RST:oon kytkintä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Tammikuu 18. 18:27:43 2005

Eli olen vähän tietämätön näissä kytkin hommissa eli kysytään.
Minkälaisiin teho/vääntö lukemiin vakio menee luistamatta?
Saadakseen lisää pitoa täytyy ostaa joko jäykempi paineasetelma, jolloin vakio kytkimellä riittää enemmän pitoja tai pitävemmästä aineesta tehty kytkinlevy, jolloin vakioasetelmalla pärjää pidemmälle. Tai molemmat. Olenkos käsittänyt homman oikein?

Paineasetelmat kun tuntuu olevan kalliimman puoleisia niin vaihtoehtona on ilmeisesti sintteri (=kupari?) -levy? Luin kyllä toisen sintteri topikin mutta silti, onko sintteri
-on/off, kärsiikö/voiko luistattaa vai palaako heti?
-jousitetttu ilmeisesti parempi voimansiirron kannalta? voiko sellaista luistattaa enemmän?
-enemmän lapoja=enemmän pitoa=enemmän hintaa?

Niin en ole siis +70v vanhus joka luistattaa kytkintä moottoritiellä ajaessakin, mutta jonkinlainen ajettavuus olisi hyvä säilyttää.

Mistä/minkalaisia kytkimiä olette siis kyseiseen vehkeeseen laittaneet?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Tammikuu 18. 20:15:08 2005

Itsellä ollut RST:n 220mm vakiokytkin (LUK), kesti noin 0.8 bar paineet. Sitten laitettiin vakioasetelmaan 5-lapanen jousittamaton saffan "sintteri". Kestää noin 1 bar paineeseen asti, jonka jälkeen luistaminen tapahtuu helvetinmoisena ravistamisena (luistaa, nappaa, luistaa, nappaa, luis...) tai sitten vaan nanosekunnissa onkin viisari hakkaamassa rajoittajaan. Ajaminen sujuu ihan ok itseltä, mutta jos autoa lainaa, niin tuskaiset ensiminuutit on lainaajalla. Tänään kun kävin katsastamassa, niin inssi stumppasi auton ainakin viisi kertaa ja pari kertaa sai kunnon hötkytykset aikaan. Liikkelle ei vaan voi lähteä ilman että antaa kunnolla kaasua ja luistattaa reilusti. Hetkittäin saattaa kestää koviakin tehoja yläkierroksilla, mutta sitten sinne pitää ensin mennä puolikaasulla. Nyt on AP-racingin asetelma orgaanisella levyllä hankittu, mutta saamattomana sitä en ole vielä asentanut. Pitäisi vielä päättää, että kumpaan autoon sen laittaa.

Alconin ja Helixin "sintteri"-kytkimiä ovat kehuneet monet, joilla on oikeasti tehoa paljon, mutta taitaa olla kumpikin AP:n kytkintä hinnakkaampia.

Kaiken virittelyn jälkeen tuntuu että kytkinhommat aiheuttaa eniten päänsärkyä. Kokeileminen ja testaaminen on varsin vaivalloista ja vaihteiston irroittaminen on aina yhtä perseestä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Tammikuu 19. 18:10:11 2005

Jokseenkin samanlaisia kokemuksia kuin Jessellä. Itsellä nyt kiinni AP Racingin jousitettu 4-lapainen "sintteri" siihen kuuluvalla asetelmalla. On toistaiseksi pitänyt sen mitä on pyydetty, tota on nyt koeponnistettu hiukan vajaa 400 Nm:n momentilla. Vääntöhän se yleensä luiston saa aikaiseksi. Käytössä epämukavampi kuin vakiokytkin, saarivaltakunnan poikien mukaan tuo AP:n massapaketti pitäisi yhtä hyvin kuin tuo "sintteri" mutta on lähes vakiokytkimen tasoa mukavuudessa.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Tammikuu 23. 23:02:35 2005

Kuinkas sitten valinta välillä jousitettu/jousittamaton? Onko ajamisessa eroa, jousitetulla helpompaa? Entä voimansiirron kestävyydessä?
Tuo jousitettu kun maksaa melkein 2xenemmän... jos tuo moposportin
"Ford 2604 Etuveto 220 / 19/17 4 150,00 ?" on sopiva?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Tammikuu 24. 11:56:36 2005

Älä tuota sitten vakioasetelmaan vaan laita kun on juuri siitä varoiteltu, että siten ei pidä juuri yhtään vakiota enempää.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Tammikuu 30. 21:23:32 2005

Omana kokemuksena voin kertoa, että Sachs massalevykytkin kestää noin 180 hv/1.0 bar tehot (väännöstä ei tietoa), mutta sitten kun siitä mentiin yli niin luisti niin että hirvitti itseäkin välillä. Oli ihan sama mikä vaihde on päällä (vaikka vitonen) ja kierroksia yli 3000, niin kyllä luistaa.

Jos jollakin on todellakin tähän tyhjentävä vastaus antaa, niin otan sen kiitollisuudella vastaan. Ei nyt viitsisi paskaan polkaista, kun uusiksi menee kuitenkin konehuoneen puolella paljon.

Yhteenvetona voisi vetää tästä keskustelusta, että AP Racing voisi olla seuraava testattava. Massalevyn haluaisin säilyttää edelleen, sillä auton pitäisi olla kuitenkin inhimillinen myös kaupungissa ajaa.

Mikä Ilpolla siis tarkkaan ottaen on?

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ma Tammikuu 31. 18:05:43 2005

Mulla on AP Racing CP2015-8 sarja. Mukana tulevassa lapussa lukee "This clutch kit is not recommended for road use" joka on aina hyvä merkki :wink:
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Helmikuu 1. 8:07:10 2005

Brittifoorumien juttuja nivoen näyttää siltä, että AP, Helix ja Alcon ovat parhaat merkit, mutta maksavatkin sitten sen mukaisesti. Techniclutch ilmeisesti ainoita edullisia (100£) kytkimiä jotka kuitenkin performoivat vakiokytkintä paremmin. Voisi olla kokeilemisen arvoinen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Ti Helmikuu 1. 8:45:50 2005

itellä joku AP, harmi ku vielä muistais mikä.... :shock:
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ma Tammikuu 30. 21:43:05 2006

Nostellaas hiukan.

Mistä ootte noita aapeen kytkimiä hommannu ja mimmoseen hintaan?
Autoracing noita näyttäs ainakin myyvän mutta onko jotain halvempaa vaihtoehtoa? Tosin hintaa en oo vielä edes kysyny.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Tammikuu 30. 21:55:01 2006

ap:n massa levy paketti oli minullakin ja kesti luistamatta 210hv/301nm 1.1bar.haimakaiselta ostettu cp2000-8 setti.kaupungissa huomaa senkin jäykkyyden,mutta hyvä on!

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ma Tammikuu 30. 22:25:09 2006

fiffe kirjoitti:ap:n massa levy paketti oli minullakin ja kesti luistamatta 210hv/301nm 1.1bar.haimakaiselta ostettu cp2000-8 setti.kaupungissa huomaa senkin jäykkyyden,mutta hyvä on!
Haimakaiselta?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Tammikuu 30. 22:29:19 2006

eli autoracingilta :)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Tammikuu 30. 22:47:31 2006

Voisin tännekin nyt laittaa sitten kokemuksia, että kaikkien eri kokeilujen jälkeen tuo AP:n massalevypaketti on kyllä pitänyt kaiken voiman mitä sille on heittänyt ja aivan vakiokytkimen kaltainen on ajaa. Hieman vain on pitempi polkimen liike tarpeen ja poljin on hieman raskaampi. AP:lla on sitten nykyään myös vielä raskaampi asetelma, joka pitää massalevylläkin varmasti myös 2.0 turbo zetecit jne. kurissa. Butonilta omani tilasin kun tuli sen verran säästöä suomen hintoihin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ti Tammikuu 31. 13:40:13 2006

JesseT kirjoitti:Voisin tännekin nyt laittaa sitten kokemuksia, että kaikkien eri kokeilujen jälkeen tuo AP:n massalevypaketti on kyllä pitänyt kaiken voiman mitä sille on heittänyt ja aivan vakiokytkimen kaltainen on ajaa. Hieman vain on pitempi polkimen liike tarpeen ja poljin on hieman raskaampi. AP:lla on sitten nykyään myös vielä raskaampi asetelma, joka pitää massalevylläkin varmasti myös 2.0 turbo zetecit jne. kurissa. Butonilta omani tilasin kun tuli sen verran säästöä suomen hintoihin.
Muistatko yhtään mitä jouduit maksaan kytkimestä kun tilasit ite?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Tammikuu 31. 13:51:56 2006

Tuntuu nuo kytkimet luistavan vaikkei tehoa olekaan, avaimenperän kokoisilla ahtimilla hyvinkin helposti. Esim. pieni saabin karretin kolmonen lähtee niin herkästi mukaan, että ylämäissä ei vitosella voinut ohittaa täydellä höyryllä ilman luistoa. Sitten kun vaihtoi t4 sarjaan niin veto oli räyhäkämpää, mutta kytkimen luisto siirtyi renkaisiin.

Silloin joskus parhaina aikoina tuossa oli PO-metal 4-lapainen sintteri Sachsin asetelmalla, eikä ongelmia. Alkuperäinen 200mm kytkin oli ihan turha, eikä 220mm vakiopakettikaan jaksanut pitää edes 0.5 paineilla. Asetelman ominaisuuksista en enempää tiedä kuin mitä myyjä kehui että jäykempi on.

Ainakin ohc kytkimen tapauksessa tuo Saffa oli jo valmiiksi toista milliä ohuempi kuin alkuperäinen ja arveluttavan näköistä tekoa muutenkin, tyypillistä italialaista.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Tammikuu 31. 15:36:29 2006

itelläni kans ap massalevypaketti, kovimmat väännöt vanhalla moottori kombinaatiolla 415nm. sen kesti joten kuten, mut uuden padan myötä voi olla voi voi...
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Tammikuu 31. 16:41:46 2006

Kysellään nyt sitten täältäkin tuosta APn uudesta massalevypaketista CP2000-35.

"298Nm 220LB/FT TORQUE. + ESCORT/FIESTA ZETEC >'95 (NOT MTX75 G/BOX). DOES NOT SUIT MONDEO. WHEN FITTING IN MK3/4 ESCORT, FIT PEDAL 1029012 & QUADRANT 1029013."

Kokemuksia ajosta?
Vaikka taitaa tuo heikompikin 2000-8 pitää sen mitä tarvitsee ja enemmänkin jos simanskilla juuri tuo oli?

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ke Helmikuu 15. 16:11:47 2006

Soittelin tänää kytkintä ja tiedustelin vähä että mimmosta ap-racinkia olis saatavilla.. tuotenumeroa en muista mutta väännöt oli tolle setille 230nm mutta sanottiin kestävän varmasti huomattavasti isompia lukemia?

Massalevy siis kyseessä.. eli onko tätä nyt jollain ollu?
Ja paljokohon tosta voi 230nmstä voi vielä yli mennä ettei rupee lipsumaan?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Helmikuu 15. 16:25:11 2006

Ihan sama mikä mullakin siis on. Arviolta noin 350Nm arvosta on koeponnistettu eikä mitään ongelmia ole ollut. Jos epäilyttää, niin on AP:llä nykyään tuosta se jäykempi mallikin ja muistaakseni hinta oli sama.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ke Helmikuu 15. 16:42:29 2006

JesseT kirjoitti:Ihan sama mikä mullakin siis on. Arviolta noin 350Nm arvosta on koeponnistettu eikä mitään ongelmia ole ollut. Jos epäilyttää, niin on AP:llä nykyään tuosta se jäykempi mallikin ja muistaakseni hinta oli sama.
No eiköhän tolla hetken pärjää :D
Eikös tuo ole ihan mukava ajellakkin?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Helmikuu 15. 19:46:32 2006

latez kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Ihan sama mikä mullakin siis on. Arviolta noin 350Nm arvosta on koeponnistettu eikä mitään ongelmia ole ollut. Jos epäilyttää, niin on AP:llä nykyään tuosta se jäykempi mallikin ja muistaakseni hinta oli sama.
No eiköhän tolla hetken pärjää :D
Eikös tuo ole ihan mukava ajellakkin?
Itse kytkimen toiminnassa ei ole eroa vakioon, paitsi pito. Poljin on raskaampi ja sitä saa painaa hiukan pidemmälle aina.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Helmikuu 15. 22:21:45 2006

eiköhän sen luulis joo 230nm kestävän kun vakiokin kestää jo enempi, löytyy jopa oman koneen dynolappukin tuon kertomaan.

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ke Maaliskuu 8. 20:59:01 2006

Katselin tuota yli jäävää rst:n kytkintä, ja heräsi kysymys että paljonko lie pintaa uutena tuossa levyssä?ap:n massalevy,mittailin pinnan ja niitteihin oli matkaa 0.85-0.90mm.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Maaliskuu 8. 22:25:23 2006

Itellä alkaa pikkuhiljaa mennä tuo pata nippuun, niin kysellääs aiheella ratsastaen, että onko kenelläkään tietoa Zetecin paineasetelmista? Äkkiä ajatellen kytkimen luisto ei voi olla juuri muusta kiinni kuin paineasetelman jäykkyydestä. Onko joku törmännyt tietoon, miten pelkkä AP:n paineasetelma toimii IB5 + Zetec yhdistelmän vakiolevyn kanssa?

Mutulla padan pitäisi tuottaa noin 160hp/240Nm katusäädöissä, jos saadaan vaan tarpeeksi kuristettua tehoja :oops:

Onko joku muuten ajanut tuollaisella AP:n 180mm kisa-asetelmalla ja kuparikytkimellä?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Maaliskuu 8. 23:14:52 2006

jive kirjoitti:Itellä alkaa pikkuhiljaa mennä tuo pata nippuun, niin kysellääs aiheella ratsastaen, että onko kenelläkään tietoa Zetecin paineasetelmista? Äkkiä ajatellen kytkimen luisto ei voi olla juuri muusta kiinni kuin paineasetelman jäykkyydestä. Onko joku törmännyt tietoon, miten pelkkä AP:n paineasetelma toimii IB5 + Zetec yhdistelmän vakiolevyn kanssa?

Mutulla padan pitäisi tuottaa noin 160hp/240Nm katusäädöissä, jos saadaan vaan tarpeeksi kuristettua tehoja :oops:

Onko joku muuten ajanut tuollaisella AP:n 180mm kisa-asetelmalla ja kuparikytkimellä?
Vertailin huvikseni 220mm levylle tulevaa 1.6 CVHn paineasetelmaa ja 1.8 Zetecin vastaavaa (vm ennen -95), enkä mittaamallakaan löytänyt mitään selvää eroa. Eli Esim. RS Turbon asetelma ja levy käy myös 1.8 Zetecin vauhtipyörään, kunhan painelaakeri on vaan sopiva, vai tietääkö joku paremmin? Täytyy ottaa joku päivä vauhtipyörä mukaan vertailuun...

Ts. Saffan jäykempi asetelma+laadukas massalevy voisi olla tälläiselle budjettivirittäjälle harkinnan arvoinen ratkaisu, tosin laatikkojumppa ei hirveesti kiinosta kun kytkin luistaa... tavoitteena Jiven lukemat näin virallisesti.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Kesäkuu 19. 19:18:57 2006

Nyt uutta kytkinsettiä etsiessä tullut pari kysymystä esille, elikkä mikä mahtoikaan olla spoorien määrä rst:n kytkimessä ja akselin paksuus? ja vautipyörän kiinitys kuopan halkaisia suurimmasta kohti (efi) Nämä kaksi juttua kun sais selville niin helpoittaisi tilaamista :roll: Ei ole jäänyt itselle pyörimään osia josta mittaisi eikä ole vielä tullut purettua tuota laatikkoa pois! KIITOS!!!!!!!

Tkorkiak
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Maaliskuu 6. 16:12:23 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kytkimestä

Viesti Kirjoittaja Tkorkiak » Pe Kesäkuu 30. 23:45:42 2006

Itsellä lähtee ensiviikolla tilaukseen ap racing kytkin + asetelma. Tarvitseeko kytkinpoljinta modata muka jotenkin? jostain näin luin ja kuulemma burtoni myy jotain erilaista kytkinpoljinta?

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kytkimestä

Viesti Kirjoittaja latez » La Heinäkuu 1. 0:01:28 2006

Tkorkiak kirjoitti:Itsellä lähtee ensiviikolla tilaukseen ap racing kytkin + asetelma. Tarvitseeko kytkinpoljinta modata muka jotenkin? jostain näin luin ja kuulemma burtoni myy jotain erilaista kytkinpoljinta?
Ainakin meikäläisen setti meni ihan originaalina paikalleen.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Heinäkuu 1. 9:47:06 2006

Jos ottaa liian alhaalta ja polkimen matka on liian suuri, niin mk6 escon poljin ja ratas. Halvemmalla sen Fordilta saa kuin Burtonin kautta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Tkorkiak
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Maaliskuu 6. 16:12:23 2006
Paikkakunta: Kokkola

Burtonista

Viesti Kirjoittaja Tkorkiak » Pe Heinäkuu 14. 2:08:14 2006

Huomattavasti edullisempi tosiaan burtonilla tuo paketti. Mitenkauan toimitus suunnillee burtonin kautta kestää? olisi hiukka kiire tuon kytkimen+asetelman kanssa kun auto seisoo.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Heinäkuu 30. 12:32:39 2006

JesseT kirjoitti:Jos ottaa liian alhaalta ja polkimen matka on liian suuri, niin mk6 escon poljin ja ratas. Halvemmalla sen Fordilta saa kuin Burtonin kautta.
onkos muuta keinoa päivittää kytkintä? just vaihdoin automaatti säädön osat ja polkimen liike pitkä, irroittaa huonosti vaikka kytkin aivan pohjassa. mitäköhän fordilla maksaa mk6 escon poljin ja ratas?
ford escort´79 tic

Stefa
CRSC Jäsen 2025
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Elokuu 1. 0:56:54 2006

Auto ajossa ja kyllä toi vakio luistaa niin helvetisti...... prkl
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Tkorkiak
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Maaliskuu 6. 16:12:23 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kytkimestä

Viesti Kirjoittaja Tkorkiak » To Elokuu 3. 20:21:06 2006

Osaakos joku sanoa onko tuo Rally racen myymä Ap racingin paineasetelma (fp258c) juuri tämä asetelma mikä kestää 298nm? ilmeisesti ovat lomalla siellä kun eivät puhelimeen vastaa

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Maaliskuu 20. 21:08:28 2007

Nostetaan hieman taas.

Mikä on se oikea AP Racingin kytkinpaketti, mikä tuolta Burtonilta pitää tilata? Vaihtoehtoja on ja mahdollisuus väärään valintaa sitä myöten heti olemassa.

Eli

CP2000-8 £269.97
vai
CP2000-35 £343.93

Hintaeroa on, mutta konkurssi tässä tulee kohta muutenkin todennäköisesti tuon auton kanssa.

Joko jollakin on kokemusta CP2000-35:sta?

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » Ke Heinäkuu 4. 21:25:10 2007

Käykö S2 turbo escon asetelma ja levy samanikäisen normi 1.6 escon vauhtipyörään?
Entä onko S1 ja S2 asetelmassa ja levyssä eroavaisuuksia?
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Heinäkuu 5. 2:52:58 2007

avoesco kirjoitti:Käykö S2 turbo escon asetelma ja levy samanikäisen normi 1.6 escon vauhtipyörään?
Kyllä, RST:n vauhtipyörässä ei ole mitään tavallisesta mk4 1.6 cvh vauhtipyörästä poikkavaa.
avoesco kirjoitti:Entä onko S1 ja S2 asetelmassa ja levyssä eroavaisuuksia?
S1:ssä on pienempi vauhtipyörä ja asetelma (200mm vs. 220mm) kuten myös muissa mk3 escoissa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » To Heinäkuu 5. 9:24:24 2007

Tätä epäilinkin varaosaliike tilas mulle väärän kytkimen!!!!
Tuli S1 kytkin vaikka S2 piti tulla rrr...kele
Kiitoksia jesset:lle :wink:

Edit:kävin vaihtamassa tänään ja uus sopi suoraan :lol:
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ti Syyskuu 11. 13:30:49 2007

JesseT kirjoitti:Jos ottaa liian alhaalta ja polkimen matka on liian suuri, niin mk6 escon poljin ja ratas. Halvemmalla sen Fordilta saa kuin Burtonin kautta.
Mitenkäs kun ton mk6:sen poljin ja ratas vaihdon suorittaa niin pitääkö siitä rattaasta leikata pois 10 hammasta? Jostain vain jäänyt tämmöinen muistikuva vai olenko nähnyt unta?
ESCORT MK3/4

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Syyskuu 11. 13:50:03 2007

j.kangas kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Jos ottaa liian alhaalta ja polkimen matka on liian suuri, niin mk6 escon poljin ja ratas. Halvemmalla sen Fordilta saa kuin Burtonin kautta.
Mitenkäs kun ton mk6:sen poljin ja ratas vaihdon suorittaa niin pitääkö siitä rattaasta leikata pois 10 hammasta? Jostain vain jäänyt tämmöinen muistikuva vai olenko nähnyt unta?
Kyllä ohjeet näin sanoo. Itse en ole kyseistä muutosta tehnyt kun ei ole ollut tarvetta ja koko kytkinpoljin siirtyy vähän eri paikkaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ti Syyskuu 11. 15:12:49 2007

Täytyypä kokeilla ennenkuin menee leikkelemään sitä ratasta jos se vaikka sattuisi toimimaan minullakin.
ESCORT MK3/4

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Syyskuu 11. 17:06:09 2007

j.kangas kirjoitti:Täytyypä kokeilla ennenkuin menee leikkelemään sitä ratasta jos se vaikka sattuisi toimimaan minullakin.
Mk3 escossa on hieman paremmat onnistumisen edellytykset koska painelaakerin liikerataa on vakiona enemmän kuin mk4:ssa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Syyskuu 11. 17:15:23 2007

Jos ei katkaise sitä segmenttiä niin se poljin on liian ylhäällä, mutta kyllä sen huomaat kun kokeilet.

Ei tuo nyt ihan lähelläkään OEM tasoa oleva toteutus ole, ennemmin melkein koettaisi sitä lyhyempää käyttövipua laatikkoon...

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Marraskuu 10. 21:44:49 2007

Mitä paineasetelmaa suosittelisitte 4-lapaisen jousittamattoman sintterin kanssa? Saa myös tarjota jos löytyy ylimääräisenä sopivaa :D
Jäsen #1112

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Marraskuu 10. 22:12:08 2007

AnttiR kirjoitti:Mitä paineasetelmaa suosittelisitte 4-lapaisen jousittamattoman sintterin kanssa? Saa myös tarjota jos löytyy ylimääräisenä sopivaa :D
Joskus kokeilin laittaa tuollaisen jousittamattoman sintterin ihan S2:sen vakioasetelmalla, eikä se ainakaan jaksanut pitää vaikka oli vakioahdin jne. Nyt on toisinpäin systeemin, massalevy ja AP:n jäykempi asetelma eikä vieläkään jaksa pitää. Tosin paljon mukavampi lähteä paikaltaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Marraskuu 10. 22:18:05 2007

Asetelman ja levyn pitää olla toisiinsa sopivat. Liian paksulla levyllä ei pidä vaikka olisi jäykempikin asetelma. Reilu milli liikaa paksuutta ja kyllä lipsuu.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Tammikuu 13. 5:44:56 2009

Mitäs suosittelette vakioon / tarkotus nostaa 0.7 - 0.8bar ahdot myöhemmässä vaiheessa?

Eiköhän vakiolla pärjää vielä tonne asti?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja Planet » Ti Tammikuu 13. 23:03:38 2009

puliukk0 kirjoitti:Mitäs suosittelette vakioon / tarkotus nostaa 0.7 - 0.8bar ahdot myöhemmässä vaiheessa?

Eiköhän vakiolla pärjää vielä tonne asti?
Vakio riittää ihan hyvin noille suunnitelmille. Itellä 0.7bar, ei ole vakio luistanut eikä muitakaan ongelmia ollut.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Tammikuu 13. 23:19:33 2009

Planet kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Mitäs suosittelette vakioon / tarkotus nostaa 0.7 - 0.8bar ahdot myöhemmässä vaiheessa?

Eiköhän vakiolla pärjää vielä tonne asti?
Vakio riittää ihan hyvin noille suunnitelmille. Itellä 0.7bar, ei ole vakio luistanut eikä muitakaan ongelmia ollut.
Ok, kiitos :wink:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ti Tammikuu 13. 23:52:34 2009

puliukk0 kirjoitti:
Planet kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Mitäs suosittelette vakioon / tarkotus nostaa 0.7 - 0.8bar ahdot myöhemmässä vaiheessa?

Eiköhän vakiolla pärjää vielä tonne asti?
Vakio riittää ihan hyvin noille suunnitelmille. Itellä 0.7bar, ei ole vakio luistanut eikä muitakaan ongelmia ollut.
Ok, kiitos :wink:
Laita ihmeessä kerralla kunnon kytkin kuitenki joku ihan massalevy jos on käyttöautona.
Ite tein sen virheen ton käyttiksen kanssa että säästin muutaman satasen ja laitoin vakiokytkimen nyt se saatana luistaa taas :evil:
Ei oo tosin kyseessä edes foortti mutta sitä koitan sanoo että kuitenki se nälkä kasvaa syödessä :cha
Jäsen #1112

Vastaa Viestiin