RST:oon kytkintä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
RST:oon kytkintä
Eli olen vähän tietämätön näissä kytkin hommissa eli kysytään.
Minkälaisiin teho/vääntö lukemiin vakio menee luistamatta?
Saadakseen lisää pitoa täytyy ostaa joko jäykempi paineasetelma, jolloin vakio kytkimellä riittää enemmän pitoja tai pitävemmästä aineesta tehty kytkinlevy, jolloin vakioasetelmalla pärjää pidemmälle. Tai molemmat. Olenkos käsittänyt homman oikein?
Paineasetelmat kun tuntuu olevan kalliimman puoleisia niin vaihtoehtona on ilmeisesti sintteri (=kupari?) -levy? Luin kyllä toisen sintteri topikin mutta silti, onko sintteri
-on/off, kärsiikö/voiko luistattaa vai palaako heti?
-jousitetttu ilmeisesti parempi voimansiirron kannalta? voiko sellaista luistattaa enemmän?
-enemmän lapoja=enemmän pitoa=enemmän hintaa?
Niin en ole siis +70v vanhus joka luistattaa kytkintä moottoritiellä ajaessakin, mutta jonkinlainen ajettavuus olisi hyvä säilyttää.
Mistä/minkalaisia kytkimiä olette siis kyseiseen vehkeeseen laittaneet?
Minkälaisiin teho/vääntö lukemiin vakio menee luistamatta?
Saadakseen lisää pitoa täytyy ostaa joko jäykempi paineasetelma, jolloin vakio kytkimellä riittää enemmän pitoja tai pitävemmästä aineesta tehty kytkinlevy, jolloin vakioasetelmalla pärjää pidemmälle. Tai molemmat. Olenkos käsittänyt homman oikein?
Paineasetelmat kun tuntuu olevan kalliimman puoleisia niin vaihtoehtona on ilmeisesti sintteri (=kupari?) -levy? Luin kyllä toisen sintteri topikin mutta silti, onko sintteri
-on/off, kärsiikö/voiko luistattaa vai palaako heti?
-jousitetttu ilmeisesti parempi voimansiirron kannalta? voiko sellaista luistattaa enemmän?
-enemmän lapoja=enemmän pitoa=enemmän hintaa?
Niin en ole siis +70v vanhus joka luistattaa kytkintä moottoritiellä ajaessakin, mutta jonkinlainen ajettavuus olisi hyvä säilyttää.
Mistä/minkalaisia kytkimiä olette siis kyseiseen vehkeeseen laittaneet?
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Itsellä ollut RST:n 220mm vakiokytkin (LUK), kesti noin 0.8 bar paineet. Sitten laitettiin vakioasetelmaan 5-lapanen jousittamaton saffan "sintteri". Kestää noin 1 bar paineeseen asti, jonka jälkeen luistaminen tapahtuu helvetinmoisena ravistamisena (luistaa, nappaa, luistaa, nappaa, luis...) tai sitten vaan nanosekunnissa onkin viisari hakkaamassa rajoittajaan. Ajaminen sujuu ihan ok itseltä, mutta jos autoa lainaa, niin tuskaiset ensiminuutit on lainaajalla. Tänään kun kävin katsastamassa, niin inssi stumppasi auton ainakin viisi kertaa ja pari kertaa sai kunnon hötkytykset aikaan. Liikkelle ei vaan voi lähteä ilman että antaa kunnolla kaasua ja luistattaa reilusti. Hetkittäin saattaa kestää koviakin tehoja yläkierroksilla, mutta sitten sinne pitää ensin mennä puolikaasulla. Nyt on AP-racingin asetelma orgaanisella levyllä hankittu, mutta saamattomana sitä en ole vielä asentanut. Pitäisi vielä päättää, että kumpaan autoon sen laittaa.
Alconin ja Helixin "sintteri"-kytkimiä ovat kehuneet monet, joilla on oikeasti tehoa paljon, mutta taitaa olla kumpikin AP:n kytkintä hinnakkaampia.
Kaiken virittelyn jälkeen tuntuu että kytkinhommat aiheuttaa eniten päänsärkyä. Kokeileminen ja testaaminen on varsin vaivalloista ja vaihteiston irroittaminen on aina yhtä perseestä.
Alconin ja Helixin "sintteri"-kytkimiä ovat kehuneet monet, joilla on oikeasti tehoa paljon, mutta taitaa olla kumpikin AP:n kytkintä hinnakkaampia.
Kaiken virittelyn jälkeen tuntuu että kytkinhommat aiheuttaa eniten päänsärkyä. Kokeileminen ja testaaminen on varsin vaivalloista ja vaihteiston irroittaminen on aina yhtä perseestä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Jokseenkin samanlaisia kokemuksia kuin Jessellä. Itsellä nyt kiinni AP Racingin jousitettu 4-lapainen "sintteri" siihen kuuluvalla asetelmalla. On toistaiseksi pitänyt sen mitä on pyydetty, tota on nyt koeponnistettu hiukan vajaa 400 Nm:n momentilla. Vääntöhän se yleensä luiston saa aikaiseksi. Käytössä epämukavampi kuin vakiokytkin, saarivaltakunnan poikien mukaan tuo AP:n massapaketti pitäisi yhtä hyvin kuin tuo "sintteri" mutta on lähes vakiokytkimen tasoa mukavuudessa.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Omana kokemuksena voin kertoa, että Sachs massalevykytkin kestää noin 180 hv/1.0 bar tehot (väännöstä ei tietoa), mutta sitten kun siitä mentiin yli niin luisti niin että hirvitti itseäkin välillä. Oli ihan sama mikä vaihde on päällä (vaikka vitonen) ja kierroksia yli 3000, niin kyllä luistaa.
Jos jollakin on todellakin tähän tyhjentävä vastaus antaa, niin otan sen kiitollisuudella vastaan. Ei nyt viitsisi paskaan polkaista, kun uusiksi menee kuitenkin konehuoneen puolella paljon.
Yhteenvetona voisi vetää tästä keskustelusta, että AP Racing voisi olla seuraava testattava. Massalevyn haluaisin säilyttää edelleen, sillä auton pitäisi olla kuitenkin inhimillinen myös kaupungissa ajaa.
Mikä Ilpolla siis tarkkaan ottaen on?
Jos jollakin on todellakin tähän tyhjentävä vastaus antaa, niin otan sen kiitollisuudella vastaan. Ei nyt viitsisi paskaan polkaista, kun uusiksi menee kuitenkin konehuoneen puolella paljon.
Yhteenvetona voisi vetää tästä keskustelusta, että AP Racing voisi olla seuraava testattava. Massalevyn haluaisin säilyttää edelleen, sillä auton pitäisi olla kuitenkin inhimillinen myös kaupungissa ajaa.
Mikä Ilpolla siis tarkkaan ottaen on?
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Brittifoorumien juttuja nivoen näyttää siltä, että AP, Helix ja Alcon ovat parhaat merkit, mutta maksavatkin sitten sen mukaisesti. Techniclutch ilmeisesti ainoita edullisia (100£) kytkimiä jotka kuitenkin performoivat vakiokytkintä paremmin. Voisi olla kokeilemisen arvoinen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Nostellaas hiukan.
Mistä ootte noita aapeen kytkimiä hommannu ja mimmoseen hintaan?
Autoracing noita näyttäs ainakin myyvän mutta onko jotain halvempaa vaihtoehtoa? Tosin hintaa en oo vielä edes kysyny.
Mistä ootte noita aapeen kytkimiä hommannu ja mimmoseen hintaan?
Autoracing noita näyttäs ainakin myyvän mutta onko jotain halvempaa vaihtoehtoa? Tosin hintaa en oo vielä edes kysyny.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Haimakaiselta?fiffe kirjoitti:ap:n massa levy paketti oli minullakin ja kesti luistamatta 210hv/301nm 1.1bar.haimakaiselta ostettu cp2000-8 setti.kaupungissa huomaa senkin jäykkyyden,mutta hyvä on!
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Voisin tännekin nyt laittaa sitten kokemuksia, että kaikkien eri kokeilujen jälkeen tuo AP:n massalevypaketti on kyllä pitänyt kaiken voiman mitä sille on heittänyt ja aivan vakiokytkimen kaltainen on ajaa. Hieman vain on pitempi polkimen liike tarpeen ja poljin on hieman raskaampi. AP:lla on sitten nykyään myös vielä raskaampi asetelma, joka pitää massalevylläkin varmasti myös 2.0 turbo zetecit jne. kurissa. Butonilta omani tilasin kun tuli sen verran säästöä suomen hintoihin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Muistatko yhtään mitä jouduit maksaan kytkimestä kun tilasit ite?JesseT kirjoitti:Voisin tännekin nyt laittaa sitten kokemuksia, että kaikkien eri kokeilujen jälkeen tuo AP:n massalevypaketti on kyllä pitänyt kaiken voiman mitä sille on heittänyt ja aivan vakiokytkimen kaltainen on ajaa. Hieman vain on pitempi polkimen liike tarpeen ja poljin on hieman raskaampi. AP:lla on sitten nykyään myös vielä raskaampi asetelma, joka pitää massalevylläkin varmasti myös 2.0 turbo zetecit jne. kurissa. Butonilta omani tilasin kun tuli sen verran säästöä suomen hintoihin.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Tuntuu nuo kytkimet luistavan vaikkei tehoa olekaan, avaimenperän kokoisilla ahtimilla hyvinkin helposti. Esim. pieni saabin karretin kolmonen lähtee niin herkästi mukaan, että ylämäissä ei vitosella voinut ohittaa täydellä höyryllä ilman luistoa. Sitten kun vaihtoi t4 sarjaan niin veto oli räyhäkämpää, mutta kytkimen luisto siirtyi renkaisiin.
Silloin joskus parhaina aikoina tuossa oli PO-metal 4-lapainen sintteri Sachsin asetelmalla, eikä ongelmia. Alkuperäinen 200mm kytkin oli ihan turha, eikä 220mm vakiopakettikaan jaksanut pitää edes 0.5 paineilla. Asetelman ominaisuuksista en enempää tiedä kuin mitä myyjä kehui että jäykempi on.
Ainakin ohc kytkimen tapauksessa tuo Saffa oli jo valmiiksi toista milliä ohuempi kuin alkuperäinen ja arveluttavan näköistä tekoa muutenkin, tyypillistä italialaista.
Silloin joskus parhaina aikoina tuossa oli PO-metal 4-lapainen sintteri Sachsin asetelmalla, eikä ongelmia. Alkuperäinen 200mm kytkin oli ihan turha, eikä 220mm vakiopakettikaan jaksanut pitää edes 0.5 paineilla. Asetelman ominaisuuksista en enempää tiedä kuin mitä myyjä kehui että jäykempi on.
Ainakin ohc kytkimen tapauksessa tuo Saffa oli jo valmiiksi toista milliä ohuempi kuin alkuperäinen ja arveluttavan näköistä tekoa muutenkin, tyypillistä italialaista.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Kysellään nyt sitten täältäkin tuosta APn uudesta massalevypaketista CP2000-35.
"298Nm 220LB/FT TORQUE. + ESCORT/FIESTA ZETEC >'95 (NOT MTX75 G/BOX). DOES NOT SUIT MONDEO. WHEN FITTING IN MK3/4 ESCORT, FIT PEDAL 1029012 & QUADRANT 1029013."
Kokemuksia ajosta?
Vaikka taitaa tuo heikompikin 2000-8 pitää sen mitä tarvitsee ja enemmänkin jos simanskilla juuri tuo oli?
"298Nm 220LB/FT TORQUE. + ESCORT/FIESTA ZETEC >'95 (NOT MTX75 G/BOX). DOES NOT SUIT MONDEO. WHEN FITTING IN MK3/4 ESCORT, FIT PEDAL 1029012 & QUADRANT 1029013."
Kokemuksia ajosta?
Vaikka taitaa tuo heikompikin 2000-8 pitää sen mitä tarvitsee ja enemmänkin jos simanskilla juuri tuo oli?
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Soittelin tänää kytkintä ja tiedustelin vähä että mimmosta ap-racinkia olis saatavilla.. tuotenumeroa en muista mutta väännöt oli tolle setille 230nm mutta sanottiin kestävän varmasti huomattavasti isompia lukemia?
Massalevy siis kyseessä.. eli onko tätä nyt jollain ollu?
Ja paljokohon tosta voi 230nmstä voi vielä yli mennä ettei rupee lipsumaan?
Massalevy siis kyseessä.. eli onko tätä nyt jollain ollu?
Ja paljokohon tosta voi 230nmstä voi vielä yli mennä ettei rupee lipsumaan?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
No eiköhän tolla hetken pärjääJesseT kirjoitti:Ihan sama mikä mullakin siis on. Arviolta noin 350Nm arvosta on koeponnistettu eikä mitään ongelmia ole ollut. Jos epäilyttää, niin on AP:llä nykyään tuosta se jäykempi mallikin ja muistaakseni hinta oli sama.
Eikös tuo ole ihan mukava ajellakkin?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Itse kytkimen toiminnassa ei ole eroa vakioon, paitsi pito. Poljin on raskaampi ja sitä saa painaa hiukan pidemmälle aina.latez kirjoitti:No eiköhän tolla hetken pärjääJesseT kirjoitti:Ihan sama mikä mullakin siis on. Arviolta noin 350Nm arvosta on koeponnistettu eikä mitään ongelmia ole ollut. Jos epäilyttää, niin on AP:llä nykyään tuosta se jäykempi mallikin ja muistaakseni hinta oli sama.
Eikös tuo ole ihan mukava ajellakkin?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Katselin tuota yli jäävää rst:n kytkintä, ja heräsi kysymys että paljonko lie pintaa uutena tuossa levyssä?ap:n massalevy,mittailin pinnan ja niitteihin oli matkaa 0.85-0.90mm.
-
- Ylläpitäjä
Itellä alkaa pikkuhiljaa mennä tuo pata nippuun, niin kysellääs aiheella ratsastaen, että onko kenelläkään tietoa Zetecin paineasetelmista? Äkkiä ajatellen kytkimen luisto ei voi olla juuri muusta kiinni kuin paineasetelman jäykkyydestä. Onko joku törmännyt tietoon, miten pelkkä AP:n paineasetelma toimii IB5 + Zetec yhdistelmän vakiolevyn kanssa?
Mutulla padan pitäisi tuottaa noin 160hp/240Nm katusäädöissä, jos saadaan vaan tarpeeksi kuristettua tehoja
Onko joku muuten ajanut tuollaisella AP:n 180mm kisa-asetelmalla ja kuparikytkimellä?
Mutulla padan pitäisi tuottaa noin 160hp/240Nm katusäädöissä, jos saadaan vaan tarpeeksi kuristettua tehoja
Onko joku muuten ajanut tuollaisella AP:n 180mm kisa-asetelmalla ja kuparikytkimellä?
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Vertailin huvikseni 220mm levylle tulevaa 1.6 CVHn paineasetelmaa ja 1.8 Zetecin vastaavaa (vm ennen -95), enkä mittaamallakaan löytänyt mitään selvää eroa. Eli Esim. RS Turbon asetelma ja levy käy myös 1.8 Zetecin vauhtipyörään, kunhan painelaakeri on vaan sopiva, vai tietääkö joku paremmin? Täytyy ottaa joku päivä vauhtipyörä mukaan vertailuun...jive kirjoitti:Itellä alkaa pikkuhiljaa mennä tuo pata nippuun, niin kysellääs aiheella ratsastaen, että onko kenelläkään tietoa Zetecin paineasetelmista? Äkkiä ajatellen kytkimen luisto ei voi olla juuri muusta kiinni kuin paineasetelman jäykkyydestä. Onko joku törmännyt tietoon, miten pelkkä AP:n paineasetelma toimii IB5 + Zetec yhdistelmän vakiolevyn kanssa?
Mutulla padan pitäisi tuottaa noin 160hp/240Nm katusäädöissä, jos saadaan vaan tarpeeksi kuristettua tehoja
Onko joku muuten ajanut tuollaisella AP:n 180mm kisa-asetelmalla ja kuparikytkimellä?
Ts. Saffan jäykempi asetelma+laadukas massalevy voisi olla tälläiselle budjettivirittäjälle harkinnan arvoinen ratkaisu, tosin laatikkojumppa ei hirveesti kiinosta kun kytkin luistaa... tavoitteena Jiven lukemat näin virallisesti.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Nyt uutta kytkinsettiä etsiessä tullut pari kysymystä esille, elikkä mikä mahtoikaan olla spoorien määrä rst:n kytkimessä ja akselin paksuus? ja vautipyörän kiinitys kuopan halkaisia suurimmasta kohti (efi) Nämä kaksi juttua kun sais selville niin helpoittaisi tilaamista Ei ole jäänyt itselle pyörimään osia josta mittaisi eikä ole vielä tullut purettua tuota laatikkoa pois! KIITOS!!!!!!!
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 6. 16:12:23 2006
- Paikkakunta: Kokkola
Kytkimestä
Itsellä lähtee ensiviikolla tilaukseen ap racing kytkin + asetelma. Tarvitseeko kytkinpoljinta modata muka jotenkin? jostain näin luin ja kuulemma burtoni myy jotain erilaista kytkinpoljinta?
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Kytkimestä
Ainakin meikäläisen setti meni ihan originaalina paikalleen.Tkorkiak kirjoitti:Itsellä lähtee ensiviikolla tilaukseen ap racing kytkin + asetelma. Tarvitseeko kytkinpoljinta modata muka jotenkin? jostain näin luin ja kuulemma burtoni myy jotain erilaista kytkinpoljinta?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 6. 16:12:23 2006
- Paikkakunta: Kokkola
Burtonista
Huomattavasti edullisempi tosiaan burtonilla tuo paketti. Mitenkauan toimitus suunnillee burtonin kautta kestää? olisi hiukka kiire tuon kytkimen+asetelman kanssa kun auto seisoo.
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
onkos muuta keinoa päivittää kytkintä? just vaihdoin automaatti säädön osat ja polkimen liike pitkä, irroittaa huonosti vaikka kytkin aivan pohjassa. mitäköhän fordilla maksaa mk6 escon poljin ja ratas?JesseT kirjoitti:Jos ottaa liian alhaalta ja polkimen matka on liian suuri, niin mk6 escon poljin ja ratas. Halvemmalla sen Fordilta saa kuin Burtonin kautta.
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 6. 16:12:23 2006
- Paikkakunta: Kokkola
Kytkimestä
Osaakos joku sanoa onko tuo Rally racen myymä Ap racingin paineasetelma (fp258c) juuri tämä asetelma mikä kestää 298nm? ilmeisesti ovat lomalla siellä kun eivät puhelimeen vastaa
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Nostetaan hieman taas.
Mikä on se oikea AP Racingin kytkinpaketti, mikä tuolta Burtonilta pitää tilata? Vaihtoehtoja on ja mahdollisuus väärään valintaa sitä myöten heti olemassa.
Eli
CP2000-8 £269.97
vai
CP2000-35 £343.93
Hintaeroa on, mutta konkurssi tässä tulee kohta muutenkin todennäköisesti tuon auton kanssa.
Joko jollakin on kokemusta CP2000-35:sta?
Mikä on se oikea AP Racingin kytkinpaketti, mikä tuolta Burtonilta pitää tilata? Vaihtoehtoja on ja mahdollisuus väärään valintaa sitä myöten heti olemassa.
Eli
CP2000-8 £269.97
vai
CP2000-35 £343.93
Hintaeroa on, mutta konkurssi tässä tulee kohta muutenkin todennäköisesti tuon auton kanssa.
Joko jollakin on kokemusta CP2000-35:sta?
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
- Viesti:
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyllä, RST:n vauhtipyörässä ei ole mitään tavallisesta mk4 1.6 cvh vauhtipyörästä poikkavaa.avoesco kirjoitti:Käykö S2 turbo escon asetelma ja levy samanikäisen normi 1.6 escon vauhtipyörään?
S1:ssä on pienempi vauhtipyörä ja asetelma (200mm vs. 220mm) kuten myös muissa mk3 escoissa.avoesco kirjoitti:Entä onko S1 ja S2 asetelmassa ja levyssä eroavaisuuksia?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
Mitenkäs kun ton mk6:sen poljin ja ratas vaihdon suorittaa niin pitääkö siitä rattaasta leikata pois 10 hammasta? Jostain vain jäänyt tämmöinen muistikuva vai olenko nähnyt unta?JesseT kirjoitti:Jos ottaa liian alhaalta ja polkimen matka on liian suuri, niin mk6 escon poljin ja ratas. Halvemmalla sen Fordilta saa kuin Burtonin kautta.
ESCORT MK3/4
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyllä ohjeet näin sanoo. Itse en ole kyseistä muutosta tehnyt kun ei ole ollut tarvetta ja koko kytkinpoljin siirtyy vähän eri paikkaan.j.kangas kirjoitti:Mitenkäs kun ton mk6:sen poljin ja ratas vaihdon suorittaa niin pitääkö siitä rattaasta leikata pois 10 hammasta? Jostain vain jäänyt tämmöinen muistikuva vai olenko nähnyt unta?JesseT kirjoitti:Jos ottaa liian alhaalta ja polkimen matka on liian suuri, niin mk6 escon poljin ja ratas. Halvemmalla sen Fordilta saa kuin Burtonin kautta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Joskus kokeilin laittaa tuollaisen jousittamattoman sintterin ihan S2:sen vakioasetelmalla, eikä se ainakaan jaksanut pitää vaikka oli vakioahdin jne. Nyt on toisinpäin systeemin, massalevy ja AP:n jäykempi asetelma eikä vieläkään jaksa pitää. Tosin paljon mukavampi lähteä paikaltaan.AnttiR kirjoitti:Mitä paineasetelmaa suosittelisitte 4-lapaisen jousittamattoman sintterin kanssa? Saa myös tarjota jos löytyy ylimääräisenä sopivaa
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: RST:oon kytkintä
Mitäs suosittelette vakioon / tarkotus nostaa 0.7 - 0.8bar ahdot myöhemmässä vaiheessa?
Eiköhän vakiolla pärjää vielä tonne asti?
Eiköhän vakiolla pärjää vielä tonne asti?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Re: RST:oon kytkintä
Vakio riittää ihan hyvin noille suunnitelmille. Itellä 0.7bar, ei ole vakio luistanut eikä muitakaan ongelmia ollut.puliukk0 kirjoitti:Mitäs suosittelette vakioon / tarkotus nostaa 0.7 - 0.8bar ahdot myöhemmässä vaiheessa?
Eiköhän vakiolla pärjää vielä tonne asti?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: RST:oon kytkintä
Ok, kiitosPlanet kirjoitti:Vakio riittää ihan hyvin noille suunnitelmille. Itellä 0.7bar, ei ole vakio luistanut eikä muitakaan ongelmia ollut.puliukk0 kirjoitti:Mitäs suosittelette vakioon / tarkotus nostaa 0.7 - 0.8bar ahdot myöhemmässä vaiheessa?
Eiköhän vakiolla pärjää vielä tonne asti?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: RST:oon kytkintä
Laita ihmeessä kerralla kunnon kytkin kuitenki joku ihan massalevy jos on käyttöautona.puliukk0 kirjoitti:Ok, kiitosPlanet kirjoitti:Vakio riittää ihan hyvin noille suunnitelmille. Itellä 0.7bar, ei ole vakio luistanut eikä muitakaan ongelmia ollut.puliukk0 kirjoitti:Mitäs suosittelette vakioon / tarkotus nostaa 0.7 - 0.8bar ahdot myöhemmässä vaiheessa?
Eiköhän vakiolla pärjää vielä tonne asti?
Ite tein sen virheen ton käyttiksen kanssa että säästin muutaman satasen ja laitoin vakiokytkimen nyt se saatana luistaa taas
Ei oo tosin kyseessä edes foortti mutta sitä koitan sanoo että kuitenki se nälkä kasvaa syödessä
Jäsen #1112