RS2000, jakopään alapään kansi.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

RS2000, jakopään alapään kansi.

Viesti Kirjoittaja hanta » La Huhtikuu 16. 11:03:47 2005

Eli siis tuo koneen jakopään puoleinen kansi josta tulee kanpura läp, tiputtaa hieman öljyä. Ei tuo vielä juuri öljytikussa näy eikä maahankaan suurempia läikkiä jää, mutta vaihtaa sen ajattelin. Tuo kansi on ilmeisesti muuttunut uudemmissa koneissa "paremmaksi", itsellä tuo on jotain muovia(?). Aika ahtaalta väliltä näyttää tuo, saakohan sen edes kone paikallaan irti, onko jollain mahdollisesti kokemusta tuon vaihdosta.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » La Huhtikuu 16. 22:10:46 2005

Saat irti kun otat hihnapyörän pois, siinä kannessa on sellaanen yksinkertainen kumitiiviste ja kampiakselin stefa.

Hihna pois ja ulosvetäjällä pyörä irti, kun irrotat pyörän niin irroita vain ja ainoastaan siitä keskipultti.

Varmista ensin kuitenkin että sen kannen pultit mahtuu aukeemaan kokonaan kun kone on paikallaan.
Ford Fiesta ST 2013
#727

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Huhtikuu 17. 19:41:23 2005

massapyörän kiinnityspultti on sitten venyvää mallia. Et hommaa uus pultti. Eipähän tule vahinkoja.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Huhtikuu 19. 18:07:33 2005

muuten samalla kun sulla on toi osa irti niin kannattaa katsoo öljypumppu!!!

http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... highlight=

Jos niin vaan jos jotakin kiinnostaa..... :?
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Ke Huhtikuu 20. 0:15:09 2005

Juu, tuo öljypumpun tarkistaminen oli aikeissa, vähän orastavaa nakuttelua ollut talvipakkasilla. Mites muuten tuon varmistaa ettei se ruuvi aukea enää uudelleen? Hampaat irvessä vaan kiristämään :twisted:


...semmonen tuli vielä mieleen että mihinkäs väliin tonne kannattais öljynpaine mittarin anturia alkaa ruuvailla, jos sellanen tulis asennettua. Olis varmaan ihan hyödyllinen?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Huhtikuu 20. 0:50:27 2005

hanta kirjoitti:Juu, tuo öljypumpun tarkistaminen oli aikeissa, vähän orastavaa nakuttelua ollut talvipakkasilla. Mites muuten tuon varmistaa ettei se ruuvi aukea enää uudelleen? Hampaat irvessä vaan kiristämään :twisted:


...semmonen tuli vielä mieleen että mihinkäs väliin tonne kannattais öljynpaine mittarin anturia alkaa ruuvailla, jos sellanen tulis asennettua. Olis varmaan ihan hyödyllinen?
Yleensä alkuperäisen anturin paikalle ruuvataan T-haara ja painekello + alkuperäinen siihen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ke Huhtikuu 20. 0:52:46 2005

onko muuten kukaan siirtäny öljyfilsua muualle?


ainakin tilavuus kasvaa..

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Huhtikuu 20. 7:55:21 2005

hanta kirjoitti:Juu, tuo öljypumpun tarkistaminen oli aikeissa, vähän orastavaa nakuttelua ollut talvipakkasilla. Mites muuten tuon varmistaa ettei se ruuvi aukea enää uudelleen? Hampaat irvessä vaan kiristämään :twisted:


...semmonen tuli vielä mieleen että mihinkäs väliin tonne kannattais öljynpaine mittarin anturia alkaa ruuvailla, jos sellanen tulis asennettua. Olis varmaan ihan hyödyllinen?
Mulla on mittarinanturi orkkispaikassa ja auton oma öljykello eri kohdassa. Mulla on lohkossa ainakin 2 paikkaa mihin sen voi laittaa näin on molemmat käytössä. Ei tarvii "jakoplokkeja".
Ford Fiesta ST 2013
#727

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ke Huhtikuu 20. 15:13:56 2005

hanta kirjoitti:Juu, tuo öljypumpun tarkistaminen oli aikeissa, vähän orastavaa nakuttelua ollut talvipakkasilla. Mites muuten tuon varmistaa ettei se ruuvi aukea enää uudelleen? Hampaat irvessä vaan kiristämään :twisted:


...semmonen tuli vielä mieleen että mihinkäs väliin tonne kannattais öljynpaine mittarin anturia alkaa ruuvailla, jos sellanen tulis asennettua. Olis varmaan ihan hyödyllinen?
'

Ensin jotain kierrelukitetta pikkusen väliin joka kestää kovia lämpötiloja sit hampaat irvessä kiinni. Vois olla hyvä vaihtoehto. Ja sit ei mielellään sellasta lukitetta jonka jälkeen ruuvia ei saa auki kun rälläkällä. :wink: Muista sit hommata jo valmiiks öljypumpun tiiviste. :!:
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » To Huhtikuu 21. 18:56:48 2005

Nuo tiivisteet on näköjään tuossa kannessa valmiina jo kiinni eli ei tarvinnut erikseen ostaa.

Olipas taas tuollakin läpyskällä hintaa kun kivitilasta kävin hakemassa... 47€
SamiH kirjoitti: Mulla on mittarinanturi orkkispaikassa ja auton oma öljykello eri kohdassa. Mulla on lohkossa ainakin 2 paikkaa mihin sen voi laittaa näin on molemmat käytössä. Ei tarvii "jakoplokkeja".
Missä kohtaa tuossa lohkossa on toinen paikka mihin tuon öljykellon voisi ruuvata? En nyt juuri auton alle pääse katsomaan, mutta Microcatin kuvien perusteella en sellaista tuosta heti keksi.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » To Huhtikuu 21. 19:29:10 2005

Samilla on ihan erillainen lohko ku 91-95 vuosien lohkot. mm. siinä ei ole pakkasproppuja.!! Tais olla 98 valettu lohko.!?! En kyl omasta mielestä ole omasta löytänyt toista paikka öljykellolle. Voin tarkistaa ensi viikolla. Mun lohko 93 vuoden valua.

hanta.
Tiivisteellä tarkoitin öljypumpun ja lohkon välistä tiivistettä. Joudut irrottaan öljypumpun että voit kiristää sen mahd. löystyneen pultin.!! Ko. tiiviste on pahvinen -> kertakäyttöinen.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » To Huhtikuu 21. 21:51:26 2005

Itellä ~92 lohko, tarvii ilmeisesti virittää joku t-haara että sais sen toisen anturin kiinni. Onkohan tohon olemassa jotain "tehdastekosta" t-haaraa joka sopisi helposti?
mvla kirjoitti:hanta.
Tiivisteellä tarkoitin öljypumpun ja lohkon välistä tiivistettä. Joudut irrottaan öljypumpun että voit kiristää sen mahd. löystyneen pultin.!! Ko. tiiviste on pahvinen -> kertakäyttöinen.
Jeps, öljypumpun tiivistekkin tulossa tottakai uusi.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Huhtikuu 21. 22:21:21 2005

Katselin SamiH:n uudesta lohkosta räpsimiäni kuvia ja lohkossa on merkintä 95 eli ilmeisesti on sitten mallia 95. Fordilla taisi nuo numerot tarkoittaa, että on siitä eteenpäin olevan mallinen lohko. Lohkossa on myös merkintä 0 4 B98.

Pakkasproppuja ei tosiaankaan ollut/ole.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Huhtikuu 22. 2:22:50 2005

hanta kirjoitti:Itellä ~92 lohko, tarvii ilmeisesti virittää joku t-haara että sais sen toisen anturin kiinni. Onkohan tohon olemassa jotain "tehdastekosta" t-haaraa joka sopisi helposti?
Noita t-haaroja saa ihan tavan hydrauliikkaliikkeistä. Jos mahdollista seisottaa autoa mittarin asennuksen ajan niin alkuperäinen öljykello ja mittarin anturi mukaan kauppaan niin saa myös osat varmasti oikeilla kierteillä mukaan sieltä.

Vastaa Viestiin