Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Olisi muutamat kyssärit liittyen Escort Rs Turboon.
Olen siis laittamassa omaa harrastepeliä jo valmiiksi museoleimaa varten, vaikka vuosimalli on -88, niin ajattelin jo aloittaa projektin hyvissä ajoin kunnes pätkähtää 30vuotta mittariin
Autoa ei ole tarkoitus varmaankaan pitää ihan vakiona, vaan ajatuksena on virittää aikakauden viritysosilla ja varsinkin niistä pitäisi saada lisää tietoa, että mitä tuohon voisi laittaa -80 luvun lopun hengessä. Jos sitä potkua saisi n.170hp, niin olisin tyytyväinen. Tarkoituksena tietysti ei nyt ole keskustella, miten tuohon 170hp:seen päästään, vaan että mitä osia tuolloin käytettiin virityksessä.
Onko esimerkiksi ok laittaa lastu, nokka ja avarampi putkisto? ja mitä erityisvaatimuksia näillä osilla voisi esimerkiksi olla, esim. rosteriputkisto onko ok?
Käytettiinkö tuolloin madallusjousia, uretaanipuslia tai poikkitukea konehuoneessa?
Itse olin niin pieni vielä tuolloin 80-luvulla, ettei kauheasti ole jäänyt muuta mieleen kuin korotetut perät autoissa.
Ulkoa ja sisältä auto tulee olemaan täysin vakio.
Tällä hetkellä kunnostan jarrusatuloita, mikähän mahtoi olla jarrusatuloiden alkuperäinen väri tehtaalta tullessaan?
Bonuksena:
Jos joltakin löytyy Escort materiaalia esim vanhoja kuvastoja, esitteitä niin olisin valmis ostamaan ne pois, mikäli hinnasta päästään sopuun, myös skannaukset kelpaavat.
Aikakauden stereot olisi myös hakusessa, mielellään alkuperäiset Ford soittimet kiinnostaa ja erityisesti johtosarja (mikä on vissiin sama sierroissa ja fiestassa).
Loistavaa olisi myös, jos arkistojen kätköistä löytyy kuvia 80-90 luvun vaihteen fordeista "laitettuna".
Olen siis laittamassa omaa harrastepeliä jo valmiiksi museoleimaa varten, vaikka vuosimalli on -88, niin ajattelin jo aloittaa projektin hyvissä ajoin kunnes pätkähtää 30vuotta mittariin
Autoa ei ole tarkoitus varmaankaan pitää ihan vakiona, vaan ajatuksena on virittää aikakauden viritysosilla ja varsinkin niistä pitäisi saada lisää tietoa, että mitä tuohon voisi laittaa -80 luvun lopun hengessä. Jos sitä potkua saisi n.170hp, niin olisin tyytyväinen. Tarkoituksena tietysti ei nyt ole keskustella, miten tuohon 170hp:seen päästään, vaan että mitä osia tuolloin käytettiin virityksessä.
Onko esimerkiksi ok laittaa lastu, nokka ja avarampi putkisto? ja mitä erityisvaatimuksia näillä osilla voisi esimerkiksi olla, esim. rosteriputkisto onko ok?
Käytettiinkö tuolloin madallusjousia, uretaanipuslia tai poikkitukea konehuoneessa?
Itse olin niin pieni vielä tuolloin 80-luvulla, ettei kauheasti ole jäänyt muuta mieleen kuin korotetut perät autoissa.
Ulkoa ja sisältä auto tulee olemaan täysin vakio.
Tällä hetkellä kunnostan jarrusatuloita, mikähän mahtoi olla jarrusatuloiden alkuperäinen väri tehtaalta tullessaan?
Bonuksena:
Jos joltakin löytyy Escort materiaalia esim vanhoja kuvastoja, esitteitä niin olisin valmis ostamaan ne pois, mikäli hinnasta päästään sopuun, myös skannaukset kelpaavat.
Aikakauden stereot olisi myös hakusessa, mielellään alkuperäiset Ford soittimet kiinnostaa ja erityisesti johtosarja (mikä on vissiin sama sierroissa ja fiestassa).
Loistavaa olisi myös, jos arkistojen kätköistä löytyy kuvia 80-90 luvun vaihteen fordeista "laitettuna".
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Ihan hieno ajatus, ja varmasti onnistuu kun nyt jo alkaa valmistautumaan. Poikkitukia ei kauheasti varmaan silloin ollut, mutta rosteriputkisto taitaa kyllä käydä museoleimalla. Sen 170hp nyt saa varmaan ihan ahtopaineita nostamalla, tuskin kannattaa sen takia mitään viriosia hommailla. Jarrusatulat on olleet keltapassivoituja alunperin. multa löytyy ainakin jotain esitteitä, ja lisää saadaan ulkomailta jos tarvetta on.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Juuh, kyllä ton 170hp varmasti pelkästään ahtojakin nostamalla onnistuisi, mutta haluan samalla myös moottorin luonnettakin muuttaa, niin samaan syssyyn varmaan voi nokanki vaihtaa.
Kiitoksia vinkistä jarrusatuloiden suhteen, täytyy viedä keltapassivointiin, mikäli sitä enää kukaan nykypäivänä edes tekee.
Ajatuksena on lähinnä säilyttää edes yksi escort "ajankuvana" tuleville sukupolville.
Löytyykö minkälaisia esitteitä? pystytkö skannaamaan? Ebaysta olen noita esitteitä bongaillut lähinnä englannin kielisiä, suomalaisia esitteitä ei kauheasti nää nykyään enää missään.
Kiitoksia vinkistä jarrusatuloiden suhteen, täytyy viedä keltapassivointiin, mikäli sitä enää kukaan nykypäivänä edes tekee.
Ajatuksena on lähinnä säilyttää edes yksi escort "ajankuvana" tuleville sukupolville.
Löytyykö minkälaisia esitteitä? pystytkö skannaamaan? Ebaysta olen noita esitteitä bongaillut lähinnä englannin kielisiä, suomalaisia esitteitä ei kauheasti nää nykyään enää missään.
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
englanninkielisiä, ja lähinnä koko rs-malliston esitteitä, mutta onhan niissä noista RS turboistakin juttua. Kauheen huono oon skannaileen ebaystä noita on ite tullu hommattua aikojen saatossa.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Kai se täytyy laittaa visa vinkumaa ja naksuttelemaan hiirellä ebayta
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Asiaa, kerrankin joku on samoilla linjoilla mun kans. Täältä suunnalta joukkoon liittyy vm 89 suomi rs turbon omistaja. On todella komiaa, et joku muukin meinaa tosissaan säilöö aluperäisen rst escortin. Oma entisöinti kyllä tapahtui jo vuonna 03-04 , joku jopa saattaa auton muistaa 05 hod&rock show:sta..
jäsen #323
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
eBay:stä (www.ebay.co.uk) tosiaan löytyy RS Turbo esitteitä ja sieltä niitä olen hankkinut.
Hyviä, jos meinaa entisöidä.
Hyviä, jos meinaa entisöidä.
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
nyt jätkät kuulostaa hyvältä ainakin mun korvaan että noitakin säilötään.
mk3/mk4 eskortteja kun on tosi vähän jäljellä,varsinkin siistejä ja orkkiskuntoisia
ja tähän on kenenkään turha selitellä että eskortit vetää väärästä päästä tai niissähän on "vaan" cvh-kone alunperin
mk3/mk4 eskortteja kun on tosi vähän jäljellä,varsinkin siistejä ja orkkiskuntoisia
ja tähän on kenenkään turha selitellä että eskortit vetää väärästä päästä tai niissähän on "vaan" cvh-kone alunperin
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
btw,siirretäänkö tää keskustelu tonne "Escort/Fiesta RS turbo ja Focus RS/ST turbo"-osioon?
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Meni joSierra XR kirjoitti:btw,siirretäänkö tää keskustelu tonne "Escort/Fiesta RS turbo ja Focus RS/ST turbo"-osioon?
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Noni, meni ketjukin oikeaan osoitteeseen, pähkäilinkin tovin jos toisenkin, että mihinkä tän laittaisi
Hyvä että joku muukin on samalla asialla.
mk1turboic laita tokia kuvia jakoon omastasi
Tuntuu että näitä rs turboja on pilattu hurjat määrät aikojen saatossa, millon badboy konepeltiä, ihme thyning maalauksia,kromivannetta tai zvh konevaihtoja 90- luvun tekniikkavaihto buumista puhumattakaan.
Alkaa olemaan viimeiset hetket, ellei jo menneet, jos meinaa alkuperäiskuntoisen rst:n jostain järkevällä rahalla saada.
Kokoelmiin pitäisi vielä saada avo, S1 ja RS1600i
http://koti.pox.fi/~koppaviis/escortmk4/EscortRST.jpg
Kuva omastani.
Hyvä että joku muukin on samalla asialla.
mk1turboic laita tokia kuvia jakoon omastasi
Tuntuu että näitä rs turboja on pilattu hurjat määrät aikojen saatossa, millon badboy konepeltiä, ihme thyning maalauksia,kromivannetta tai zvh konevaihtoja 90- luvun tekniikkavaihto buumista puhumattakaan.
Alkaa olemaan viimeiset hetket, ellei jo menneet, jos meinaa alkuperäiskuntoisen rst:n jostain järkevällä rahalla saada.
Kokoelmiin pitäisi vielä saada avo, S1 ja RS1600i
http://koti.pox.fi/~koppaviis/escortmk4/EscortRST.jpg
Kuva omastani.
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Arvostan suuresti että joku jaksaa näitäkin museoida.
Kuitenkin kaikinpuolin ihan hyvä auto. Vertailee mitä muita sillon saanut niin GTi Golffia tai GSi Kadettia jne.
Itsellänihän oli se teknari, mutta silti pääsi RST makuun silläkin.
S1 olisi hieno, taitaa hinnat olla pilvissä jo...
Kuitenkin kaikinpuolin ihan hyvä auto. Vertailee mitä muita sillon saanut niin GTi Golffia tai GSi Kadettia jne.
Itsellänihän oli se teknari, mutta silti pääsi RST makuun silläkin.
S1 olisi hieno, taitaa hinnat olla pilvissä jo...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Joo, ei noita S1:siä enää oo näkyny pitkään aikaan suomessa myynnissä.
Briteistä vielä sais hyvä kuntoisia, mutta hinnatkin alkaa olemaan sielläki jo aika taivaissa.
Sattuuko joku tietämään, tekeekö Jyväskylän seudulla joku keltapassivointia?
Briteistä vielä sais hyvä kuntoisia, mutta hinnatkin alkaa olemaan sielläki jo aika taivaissa.
Sattuuko joku tietämään, tekeekö Jyväskylän seudulla joku keltapassivointia?
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Minulla on tänverran dokumentaatiota liittyen omaan / rst:hen yleensä:
http://www.rivakka.net/aor/Showroom/RST/kuitit.jpg
Onko noissa jotain kiinnostavaa? Tuo kirja on melko paksu, en ole edes lukenut sitä kokonaan. Aika vähän siinä muutenkin on s2 rst:stä juttua vaikka kansikuvassa ko. auto komeileekin.
Jos sun autoa museoisin laittaisin sen 100% orkkiskuntoon, kumimatot,stereot, spotit jne. Tuohon rosteriputkistoon kyllästyy hyvin nopeasti. Sun autossa se putki oli mukavan hiljainen.
Ps. aika vähän Suomessa rst:tä mielestäni arvostetaan ainakin jos vertaa britteihin.
http://www.rivakka.net/aor/Showroom/RST/kuitit.jpg
Onko noissa jotain kiinnostavaa? Tuo kirja on melko paksu, en ole edes lukenut sitä kokonaan. Aika vähän siinä muutenkin on s2 rst:stä juttua vaikka kansikuvassa ko. auto komeileekin.
Jos sun autoa museoisin laittaisin sen 100% orkkiskuntoon, kumimatot,stereot, spotit jne. Tuohon rosteriputkistoon kyllästyy hyvin nopeasti. Sun autossa se putki oli mukavan hiljainen.
Ps. aika vähän Suomessa rst:tä mielestäni arvostetaan ainakin jos vertaa britteihin.
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Lähinnä mainoslehtiset ja lisävaruste katalogit kiinnostaa eniten.
Ois kiva tietää mikä mankka kuuluu tuohon escorttiin alunperin, kun siinä on kojetaulussa balancensäätö joystick (lisävaruste).
Tuo nykyinen alkuperäinen (??) putkisto on kyllä soundien puolesta juurikin passeli, ainut että alkaa olemaan pikku hiljaa ehtoo puolella, ja vaikutelma on että alkuperäistä vastaavaa putkistoa ei ihan joka tarvikeliikkeessä tyrkytetä, fordin hintaa en ole uskaltanu edes vielä kysyä.
Tällä hetkellä on n.1200e budjetti seuraavalle vuodelle auton suhteen, että pitäis alkaa keksimään että mistä sitä aloittaisi
Ensin on ollut ajatuksissa uudelleen maalaus, mutta sen nyt voi tehdä aina, kun taas noita jo poistuvia osia ei enää kohta saakkaan ihan pienellä rahalla (kumimattosarjat, spotlightit, alustan osat, korjauspellit jne...), eli varmaankin joutuu nyt alkaa vaan keräilemään noita harvinaisempia osia ja jättää maalaus sitten vuodelle 2012, ellei jostain tupsahda ylimääräistä.
Ois kiva tietää mikä mankka kuuluu tuohon escorttiin alunperin, kun siinä on kojetaulussa balancensäätö joystick (lisävaruste).
Tuo nykyinen alkuperäinen (??) putkisto on kyllä soundien puolesta juurikin passeli, ainut että alkaa olemaan pikku hiljaa ehtoo puolella, ja vaikutelma on että alkuperäistä vastaavaa putkistoa ei ihan joka tarvikeliikkeessä tyrkytetä, fordin hintaa en ole uskaltanu edes vielä kysyä.
Tällä hetkellä on n.1200e budjetti seuraavalle vuodelle auton suhteen, että pitäis alkaa keksimään että mistä sitä aloittaisi
Ensin on ollut ajatuksissa uudelleen maalaus, mutta sen nyt voi tehdä aina, kun taas noita jo poistuvia osia ei enää kohta saakkaan ihan pienellä rahalla (kumimattosarjat, spotlightit, alustan osat, korjauspellit jne...), eli varmaankin joutuu nyt alkaa vaan keräilemään noita harvinaisempia osia ja jättää maalaus sitten vuodelle 2012, ellei jostain tupsahda ylimääräistä.
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Meinasitko tehdä autolle "full restorationin" brittien tyyliin? Se kori jos menee maalaukseen niin pura samalla kertaa akselistot irti ja kori grilliin, pohjatyöt ja koko kopan maalaus konehuonetta myöten.. Oma on entisöity hieman huonosti kun auto on ylimaalattu muttei ole konehuonetta maalattu niin en ole täysin tyytyväinen viimeistelyn tasoon.
Mietin noita vaikeimpia osia mitä on omaan tullut etittyä ja ostettua niin nuo alkuperäiset kumimatot ja spotit + 90 spec siipi on ehkä ollut haastavampia. Myös tuo alkuperäinen lasiantennille menevä kaapeli oli melko vaikea löytää. Minulla muuten on 1 spotti jo mikä tuli romukasassa auton mukana. Muutama vuosi kun mennään eteenpäin varmaan häviää nuo viimeisetkin nettiautossa pyörivät rs turbot ja erikoisosat alkavat olemaan Suomessa kiven alla. Sisustasta kannattaa tehdä inventaariota mikä kohta tarvii jotain tekemistä ja laitella ylös jos löytäisi parempikuntoisia osia. Minä tarvitsisin omaan molemmat oven kahvojen ne peitelevyt ja kuskinpuolelle sähkölasin kytkimen kun se satunnaisesti pätkii. Ebaystä olen osia seuraillut ja välillä tuntuu että osia menee melko järjettömällä hinnalla. Jotain tupakansytkäreitä uutena paketissa niin yli 30€ helposti. Olen myös yrittänyt löytää 2 alkuperäistä vastaavaa ford logoa mitkä ovat sitä ohuempaa mallia. Nousevat hinnat vaan järettömiin yleensä.
Putkistoa olen muuten nähnyt Saksan ebayssä myynnissä ja oletko kysynyt ettei ihan ad:ltä saisi? Se on sitten yhtä pötköä noin alunperin.
Tuossa Italiassa myynnissä olevassa pelissä näkyy ainaskin radio:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
Mietin noita vaikeimpia osia mitä on omaan tullut etittyä ja ostettua niin nuo alkuperäiset kumimatot ja spotit + 90 spec siipi on ehkä ollut haastavampia. Myös tuo alkuperäinen lasiantennille menevä kaapeli oli melko vaikea löytää. Minulla muuten on 1 spotti jo mikä tuli romukasassa auton mukana. Muutama vuosi kun mennään eteenpäin varmaan häviää nuo viimeisetkin nettiautossa pyörivät rs turbot ja erikoisosat alkavat olemaan Suomessa kiven alla. Sisustasta kannattaa tehdä inventaariota mikä kohta tarvii jotain tekemistä ja laitella ylös jos löytäisi parempikuntoisia osia. Minä tarvitsisin omaan molemmat oven kahvojen ne peitelevyt ja kuskinpuolelle sähkölasin kytkimen kun se satunnaisesti pätkii. Ebaystä olen osia seuraillut ja välillä tuntuu että osia menee melko järjettömällä hinnalla. Jotain tupakansytkäreitä uutena paketissa niin yli 30€ helposti. Olen myös yrittänyt löytää 2 alkuperäistä vastaavaa ford logoa mitkä ovat sitä ohuempaa mallia. Nousevat hinnat vaan järettömiin yleensä.
Putkistoa olen muuten nähnyt Saksan ebayssä myynnissä ja oletko kysynyt ettei ihan ad:ltä saisi? Se on sitten yhtä pötköä noin alunperin.
Tuossa Italiassa myynnissä olevassa pelissä näkyy ainaskin radio:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
toki tavoitteena olisi tehdä "full restoration", mutta ainakaan vielä raha ei ole kasvanut puussa, joten täytyy aloittaa jostain pienemmästä ja tehdä osa-alue kerrallaan homma kuntoon. Tuntuisi jotenkin turhalta maalauttaa auto, kun tietää että jossain vaiheessa joutuu kuitenkin pohjan hiekkapuhaltamaan/soodapuhaltamaan. Katsoo nyt kunhan kevät tulee ja tallikuviotkin selvenee.
Sisusta autossa on kohtuu hyvässä iskussa, puutteita nyt on:
- mankka+johtosarja.
- oven sisäkahvat on uusimmista vailla.
- täysin reiätön mittaristonkehys puuttuu vieläkin (olen jo ostanut kolme, josta olen saanut kasattua yhden kohtuullisen).
- alk.peräinen ratti uupuu.
- takapenkissä tupakan polttama reikä (tosin recaro kangasta hommattu).
- etukaiutinritilät.
- sähköikkunan napit vois olla paremmassakin kunnossa.
- hansikaslokeri ei ehkä alkuperäinen? (nahka kansi alunperin?).
- onkohan näissä ollut pitkää keskikonsolia, tällä hetkellä jälkikäteen ostettu, mut vois ottaa pois mikäli ei kuulu rs turboon.
- mattosarjaa ei ole.
Muuten osat on kohtuullisesti paikoillaan.
Pisteosista puuttuu:
- Alkuperäinen RST alumiinivanne (vararengas)
- Tunkki
- Rengasavaimet+pussukka
- Takaa Ford logo
Putkistoa menen kysymään ensiviikolla ad:lta, samalla kyselen puslia (tällä hetkellä uretaanit) ja iskari+jousipakettia.
Tuossa italian myynnissä olevassa ei ole tuota minulta löytyvää balancesäätö namikkaa, ja mankka vaikuttaa muutenkin kuvassa aftermarket vehkeeltä.
Ohjekirjasta löytyi seuraavanlainen vaihtoehto:
http://koti.pox.fi/~koppaviis/escortmk4 ... /ECU2a.jpg
Sisusta autossa on kohtuu hyvässä iskussa, puutteita nyt on:
- mankka+johtosarja.
- oven sisäkahvat on uusimmista vailla.
- täysin reiätön mittaristonkehys puuttuu vieläkin (olen jo ostanut kolme, josta olen saanut kasattua yhden kohtuullisen).
- alk.peräinen ratti uupuu.
- takapenkissä tupakan polttama reikä (tosin recaro kangasta hommattu).
- etukaiutinritilät.
- sähköikkunan napit vois olla paremmassakin kunnossa.
- hansikaslokeri ei ehkä alkuperäinen? (nahka kansi alunperin?).
- onkohan näissä ollut pitkää keskikonsolia, tällä hetkellä jälkikäteen ostettu, mut vois ottaa pois mikäli ei kuulu rs turboon.
- mattosarjaa ei ole.
Muuten osat on kohtuullisesti paikoillaan.
Pisteosista puuttuu:
- Alkuperäinen RST alumiinivanne (vararengas)
- Tunkki
- Rengasavaimet+pussukka
- Takaa Ford logo
Putkistoa menen kysymään ensiviikolla ad:lta, samalla kyselen puslia (tällä hetkellä uretaanit) ja iskari+jousipakettia.
Tuossa italian myynnissä olevassa ei ole tuota minulta löytyvää balancesäätö namikkaa, ja mankka vaikuttaa muutenkin kuvassa aftermarket vehkeeltä.
Ohjekirjasta löytyi seuraavanlainen vaihtoehto:
http://koti.pox.fi/~koppaviis/escortmk4 ... /ECU2a.jpg
Viimeksi muokannut koppa5, Su Joulukuu 12. 21:57:34 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Kuvat ei oikeestaan oo sallittuja tässä osiossa.. ainoostaan projektiosiossa
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Huppista, vois niitä sääntöjä kerrata vielä
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
koppa5 kirjoitti:Noni, meni ketjukin oikeaan osoitteeseen, pähkäilinkin tovin jos toisenkin, että mihinkä tän laittaisi
Hyvä että joku muukin on samalla asialla.
mk1turboic laita tokia kuvia jakoon omastasi
Tuntuu että näitä rs turboja on pilattu hurjat määrät aikojen saatossa, millon badboy konepeltiä, ihme thyning maalauksia,kromivannetta tai zvh konevaihtoja 90- luvun tekniikkavaihto buumista puhumattakaan.
Alkaa olemaan viimeiset hetket, ellei jo menneet, jos meinaa alkuperäiskuntoisen rst:n jostain järkevällä rahalla saada.
Kokoelmiin pitäisi vielä saada avo, S1 ja RS1600i
http://koti.pox.fi/~koppaviis/escortmk4/EscortRST.jpg
Kuva omastani.
Jep, autostani on todella huonosti kuvia, en oo ajanu niitä nettiin. Tossa nyt ainakin yksi vuoden 2006 kevät miitistä
http://www.cosworthrsclub.com/galleria/ ... m=5&pos=30
jäsen #323
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Laita jotain infoa, että mitä kaikkea autolle teit ja uppaa niitä kuvia toki lisää, jos vaan viitsit
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Ihan ot:na mutta ootko koppa5 biltemassa tai plantagenissa töissä? Muistaakseni kesällä oli tommonen escortti siellä parkissa monesti?
Jäsen #1112
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Ot: Olin duunissa Biltemassa, mutta vaihdoin joku aika sitten Jyväskylän Autotarvikkeelle (VW&Audi). Eli sama auto oli kyseessä.
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Tänään kävin tiedustelemassa AD varaosalta osien saatavuutta ja hintaa.
Tilanne ei vaikuta kovin pahalta, muutamaa osaa joutuu tehdastilaamaan, ja niiden saatavuus on hieman epävarmaa.
Alla linkki osalistasta, kohdat TT meinaa tehdastilausta, muut löytyy suoraan AD:n varastolta.
http://koti.pox.fi/~koppaviis/escortmk4/osalista.jpg
Tilanne ei vaikuta kovin pahalta, muutamaa osaa joutuu tehdastilaamaan, ja niiden saatavuus on hieman epävarmaa.
Alla linkki osalistasta, kohdat TT meinaa tehdastilausta, muut löytyy suoraan AD:n varastolta.
http://koti.pox.fi/~koppaviis/escortmk4/osalista.jpg
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Siistin näköinen peli!koppa5 kirjoitti:Ot: Olin duunissa Biltemassa, mutta vaihdoin joku aika sitten Jyväskylän Autotarvikkeelle (VW&Audi). Eli sama auto oli kyseessä.
Jäsen #1112
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Tarina alkaa vuoden 2002 syksyllä jolloin hankin ko auton. Auton myynti-ilmon bongasin keltaisesta pörssistä ja itse auton hain Äetsästä. Escortti on suomi-auto ja oli ajettu 260000km. Varusteita oli regarot, kattoluukku ja sähkölasit.Kaikkihan tietää 80-luvun lopun ruostesuojauksen tason, joten hitsaus savottaa oli tiedossa melko rankasti.. Positiivisinta kulkineessa oli se että se oli melko räpeltämätön ja vain kaksi aika hurjan näköistä paikkaa hitsattu. Savotta alkoi sillä että purin kaikki irti mitä lähti ja kori hiekkapuhalluksen jälkeen grilliin kiikkumaan. Siinä sitten taivasteltiin että mitä sitä oli tullu ostettua..,runkopalkit takapäästä, helmojen takapäät, akun telineen pohja, tuulilasin alareunat, siinä jotain ens alkuun.. Auto maalattiin yltä ja päältä kokonaan uudestaan ja kaikki osat mitkä oli vähänkin huonoja tai kuluneita vaihdettiin uusiin. Tästä suuri kiitos kuuluu Arto n:lle silloisesta stockman-auto espoosta jonka pinna kesti kaikkien nippeleiden ja nappeleiden hommaamisen! Tässä siis tarina lyhyesti, mun tietokoneen käyttötaidoilla ja hermoilla nyt ei parempaan pysty.. Projekti kuvia tuli kyllä otettua ja niitä on levyillä, mutta taas ne tietokoneen käyttötaidot...koppa5 kirjoitti:Laita jotain infoa, että mitä kaikkea autolle teit ja uppaa niitä kuvia toki lisää, jos vaan viitsit
jäsen #323
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Juu.. omaani Rst eskoa olen raha pulassa tarjoillut tonne nettiautoon, tosin taitaa olla niin ettei kukaan vielä arvosta hyväkuntoista yksilöäkään kovin korkealle,Tosin omani ei ole teknisesti orkkis kuosissa. jollei ihan pakkorakoa myynnille tule, niin mieluusti säilön ton itselläni vaikka 10.vuotta
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Omaani kun ostattelin, niin nämä olivat jo 2000-luvun vaihteessa aika surullista nähtävää. Paljon oli räpellettyjä tapauksia ja liikaa huonoja tekniikanvaihtoja.
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Omani ostin 2008 ja jo silloin oli mobilesta aika vaikeaa löytää siistikuntoista ja alkuperäistä. Tuon nykysenkin kanssa tuli hätiköityä ja melko huono teknisesti auto olikin. Siitä viisastuneena sen jälkeiset ulkomailta hommatut autot olen käynyt itse ostamassa paikanpäältä. Suomi-autot ei ollut missään vaiheessa vaihtoehto kun noita 80 luvun mk4 escortteja on tullut senverta nähtyä että aika pehmeenä alkavat olemaan. Omassa autossa sattui siinämielessä melkoinen tuuri että kori oli melko virheetön. Jotenkin tuota tekniikkaa on aina mielekkäämpää entisöidä kun hitsata puol autoa uusiksi. Siihen vielä se ettei osaa hitsata yhtään eikä ole vehkeitä..
Tarvittavat paikat jäivät akkutelineeseen ja takajalkotilaan tuli myös pieni lappu. Siinä ne. Höyrypesun jälkeenkin kori näytti todella hyvältä. Oli muuten ylimaalattu joitain vuosia sitten Saksassa.
Olen myös harkinnut omaani laittaa jossain välissä myyntiin. Suomessa vaan on melko sanoisin olemattomat markkinat rst:lle yleensäkin. Näyttää sille että nuo 2-3ke hinnalla olevat vielä jotenkin liikkuu nuorison keskuudessa mutta kalliimmat seisoo sitten vuosia nettiautossa.. Sempä takia se oma siellä tallissa peiton alla lepäileekin. Ja se etten tahtoisi tuota antaa minkään bensalenkkarin tuunattavaksi kun on ulkonta & sisältä hyvin lähelle alkuperäistä vastaava.
Jälkiviisaana oisin omani pitänyt täysin vakiona ja sijoittanut tekniikan virittämiseen sijoitetut rahat ihan alkuperäiseksi entisöintiin. Autossa kun on vain 127tkm huoltohistorialla mittarissa. En nyt ala kuitenkaan ms-efiä downgreidaamaan ke-jetiksi..
http://www.rivakka.net/aor/Showroom/RST/ford5.jpg
http://www.rivakka.net/aor/Showroom/RST/ford3.jpg
Siinä muutama foto omastani..
Mobilesta mitä olen viime kuukausina seurannut noita niin hinnat ei ainaskaan ole laskemassa. Pyytävät helposti 5000€ jos vaan on suunnilleen alkuperäiskuntoinen ja katsastettu. Muusta kunnosta tietysti ei mitään tiedäkään. Siitä kuitenkin lähtisin että _aina_ paikanpäälle katsomaan jos ulkomailta lähtee ostamaan.
Koppa5:
Minua vähä jännittää millaiset jouset sulle tulee? Onkohan tarvikejousi alkuperäistä vastaava?
Mulla kun olisi ollut metallikeräyslootassa rst original jouset mutta päätin tuossa jos ne vielä tallilta löytyy hion ne kevyesti ja vedän jauhemaalin perään ja laitan hyllyyn. Tiedä vaikka joskus tulisi auto nostettua täysin vakiokorkeudelle. Nythän seon -25mm laskettu H&R + Koni Sport kit paketilla. Puslissa menisin ainoastaan alkuperäisiin pusliin jos pidät tehot maltillisena. Nuo uretaanipuslat hieman tietysti auttaa vetelyyn mutta tuo tuenta on jo tehtaalta suunniteltu sellaiseksi ettei se mielestäni toimi tarkoituksessaan. Vaikka omani on vielä suhteellisen mukava alustaltaan ajaa uretaanipuslista huolimatta silti kumipuslat on aina kumipuslat. Saakohan fordilta vielä uutena? Minulla on muuten vakaajan päihin kumisia puslia uusia jos tarvit. Orkkis RST vanteen varmaan löytää tämän foorumin tai nettivaraosan kautta. Omassani tuli 5 kpl vanteita mukana ja ne kaikki oikasutin, puhallutin ja jauhemaalautin. Minulla on muuten myös alkuperäinen tunkki mutta muut avaimet/ työkalupussi puuttuu joten jos löydät sellaisen ota kuva ja laita niin etsin itelle samanlaisen.
mk1turboic:
Pyydä vaikka jotain kaveria auttamaan että saat autostasi ja projektista kuvia nettiin? Olisi todella mielenkiintoista nähdä.
Tarvittavat paikat jäivät akkutelineeseen ja takajalkotilaan tuli myös pieni lappu. Siinä ne. Höyrypesun jälkeenkin kori näytti todella hyvältä. Oli muuten ylimaalattu joitain vuosia sitten Saksassa.
Olen myös harkinnut omaani laittaa jossain välissä myyntiin. Suomessa vaan on melko sanoisin olemattomat markkinat rst:lle yleensäkin. Näyttää sille että nuo 2-3ke hinnalla olevat vielä jotenkin liikkuu nuorison keskuudessa mutta kalliimmat seisoo sitten vuosia nettiautossa.. Sempä takia se oma siellä tallissa peiton alla lepäileekin. Ja se etten tahtoisi tuota antaa minkään bensalenkkarin tuunattavaksi kun on ulkonta & sisältä hyvin lähelle alkuperäistä vastaava.
Jälkiviisaana oisin omani pitänyt täysin vakiona ja sijoittanut tekniikan virittämiseen sijoitetut rahat ihan alkuperäiseksi entisöintiin. Autossa kun on vain 127tkm huoltohistorialla mittarissa. En nyt ala kuitenkaan ms-efiä downgreidaamaan ke-jetiksi..
http://www.rivakka.net/aor/Showroom/RST/ford5.jpg
http://www.rivakka.net/aor/Showroom/RST/ford3.jpg
Siinä muutama foto omastani..
Mobilesta mitä olen viime kuukausina seurannut noita niin hinnat ei ainaskaan ole laskemassa. Pyytävät helposti 5000€ jos vaan on suunnilleen alkuperäiskuntoinen ja katsastettu. Muusta kunnosta tietysti ei mitään tiedäkään. Siitä kuitenkin lähtisin että _aina_ paikanpäälle katsomaan jos ulkomailta lähtee ostamaan.
Koppa5:
Minua vähä jännittää millaiset jouset sulle tulee? Onkohan tarvikejousi alkuperäistä vastaava?
Mulla kun olisi ollut metallikeräyslootassa rst original jouset mutta päätin tuossa jos ne vielä tallilta löytyy hion ne kevyesti ja vedän jauhemaalin perään ja laitan hyllyyn. Tiedä vaikka joskus tulisi auto nostettua täysin vakiokorkeudelle. Nythän seon -25mm laskettu H&R + Koni Sport kit paketilla. Puslissa menisin ainoastaan alkuperäisiin pusliin jos pidät tehot maltillisena. Nuo uretaanipuslat hieman tietysti auttaa vetelyyn mutta tuo tuenta on jo tehtaalta suunniteltu sellaiseksi ettei se mielestäni toimi tarkoituksessaan. Vaikka omani on vielä suhteellisen mukava alustaltaan ajaa uretaanipuslista huolimatta silti kumipuslat on aina kumipuslat. Saakohan fordilta vielä uutena? Minulla on muuten vakaajan päihin kumisia puslia uusia jos tarvit. Orkkis RST vanteen varmaan löytää tämän foorumin tai nettivaraosan kautta. Omassani tuli 5 kpl vanteita mukana ja ne kaikki oikasutin, puhallutin ja jauhemaalautin. Minulla on muuten myös alkuperäinen tunkki mutta muut avaimet/ työkalupussi puuttuu joten jos löydät sellaisen ota kuva ja laita niin etsin itelle samanlaisen.
mk1turboic:
Pyydä vaikka jotain kaveria auttamaan että saat autostasi ja projektista kuvia nettiin? Olisi todella mielenkiintoista nähdä.
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
En tilannut vielä jousia, jouset on tarkoitettu nimenomaan rs turboon, samoin iskarit. Kattelen vielä hetken ebayn tarjontaa ennen kuin tilaan. Nyt laitoin tilaukseen ainoastaan akkutelineen. Fordilta pitäisi käydä hakemassa a-pilaritiivisteet ja turvavyön suojakorkit b-pilariin. Puslat laitan ihan alkuperäisvastaavina, joten uretaanit saa lähteä.
Jouluna täytyy katsoa olisiko ensimmäisestä autostani (escort mk4) jäänyt sattumalta työkalut+tunkki kotipuoleen, sillä en muistaakseni antanut niitä auton mukana myydessäni (oli subbari laitettu vararengaskoteloon).
Täytyy varmaan joku viikonloppu heittää talvirenkaat escortin alle ja ajaa tallille että vois kurkata pohjaa tarkemmin, jotta voisi arvioida korjauspeltien tarpeen.
Jouluna täytyy katsoa olisiko ensimmäisestä autostani (escort mk4) jäänyt sattumalta työkalut+tunkki kotipuoleen, sillä en muistaakseni antanut niitä auton mukana myydessäni (oli subbari laitettu vararengaskoteloon).
Täytyy varmaan joku viikonloppu heittää talvirenkaat escortin alle ja ajaa tallille että vois kurkata pohjaa tarkemmin, jotta voisi arvioida korjauspeltien tarpeen.
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
anteeksi häiriö väliin mutta saako enää mistään uusia rst:n puskureita kun ei oikein tahdo olla ehyviä kaytettyjä paljonkaan tarjolla
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
AD:lta hauskaa kyllä, saa konepeltiä rs turboon, muttei puskuria .
Itsekkin etsin jossain vaiheessa 90-look puskuria, mutta ei sitä saanut kuin normimallina.
Fordilta vois saadakkin, mut hinta voi olla aika suolainen.
Itsekkin etsin jossain vaiheessa 90-look puskuria, mutta ei sitä saanut kuin normimallina.
Fordilta vois saadakkin, mut hinta voi olla aika suolainen.
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Suosittelen katsastamaan enkku markkinat, meinaan sieltä saa puol ilmatteeks osaa...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Ihan vinkkinä vaan että kyllä varmasti Uk:sta puskuri löytyy, mutta löydä sellainen myyjä kuka suostuu sen lähettämään Suomeen ja toisekseen hinta voi olla melko karu postitukselle. Mielummin suuntaisin katseet Saksan markkinoille, postitus ainaskin on paljon halvempi.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Kyllä sieltä enkuista löytyy todella herrasmiehiä, yksikin juoksi mun turbo + pakosarja yhdistelmän kanssa kaikki paikalliset dhl jne kuljetusfirmat läpi jotta saisi halvimman selville. Muutenkin ihan helvetin asiallista porukkaa näin mitä joku 3-5krt varmaan sieltä ostellut...Antti O kirjoitti:Ihan vinkkinä vaan että kyllä varmasti Uk:sta puskuri löytyy, mutta löydä sellainen myyjä kuka suostuu sen lähettämään Suomeen ja toisekseen hinta voi olla melko karu postitukselle. Mielummin suuntaisin katseet Saksan markkinoille, postitus ainaskin on paljon halvempi.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
http://www.ywkparts.co.uk/shop/category ... =cid%3D%26
Aika mukava valikoima alkuperäisen kaltaisia kiinnikkeitä ja ruuveja..
Aika mukava valikoima alkuperäisen kaltaisia kiinnikkeitä ja ruuveja..
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Aivan loistava sivusto!Antti O kirjoitti:http://www.ywkparts.co.uk/shop/category ... =cid%3D%26
Aika mukava valikoima alkuperäisen kaltaisia kiinnikkeitä ja ruuveja..
Kiitos
Täytyy tehdä lista tarvittavista ruuveista ja tilata tuolta, hinnatkin tuntuis olevan kohdillaan.
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Ilmottele ennenkun oot tilaamassa jos otan jotain nippeliä samalla, voi jakaa pk:ta.
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
http://cgi.ebay.de/IMASAF-Endtopf-FORD- ... 5d2c8c7cef
Onkohan tämä toi putki mikä on kuvassa, hinta ei ois paha jos tosiaan vastaa alkuperäistä ja postikulut on vaan parikymppiä. Liian hyvää ollakseen totta?
Onkohan tämä toi putki mikä on kuvassa, hinta ei ois paha jos tosiaan vastaa alkuperäistä ja postikulut on vaan parikymppiä. Liian hyvää ollakseen totta?
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- CRSC Jäsen 2025
- Viestit: 2559
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Joskus olen kuullut Fordin pyytämän hinnan putkistosta ja se ei muistaakseni heittänyt kauas tuosta? Toki tästä on aikaa varmaan viisi vuotta, mutta kannattaa varmaan tarkistaa hinta Fordilta ennen tilailuja.koppa5 kirjoitti:http://cgi.ebay.de/IMASAF-Endtopf-FORD- ... 5d2c8c7cef
Onkohan tämä toi putki mikä on kuvassa, hinta ei ois paha jos tosiaan vastaa alkuperäistä ja postikulut on vaan parikymppiä. Liian hyvää ollakseen totta?
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Postikulut ovat kyllä varsin maltilliset putkistolle.. Mitä nyt äkkiä tosta kuvasta katoin niin kyllä tuo melkosen sopivalta näyttää. En nyt muista oliko alkuperänen putki ihan turbolle asti, tuo ei näyttäis ainaskaan olevan.
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Taisin ad:lla katsoa että putki on jaettu joko kahteen tai kolmeen osaan.
se turbolta 90 asteen pätkä ja sit joku välipätkä (jousto?) ja sitten tuo loppuosa joka on aika pitkä.
se turbolta 90 asteen pätkä ja sit joku välipätkä (jousto?) ja sitten tuo loppuosa joka on aika pitkä.
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Kysyin 1-2 vuotta sitten Fordilta ns. 90-Spec RS Turbon puskuria ja takaspoileria. Silloin vielä olisi saanut, mutta hintaluokka oli jotain 300-400e väliltä. Tänään kuulemma ei enää oikein saa.puliukk0 kirjoitti:Kyllä sieltä enkuista löytyy todella herrasmiehiä, yksikin juoksi mun turbo + pakosarja yhdistelmän kanssa kaikki paikalliset dhl jne kuljetusfirmat läpi jotta saisi halvimman selville. Muutenkin ihan helvetin asiallista porukkaa näin mitä joku 3-5krt varmaan sieltä ostellut...Antti O kirjoitti:Ihan vinkkinä vaan että kyllä varmasti Uk:sta puskuri löytyy, mutta löydä sellainen myyjä kuka suostuu sen lähettämään Suomeen ja toisekseen hinta voi olla melko karu postitukselle. Mielummin suuntaisin katseet Saksan markkinoille, postitus ainaskin on paljon halvempi.
eBaytä tuli ahkerasti vahdittua 90-Spec osien suhteen. Moni vaan tuumasi takaisin ”UK only”, joten into sitten laantui sen suhteen. Lopulta onnistuin hankkimaan nämä osat ihan suomesta.
Antti O:n linkki onkin hyvä. Kiitos. Tuolta pitää aikanaan itsekin tilailla pikku nippeliä tarpeen mukaan.
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Alkuperäinen putki on kaksiosainen, turbolta lähtevässä osassa joustoliitos suunnilleen vetoakselien kohdilla pohjassa ja loppupätkä yhtenäistä aina takapönttöön ja ulostuloon asti. Näin muistelisin..
Omassa (ex) rst:ssä oli 2000-luvun alussa uusittu koko putki originaali osilla. Pari vuotta sitten ei putkea enää ollut saatavilla fordilta.
Omassa (ex) rst:ssä oli 2000-luvun alussa uusittu koko putki originaali osilla. Pari vuotta sitten ei putkea enää ollut saatavilla fordilta.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Kyllähän jos oikeasti mietitään minkä kokoinen tuo etupuskuri on, sen pakkaaminen niin ettei se särjy matkalla Suomeen niin en tiedä alkaisinko itekään moiseen hommaan jos joku Englannista kysyisi. Oman 90spec takaspoikan sain ebaystä huudettua ja kaveri suostui lähettämään. Siinä kävi ihan hyvä mäihä, sitä tosin piti muistaakseni useampi kuukaus yrittää ja lähetellä kymmeniä viestejä.
Tarkastin muuten että minulla on vielä ne std jouset tallessa. Ovatkohan ne olleet kiiltomustat tehtaalta tullessaan? Jos hieman kevään aikana "entisöisi" jousisarjaa.
Tarkastin muuten että minulla on vielä ne std jouset tallessa. Ovatkohan ne olleet kiiltomustat tehtaalta tullessaan? Jos hieman kevään aikana "entisöisi" jousisarjaa.
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Täällähän on syntynyt hyvä ketju hyvähyvä, ettei pääse Rst:t ihan unohtumaan
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Jos joku vielä viittis säilyttää alkuperäisenä taksi&esco cosworthin, niin olisin hyvin tyytyväinen
Ei taida niitäkään olla vakiona kauheen montaa
Ei taida niitäkään olla vakiona kauheen montaa
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
Faktahan on se että jos cossueskortin hankkisi se pitäisi olla aivan alkuperäiskuntoinen. Näyttää vaan sille että hyvin monet on jollain tapaa modifioitu. Alkuperäinen on aina arvokkain näissä klassikoissa.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Re: Ford Escort RST S2 "museoautoksi"
http://www.speedshack.co.uk/Escort%20mk3&4.htm
Tuoltä löytyy muutama 90 spec puskuri, tilasin tuolta joskus viskolukot ja homma meni ok kun saatiin maksu hoidettua pidemmän kaavan mukaan... tästä on tosin muutama vuosi aikaa.
Eikös klubilla joku häärää rekalla tuolla päin, samalla käy poimimassa kyytiin?
Tuoltä löytyy muutama 90 spec puskuri, tilasin tuolta joskus viskolukot ja homma meni ok kun saatiin maksu hoidettua pidemmän kaavan mukaan... tästä on tosin muutama vuosi aikaa.
Eikös klubilla joku häärää rekalla tuolla päin, samalla käy poimimassa kyytiin?
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up