RS2000 piristelyä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

RS2000 piristelyä

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Toukokuu 9. 20:38:19 2005

No niin ruvetaampa kyseleen piristys reseptiä Escoon joka odottelee saksassa että haen sen (22 Päivä)

Te jotka olette noita virittäneet niin kertoilkaapa mikä vaikuttaa minkäkin verran ja minkälaisia lukemia olette niistä repinyt.Itellä perushommat/tieto moottoreista hanskassa mutta tämä moottori on ihan uusi tuttavuus lähinnä Cosworth ja OHC myllyt ovat enemmän kuin tuttuja.

Autossa ilmeisesti on putkisto 2.25" ja se myyjä oli höpöttänyt lastusta jotaki ja setä sanoi että baanalla kun oli sitä kotia ajanut niin 200 oli ottanut suunnilleen kivuttomasti lasiin ja että äänet on mukavan möreät ite oon kuvia kahtonut niin ulostulo ei ainakaan ole orkkis luulisin kertokaapa ihan faktana minkälainen ulostulo on rs2000:ssa niin tiedän olenko väärässä.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Toukokuu 9. 21:03:39 2005

http://www.fasterfords.com/brochure_mk5_rs2000.htm

Tuolta löytyy esitteitä.

On näköjään vain Mk 5.5 mallista.

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ma Toukokuu 9. 21:04:56 2005

En kyllä tiedä orkkis ulostulosta, omassa just 2.5" putki katilta taaksepäin niin on tarpeeksi möreet äänet. Saksan tuonti sekin niin ei oo putkesta sen kummemmin tietoa. 200 kyllä ottaa omakin aika helposti, siihen se sitten jääkin :roll:

Ota nyt vaikka ensimmäiseksi egr -hässäkkä pois ja pakosarja umpeen jos ei oo saksanmaalla vielä niin tehny. Ja katalysaattorin voi korvata putkella.

Omassa oli myös superchip paikalla ja kehuttiin jopa 170hv:n teholukuja liikkeessä, muttei nyt ihan sentäs
Tossa penkin aikana meni pari vetoa ilman lastua ja pari lastun kanssa. Eipä siinä kovia eroja kuin seoksessa. Tietenkään en tiedä millasta lastua sun autoon on laitettu.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Toukokuu 9. 21:16:22 2005

Nuitahan on aika paljon n ryhmässä yms. Niihin on varmaan tehty kunnon palikoita?

Niitähän voisi laittaa pakoilleen
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ma Toukokuu 9. 21:56:54 2005

Ota ahdistavat osat veks. mm. ilmanputsari, katti, putki sopivan kokoiseksi ja egr pois. Niin tulee halvalla +10-15hp lisää. Sitten kannattaa keskittyä ajettavuuteen. Alusta tonttiin, jarrut, ... Sillä saa autosta huomattavasti kivemman ajaa. Kaikki muu maksaa sit ihan VI**u*ti. !!
Jos kuitenkin haluat ruveta konetta avaamaan niin varaa 4-6k€ ja saat noin 190-200hpn tehot... Vaparin virittäminen on vähän niin ja näin. Jos vielä haluat sillä koneella päästä päästöille. Kysy SamiH:lta mitä maksaa koneen tekeminen....
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Toukokuu 9. 22:43:13 2005

Alusta siinä on jo ilmeisesti säädettävä sedän pistin tutkiin ja sellaisen kuvan sain et säädettävä on (fordilla asennutettu 8) ) Ja auto on aika tontissa.Suunnittelin sellaista että joku n ryhmän tms. Kunnon pakosarja ja putkisto kaikki saastelaitteet vittuun.Ja joku lastu tai säätö laite esim smt6 tai apexi.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ma Toukokuu 9. 22:58:08 2005

Pakosarjat voi olla kivenalla. Mutta orkkis pakosarjahan on itsessään hyvä paitsi toisioputkien kollektori on iha paska. Sen kun onnistut vaihtamaan niin omalla pakosarjalla tulee ihan hyvin toimeen. Moottorin ohjauksesta en kyltiedä mitään, mut ilman kansi/nokka muutoksia voi jäädä hyöty aika pieneksi. Esim. jos psarja/kansi ahdistaa on ihan turha tunkea soppaa pataan jos ei kaasut kulje läpi. Saa lastulla kyllä joitain heppoja lisää mutta... Korjatkoon kuka tietää tarkemmin.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Toukokuu 10. 9:39:33 2005

RS2000:sen koneeseen löytyy ihan mukavasti palikkaa Englannista.

Siellä on myös suosittua käyttää Galaxyn lohkoa ja muita hilppeitä, jolloin saadaan litratilavuus nostettua 2.0 -> 2.3

Pelkällä litratilavuuden nostolla ja muutamalla "muokkausella" saatavat tehot ovat noin 185hv ja 240nw.

Mutta 200hv rajakin on helposti ja "luotettavasti" ylitettävissä.

Jos jotain kiinnostaa tuo 2.3L muuttaminen, niin netistä löytyy aika hyvin tietoa kyseisestä operaatiosta.

Autohan tarvii muutoskatsastaa tuon jälkeen, koska tilavuus kasvaa yli 10% (Alle 10% on sallittua ilman muutoskatsastusta).
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Toukokuu 10. 14:37:38 2005

qreippi kirjoitti:RS2000:sen koneeseen löytyy ihan mukavasti palikkaa Englannista. ...

.
Tarkoitat varmaan burttonia?? :idea:
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Toukokuu 10. 15:05:29 2005

mvla kirjoitti:
qreippi kirjoitti:RS2000:sen koneeseen löytyy ihan mukavasti palikkaa Englannista. ...

.
Tarkoitat varmaan burttonia?? :idea:
Esim burton, mutta onhan siellä lukuisia muitakin.. ovat nuo Britit vähän voorttihullua kansaa :)
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ti Toukokuu 10. 15:32:15 2005

OT: Multa löytyy yks lohko jos jotakuta kiinnostaa :lol:

Kunhan saan omani penkitettyä niin laitan tonne projekteihin kuvien kera raakaa faktaa tuloksista ja kuluista.
Ford Fiesta ST 2013
#727

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Toukokuu 12. 23:45:14 2005

Onko sierra dohc scorpio (2.3) dohc ja RS2000 dohc alakerrat samoja.Sopiiko kannet keskenään kaikkiin lohkoihin?

Jos ei niin mitä eroa on alakerrassa yms.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Toukokuu 13. 12:20:34 2005

Tasapainotusakselit on ainakin 2.3 litraisessa.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Pe Toukokuu 13. 13:06:31 2005

Öljypohja on erilainen (joutuu tekemään lohkoon "täytepalan" että saa käymään rs2k pohjan), kannet käy päittäin...

2.3 lohkon mäntiä joutuu mun tietämyksen mukaan madaltaa 16v rs2k kannelle.
Ford Fiesta ST 2013
#727

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Toukokuu 13. 14:27:53 2005

Siitähän saattas saada ihan kivasti vääntävän motin ku laittas 2.3 alakerran ja pikkusen kaivais kantta.Jos sattus löytyyn jotku edukkaat miedot nokat niin sekin vaikuttas mukavasti.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Pe Toukokuu 13. 23:41:23 2005

Tupi kirjoitti:Siitähän saattas saada ihan kivasti vääntävän motin ku laittas 2.3 alakerran ja pikkusen kaivais kantta.Jos sattus löytyyn jotku edukkaat miedot nokat niin sekin vaikuttas mukavasti.
Tuohon vielä läppärungot päälle ja säädettävä moottorinohjaus 8)

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » La Toukokuu 14. 14:46:47 2005

Voi olla että megasquirtin kokeilen asentaa tässä kesän mittaan.Onko kenelläkään tietoa saako noihin jotain ralli käyttöön tehtyjä moottorin ohjaus boxeja ja että tekeekö niillä mitn?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » La Toukokuu 14. 17:08:36 2005

Kesäkuun lopussa voin sanoa kokemuksia...
Ford Fiesta ST 2013
#727

Vastaa Viestiin