RS2000:sen lämmitettävä tuulilasi

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

RS2000:sen lämmitettävä tuulilasi

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Helmikuu 5. 8:59:31 2004

Kertokaas onko kukaan saanu korjattua lämmitettävää tuulilasia Eskossa? Siis niitä vastuslankoja, itsellä toimii enää kolme neljä lankaa kuskinpuolelta ja vänkärin puoli on ihan mykkä. Onko ainut vaihtoehto vaihtaa lasi(ja onko lasin vaihdolla lämmitys alkanut pelaamaan 100%) vai löytyykö sähkökytkennästä jotain korjattavaa?
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Helmikuu 5. 15:15:00 2004

langat on kahden lasin välissä
jos pystyt korjaaman sen niin oot aika tekijä...oikein ihmeiden tekijä

:D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

arde
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja arde » To Helmikuu 5. 18:04:59 2004

Hmm .. eipä näytä itellä toimivan ollenkaan. Johtuiskohan akun plussassa olevassa sulakeboksista tai sieltä puuttuvien sulakkeiden takia?

Mitäköhän sulakkeet sinne menis kun ei manuskaa ole nyt lähettyvillä?

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » La Helmikuu 7. 3:02:54 2004

Mulle on joku köyhä vaihtanut tavallisen tuulilasin,eli raapalla lähtee jäät jos on tarvetta :cry:
====RS2K====

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » La Helmikuu 7. 9:22:36 2004

arde kirjoitti:Hmm .. eipä näytä itellä toimivan ollenkaan. Johtuiskohan akun plussassa olevassa sulakeboksista tai sieltä puuttuvien sulakkeiden takia?

Mitäköhän sulakkeet sinne menis kun ei manuskaa ole nyt lähettyvillä?
yleensä lämmittimit on "isoilla" sulakkeilla.. eli kato penkinlämm. sulake ja laita samanlainen ikkunaan... luulisin 30A
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » La Helmikuu 7. 11:24:38 2004

Mullakin on fiestassa tuo ominaisuus pimeänä..

Jore
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jore » La Helmikuu 7. 11:47:35 2004

Mulla on onneksi ihan kuskin reunasta 2-3 nauhaa toimimatta ja pelkäänjän puolelta pari. Eli näköjään ihan kivasti kestänyt. Varsinkin kun toi on kuitenkin noita alkupään pelejä... :)

Tosin kaikesta päätellen se edellinen omistajarouva ei ole tolla ajanut talvisin ollenkaan, eli 95-03 olisi seissyt talvet.

T:Jore

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 7. 12:03:25 2004

No kattokaa nyt joku toi sulakkeen koko, itselläni ei ole enää Sierran manuskoita. Muistelen että olisi ollut joku 40A , 60A tai vastaava. Joka tapauksessa huomattavasti suurempi kuin penkinlämmittimillä.

Mondeossa on oikealla ja vasemmalla puolella omat vastuksensa. Näiden sulakkeet ovat 30A molemmilla erikseen.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Helmikuu 7. 12:14:51 2004

Kysyin lasin vaihtoa omaani,390 euroa lasi ja työt.ei paha.
#446

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » La Helmikuu 7. 12:56:05 2004

Mulla toimii vaan apparinpuoli. Onko jollakin tietoa mistä lasille menee johdot? Pitäis tutkia ettei olis hapettumaa tai joku muu kontaktívika.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Helmikuu 7. 15:15:49 2004

Lasille menee 1 kpl johtoja/puoli. Semmoset violettimusta johdot. Itsellä ainaki jo parin vuoden kuluttua kun auton ostin niin toinen liitin suli ja siihen laittoivat huollossa vaan abico-liittimen. Nyt katoin vänkärin puolta mikä ei toimi mulla ollenkaan niin alkuperäinen liitin on myös sieltä sulanut joten katkasen johdon ja tinaan ne yhteen, sitten pitäis toimia. Lasin sulakeet ovat ainoastaan 3A ja ne ovat ehyet.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

FarOs
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Heinäkuu 22. 12:48:07 2002
Paikkakunta: Wallriver

Viesti Kirjoittaja FarOs » La Helmikuu 7. 16:05:29 2004

Mulla ainakin toimii lämmitin viel vaikka tuulilasin alareunas on jo koko leveydeltä särö...
Mul on kans 3A sulakkeet.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia wagon

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 7. 16:14:07 2004

3A sanoo toi MK5 ohjekirjakin sulake nro 16 ja 17

Mikä jippo tuossa on että Mondeossa tarvitaan 30 A sulekkeet, Sierrassa 30 -40 A sulakkeet ja eskossa 3 A sulakkeet?

Tä?

Eipä oo paljon lämmityspoweria jos maksimissaan 3 Ampeerilla saadaan 36 Wattia lämmitystehoa. Vaikka molemmille puolille olisi oma vastuksensa niin silti on liian vähän=miten poistaa huurun?
Tuskin noissa on mitään vermettä mikä nostaisi jännitteenkään suuremmaksi?

Tuo Mondeon 30 A jo jaksaa lämmittää tuon Max. 2 X 360W teholla huurteen pois.

Missä jippo?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

arde
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja arde » La Helmikuu 7. 16:59:02 2004

Mitä nyt kk sit kattelin tota sulakeboksia kun akkua vaihdoin niin siinä on 5 paikkaa sulakkeille ja itellä taisi olla vain 2 tai 3 siellä.

Jos jossain olis kuva boksista sulakkeineen sekä selityksineen (mikä sulake minin, minkä arvoinen ja mihin se vaikuttaa) olis kiva nähdä!

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Helmikuu 7. 17:17:57 2004

Menisköhän Sierrassa ja Mondeossa jotain muutakin saman sulakkeen takaa? Nuo vastuslangat on aikas ohuita ja ne menevät läheltä toisiaan eikä niissä ilmeisesti tarvitse siksi suurta virtaa. Tarkistin äsken vänkärin puolen liittimen ja olihan se sulanut, otin liittimen pois ja tinasin johdot, nyt sitten pitäisi siirtää auto ulos ja odottaa että lasi jäätyy että näkis alkoiko toimimaan.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » La Helmikuu 7. 23:06:58 2004

RS2000_mk5 kirjoitti:Lasille menee 1 kpl johtoja/puoli. Semmoset violettimusta johdot.
Mitä kautta johdot menee? Ylhäältä katon kautta, alhaalta kojelaudan alla, keskellä, reunoilla?

Eihän ne välttämättä Cossussa mene samalla tavalla, mutta helpottais kun tietäis mistä hakee.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Helmikuu 8. 8:55:43 2004

Vänkärin puolella lokasuojan ja akun välissä moottoritilassa. Kuskin puolella vastaavassa paikassa ABS-boxin vieressä. Johdot menevät paksussa teipatussa nipussa suuren osan matkaa mutta juuri nuissa kohdissa ne ovat noin 20cm matkalla näkyvissä. Alunperin niissä on sellaiset aika isot liittimet jotka mulla nyt sitten on poistettu koska olivat sulaneet "väljiksi" eikä saanu kontaktia.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Su Helmikuu 8. 11:12:05 2004

OK, kiitoksia. Täytyy tutkia jos vika löytyis sieltä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Su Helmikuu 8. 12:44:42 2004

tuossa mk1 mondeossa jota ollaan korjailtu on piuhat tai siis niiden päät konepeiton saranoiden vieressä. Liitin on perus 2 napainen AMP Junior timer, joita käytetään liki kaikissa muissakin kaksnapaisissa liitoksissa. Jos on sulanut, niin täältä saa vastaavat tilalle:

http://www.vpv-motorracing.com/amp.htm

Jos liittin on sulanut kontaktiresistanssin takia, niin tuskin sitä abikolla kannattaa lähteä korjaamaan. Missä ihmeessä ovat noin huonoa jälkeä tehneet?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Helmikuu 8. 13:20:37 2004

Valtuutetussa Ford huollossa :D Joka tosin ei enää ole saanut sertifikaattia. Siis pitääkö siinä olla se liitin? Mitä hyötyä siitä on? Mä ainakin katkasin sen liittimen pois ja tinasin johdot yhteen.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Peke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Helmikuu 10. 8:24:41 2004

Ei ehkä liity näihin vikoihin mutta jos välillä toimii ja taas välillä ei niin kannattaa tarkistaa rele.

Micco
Ylläpitäjä

Lämpiävä tuulilasi

Viesti Kirjoittaja Micco » Ke Helmikuu 11. 18:15:31 2004

Ainakin entisessä mk4 escossa lasi alkoi lämpiämään kokonaan uuteen vaihdon jälkeen. Vanhalla lämpesi vain pelkääjän puoli, kuskin puolen alareunasta oli kerrokset auenneet sen verran että oli päässyt ilmaa ja vettä lasien väliin ja vastuslangat ruostuneet poikki.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Helmikuu 11. 18:56:06 2004

RS2000_mk5 kirjoitti:Siis pitääkö siinä olla se liitin? Mitä hyötyä siitä on? Mä ainakin katkasin sen liittimen pois ja tinasin johdot yhteen.
Onhan sulla telkarin virtapiuhakin kolvattu kiinni pistorasian kontakteihin :roll: Joskus liittimet on käteviä ja jos auto on asiallisesti korjattu, niin arvo kasvaa ostajankin silmissä kohisten. Abikohirvityksistä ja ankkateippivirityksistä ei tuu kuin vihaiseksi :?

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Helmikuu 11. 19:16:53 2004

jive kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Siis pitääkö siinä olla se liitin? Mitä hyötyä siitä on? Mä ainakin katkasin sen liittimen pois ja tinasin johdot yhteen.
Abikohirvityksistä ja ankkateippivirityksistä ei tuu kuin vihaiseksi :?
Amen!

nimim.kokemusta on... :evil: :evil:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Helmikuu 11. 22:03:44 2004

andyman kirjoitti:Mulle on joku köyhä vaihtanut tavallisen tuulilasin,eli raapalla lähtee jäät jos on tarvetta :cry:
kyllä mua ainakin vituttaa kun pitää sierrasta raaputella jäät ulko JA sisäpuolelta.

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Helmikuu 12. 6:22:40 2004

Onhan sulla telkarin virtapiuhakin kolvattu kiinni pistorasian kontakteihin :roll: Joskus liittimet on käteviä ja jos auto on asiallisesti korjattu, niin arvo kasvaa ostajankin silmissä kohisten. Abikohirvityksistä ja ankkateippivirityksistä ei tuu kuin vihaiseksi :?[/quote]


Nii mutta lähinnä tarkotin miksi pitää olla nuin hieno liitin joka vielä ei kestä vaan sulaa, eiköhän tuohon oisi hieman yksinkertaisempi ja ennenkaikkea kestävämpi riittänyt.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Vastaa Viestiin