rst laatikko
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
rst laatikko
elikkäs kyseinen laatikko teki viime viikol tempun ajossa,. laatikko yhtäkkiä kun olin vaihtamassa pykälää veti jumii en saanut mtn.pykälää päälle,aikani sekasin keppiä.. niin rupesi toimimaan.. muut paitsi pakki..!?ensimmäisenä katsoin vaihde vipua joka menee kepiltä laatikolle, jotta onko laatikon päästä kiristys löystynyt tai mtn..!mt.sellaista ei ollut tapahtunut..!tutkittuani huomasin jotta vipu joka tulee laatikosta josta pykäliä vaihdellaan,,ei käänny siinä keski vaiheesta jossa on vapaa asento ja mistä vipun pitäisi kääntyä noin puoli rinkiä ja sitten mennä pakille..tätä se ei kuitenkaa tee??!!mikä vikana?????????
osaisiko joku sanoa mikä on syynä?!on laatikko finaalissa?!!
osaisiko joku sanoa mikä on syynä?!on laatikko finaalissa?!!
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Laatikko tulee pois suht helposti vaikka on 5-vaihdetta,PasiZ kirjoitti:4-vaihteinen mahtuu, 5-vaihteisessa joutuu kallistamaan konetta aika epänormaalin paljon, helpompaa ottaa koko pakettiTulBOsliperi kirjoitti:mahtuuko escon laatikko tulemaan pois.. ilman konee ottamista????!!!
vasen alatukivarsi irti jos tulee tielle.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Varmuuden varoiksi kannattaa valmistaa esim. vanhoista vetareista tulpat laatikon vetarin reikiin. Nimim. öljyt muniinsa kaatanut. Kaikki öljy ei ilmeisestikkään tule propun kautta ulos. 
Kuulemma tasauspyörästökin voi purkautua laatikon sisään jos laatikkoa pyörittelee ilman vetareita. Itselle näin ei ole käynyt, mutta kai sekin sitten on mahdollista. Enpäs ole sellaista laatikkoa purkanut.
En tiedä missä malleissa on sellaiset tripodimalliset vetarit, joidenka nivelet saa purettua helposti. Niistä kannattaa nivel purkaa ja jättää se tumppi sinne reikään. Kannattaa myöskin merkata osien puolet ja asennot keskenään, jos aikoo niitä purkaa.

Kuulemma tasauspyörästökin voi purkautua laatikon sisään jos laatikkoa pyörittelee ilman vetareita. Itselle näin ei ole käynyt, mutta kai sekin sitten on mahdollista. Enpäs ole sellaista laatikkoa purkanut.
En tiedä missä malleissa on sellaiset tripodimalliset vetarit, joidenka nivelet saa purettua helposti. Niistä kannattaa nivel purkaa ja jättää se tumppi sinne reikään. Kannattaa myöskin merkata osien puolet ja asennot keskenään, jos aikoo niitä purkaa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyllä se laatikko tulee ihan nätisti alakautta ulos kun moottoria kallistaa. Laatikon öljyt kannattaa ottaa ulos siitä alimmaisesta kohdistustapista (tai mikä lie nimeltään). Se on alin paikka mistä niitä voi ottaa vuodattaa. Mitään tyhjennyspropppuahan laatikkossa ei ole ollenkaan. Paras olisi täyttöreikä+pumppu. Kannattaa sitten laskea öljyt ennen kuin nostaa keulan ilmaan. Tulee paljon enemmän ulos. Vetarit voi purkaa nivelestä jos haluaa. Se ei ole mitenkään kiinni vetarin tyyppistä. Tarkista nyt kuitenkin ennen laatikon poisottamista, että vika on laatikosta. Eli vaihteiden siirtovipu irti, meisseli laatikon siirtimen reikään ja kokeilet miten vaihteet löytyy. Vitoselta ei sitten kuulukaan saada pakkia päälle.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
En tiedä sitten, mutta itte en o saanu ilman väkivaltaa niitä kuulavetareita purettua. Ei ne varmaan siitä pahemmin kärsi. Semmonen pellirengas menee vaan hieman mutkille kun sen nivelen nykii auki.JesseT kirjoitti:Vetarit voi purkaa nivelestä jos haluaa. Se ei ole mitenkään kiinni vetarin tyyppistä.
Jäsen #606