RS2000 -93 akselit --> escort 1.6i -94?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su Tammikuu 22. 16:10:12 2006
RS2000 -93 akselit --> escort 1.6i -94?
Kysymys kuuluisi että käykö RS2000 vm. -93 etu-, sekä taka-akselit iskareineen jarruineen suoraan tavan 1.6i escorttiin vm. -94? Mitä osia täytyy ottaa vaihdossa myös huomioon eli voinko pitää 1.6 oman jarrutehostimen vai tarvitsenko RS2000 oman, käykö 1.6 vetarit pituudeltaan/booritukseltaan RS2000 etunapoihin, sekä käykö RS2000 alatukivarret suoraan 1.6 koriin kiinni? Sekä tietysti onko minulla muuta huomioitavaa asennuksessa?
Suuri kiitos jo vastauksista
-Fortux
Suuri kiitos jo vastauksista
-Fortux
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Re: RS2000 -93 akselit --> escort 1.6i -94?
Heti kärkeen tyhmä kysymys, mitä tällä muutoksella haetaan takaaFortux kirjoitti:Kysymys kuuluisi että käykö RS2000 vm. -93 etu-, sekä taka-akselit iskareineen jarruineen suoraan tavan 1.6i escorttiin vm. -94? Mitä osia täytyy ottaa vaihdossa myös huomioon eli voinko pitää 1.6 oman jarrutehostimen vai tarvitsenko RS2000 oman, käykö 1.6 vetarit pituudeltaan/booritukseltaan RS2000 etunapoihin, sekä käykö RS2000 alatukivarret suoraan 1.6 koriin kiinni? Sekä tietysti onko minulla muuta huomioitavaa asennuksessa?
Suuri kiitos jo vastauksista
-Fortux

-
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su Tammikuu 22. 16:10:12 2006
Re: RS2000 -93 akselit --> escort 1.6i -94?
Enpä hae sillä muuta muutosta, kuin että selviäisin jonkun verran helpommalla työllä vaihtamalla suoraan ehjät ja vähemmän väljät akselit/iskarit escorttiin, kuin mitä rueta vaihtelemaan kaikki nivelet/iskarit kun ovat jo ihan lopussa. Ja saisin samalla jarrupäivityksen escorttiin eli taakse ne levyt ja muutenkin takajarrut omasta kuntoon kun en saa rumpujarrua pitämään --> ensimmäisen kerran kun käyttää käsijarrua kiristyksen jälkeen pitää, mut toisella kerralla onkin jo sitten ihan tunnoton.
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: RS2000 -93 akselit --> escort 1.6i -94?
Ei käy suoraan.Fortux kirjoitti:Kysymys kuuluisi että käykö RS2000 vm. -93 etu-, sekä taka-akselit iskareineen jarruineen suoraan tavan 1.6i escorttiin vm. -94? Mitä osia täytyy ottaa vaihdossa myös huomioon eli voinko pitää 1.6 oman jarrutehostimen vai tarvitsenko RS2000 oman, käykö 1.6 vetarit pituudeltaan/booritukseltaan RS2000 etunapoihin, sekä käykö RS2000 alatukivarret suoraan 1.6 koriin kiinni? Sekä tietysti onko minulla muuta huomioitavaa asennuksessa?
Suuri kiitos jo vastauksista
-Fortux
Perustelut: vaihdelaatikot ovat erilaiset (BC vs. MTX75) joten vetarit eivät mene ristiin. Onkos toi 1.6 ABS mallinen? RS2K:n pääsylkky on muistaakseni 25mm halkaisijaltaan, mitä siihen sun nykyiseen on merkittynä?
Muille; onko muuten apurunko sama MTX75 ja BC laatikollisissa? Jossakin UK-foorumeilla olis joskus aiheesta juttua, mutta en nyt muista mihin he olivat lopulta päätyneet

Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: RS2000 -93 akselit --> escort 1.6i -94?
Vetareita ei kai ollut tarkoitus vaihtaa, jos ymmärsin alkuperäisen kysymystekstin oikein.
Joku muistavampi voisi varmistaa, mutta mielestäni navan spooriluku on eri (22-23 vs. 25 tjsp.) joten napa ei käy. RS:n jarrulevy ja satula kyllä sopii vakioon jokatapauksessa.
Etualatukivarsi on sama läpi mallisarjan.
Iskarit käy ristiin.
Taka-akselisto menee heittämällä, RS:ssä on erillinen kallistuksenvakaaja (mk5/5,5) jolle on hitsattu kiinnityspisteet akselipalkkiin. Voit siirtää pelkät jarrut olka-akseleineen jos vakaajan saaminen ei ole kynnyskysymys.
Tehostin/pääsylkky käynee 1,6:sta (jonka D=23,8 mm). Tästä melko varma; ainakin ABS-jarrullisen 1,6:n romut käy RS:ään. Huom. kuitenkin että ABS vs. normi pääsylkky on eri.
Koskar: apurunko on eri MTX vs. BC. Eikä ole ihan helposti muokattavissa
Joku muistavampi voisi varmistaa, mutta mielestäni navan spooriluku on eri (22-23 vs. 25 tjsp.) joten napa ei käy. RS:n jarrulevy ja satula kyllä sopii vakioon jokatapauksessa.
Etualatukivarsi on sama läpi mallisarjan.
Iskarit käy ristiin.
Taka-akselisto menee heittämällä, RS:ssä on erillinen kallistuksenvakaaja (mk5/5,5) jolle on hitsattu kiinnityspisteet akselipalkkiin. Voit siirtää pelkät jarrut olka-akseleineen jos vakaajan saaminen ei ole kynnyskysymys.
Tehostin/pääsylkky käynee 1,6:sta (jonka D=23,8 mm). Tästä melko varma; ainakin ABS-jarrullisen 1,6:n romut käy RS:ään. Huom. kuitenkin että ABS vs. normi pääsylkky on eri.
Koskar: apurunko on eri MTX vs. BC. Eikä ole ihan helposti muokattavissa

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su Tammikuu 22. 16:10:12 2006
Re: RS2000 -93 akselit --> escort 1.6i -94?
No niin jatketaanpas operaatio jarru-/ alusta päivitys: Eli 1.6 omat vetarit kävivät suoraan noihin rs2000 etunapoihin ja hyvin toimivat. Muutenkin osat istuivat paikalleen ihan "bolt on" menetelmällä siinä ei mitään ongelmaa.
Mutta sitten seuraavaan ongelmakohtaan eli missä vika --> kuskin puoleinen etujarrusatula ei pidä painetta eikä ilmaannu kunnolla?!!?! Ilmatessa vaan tulee kokoajan ilmaa(kaikista satuloista), jarrupoljin menee kovaksi ja poljinta painaessa kehittää kyllä etujarruun painetta, koska mäntä liikkuu, mutta satulan mäntä painuu takaisin pohjaan ihan muutaman kilon voimalla kun satulaa tai jarrulevyä painaa. Muut männät pitävät paineen ja joutuu todella paljon enemmän käyttämään voimaa että saa mäntää edes vähän sisäänpäin. Jarrunestettä ei vuoda mistään ja molempiin etujarrusatuloihin vaihdoin vielä varmuuden vuoksi uudet tiivistesarjat että niistä ei pitäisi jäädä kiinni! Samalla tarkistin mäntien kunnot mitkä olivat mielestäni täysin moitteettomat.
Onko ideoita mistä lähteä ongelmaa etsimään?
-Fortux-
Mutta sitten seuraavaan ongelmakohtaan eli missä vika --> kuskin puoleinen etujarrusatula ei pidä painetta eikä ilmaannu kunnolla?!!?! Ilmatessa vaan tulee kokoajan ilmaa(kaikista satuloista), jarrupoljin menee kovaksi ja poljinta painaessa kehittää kyllä etujarruun painetta, koska mäntä liikkuu, mutta satulan mäntä painuu takaisin pohjaan ihan muutaman kilon voimalla kun satulaa tai jarrulevyä painaa. Muut männät pitävät paineen ja joutuu todella paljon enemmän käyttämään voimaa että saa mäntää edes vähän sisäänpäin. Jarrunestettä ei vuoda mistään ja molempiin etujarrusatuloihin vaihdoin vielä varmuuden vuoksi uudet tiivistesarjat että niistä ei pitäisi jäädä kiinni! Samalla tarkistin mäntien kunnot mitkä olivat mielestäni täysin moitteettomat.
Onko ideoita mistä lähteä ongelmaa etsimään?
-Fortux-
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: Ma Tammikuu 5. 0:11:11 2009
Re: RS2000 -93 akselit --> escort 1.6i -94?
Äkkiä tulisi mieleen että pääsylkyssä olis jotain hämärää, mutten mää mistään mitään tiiä, ja sikälikin sitä mietin kun kaikkiin satuloihin tulee ilmaa
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su Tammikuu 22. 16:10:12 2006
Re: RS2000 -93 akselit --> escort 1.6i -94?
Se tuli itsellekin mieleen niin täytyy nyt seuraavan kerran melkein nykäistä se pääsylinteri auki ja kahtoo mittee sieltä löytyy.