Rs2000 ei lämpeä sisältä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Rs2000 ei lämpeä sisältä

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Syyskuu 13. 12:38:46 2004

Eli ongelmana on lähinnä se että -91 räsä ei tahdo lämmetä sisältä kuin hiukan eli tulee vain pieni lehmän henkäys ja kun pitää lämppäriä II tai III-asennossa sisään tuleva ilma jäähtyy entisestään. Sisätilan kenno on pesty sisältä ja ulkoa tukoksien varalta, järjestelmä ilmattu kunnolla keula ylhäällä. Koneen lämmöt kuitenkin toimivat normaalisti. Termostaatti uusittu jne. Pumppua ei ole katottu muttä epäilen että vika ei ole siinä koska koneen lämmöt kunnossa. Mikä mahtaisi olla syynä tähän, ei oo kivaa sitten -30C pakkasessa jos ei tahdo nytkään olla lämmin?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Rs2000 ei lämpeä sisältä

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Syyskuu 13. 13:25:03 2004

Perkele kirjoitti:Eli ongelmana on lähinnä se että -91 räsä ei tahdo lämmetä sisältä kuin hiukan eli tulee vain pieni lehmän henkäys ja kun pitää lämppäriä II tai III-asennossa sisään tuleva ilma jäähtyy entisestään. Sisätilan kenno on pesty sisältä ja ulkoa tukoksien varalta, järjestelmä ilmattu kunnolla keula ylhäällä. Koneen lämmöt kuitenkin toimivat normaalisti. Termostaatti uusittu jne. Pumppua ei ole katottu muttä epäilen että vika ei ole siinä koska koneen lämmöt kunnossa. Mikä mahtaisi olla syynä tähän, ei oo kivaa sitten -30C pakkasessa jos ei tahdo nytkään olla lämmin?
Jos sallit kysyä, toimiiko säätöventtiili varmasti??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Syyskuu 13. 16:18:18 2004

Siis ilma läppä kääntyy kyllä, sen tarkistus oli ensimmäinen toimenpide vikaa etsiessä. Kennokin tosiaan lämpiää kunnolla kun autoa käyttää paikallaan mutta heti kun kennon läpi alkaa kulkea ilmaa niin se jäähtyy aivan kuin vettä ei vain virtaisi tarpeeksi kennon läpi.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Syyskuu 14. 9:14:24 2004

Perkele kirjoitti:Siis ilma läppä kääntyy kyllä, sen tarkistus oli ensimmäinen toimenpide vikaa etsiessä. Kennokin tosiaan lämpiää kunnolla kun autoa käyttää paikallaan mutta heti kun kennon läpi alkaa kulkea ilmaa niin se jäähtyy aivan kuin vettä ei vain virtaisi tarpeeksi kennon läpi.
Tarkoitin vesikraanaa, joka sulkee kennon putkea.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Syyskuu 14. 10:30:24 2004

Käsittääkseni Escortissa ei ole vesihanaa, mutta jos on niin missähän se sijaitsee ei ole ainakaan missään näkyvässä paikassa tullut vastaan.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Syyskuu 14. 11:02:29 2004

Perkele kirjoitti:Käsittääkseni Escortissa ei ole vesihanaa, mutta jos on niin missähän se sijaitsee ei ole ainakaan missään näkyvässä paikassa tullut vastaan.
Sitten siinä ei kai ole vesikraanaa, kato haynesista ;)
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Ti Syyskuu 14. 11:13:50 2004

oisko sulla mahdollista koittaa toisella lämppärinkennolla...?

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Syyskuu 14. 16:55:18 2004

Ei ole oikein toista kennoa, eikä liiemmin motivaaliota purkaa kojelautaa sen vaihtamisesksi. Kennon luulisi olevan kunnossa sen läpi on painettu molempiin suuntiin vesijohtovettä ja hyvin meni. Ja kenno tosiaan lämpiää kun sen läpi ei mene ilmaa mutta kun ilma virtausta tulee niin se jäähtyy aivan kuin letkuissa ei vain kiertäisi tarpeeksi vettä joka kyllä ihmetyttää miksi ei. Täytynee tarkistaa paluuletku ettei sinne olisi tarttunut paarmaa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Syyskuu 14. 18:06:02 2004

Perkele kirjoitti:Ei ole oikein toista kennoa, eikä liiemmin motivaaliota purkaa kojelautaa sen vaihtamisesksi. Kennon luulisi olevan kunnossa sen läpi on painettu molempiin suuntiin vesijohtovettä ja hyvin meni. Ja kenno tosiaan lämpiää kun sen läpi ei mene ilmaa mutta kun ilma virtausta tulee niin se jäähtyy aivan kuin letkuissa ei vain kiertäisi tarpeeksi vettä joka kyllä ihmetyttää miksi ei. Täytynee tarkistaa paluuletku ettei sinne olisi tarttunut paarmaa.
Helpostihan ton toteais jos kennon ottas irti ja liittäs letkut konehuoneessa kennoon. Sitten auto käyntiin ja tutkimaan lämpeekö kenno jokapuolelta.

Mulla oli omassa ton tapasta ongelmaa vanhalla lämppärin kennolla. Eli vesi kyllä kierti hienosti läpi ja kaikki näytti ok, mutta kun kennossa kierrätti kuumaa vettä huomasi että kenno ei lämpeä kuin ihan siitä reunasta mihin letkut tulee kiinni. Vika oli siinä että kennosta oli jokin välilevy irronnut joka ohjaa ton kierron kennon läpi ja vesi kierti vain suoraan tulo putkesta paluu putkeen jolloin kenno ei lämmennyt juuri mitenkään. Sellainen käden lämpöinen siitä alkupäästä ja kun laitto puhaltimen päälle se jäähtyi ihan täysin..

noh kyse oli tietysti 20 vuotta vanhemmasta autosta, enkä tiedä voiko tällänen edes tapahtua tollasessa -91 escortissa (kenno erityyppinen jne..).. mutta sen kennon kyllä ottaisin lähempään tarkasteluun. jos vesi kerran kiertää nii ei paljon muussa voi vika olla.. Lämpeekö ne lämmittimen vesiletkut?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Ti Syyskuu 14. 18:40:46 2004

Mulla oli aikoinaan sierrassa sama homma. Kone lämpes kyllä ok, mutta sisälle vaan ei tullut lämmintä. Kenno näytti olevan ulkoisesti ok ja vesi kierti mutta ei vaan lämennyt.
Viimeisenä keinoina kaivoin varaosa-autosta toisen kennon ja urheilin sen paikoilleen. Johan rupesi sierrassa tarkenemaan eli jos kaikkee muuta on kokeiltu niin ei muuta kuin kenno vaihtoon. Tuli siinä todetua, että se kennon ulkonäkö ei kerro yhtään mitään.
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Syyskuu 15. 10:30:16 2004

Kaverin Fiesta 1.1 –85 oli talvella niin kylmä, että lattialla ollut vesipullo jäätyi ajossa. Ensin siihen kokeiltiin vaihdetaa termostaati, pestiin systeemi jne perussettiä. Kenno pestiin ja sisältä tuli paskaa ja ruskeaa vettä. Se oli hapettunut/kalkkeutunut todennäköisesti niin pahasti, koska nesteitä ei liene vaihdettu koskaan. Mikään muu ei auttanut kuin lämppärinkennon vaihto. Vanha kenno lämpeni vain reunoista liittimien reunoista, ei keskeltä.

Nyt lämmintä tulee, mutta ei se mikään uuni vieläkään ole vaikka kenno on joku kupari tms. high performance extra lämmin versio (vrt. omat autot talvella: ajelin Orionilla Joensuu – Oulu välin viime talvena –25 asteen pakkasella "T-paita" päällä).
Viimeksi muokannut Sine, Ke Syyskuu 15. 18:33:47 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ke Syyskuu 15. 14:08:43 2004

Kiitosta neuvoista, kai se on ruvettava kennon vaihtoon tässä ennen talven tuloa. Osaako kukaan sanoa että onko tuosta välttämätöntä purkaa koko kojelauta ympäriltä pois niinkuin huolto kirjoissa lukee vai saisiko sen kaivettua jostain alakautta pois?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » Ke Syyskuu 15. 18:14:03 2004

lisätään nyt sitten että rs2000 lämpenee nopeesti ja tosi lämpimäksi sillon kun systeemit toimii...
====RS2K====

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Syyskuu 15. 20:07:30 2004

Perkele kirjoitti:välttämätöntä purkaa koko kojelauta ympäriltä pois niinkuin huolto kirjoissa lukee vai saisiko sen kaivettua jostain alakautta pois?
no pääasiassa huoltokirjoitta mainitaan jos ei ole pakollista purkaa, mutta nopeammin pääset, kun vaan purat sen kojetaulun suosiolla.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Su Syyskuu 26. 11:58:26 2004

No ni nyt tuli se kenno vaihdettua ja tulihan se siitä kuntoon, mutta tasan ei käy onnen lahjat kun fortilla ajaa kun jotain saa kuntoon niin jotain hajoaa. Testiringin jälkeen kun olin uudestaan lähdössä liikkeelle niin startti ei pyörinyt, no siellä ei onneksi ollut kuin jotain kontaktihäiriöitä. Tämmöistä
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Su Syyskuu 26. 14:54:22 2004

tää ny lipsahtaa classikoitten puolelle mutta mulla on saman lainen ongelma välikopassa että ei lämpene yhtään jos totalämppärinkennoo koittais vaihtaa niin sopiiko esim sierran tai taunuksen kenno tilalle pienellä vaivalla :?:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Vastaa Viestiin