Areemmät jarrupalat, vakiojarruihin (RS 2000)?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Areemmät jarrupalat, vakiojarruihin (RS 2000)?

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ti Maaliskuu 16. 10:46:47 2004

Eli tuntuu olevan jarrujen huolto edessä, palat meinasin vaihtaa ens hätään. Takajarrut tahtoo jo pitää ääntä jarrutettaessa. Keneltä ja minkälaiset palat mun kannattas vaihtaa -94 RS 2000:seen ja vaihdan eteen ja taakse.

Auttakkee :lol:

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Maaliskuu 16. 10:59:39 2004

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ti Maaliskuu 16. 12:23:40 2004

Aivan loistavaa!!

Uudet palat tilattu, samalla vaihan paremmat nesteet.
KIITOOS!!

PS: On muute hieno tuo klubi kortti, tuli just 8)

Weikko
Viestit: 75
Liittynyt: Pe Joulukuu 28. 15:39:22 2001
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weikko » Ti Maaliskuu 16. 16:40:57 2004

Mulla ei noi Greenstuffit oikein pelaa noiden vakiolevyjen (edessä tarvikelevyt) kanssa.. Kellään muulla kokemuksia EBC -palat + vakiolevyt yhdistelmästä? Jotkut muut levyt aion tilata, ainakin eteen.. Mitä suosittelette, kenties noi EBC Turbo Groovet? En löytäny niille kyllä hintaa tuolta...
#13
Sierra Cosworth -88
Escort MK1 -72 "rojekti xx"
Sierra 2.0iS -85
Consul GT3000 Coupe -72
Ex
Ex
Ex

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ti Maaliskuu 16. 16:57:59 2004

Jaa...

Mikä niissä mättää? Mulla on vaihettu uudet orkkis levyt vastikään. Teräspunosletkut yritän vielä saada samaan tilaukseen, tietysti jotkut hyväksytyt, ei tarvii kuunnella katsastusmiehen urputusta.

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ti Maaliskuu 16. 17:26:33 2004

Ööh... juuri tilattiin kaverin kanssa autoihimme teräspunosletkut Burtonilta. Voiko siis katsastussedällä olla niihin jotain sanomista? Minkä ihmeen takia? :shock: Nehän parantaa jarruja.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

Weikko
Viestit: 75
Liittynyt: Pe Joulukuu 28. 15:39:22 2001
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weikko » Ti Maaliskuu 16. 17:37:11 2004

SamiH kirjoitti:Jaa...

Mikä niissä mättää? Mulla on vaihettu uudet orkkis levyt vastikään.
No tuota.. yks kunnon jarrutus, ja jarrut rupeaa vinkumaan Hel*etisti. Ja levyt palaa aina ihan sinisiksi.. Eli tuntuis että käy vähän liian kuumina noi levyt ja että ne ois liian pehmeät noille paloille tai jotain..?? Voipi johtua noista mun tarvikelevyistä.. Mutta löytyisikö asiantuntemusta tästä asiasta keneltäkään??
#13
Sierra Cosworth -88
Escort MK1 -72 "rojekti xx"
Sierra 2.0iS -85
Consul GT3000 Coupe -72
Ex
Ex
Ex

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ti Maaliskuu 16. 19:18:59 2004

musicman, jos on pilkunviilaaja katastussetä niin vaati TUV hyväksyntä todistuksen. Just katoin tänää burtonin luettelosta kans letkuja, ja niiltä ilmeisesti saattaa tulla hyväksytyt tai sitten ei.

Onhan nuo halvemmat kyllä.... paljonki :shock:

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ti Maaliskuu 16. 23:43:18 2004

SamiH kirjoitti:musicman, jos on pilkunviilaaja katastussetä niin vaati TUV hyväksyntä todistuksen. Just katoin tänää burtonin luettelosta kans letkuja, ja niiltä ilmeisesti saattaa tulla hyväksytyt tai sitten ei.
Tuossa on kyllä sellainen ristiriita, että jos käyn tarvikeliikkeestä ostamassa kumiset jarruletkut, niin ei niissäkään ole CE-merkintää tai tule mukana TÜV-hyväksyntätodistusta...
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

EK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja EK » Ke Maaliskuu 17. 9:45:15 2004

Weikko kirjoitti: No tuota.. yks kunnon jarrutus, ja jarrut rupeaa vinkumaan Hel*etisti. Ja levyt palaa aina ihan sinisiksi.. Eli tuntuis että käy vähän liian kuumina noi levyt ja että ne ois liian pehmeät noille paloille tai jotain..?? Voipi johtua noista mun tarvikelevyistä.. Mutta löytyisikö asiantuntemusta tästä asiasta keneltäkään??
Sun palat taitaa olla lasittuneet. Greenstuffien max. lämpötila on 650 astetta (vanhemmissa 550 astetta) ja jos ne kuumenee sen yli niin ne lasittuu. Tästä johtuu sitten se vinkuna. Palojen kitkakerroin on suurempi kuin vakioissa, joten ne kehittää enemmän lämpöä. Tästä syystä levytkin muuttuu siniseksi, kun eivät pysty johtamaan lämpöä pois tarpeeks tehokkaasti. Redstuffit olis sulle parempi vaihtoehto, kun niissä toi lämpötilansieto on korkeampi.

Vastaa Viestiin