Rs2000 ei lämpeä sisältä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Rs2000 ei lämpeä sisältä
Eli ongelmana on lähinnä se että -91 räsä ei tahdo lämmetä sisältä kuin hiukan eli tulee vain pieni lehmän henkäys ja kun pitää lämppäriä II tai III-asennossa sisään tuleva ilma jäähtyy entisestään. Sisätilan kenno on pesty sisältä ja ulkoa tukoksien varalta, järjestelmä ilmattu kunnolla keula ylhäällä. Koneen lämmöt kuitenkin toimivat normaalisti. Termostaatti uusittu jne. Pumppua ei ole katottu muttä epäilen että vika ei ole siinä koska koneen lämmöt kunnossa. Mikä mahtaisi olla syynä tähän, ei oo kivaa sitten -30C pakkasessa jos ei tahdo nytkään olla lämmin?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Rs2000 ei lämpeä sisältä
Jos sallit kysyä, toimiiko säätöventtiili varmasti??Perkele kirjoitti:Eli ongelmana on lähinnä se että -91 räsä ei tahdo lämmetä sisältä kuin hiukan eli tulee vain pieni lehmän henkäys ja kun pitää lämppäriä II tai III-asennossa sisään tuleva ilma jäähtyy entisestään. Sisätilan kenno on pesty sisältä ja ulkoa tukoksien varalta, järjestelmä ilmattu kunnolla keula ylhäällä. Koneen lämmöt kuitenkin toimivat normaalisti. Termostaatti uusittu jne. Pumppua ei ole katottu muttä epäilen että vika ei ole siinä koska koneen lämmöt kunnossa. Mikä mahtaisi olla syynä tähän, ei oo kivaa sitten -30C pakkasessa jos ei tahdo nytkään olla lämmin?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Siis ilma läppä kääntyy kyllä, sen tarkistus oli ensimmäinen toimenpide vikaa etsiessä. Kennokin tosiaan lämpiää kunnolla kun autoa käyttää paikallaan mutta heti kun kennon läpi alkaa kulkea ilmaa niin se jäähtyy aivan kuin vettä ei vain virtaisi tarpeeksi kennon läpi.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Tarkoitin vesikraanaa, joka sulkee kennon putkea.Perkele kirjoitti:Siis ilma läppä kääntyy kyllä, sen tarkistus oli ensimmäinen toimenpide vikaa etsiessä. Kennokin tosiaan lämpiää kunnolla kun autoa käyttää paikallaan mutta heti kun kennon läpi alkaa kulkea ilmaa niin se jäähtyy aivan kuin vettä ei vain virtaisi tarpeeksi kennon läpi.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Käsittääkseni Escortissa ei ole vesihanaa, mutta jos on niin missähän se sijaitsee ei ole ainakaan missään näkyvässä paikassa tullut vastaan.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Ei ole oikein toista kennoa, eikä liiemmin motivaaliota purkaa kojelautaa sen vaihtamisesksi. Kennon luulisi olevan kunnossa sen läpi on painettu molempiin suuntiin vesijohtovettä ja hyvin meni. Ja kenno tosiaan lämpiää kun sen läpi ei mene ilmaa mutta kun ilma virtausta tulee niin se jäähtyy aivan kuin letkuissa ei vain kiertäisi tarpeeksi vettä joka kyllä ihmetyttää miksi ei. Täytynee tarkistaa paluuletku ettei sinne olisi tarttunut paarmaa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Helpostihan ton toteais jos kennon ottas irti ja liittäs letkut konehuoneessa kennoon. Sitten auto käyntiin ja tutkimaan lämpeekö kenno jokapuolelta.Perkele kirjoitti:Ei ole oikein toista kennoa, eikä liiemmin motivaaliota purkaa kojelautaa sen vaihtamisesksi. Kennon luulisi olevan kunnossa sen läpi on painettu molempiin suuntiin vesijohtovettä ja hyvin meni. Ja kenno tosiaan lämpiää kun sen läpi ei mene ilmaa mutta kun ilma virtausta tulee niin se jäähtyy aivan kuin letkuissa ei vain kiertäisi tarpeeksi vettä joka kyllä ihmetyttää miksi ei. Täytynee tarkistaa paluuletku ettei sinne olisi tarttunut paarmaa.
Mulla oli omassa ton tapasta ongelmaa vanhalla lämppärin kennolla. Eli vesi kyllä kierti hienosti läpi ja kaikki näytti ok, mutta kun kennossa kierrätti kuumaa vettä huomasi että kenno ei lämpeä kuin ihan siitä reunasta mihin letkut tulee kiinni. Vika oli siinä että kennosta oli jokin välilevy irronnut joka ohjaa ton kierron kennon läpi ja vesi kierti vain suoraan tulo putkesta paluu putkeen jolloin kenno ei lämmennyt juuri mitenkään. Sellainen käden lämpöinen siitä alkupäästä ja kun laitto puhaltimen päälle se jäähtyi ihan täysin..
noh kyse oli tietysti 20 vuotta vanhemmasta autosta, enkä tiedä voiko tällänen edes tapahtua tollasessa -91 escortissa (kenno erityyppinen jne..).. mutta sen kennon kyllä ottaisin lähempään tarkasteluun. jos vesi kerran kiertää nii ei paljon muussa voi vika olla.. Lämpeekö ne lämmittimen vesiletkut?
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
Mulla oli aikoinaan sierrassa sama homma. Kone lämpes kyllä ok, mutta sisälle vaan ei tullut lämmintä. Kenno näytti olevan ulkoisesti ok ja vesi kierti mutta ei vaan lämennyt.
Viimeisenä keinoina kaivoin varaosa-autosta toisen kennon ja urheilin sen paikoilleen. Johan rupesi sierrassa tarkenemaan eli jos kaikkee muuta on kokeiltu niin ei muuta kuin kenno vaihtoon. Tuli siinä todetua, että se kennon ulkonäkö ei kerro yhtään mitään.
Viimeisenä keinoina kaivoin varaosa-autosta toisen kennon ja urheilin sen paikoilleen. Johan rupesi sierrassa tarkenemaan eli jos kaikkee muuta on kokeiltu niin ei muuta kuin kenno vaihtoon. Tuli siinä todetua, että se kennon ulkonäkö ei kerro yhtään mitään.
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kaverin Fiesta 1.1 –85 oli talvella niin kylmä, että lattialla ollut vesipullo jäätyi ajossa. Ensin siihen kokeiltiin vaihdetaa termostaati, pestiin systeemi jne perussettiä. Kenno pestiin ja sisältä tuli paskaa ja ruskeaa vettä. Se oli hapettunut/kalkkeutunut todennäköisesti niin pahasti, koska nesteitä ei liene vaihdettu koskaan. Mikään muu ei auttanut kuin lämppärinkennon vaihto. Vanha kenno lämpeni vain reunoista liittimien reunoista, ei keskeltä.
Nyt lämmintä tulee, mutta ei se mikään uuni vieläkään ole vaikka kenno on joku kupari tms. high performance extra lämmin versio (vrt. omat autot talvella: ajelin Orionilla Joensuu – Oulu välin viime talvena –25 asteen pakkasella "T-paita" päällä).
Nyt lämmintä tulee, mutta ei se mikään uuni vieläkään ole vaikka kenno on joku kupari tms. high performance extra lämmin versio (vrt. omat autot talvella: ajelin Orionilla Joensuu – Oulu välin viime talvena –25 asteen pakkasella "T-paita" päällä).
Viimeksi muokannut Sine, Ke Syyskuu 15. 18:33:47 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kiitosta neuvoista, kai se on ruvettava kennon vaihtoon tässä ennen talven tuloa. Osaako kukaan sanoa että onko tuosta välttämätöntä purkaa koko kojelauta ympäriltä pois niinkuin huolto kirjoissa lukee vai saisiko sen kaivettua jostain alakautta pois?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no pääasiassa huoltokirjoitta mainitaan jos ei ole pakollista purkaa, mutta nopeammin pääset, kun vaan purat sen kojetaulun suosiolla.Perkele kirjoitti:välttämätöntä purkaa koko kojelauta ympäriltä pois niinkuin huolto kirjoissa lukee vai saisiko sen kaivettua jostain alakautta pois?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
No ni nyt tuli se kenno vaihdettua ja tulihan se siitä kuntoon, mutta tasan ei käy onnen lahjat kun fortilla ajaa kun jotain saa kuntoon niin jotain hajoaa. Testiringin jälkeen kun olin uudestaan lähdössä liikkeelle niin startti ei pyörinyt, no siellä ei onneksi ollut kuin jotain kontaktihäiriöitä. Tämmöistä
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
tää ny lipsahtaa classikoitten puolelle mutta mulla on saman lainen ongelma välikopassa että ei lämpene yhtään jos totalämppärinkennoo koittais vaihtaa niin sopiiko esim sierran tai taunuksen kenno tilalle pienellä vaivalla 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78