mk4 xr3i k-jetronic:n nykiminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

mk4 xr3i k-jetronic:n nykiminen

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Kesäkuu 22. 20:48:43 2004

Onkos kellään kokemusta kyseisestä autosta ja sen nykimisestä?
Vaihdettu on osaa mm. tulpanjohdot, tulpat, bensansuodatin, virranjakajan kansi ja pyörijä sekä ilmanputsari. On lisätty myös tankkiin kosteudenpoistajaa.
Tiedossa on että nokka ja nostajat on lopussa, mutta ei välttämättä vaikuta nykimiseen (vai ?), kun kiihdyttä eli normaalissa matka-ajossa ei nyi, mutta ainoastaan kiihdyttäessä pientä nykimistä.

auto on siis mk4 xr3i "mekaanisella ruiskulla" (90 hv:n versio)

tänks vastauksista!

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Kesäkuu 22. 22:36:40 2004

Siis mikä auto ja ruisku on kyseessä? K-jet Escorttia nimittäin ei ole 90hv versiona.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Kesäkuu 23. 11:04:30 2004

Polttoainesuodattimen vaihto kerran kymmenessä vuodessa saattaisi auttaa.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Jore
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jore » Ke Kesäkuu 23. 11:05:45 2004

Cosesc kirjoitti:Polttoainesuodattimen vaihto kerran kymmenessä vuodessa saattaisi auttaa.
Eikös se ole sama kuin bensansuodatin? :)

T:Jore

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Kesäkuu 23. 11:14:19 2004

Oho.... :oops: :oops:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Kesäkuu 23. 16:20:14 2004

JesseT kirjoitti:Siis mikä auto ja ruisku on kyseessä? K-jet Escorttia nimittäin ei ole 90hv versiona.
Kyllä sitä vaan on olemassa ja tästä on taisteltu ennenkin, jos et usko niin tule katsomaan :wink:
mutta vastausta en ole saanut vielä, eikö kukaan osaa sanoa mitään?

ps. juu POLTTOAINEENSUODATIN on vaihdettu ;)
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Kesäkuu 23. 16:34:51 2004

cossuton kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Siis mikä auto ja ruisku on kyseessä? K-jet Escorttia nimittäin ei ole 90hv versiona.
Kyllä sitä vaan on olemassa ja tästä on taisteltu ennenkin, jos et usko niin tule katsomaan :wink:
mutta vastausta en ole saanut vielä, eikö kukaan osaa sanoa mitään?

ps. juu POLTTOAINEENSUODATIN on vaihdettu ;)
Siis tämä on k-jet ja siinä on katalysaattori?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ke Kesäkuu 23. 16:37:25 2004

-Suuttimet/putket vuotaa -> saa ilmaa.
-Ilmamäärämittarin lautanen jumittaa.
-Samaisen mittarin kumitutti hauras/rikki -> saa ilmaa.
-Kulunut bensapumppu -> alhainen paine, epätaisainen tuotto.

EDIT: Onhan siinä vielä se Aatamin aikainen bensamääränjakaja josta
ei ota selvää edes selvinpäin.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Kesäkuu 23. 18:31:27 2004

JesseT,tää on just sellanen kjet mistä puhuttiin silloin...
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Kesäkuu 23. 20:09:54 2004

SiipiCozzu kirjoitti:-Suuttimet/putket vuotaa -> saa ilmaa.
-Ilmamäärämittarin lautanen jumittaa.
-Samaisen mittarin kumitutti hauras/rikki -> saa ilmaa.
-Kulunut bensapumppu -> alhainen paine, epätaisainen tuotto.

EDIT: Onhan siinä vielä se Aatamin aikainen bensamääränjakaja josta
ei ota selvää edes selvinpäin.
hmm, tosiaan, noi kaikki vois tarkistaa, mutta missä tarkkaanottaen tuo ilmamäärämittari sijaitsee (kone ei ole mulle entuudestaan tuttu)?
sanoilla voi kuvailla, mutta jos olis vielä kuvia niin helpottais hommaa..

EDIT: ja tosiaan kaikille niille ketkä ihmettelee tätä mallia (k-jet katilla, 90hv) ni voi tulla ite toteemaan paikanpäällä tai uskoa Stefaa joka kävi autoa kyttäämässä :wink:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 23. 22:29:29 2004

Viimeksi muokannut JesseT, Ke Kesäkuu 23. 23:16:03 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Kesäkuu 23. 23:15:32 2004

JesseT kirjoitti:Tuosta on hyvä aloittaa:
http://www.ford-club.net/cgi-bin/yabb/Y ... 0813557298
No niinpä on... Aihetta ei edes löydy, pitääkö se luoda??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Kesäkuu 24. 16:44:01 2004

pasiz, mitä sä oikeen näppäilet siellä... kyllä mulla ainakin avautuu foorumin aihe topicilla 1.6i ja xr3i erot????
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vastaa Viestiin