CVH KE --> EFI

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

hannutapio
Viestit: 112
Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002

CVH KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja hannutapio » Pe Huhtikuu 1. 17:41:02 2011

Ajatus olis laittaa sähkösuuttimet KE imusarjaan.
Suuttimet ja efin bensakisko sopii melkein pulttaa kiinni.
Mutta mitenkä kaasuläpän asento tunnistin?
KE:n eihän sovi megasquirtin kanssa kun siinä on vaan kolme asentoo ja efin kaasuläppä ei sovi KE imusarjaan.
Sopiiko siihen jonkun muun asento tunnistin vai täytyykö vaihtaa kaasuläppä jostain muualta?
Kerkotaa onko tämä hyvä idea vai täytyykö haudata?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Huhtikuu 1. 21:03:51 2011

Ilmeisesti kyse on CVH-moottorista?

Helpointa on lienee vaihtaa koko imusarja EFi-malliseen.

hannutapio
Viestit: 112
Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002

Re: KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja hannutapio » Pe Huhtikuu 1. 21:51:08 2011

Sine kirjoitti:Ilmeisesti kyse on CVH-moottorista?

Helpointa on lienee vaihtaa koko imusarja EFi-malliseen.

Juu kyse on cvh moottorista.
Efin koko imusarja on nyt kiinni mutta se vuotaa kun ei ole efin kantta kiinni.
Mietin tätä vaihto ehtoa siksi ettei tarvis kantta vaihtaa.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Huhtikuu 1. 21:57:01 2011

Ei sen pitäisi vuotaa, kun teet vaan sopivan tiivisteen siihen ihan arkkitavarasta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Huhtikuu 4. 21:15:04 2011

Ostaa MFi ja EFi imusarjan tiivisteet (ei maksa montaa euroa/tiiviste). Niitä kun vertailee, niin saa otettua mallia.

KE Mfi-kanteen sitten hieman kairaa tilaa EFi:n suuttimille. Kuulemma mahtuu ilmankin, mutta toimii ilmeisesti paremmin kairattuna.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Huhtikuu 4. 21:33:27 2011

Oikein tässä muistellessa herkistyy, suuttimia kahdessa rivissä ja Escortti veti ku hevonen

http://www.arskanpaja.com/imusarja5
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

koppa5
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003

Re: KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja koppa5 » Ti Huhtikuu 5. 22:34:06 2011

hannutapio kirjoitti:Ajatus olis laittaa sähkösuuttimet KE imusarjaan.
Suuttimet ja efin bensakisko sopii melkein pulttaa kiinni...
Voisin sulta ostaa noi ke-jetronic roippeet jos halvalla myyt.
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)

M_L
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Elokuu 14. 13:40:57 2009

Re: KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja M_L » La Marraskuu 12. 2:09:18 2011

eikös joku ollut joskus tehnyt siihen imusarjan ja kannen väliin jonkun laipan että saa efin sarjan kiinni ? semmonen oli itelläkin tarkoitus laittaa tuo efin ruisku ke kanteen.

mullakin olis tarjolla ke roipetta + jotain muutakin rst palikkaa kun jää uusien osien jälkeen ylimääräseksi.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Marraskuu 13. 22:47:28 2011


JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: CVH KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Marraskuu 14. 7:35:05 2011

Ihan hyvin sen imusarjan saa suoraankin kiinni KE-kanteen, kun vaan hioo suuttimien eteen vähän koloa bensasuihkulle. Ei todellakaan tarvitse hioa noin paljon kuin EFI kannessa, mutta vähän kuitenkin. Varovasti vaan että ei mene puhki.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Ti Marraskuu 15. 17:16:42 2011

M_L kirjoitti:eikös joku ollut joskus tehnyt siihen imusarjan ja kannen väliin jonkun laipan että saa efin sarjan kiinni ? semmonen oli itelläkin tarkoitus laittaa tuo efin ruisku ke kanteen.

mullakin olis tarjolla ke roipetta + jotain muutakin rst palikkaa kun jää uusien osien jälkeen ylimääräseksi.
Minä tein 1,3 cvh kanteen välilaipan. Saattais se onnistua vieläkin... Riippuu vesileikkurin työkiireistä.
http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... 0008-2.jpg
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

M_L
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Elokuu 14. 13:40:57 2009

Re: CVH KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja M_L » Ti Marraskuu 15. 21:29:32 2011

joo juuri tuota sun kyseistä projekti topikkia taisin joskus taannoin lueskella, pitänytkin kysellä että onko mahdollisuutta tuollaista vielä saada, täällä olis yks joka tarvis tuollaisen laipan, ei raaskis kantta ruveta kairaamaan..

laita yv:tä että paljon haluat rahaa sellaisesta jos löytyy kiinnostusta ja aikaa tehdä tuollainen. :D

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: CVH KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja jat-79 » La Marraskuu 19. 11:46:52 2011

Tähän samaan mfi->efi muutokseen liittyen sytytyksestä.
Pitäis laittaa ka-asentotunnistin kiinni. Siimapyörään ei trikkeriä mahdu, joten ainut vaihtoehto on porata sille reikä ja laittaa efin vauhtipyörä.

Löysin passionfordista tälläisen ohjeen ja kuvan.
http://passionford.com/forum/technical- ... -help.html
Mutta tuolla on lopussa hieman kyseenalaistettu reiän kokoa 31mm vs 30mm, ja kun tuossa on ilmoitettu mitat reiän reunoille, eikä keskelle, niin siinä on mahdollisuus porata se väärään kohtaan.
Kävin hakemassa fordilta tuon tunnistimenholkin niin sen halkaisia on 30mm.

Kuinka tarkka tuon paikka on, kun sytytystä hoitaa mega+edis? Haittaako jos reikä menee tuon halkaisijan takia ½milliä sivuun?
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: CVH KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Marraskuu 20. 13:08:23 2011

Jos anturi on oikeella säteellä, eli on hammastuksen kohdalla, niin ei ole ronkeli. Ainoastaan ennakko muuttuu, jonka voi sitten ruiskusta korjailla. Ongelma syntyy vain vakio ruiskun kanssa, mitä ilmeisesti britit on jonkun verran käyttäneet Fiesta RS-turboista(EEC-IV).
Ehkä kannattaakin laittaa se myöhäselle, koska ennakon minimiarvo on rajallinen EDIS:ssä, maksimiennakko ei ainakan ittellä tuntunu loppuvan siitä millonkaan kesken. Toi vauhtipyörä menee sitten mihin asentoon vaan, eli se pitää olla oikein.
Jäsen #606

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: CVH KE --> EFI

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Marraskuu 20. 22:02:36 2011

Saa olla todella pieleen porattu ennen kuin mitään huomaa.

Kannattaa olla tarkkana sen holkin kiinnityksen kanssa, sitä kun on hankala kiristellä myöhemmin jos huomaa että anturi heiluu ja tärisee.
Anturin napaisuus on myös sellainen mikä tuntuu menevän 50% väärin. Kun anturi on valmiina paikallaan, niin (+) on se pinni joka jää ylemmäs.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin