Escort RS2000 ylikokoon poraus.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Escort RS2000 ylikokoon poraus.
Paljonko Ford Escort RS2000 N7A moottori kestää poraamista rallikäytössä.
Onko kellään kokemusta Kyseisestä koneesta ?
86mm on vakioporaus.
Jos joku osaisi auttaa niin kiitos etukäteen.
Onko kellään kokemusta Kyseisestä koneesta ?
86mm on vakioporaus.
Jos joku osaisi auttaa niin kiitos etukäteen.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Escort RS2000 ylikokoon poraus.
Eikö tosiaan kukaan ole tehnyt ylikoko versioita hyvällä menestyksellä tästä konetyypistä ?
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Escort RS2000 ylikokoon poraus.
Vastauksia ei varmaan tule sen takia, että katukäyttöön (varmaan 98% clubin kalustosta) näitä ei varmaan ole järkevää porata kun samalta valmistajalta löytyy suoraan 3,6 mm (86 --> 89,6) suuremmalla porauksella olevaa lohkoa. Oletko brittifoorumilta jo tutkinut asiaa kun täälä ei kokemuksia ole?
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Escort RS2000 ylikokoon poraus.
Ja koska me besserwisserit keskitymme aina oleelliseen
-> ei rallihommissa saa tuota konetta porata, menee luokkatilavuusrajan yli (pitää olla alle 2000cc), ryhmät N ja A ainakin.
Poikkeuksena ryhmä F jos tekee sitten autostaan myös vastaavasti painavamman.
Selittää myös miksei tietoa kovasti löydy, ja katupuolella taas lippispojat laittavat tosiaan suoraan 2,3 koneen.
Kokeile ralli.netissä kysäistä, jos joku jokamiesjokke olisi koeponnistellut jotain.
Yksi vaihtoehto on lähteä uurtamaan uraa, tutkia lohkon syl.putkien seinämävahvuuksia ja arvioida porauksen kestoa jne.

Poikkeuksena ryhmä F jos tekee sitten autostaan myös vastaavasti painavamman.
Selittää myös miksei tietoa kovasti löydy, ja katupuolella taas lippispojat laittavat tosiaan suoraan 2,3 koneen.
Kokeile ralli.netissä kysäistä, jos joku jokamiesjokke olisi koeponnistellut jotain.
Yksi vaihtoehto on lähteä uurtamaan uraa, tutkia lohkon syl.putkien seinämävahvuuksia ja arvioida porauksen kestoa jne.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: Escort RS2000 ylikokoon poraus.
Jos on pakko päästä poraamaan niin 86,5mm mäntiä löytyy monenlaisia, 6" NASCAR takokanget 48mm laakerilla ja kampiakselista iskusta vähän pois niin pysytään alle 2000cm3 tilavuudessa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Escort RS2000 ylikokoon poraus.
Tilavuus on vakiona 1998cm3. Se moottori jo KULUUKIN kovassa ajossa yli 2000cm3 tilavuuteen, joten sitä ei passaa porata yhtään. 86.05mm sylinterinhalkaisijalla mennään jo 2000cm3 rajasta yli. 86x86mm.
Niinkun SLEI sano, niin poratessa iskusta pois tai muuten rikotaan sääntöjä.
Niinkun SLEI sano, niin poratessa iskusta pois tai muuten rikotaan sääntöjä.
Jäsen #606