RS2000 nopeusmittari - nopeusanturi

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rs2k96
Ylläpitäjä

RS2000 nopeusmittari - nopeusanturi

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Ke Elokuu 11. 21:45:58 2004

Taas häiritsee, kun tuo nopeusmittari väpäjää 40-60km/h nopeudessa :shock:
Muuten toimii ihan ok. Ajattelin vaihtaa vaijerin, mutta Stökman-Autosssa joku mainitsi että "ne on ne vaihteiston laakerit kulunu..." En nyt ihan välttämättä ole samaa mieltä... :roll:

Mulla oli MK4:ssa sama juttu, mutta kilometrejä oli paljon enemmän.
Luulis että MTX-75:ssa on jotain parannuksia tullu..

Voiskohan tää homma johtua nopeusanturista, johon menee vaijerin lisäks pari sähköjohtoa :?: Kys. anturi johon vaijeri menee, heiluu vähän, mutta en tiedä paljonko sitä uskaltaa kiristää...

Onkos joku laittanu kiinni tota anturia..?

rs2k96
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Pe Elokuu 13. 11:11:34 2004

Njoo, kiersin sitte vaijerin anturiin liian kireälle ja sain ostaa anturin ja vaijerin :oops: . No nyt ainakin toimii niinkuin pitää. Eli ei ollu laakerit kulunu :evil:

Ihmettelen vaan mihin tota anturia tarvitsee, kun toimii ihan ok, vaikka johdot olis irti? Kierroksiinhan se vaikuttaa kun auto liikkuu, mutta mitä hyötyä siitä oikeasti on...?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 13. 12:09:01 2004

rs2k96 kirjoitti:Njoo, kiersin sitte vaijerin anturiin liian kireälle ja sain ostaa anturin ja vaijerin :oops: . No nyt ainakin toimii niinkuin pitää. Eli ei ollu laakerit kulunu :evil:

Ihmettelen vaan mihin tota anturia tarvitsee, kun toimii ihan ok, vaikka johdot olis irti? Kierroksiinhan se vaikuttaa kun auto liikkuu, mutta mitä hyötyä siitä oikeasti on...?
Eikös tuo anturi nimenomaan estä sammumisen jarruttaessa, eli tuosta tiedetään koska ollaan liikkeellä. Samoin myös vaihdon aikainen kierrosten pito.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

rs2k96
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Pe Elokuu 13. 12:52:39 2004

Kokeilin ajella ilman anturia ja kyllä se ilman sitä toimii.
oikeastaan eroa ei huomaa muuten kuin:
Anturin kanssa auton liikkuessa tyhjäkäynti on n. 1200 ja pysähdyttäessä se laskee n. 950:een.

Ehkä tosiaan tuo vaihtaminen sujuu paremmin anturin kanssa mutta ei nyt voi sanoa että suurta eroa olisi..

Vastaa Viestiin