RS2000 ja häläri häikkää ajonaikana

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jore
Ylläpitäjä

RS2000 ja häläri häikkää ajonaikana

Viesti Kirjoittaja Jore » Ti Joulukuu 16. 10:57:22 2003

Elikkäs eilen ja tänään teki yhden kerran ajaessa siten että yhtäkkiä syttyy kellon vasemmalle puolelle se valo mikä kertoo häläreiden toiminnasta ja samaan aikaan kuuluu hälärin "töötistä" kolme lyhyttä tööttäystä. Menee hetki ja kuuluu samat kolme tööttäystä, menee taas hetki ja valo sammuu ja samalla kuuluu kaksi lyhyttä tööttäystä.

Ääni kuuluu selkeästi hälärin töötistä eikä normaalista äänimerkistä (testasin eron : ) Muuten auto toimii täysin normaalisti ja paikalla ollessa hälärit päällä toimii normaalisti, eli ei huuda turhaan, mutta huutaa tarpeesta.

Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta? Ja auto siis -91 mk5 RS2000.

T:Jore

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Ti Joulukuu 16. 15:56:34 2003

tarkastappas se konepellin katkaisia, mulla teki jokus paikallaan ollessa saman jutun... puhdistus ja suihkaus crc:tä auttoi mulla vaivaan.

Jore
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jore » Ti Joulukuu 16. 16:09:30 2003

Hyvä idea. Tarttee testata. Tossa kun mietin niin itseasiassa molemmat kerrat kun toi huuteli niin se tapahtui 80+km/h ja loppui kun himmasi vauhtia. Eli oisko että se tunnistin jotenkin falskaa kun pelti liikkuu ilmavirrasta.

Ihmetyttää vaan että miksi se tekee sitä liikkuessa, siis miksi hälärit yleensäkin vinkuu ajaessa.

T:Jore

Sone
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sone » Ti Joulukuu 16. 18:59:14 2003

Ei se vois olla joku vikasignaali hälyttimestä? Mikä merkki? Löytyykö manuskasta selitystä?

/Sone
Viimeksi muokannut Sone, Ti Joulukuu 16. 21:07:32 2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jore
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jore » Ti Joulukuu 16. 20:16:38 2003

Sone kirjoitti:Ei se vois olla joku vikasignaali hälyttimestä? Mikä merkki? Löytyykö manuskasta selitystä?
/Sone
Toi voi kanssa olla mahdollista. Hälärihän tossa on vakkarikamaa. Ohjekirjasta en kyllä löytänyt tolle mitään selitystä, tosin osasyy voi siihen olla heikohko ruotsin taito :)

T:Jore

rs2k96
Ylläpitäjä

DEFA?

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Ke Joulukuu 17. 15:44:05 2003

Jos se on DEFA niin täältä löytyy jotain:
http://www.defa.com/technical_a.php3?lang=&ndid=

Tuo sarjahan oli siis 3-3-2. En oikeen muuta keksi kuin että hälytin kertoisi jostain syystä että mitkä sensorit on hälyttäny aikaisemmin:
S.85: http://www.defa.com/doc/4.0xPROGRAMMING.PDF

3-3-2 olis: 2 X door ja Auxiliary sensor.

Mutta tämä oli siis ihan pelkkä arvaus. :roll:

Jore
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jore » Ti Joulukuu 30. 12:12:41 2003

Voitelin noi kaikki tunnistimet ja renkkasin vähän että liikkuisi paremmin. Ei ole sen jälkeen tehnyt tuota. Eli noiden mainitsemieni parin kerran lisäksi ei ole enään kenkkuillut.

T:Jore

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Joulukuu 30. 12:17:48 2003

Talvi tekee tepposensa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin