RS2000:sen lämmitettävä tuulilasi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
RS2000:sen lämmitettävä tuulilasi
Kertokaas onko kukaan saanu korjattua lämmitettävää tuulilasia Eskossa? Siis niitä vastuslankoja, itsellä toimii enää kolme neljä lankaa kuskinpuolelta ja vänkärin puoli on ihan mykkä. Onko ainut vaihtoehto vaihtaa lasi(ja onko lasin vaihdolla lämmitys alkanut pelaamaan 100%) vai löytyykö sähkökytkennästä jotain korjattavaa?
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
yleensä lämmittimit on "isoilla" sulakkeilla.. eli kato penkinlämm. sulake ja laita samanlainen ikkunaan... luulisin 30Aarde kirjoitti:Hmm .. eipä näytä itellä toimivan ollenkaan. Johtuiskohan akun plussassa olevassa sulakeboksista tai sieltä puuttuvien sulakkeiden takia?
Mitäköhän sulakkeet sinne menis kun ei manuskaa ole nyt lähettyvillä?
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Mulla on onneksi ihan kuskin reunasta 2-3 nauhaa toimimatta ja pelkäänjän puolelta pari. Eli näköjään ihan kivasti kestänyt. Varsinkin kun toi on kuitenkin noita alkupään pelejä... 
Tosin kaikesta päätellen se edellinen omistajarouva ei ole tolla ajanut talvisin ollenkaan, eli 95-03 olisi seissyt talvet.
T:Jore

Tosin kaikesta päätellen se edellinen omistajarouva ei ole tolla ajanut talvisin ollenkaan, eli 95-03 olisi seissyt talvet.
T:Jore
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No kattokaa nyt joku toi sulakkeen koko, itselläni ei ole enää Sierran manuskoita. Muistelen että olisi ollut joku 40A , 60A tai vastaava. Joka tapauksessa huomattavasti suurempi kuin penkinlämmittimillä.
Mondeossa on oikealla ja vasemmalla puolella omat vastuksensa. Näiden sulakkeet ovat 30A molemmilla erikseen.
Mondeossa on oikealla ja vasemmalla puolella omat vastuksensa. Näiden sulakkeet ovat 30A molemmilla erikseen.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Lasille menee 1 kpl johtoja/puoli. Semmoset violettimusta johdot. Itsellä ainaki jo parin vuoden kuluttua kun auton ostin niin toinen liitin suli ja siihen laittoivat huollossa vaan abico-liittimen. Nyt katoin vänkärin puolta mikä ei toimi mulla ollenkaan niin alkuperäinen liitin on myös sieltä sulanut joten katkasen johdon ja tinaan ne yhteen, sitten pitäis toimia. Lasin sulakeet ovat ainoastaan 3A ja ne ovat ehyet.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
3A sanoo toi MK5 ohjekirjakin sulake nro 16 ja 17
Mikä jippo tuossa on että Mondeossa tarvitaan 30 A sulekkeet, Sierrassa 30 -40 A sulakkeet ja eskossa 3 A sulakkeet?
Tä?
Eipä oo paljon lämmityspoweria jos maksimissaan 3 Ampeerilla saadaan 36 Wattia lämmitystehoa. Vaikka molemmille puolille olisi oma vastuksensa niin silti on liian vähän=miten poistaa huurun?
Tuskin noissa on mitään vermettä mikä nostaisi jännitteenkään suuremmaksi?
Tuo Mondeon 30 A jo jaksaa lämmittää tuon Max. 2 X 360W teholla huurteen pois.
Missä jippo?
Mikä jippo tuossa on että Mondeossa tarvitaan 30 A sulekkeet, Sierrassa 30 -40 A sulakkeet ja eskossa 3 A sulakkeet?
Tä?
Eipä oo paljon lämmityspoweria jos maksimissaan 3 Ampeerilla saadaan 36 Wattia lämmitystehoa. Vaikka molemmille puolille olisi oma vastuksensa niin silti on liian vähän=miten poistaa huurun?
Tuskin noissa on mitään vermettä mikä nostaisi jännitteenkään suuremmaksi?
Tuo Mondeon 30 A jo jaksaa lämmittää tuon Max. 2 X 360W teholla huurteen pois.
Missä jippo?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Menisköhän Sierrassa ja Mondeossa jotain muutakin saman sulakkeen takaa? Nuo vastuslangat on aikas ohuita ja ne menevät läheltä toisiaan eikä niissä ilmeisesti tarvitse siksi suurta virtaa. Tarkistin äsken vänkärin puolen liittimen ja olihan se sulanut, otin liittimen pois ja tinasin johdot, nyt sitten pitäisi siirtää auto ulos ja odottaa että lasi jäätyy että näkis alkoiko toimimaan.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Mitä kautta johdot menee? Ylhäältä katon kautta, alhaalta kojelaudan alla, keskellä, reunoilla?RS2000_mk5 kirjoitti:Lasille menee 1 kpl johtoja/puoli. Semmoset violettimusta johdot.
Eihän ne välttämättä Cossussa mene samalla tavalla, mutta helpottais kun tietäis mistä hakee.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Vänkärin puolella lokasuojan ja akun välissä moottoritilassa. Kuskin puolella vastaavassa paikassa ABS-boxin vieressä. Johdot menevät paksussa teipatussa nipussa suuren osan matkaa mutta juuri nuissa kohdissa ne ovat noin 20cm matkalla näkyvissä. Alunperin niissä on sellaiset aika isot liittimet jotka mulla nyt sitten on poistettu koska olivat sulaneet "väljiksi" eikä saanu kontaktia.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
- Ylläpitäjä
tuossa mk1 mondeossa jota ollaan korjailtu on piuhat tai siis niiden päät konepeiton saranoiden vieressä. Liitin on perus 2 napainen AMP Junior timer, joita käytetään liki kaikissa muissakin kaksnapaisissa liitoksissa. Jos on sulanut, niin täältä saa vastaavat tilalle:
http://www.vpv-motorracing.com/amp.htm
Jos liittin on sulanut kontaktiresistanssin takia, niin tuskin sitä abikolla kannattaa lähteä korjaamaan. Missä ihmeessä ovat noin huonoa jälkeä tehneet?
http://www.vpv-motorracing.com/amp.htm
Jos liittin on sulanut kontaktiresistanssin takia, niin tuskin sitä abikolla kannattaa lähteä korjaamaan. Missä ihmeessä ovat noin huonoa jälkeä tehneet?
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Valtuutetussa Ford huollossa
Joka tosin ei enää ole saanut sertifikaattia. Siis pitääkö siinä olla se liitin? Mitä hyötyä siitä on? Mä ainakin katkasin sen liittimen pois ja tinasin johdot yhteen.

- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Lämpiävä tuulilasi
Ainakin entisessä mk4 escossa lasi alkoi lämpiämään kokonaan uuteen vaihdon jälkeen. Vanhalla lämpesi vain pelkääjän puoli, kuskin puolen alareunasta oli kerrokset auenneet sen verran että oli päässyt ilmaa ja vettä lasien väliin ja vastuslangat ruostuneet poikki.
-
- Ylläpitäjä
Onhan sulla telkarin virtapiuhakin kolvattu kiinni pistorasian kontakteihinRS2000_mk5 kirjoitti:Siis pitääkö siinä olla se liitin? Mitä hyötyä siitä on? Mä ainakin katkasin sen liittimen pois ja tinasin johdot yhteen.


-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 450
- Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
- Paikkakunta: Pattijoki
Onhan sulla telkarin virtapiuhakin kolvattu kiinni pistorasian kontakteihin
Joskus liittimet on käteviä ja jos auto on asiallisesti korjattu, niin arvo kasvaa ostajankin silmissä kohisten. Abikohirvityksistä ja ankkateippivirityksistä ei tuu kuin vihaiseksi
[/quote]
Nii mutta lähinnä tarkotin miksi pitää olla nuin hieno liitin joka vielä ei kestä vaan sulaa, eiköhän tuohon oisi hieman yksinkertaisempi ja ennenkaikkea kestävämpi riittänyt.


Nii mutta lähinnä tarkotin miksi pitää olla nuin hieno liitin joka vielä ei kestä vaan sulaa, eiköhän tuohon oisi hieman yksinkertaisempi ja ennenkaikkea kestävämpi riittänyt.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966