulo on rs2000:ssa niin tiedän olenko väärässä.
Te jotka olette noita virittäneet niin kertoilkaapa mikä vaikuttaa minkäkin verran ja minkälaisia lukemia olette niistä repinyt.Itellä perushommat/tieto moottoreista hanskassa mutta tämä moottori on ihan uusi tuttavuus lähinnä Cosworth ja OHC myllyt ovat enemmän kuin tuttuja.
Autossa ilmeisesti on putkisto 2.25" ja se myyjä oli höpöttänyt lastusta jotaki ja setä sanoi että baanalla kun oli sitä kotia ajanut niin 200 oli ottanut suunnilleen kivuttomasti lasiin ja että äänet on mukavan möreät ite oon kuvia kahtonut niin ulostulo ei ainakaan ole orkkis luulisin kertokaapa ihan faktana minkälainen ulostulo on rs2000:ssa niin tiedän olenko väärässä.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
http://www.fasterfords.com/brochure_mk5_rs2000.htm
Tuolta löytyy esitteitä.
On näköjään vain Mk 5.5 mallista.
Tuolta löytyy esitteitä.
On näköjään vain Mk 5.5 mallista.
-
- Ylläpitäjä
En kyllä tiedä orkkis ulostulosta, omassa just 2.5" putki katilta taaksepäin niin on tarpeeksi möreet äänet. Saksan tuonti sekin niin ei oo putkesta sen kummemmin tietoa. 200 kyllä ottaa omakin aika helposti, siihen se sitten jääkin
Ota nyt vaikka ensimmäiseksi egr -hässäkkä pois ja pakosarja umpeen jos ei oo saksanmaalla vielä niin tehny. Ja katalysaattorin voi korvata putkella.
Omassa oli myös superchip paikalla ja kehuttiin jopa 170hv:n teholukuja liikkeessä, muttei nyt ihan sentäs
Tossa penkin aikana meni pari vetoa ilman lastua ja pari lastun kanssa. Eipä siinä kovia eroja kuin seoksessa. Tietenkään en tiedä millasta lastua sun autoon on laitettu.

Ota nyt vaikka ensimmäiseksi egr -hässäkkä pois ja pakosarja umpeen jos ei oo saksanmaalla vielä niin tehny. Ja katalysaattorin voi korvata putkella.
Omassa oli myös superchip paikalla ja kehuttiin jopa 170hv:n teholukuja liikkeessä, muttei nyt ihan sentäs
Tossa penkin aikana meni pari vetoa ilman lastua ja pari lastun kanssa. Eipä siinä kovia eroja kuin seoksessa. Tietenkään en tiedä millasta lastua sun autoon on laitettu.
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Nuitahan on aika paljon n ryhmässä yms. Niihin on varmaan tehty kunnon palikoita?
Niitähän voisi laittaa pakoilleen
Niitähän voisi laittaa pakoilleen
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Ota ahdistavat osat veks. mm. ilmanputsari, katti, putki sopivan kokoiseksi ja egr pois. Niin tulee halvalla +10-15hp lisää. Sitten kannattaa keskittyä ajettavuuteen. Alusta tonttiin, jarrut, ... Sillä saa autosta huomattavasti kivemman ajaa. Kaikki muu maksaa sit ihan VI**u*ti. !!
Jos kuitenkin haluat ruveta konetta avaamaan niin varaa 4-6k€ ja saat noin 190-200hpn tehot... Vaparin virittäminen on vähän niin ja näin. Jos vielä haluat sillä koneella päästä päästöille. Kysy SamiH:lta mitä maksaa koneen tekeminen....
Jos kuitenkin haluat ruveta konetta avaamaan niin varaa 4-6k€ ja saat noin 190-200hpn tehot... Vaparin virittäminen on vähän niin ja näin. Jos vielä haluat sillä koneella päästä päästöille. Kysy SamiH:lta mitä maksaa koneen tekeminen....
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Alusta siinä on jo ilmeisesti säädettävä sedän pistin tutkiin ja sellaisen kuvan sain et säädettävä on (fordilla asennutettu
) Ja auto on aika tontissa.Suunnittelin sellaista että joku n ryhmän tms. Kunnon pakosarja ja putkisto kaikki saastelaitteet vittuun.Ja joku lastu tai säätö laite esim smt6 tai apexi.

Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Pakosarjat voi olla kivenalla. Mutta orkkis pakosarjahan on itsessään hyvä paitsi toisioputkien kollektori on iha paska. Sen kun onnistut vaihtamaan niin omalla pakosarjalla tulee ihan hyvin toimeen. Moottorin ohjauksesta en kyltiedä mitään, mut ilman kansi/nokka muutoksia voi jäädä hyöty aika pieneksi. Esim. jos psarja/kansi ahdistaa on ihan turha tunkea soppaa pataan jos ei kaasut kulje läpi. Saa lastulla kyllä joitain heppoja lisää mutta... Korjatkoon kuka tietää tarkemmin.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
RS2000:sen koneeseen löytyy ihan mukavasti palikkaa Englannista.
Siellä on myös suosittua käyttää Galaxyn lohkoa ja muita hilppeitä, jolloin saadaan litratilavuus nostettua 2.0 -> 2.3
Pelkällä litratilavuuden nostolla ja muutamalla "muokkausella" saatavat tehot ovat noin 185hv ja 240nw.
Mutta 200hv rajakin on helposti ja "luotettavasti" ylitettävissä.
Jos jotain kiinnostaa tuo 2.3L muuttaminen, niin netistä löytyy aika hyvin tietoa kyseisestä operaatiosta.
Autohan tarvii muutoskatsastaa tuon jälkeen, koska tilavuus kasvaa yli 10% (Alle 10% on sallittua ilman muutoskatsastusta).
Siellä on myös suosittua käyttää Galaxyn lohkoa ja muita hilppeitä, jolloin saadaan litratilavuus nostettua 2.0 -> 2.3
Pelkällä litratilavuuden nostolla ja muutamalla "muokkausella" saatavat tehot ovat noin 185hv ja 240nw.
Mutta 200hv rajakin on helposti ja "luotettavasti" ylitettävissä.
Jos jotain kiinnostaa tuo 2.3L muuttaminen, niin netistä löytyy aika hyvin tietoa kyseisestä operaatiosta.
Autohan tarvii muutoskatsastaa tuon jälkeen, koska tilavuus kasvaa yli 10% (Alle 10% on sallittua ilman muutoskatsastusta).
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Onko sierra dohc scorpio (2.3) dohc ja RS2000 dohc alakerrat samoja.Sopiiko kannet keskenään kaikkiin lohkoihin?
Jos ei niin mitä eroa on alakerrassa yms.
Jos ei niin mitä eroa on alakerrassa yms.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Siitähän saattas saada ihan kivasti vääntävän motin ku laittas 2.3 alakerran ja pikkusen kaivais kantta.Jos sattus löytyyn jotku edukkaat miedot nokat niin sekin vaikuttas mukavasti.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Voi olla että megasquirtin kokeilen asentaa tässä kesän mittaan.Onko kenelläkään tietoa saako noihin jotain ralli käyttöön tehtyjä moottorin ohjaus boxeja ja että tekeekö niillä mitn?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/