RST:n perä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

RST:n perä

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Kesäkuu 28. 18:31:43 2005

Tuli tuossa yllättävä (lue: just vaihdettu uusi vakio) kytkinremontti eteen ja ajattelin Ahveniston mutkissa koetun kiihdytyspito-ongelman johdosta hoitaa tohon tasauspyörästöönkin jotain.

Olihan se nyt niin että se 'lukkomurikka' käy ~mihin lootaan vaan?

Ja lukoista - RST:n tai minkään muunkaan - tietämättömänä; 'Kuluuko' tuollainen lukko vuosien saatossa vai onko se 350tkm rullatun '84 RST:n lukko yhtä napakka kuin uutena?

Ostoilmoitus asianmukaisella alueella.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Kesäkuu 28. 19:05:22 2005

S1:n lukko käy melkein mihin vain koska on 6 pulttisella kiinnityksellä. S2 lukko taasen on 8 pulttisella joten käy todella harvinaisiin laatikoihin, huhua liikkuu että vikojen cvh koneisten laatikoiden perät olis tällä kyseisellä 8 pultilla kiinni.

Kyllähän noi pojat sanoo ettei ne lukot kestä mutta kaikki on toiminut mitkä on vastaan tulleet..
mullakin noita lukkoja ollut useampia.

-stefa
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Kesäkuu 28. 23:09:02 2005

En oikeastaan ole koskaan kuullutkaan kuluneesta tai väsyneestä RST:n lukosta. Hajonneita, jumiutumeita ja ulosvuotaneita on kyllä tullut vastaan. Onneksi ehjyyden testaaminen on helppoa esim. vetonivelellä. Kuten sanottu myös, S1 lukko käy lähes mihin vaan koska tulee kuudella pultilla kehäpyörään. S2 lukko on 8-pulttinen, joten sen sovittaminen muihin kuin 3.82 perävälityksiin tuottaa päänvaivaa. Itse olen kerran porannut ja kierteyttänyt yhden kehäpyörän uusiksi tämän takia ja sitä hommaa en kyllä ihan heti tee uusiksi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Heinäkuu 26. 20:42:06 2005

Tulipa vielä lisää asioita mieleen. Quaifeltahan saa sellaista ökyperää - ~800e Burtonpowerista - noihin etuvetofoordsoneihin. Niin Tulee mieleen että mitä tuolla rahalla saa?

Kun autossa on se toivottavasti reilu sata hevosvoimaa, niin huomaako sitä Ahveniston kierrosajoissa onko n00bin autossa RST:n perä vai Quaife? Se nyt on ihan selvä että eroa lukottomaan perään tulee olemaan, sen verran onnetonta on pito nykyisellään.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Heinäkuu 26. 21:20:50 2005

Pikkasen asian vierestä, kävin tossa tutun pajalla notkumassa ja siellä pojat kasasivat fiestaan (1.3 valencia 130 hv) laatikkoa mirafiorin lukolla :) pulttijako uusiksi, aavistuksen kuorista pois ja custom-vetarit, kuulemma toimii :) Lootaan tuli myös omat välitykset ja uusi kaavio kierrosalueen pitämiseksi vedon puolella, näytti aika mielenkiintoiselta paketilta tuo nelilovinen loota, viikonloppuna kuulemma selviää miten tomii radalla.

Mitä perämurikan pulttimäärään tulee, Performance Fordin numerossa march -05 on jonkun "laatikkospesialistin" artikkeli etuvetolaatikoista ja siinä oli lueteltu taulukoissa valitykset ja perän pulttimäärät. Sen mukaan 8 pulttista murikkaa on Xr2i, RS turbo ja RS1800 Fiestassa sekä mk5 Escort 1.6/1.8 zetecissä.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

aa.k
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Heinäkuu 10. 17:29:32 2007

Viesti Kirjoittaja aa.k » La Syyskuu 22. 21:27:13 2007

.
Viimeksi muokannut aa.k, Ke Lokakuu 24. 19:18:30 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Syyskuu 23. 12:30:27 2007

aa.k kirjoitti:Onko rst:n laatikossa lyhyemmät välitykset, kuin "vakio" laatikoissa ? Satasen vauhissa jo kierroksia aika lailla... Ei oo kiva ajella motarilla päivittäin :?
S1 RST 4.27
S2 RST 3.82

XR3i mallit 4.29
kaasari mallit ja ei-xr ruiskut lähinnä 3.84
Dieselit ja jotkut 1.6 kaasarimallit 3.54
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja TEKKE » Ma Lokakuu 1. 15:58:41 2007

mistä mirafiorista tuo lukko on ja millä välityksillä tuo valenssialla oleva fiesta on :?: :?: :?
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Lokakuu 1. 16:05:16 2007

TEKKE kirjoitti:mistä mirafiorista tuo lukko on ja millä välityksillä tuo valenssialla oleva fiesta on :?: :?: :?
No se kannattaa unohtaa, paikalliset Pelle Pelottomat sovittivat väkisin lukon laatikkoon kun semmonen ylimääräinen oli nurkissa. Vetaritkin oli jostain Rellusta ja vaihdekaavio oli muutettu yms... muutana kierros sillä ajettiin ennen kuin siirrtyivät kunnon osiin.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Vastaa Viestiin