RS2000, jakopään alapään kansi.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
RS2000, jakopään alapään kansi.
Eli siis tuo koneen jakopään puoleinen kansi josta tulee kanpura läp, tiputtaa hieman öljyä. Ei tuo vielä juuri öljytikussa näy eikä maahankaan suurempia läikkiä jää, mutta vaihtaa sen ajattelin. Tuo kansi on ilmeisesti muuttunut uudemmissa koneissa "paremmaksi", itsellä tuo on jotain muovia(?). Aika ahtaalta väliltä näyttää tuo, saakohan sen edes kone paikallaan irti, onko jollain mahdollisesti kokemusta tuon vaihdosta.
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Saat irti kun otat hihnapyörän pois, siinä kannessa on sellaanen yksinkertainen kumitiiviste ja kampiakselin stefa.
Hihna pois ja ulosvetäjällä pyörä irti, kun irrotat pyörän niin irroita vain ja ainoastaan siitä keskipultti.
Varmista ensin kuitenkin että sen kannen pultit mahtuu aukeemaan kokonaan kun kone on paikallaan.
Hihna pois ja ulosvetäjällä pyörä irti, kun irrotat pyörän niin irroita vain ja ainoastaan siitä keskipultti.
Varmista ensin kuitenkin että sen kannen pultit mahtuu aukeemaan kokonaan kun kone on paikallaan.
Ford Fiesta ST 2013
#727
#727
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
muuten samalla kun sulla on toi osa irti niin kannattaa katsoo öljypumppu!!!
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... highlight=
Jos niin vaan jos jotakin kiinnostaa.....
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... highlight=
Jos niin vaan jos jotakin kiinnostaa.....

-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Juu, tuo öljypumpun tarkistaminen oli aikeissa, vähän orastavaa nakuttelua ollut talvipakkasilla. Mites muuten tuon varmistaa ettei se ruuvi aukea enää uudelleen? Hampaat irvessä vaan kiristämään 
...semmonen tuli vielä mieleen että mihinkäs väliin tonne kannattais öljynpaine mittarin anturia alkaa ruuvailla, jos sellanen tulis asennettua. Olis varmaan ihan hyödyllinen?

...semmonen tuli vielä mieleen että mihinkäs väliin tonne kannattais öljynpaine mittarin anturia alkaa ruuvailla, jos sellanen tulis asennettua. Olis varmaan ihan hyödyllinen?
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Yleensä alkuperäisen anturin paikalle ruuvataan T-haara ja painekello + alkuperäinen siihen.hanta kirjoitti:Juu, tuo öljypumpun tarkistaminen oli aikeissa, vähän orastavaa nakuttelua ollut talvipakkasilla. Mites muuten tuon varmistaa ettei se ruuvi aukea enää uudelleen? Hampaat irvessä vaan kiristämään
...semmonen tuli vielä mieleen että mihinkäs väliin tonne kannattais öljynpaine mittarin anturia alkaa ruuvailla, jos sellanen tulis asennettua. Olis varmaan ihan hyödyllinen?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Mulla on mittarinanturi orkkispaikassa ja auton oma öljykello eri kohdassa. Mulla on lohkossa ainakin 2 paikkaa mihin sen voi laittaa näin on molemmat käytössä. Ei tarvii "jakoplokkeja".hanta kirjoitti:Juu, tuo öljypumpun tarkistaminen oli aikeissa, vähän orastavaa nakuttelua ollut talvipakkasilla. Mites muuten tuon varmistaa ettei se ruuvi aukea enää uudelleen? Hampaat irvessä vaan kiristämään
...semmonen tuli vielä mieleen että mihinkäs väliin tonne kannattais öljynpaine mittarin anturia alkaa ruuvailla, jos sellanen tulis asennettua. Olis varmaan ihan hyödyllinen?
Ford Fiesta ST 2013
#727
#727
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
'hanta kirjoitti:Juu, tuo öljypumpun tarkistaminen oli aikeissa, vähän orastavaa nakuttelua ollut talvipakkasilla. Mites muuten tuon varmistaa ettei se ruuvi aukea enää uudelleen? Hampaat irvessä vaan kiristämään
...semmonen tuli vielä mieleen että mihinkäs väliin tonne kannattais öljynpaine mittarin anturia alkaa ruuvailla, jos sellanen tulis asennettua. Olis varmaan ihan hyödyllinen?
Ensin jotain kierrelukitetta pikkusen väliin joka kestää kovia lämpötiloja sit hampaat irvessä kiinni. Vois olla hyvä vaihtoehto. Ja sit ei mielellään sellasta lukitetta jonka jälkeen ruuvia ei saa auki kun rälläkällä.


-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Nuo tiivisteet on näköjään tuossa kannessa valmiina jo kiinni eli ei tarvinnut erikseen ostaa.
Olipas taas tuollakin läpyskällä hintaa kun kivitilasta kävin hakemassa... 47€
Olipas taas tuollakin läpyskällä hintaa kun kivitilasta kävin hakemassa... 47€
Missä kohtaa tuossa lohkossa on toinen paikka mihin tuon öljykellon voisi ruuvata? En nyt juuri auton alle pääse katsomaan, mutta Microcatin kuvien perusteella en sellaista tuosta heti keksi.SamiH kirjoitti: Mulla on mittarinanturi orkkispaikassa ja auton oma öljykello eri kohdassa. Mulla on lohkossa ainakin 2 paikkaa mihin sen voi laittaa näin on molemmat käytössä. Ei tarvii "jakoplokkeja".
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Samilla on ihan erillainen lohko ku 91-95 vuosien lohkot. mm. siinä ei ole pakkasproppuja.!! Tais olla 98 valettu lohko.!?! En kyl omasta mielestä ole omasta löytänyt toista paikka öljykellolle. Voin tarkistaa ensi viikolla. Mun lohko 93 vuoden valua.
hanta.
Tiivisteellä tarkoitin öljypumpun ja lohkon välistä tiivistettä. Joudut irrottaan öljypumpun että voit kiristää sen mahd. löystyneen pultin.!! Ko. tiiviste on pahvinen -> kertakäyttöinen.
hanta.
Tiivisteellä tarkoitin öljypumpun ja lohkon välistä tiivistettä. Joudut irrottaan öljypumpun että voit kiristää sen mahd. löystyneen pultin.!! Ko. tiiviste on pahvinen -> kertakäyttöinen.
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Itellä ~92 lohko, tarvii ilmeisesti virittää joku t-haara että sais sen toisen anturin kiinni. Onkohan tohon olemassa jotain "tehdastekosta" t-haaraa joka sopisi helposti?
Jeps, öljypumpun tiivistekkin tulossa tottakai uusi.mvla kirjoitti:hanta.
Tiivisteellä tarkoitin öljypumpun ja lohkon välistä tiivistettä. Joudut irrottaan öljypumpun että voit kiristää sen mahd. löystyneen pultin.!! Ko. tiiviste on pahvinen -> kertakäyttöinen.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Noita t-haaroja saa ihan tavan hydrauliikkaliikkeistä. Jos mahdollista seisottaa autoa mittarin asennuksen ajan niin alkuperäinen öljykello ja mittarin anturi mukaan kauppaan niin saa myös osat varmasti oikeilla kierteillä mukaan sieltä.hanta kirjoitti:Itellä ~92 lohko, tarvii ilmeisesti virittää joku t-haara että sais sen toisen anturin kiinni. Onkohan tohon olemassa jotain "tehdastekosta" t-haaraa joka sopisi helposti?