Esco RST kysymyksiä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Heinäkuu 8. 23:13:17 2009

1. Mulla tommonen Kent Camsin Turbo virinokka, muistaakseni CVH34K? Eli aika liki T1 ja T2 Pipereitä? Kannattaako mun ostaa EFin nokka mielummin, vai ostaa säädettävä pyörä + ajottaa toi virinokka (jota itse en osaa = maksaa)?

2. Nokka taitaa lähteä kansi paikallaankin? Eli tila riittää nykästä se jakajan takaa?

2. Millasia pakoputkia jengi käyttäpi. Mulla supersprintin joku extra super hyper, kävin teettämässä viimisen pöntön tilalle läpivirtaavan simonsin ja äänet parani. Mutta keskellä putkistoa on vielä yksi läpivirtaava, kannattaako se ottaa pois? Nyt ei kauheen matalia ääniä ole. Vai paheneeko kun ottaa toisen pois?

Muutakin piti kysellä mutta en muista enään... O:)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Heinäkuu 9. 8:10:57 2009

1. Laita uusi efi nokka ja sarja nostimia, vakioajotuksella. Minulla ois muuten myydä cvh35 nokkasarja+nostimet alle 1000km ajetut jos jossainvaiheessa kiinnostaa. Itsellä käytössä nyt toi piperin 285T2 nokka säädettävällä pyörällä ajotettuna.Nokkapyöräkin on säädettävä jouten.

2. lähtee, jakaja pois ja pyörä irti ja se lukituslevy irti.

3. Minulla on Mongoosen 2.5" rosteriputkisto turbolta taakse mihin on laitettu simonsin 25cm rst pönttö välille ja äänet on vieläkin liian kovat matka-ajossa. Ei mielestäni mitenkään ideaalinen ratkaisu.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Heinäkuu 9. 12:19:41 2009

Antti O kirjoitti:1. Laita uusi efi nokka ja sarja nostimia, vakioajotuksella. Minulla ois muuten myydä cvh35 nokkasarja+nostimet alle 1000km ajetut jos jossainvaiheessa kiinnostaa. Itsellä käytössä nyt toi piperin 285T2 nokka säädettävällä pyörällä ajotettuna.Nokkapyöräkin on säädettävä jouten.

2. lähtee, jakaja pois ja pyörä irti ja se lukituslevy irti.

3. Minulla on Mongoosen 2.5" rosteriputkisto turbolta taakse mihin on laitettu simonsin 25cm rst pönttö välille ja äänet on vieläkin liian kovat matka-ajossa. Ei mielestäni mitenkään ideaalinen ratkaisu.
Okei kiitoksia. Kuulemma toi efi nokka on ihan hyvä vakio turbon kanssa? Tietty virinokka himottais. Nostajat oon hommannu jo O:)

No matka-ajossa on suht sama mitä ääntä pitää, mun auton idea menny käyttöautosta aika pieleen... Toi alustakin on meinaan aivan hirveä :lol:

EDIT: Nokka olikin CVH35, silläki ajettu varmaan 1000km. Oliko huono kun pois otit? :?
Viimeksi muokannut puliukk0, To Heinäkuu 9. 12:57:11 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Heinäkuu 9. 12:56:31 2009

Tuo putkisto on omassakin kahdella vaimentajalla ja silti kun ajaa 600km niin mielellään pitäisi korvatulppia.
Uskoisin että tuo efinokka olisi ideaalinen vakioturbon kanssa koska tuo vakioturbo ei jaksa yläkierroksilla mennä mihinkään ja jyrkkä nokka vasta ylhäällä vetää.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Heinäkuu 9. 17:16:10 2009

Antti O kirjoitti:Tuo putkisto on omassakin kahdella vaimentajalla ja silti kun ajaa 600km niin mielellään pitäisi korvatulppia.
Uskoisin että tuo efinokka olisi ideaalinen vakioturbon kanssa koska tuo vakioturbo ei jaksa yläkierroksilla mennä mihinkään ja jyrkkä nokka vasta ylhäällä vetää.
Joo, ääni koveni huomattavasti kun laitoin ton virinokan. Vanhasta rst nokastahan oli 4 imu kulunu pois ja pakoakaan enään paljoa jäljellä... :lol:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Heinäkuu 16. 12:34:49 2009

Seuraava kysymys, kannattaako ostaa vibratechin kumit koneeseen vai laittaa jonkun volvon kumit? Ja minkä volvon? 140?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tezu » To Heinäkuu 16. 12:40:07 2009

puliukk0 kirjoitti:Seuraava kysymys, kannattaako ostaa vibratechin kumit koneeseen vai laittaa jonkun volvon kumit? Ja minkä volvon? 140?
Rahamies laittaa vibrat, muuten volvot 140 tai 240 siitä löytyy keskustelua n2sivulta muistaakseni

Itsellä tarvis päästä mittaamaan onko noiden 140/240 kumien korkeudessa eroa. Halkasiassa on huomattava ero. Hyllyssä käytetyt 140:set ja paikalla 240:set

edit: http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 24&t=83296
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Heinäkuu 16. 17:50:50 2009

tezu kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Seuraava kysymys, kannattaako ostaa vibratechin kumit koneeseen vai laittaa jonkun volvon kumit? Ja minkä volvon? 140?
Rahamies laittaa vibrat, muuten volvot 140 tai 240 siitä löytyy keskustelua n2sivulta muistaakseni

Itsellä tarvis päästä mittaamaan onko noiden 140/240 kumien korkeudessa eroa. Halkasiassa on huomattava ero. Hyllyssä käytetyt 140:set ja paikalla 240:set

edit: http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 24&t=83296

http://www.scandicar.com.pl/volvo/engine-mount.html Tossa kuvia niistä.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Heinäkuu 16. 20:55:38 2009

Lisää tyhmiä kysymyksiä: Miten joku on saanu pitämään ton venttilikopan tiivisteen? Aattelin jos pistäis moottorisilikonilla tai sikasikalla nii ei vuotais. :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja henu » To Heinäkuu 16. 22:58:43 2009

puliukk0 kirjoitti:Lisää tyhmiä kysymyksiä: Miten joku on saanu pitämään ton venttilikopan tiivisteen? Aattelin jos pistäis moottorisilikonilla tai sikasikalla nii ei vuotais. :roll:
Onko koppa suora ?

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Heinäkuu 17. 0:47:31 2009

henu kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Lisää tyhmiä kysymyksiä: Miten joku on saanu pitämään ton venttilikopan tiivisteen? Aattelin jos pistäis moottorisilikonilla tai sikasikalla nii ei vuotais. :roll:
Onko koppa suora ?
Sitä kattelin itekki ja näytti olevan. Silmämääräisesti ainaki. Ei kai tommonen moottorisilikoni nii pahaa kamaa tohon ole. Kannataisko jättää se tiiviste pois vai laittaa sen kanssa silikonia?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Antti O » Pe Heinäkuu 17. 8:10:29 2009

Ebaysta saa kumitiivisteitä cvh kopalle, minulla roikkuu yksi seinällä odottamassa EFI venakopan asentamista.
Tuo korkkitiiviste on lähinnä vitsi

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Heinäkuu 17. 13:16:55 2009

Antti O kirjoitti:Ebaysta saa kumitiivisteitä cvh kopalle, minulla roikkuu yksi seinällä odottamassa EFI venakopan asentamista.
Tuo korkkitiiviste on lähinnä vitsi
Kiitti vinkistä, tilasin heti kaks. Posteineen tais olla 22euroa. :wink:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Heinäkuu 17. 13:26:40 2009

Kolmennäköisiä tiivisteitä on tietääkseni liikkeellä. Fordin korkitiiviste jossa on sellaiset alumiinipalat pultinpaikkojen vieressä estämässä ylikiristämistä, tarvikekorkki ja kumi (Ford ja tarvike).
Parhaiten noista tuo Fordin korkkitiiviste on toiminut sellaisenaan ilman liimoja.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Heinäkuu 17. 13:29:44 2009

JesseT kirjoitti:Kolmennäköisiä tiivisteitä on tietääkseni liikkeellä. Fordin korkitiiviste jossa on sellaiset alumiinipalat pultinpaikkojen vieressä estämässä ylikiristämistä, tarvikekorkki ja kumi (Ford ja tarvike).
Parhaiten noista tuo Fordin korkkitiiviste on toiminut sellaisenaan ilman liimoja.
No hitsaan sen siihen kanteen kiinni jos ei pidä noilla kumisilla. (Ai mut se on alumiinia :? )

EDIT: Tarvikemallejakin on kaksi, ilman niitä alumiinipalasia ja niiden kanssa. Koitan nyt tolla missä on ne palaset kuten alkup.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Heinäkuu 17. 19:10:38 2009

Lisää kysymyksiä, onko kukaan vaihtanu noita holkkeja itse vivustoon. Siis siihen alkupätkään? Mulla kaikki välys siellä kun vaihdoin kepin päähän ne muoviset...

http://www.zetecinside.com/xr2/pictures/20040622_1.jpg
http://www.zetecinside.com/xr2/pictures/20040622_4.jpg

Mietin vaa et vois tulla iha jämäkkä niinku vissii pumankin vivusto? Ei nyttenkään heilu keppi enään montaa senttiä :shock: :lol:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Antti O » Pe Heinäkuu 17. 21:34:47 2009

Niin tilasit sie nuo sen yhen sivuston mukaan ne sikahintaset laakerit jne?

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Heinäkuu 17. 21:36:30 2009

puliukk0 kirjoitti:Mulla kaikki välys siellä kun vaihdoin kepin päähän ne muoviset...
Tarkenna. Itse sen pallonivelen (koko kepin??) vai vaan ne palautusjouset ja ohjurit.
Escort Mk4 "RS2300i"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Heinäkuu 17. 21:57:18 2009

puliukk0 kirjoitti:Lisää kysymyksiä, onko kukaan vaihtanu noita holkkeja itse vivustoon. Siis siihen alkupätkään? Mulla kaikki välys siellä kun vaihdoin kepin päähän ne muoviset...

http://www.zetecinside.com/xr2/pictures/20040622_1.jpg
http://www.zetecinside.com/xr2/pictures/20040622_4.jpg

Mietin vaa et vois tulla iha jämäkkä niinku vissii pumankin vivusto? Ei nyttenkään heilu keppi enään montaa senttiä :shock: :lol:
Itse laitoin niiden holkkien tilalle laipalliset kuulalaakerit ja tapit akseliteräksestä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Heinäkuu 18. 1:10:34 2009

koskar kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Mulla kaikki välys siellä kun vaihdoin kepin päähän ne muoviset...
Tarkenna. Itse sen pallonivelen (koko kepin??) vai vaan ne palautusjouset ja ohjurit.
Jouset ja ne muovi ohjurit, se pää on kyllä pirun jämäkkä. Mutta taas laatikon päästä ei ole.

Antti O kirjoitti:Niin tilasit sie nuo sen yhen sivuston mukaan ne sikahintaset laakerit jne?
Tä, en oo tilannu mitää. :o
JesseT kirjoitti:
Itse laitoin niiden holkkien tilalle laipalliset kuulalaakerit ja tapit akseliteräksestä.
Ok, pitää vissii ite tehdä sama...

EDIT: Ei taida kestää jos noi akselit tekis jostain pultista vaan..?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Heinäkuu 18. 8:08:32 2009

Jos itse pitäisi suositella niin ota ja hitsaa nivel ylimääräisestä rattiakselista. On vään eri laatua ja sopivan kokoinen. Noita on jonkin verran just RST:hen tehty.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Heinäkuu 18. 12:49:19 2009

JesseT kirjoitti:Jos itse pitäisi suositella niin ota ja hitsaa nivel ylimääräisestä rattiakselista. On vään eri laatua ja sopivan kokoinen. Noita on jonkin verran just RST:hen tehty.
Jaajaa, toiha ois parempi vaihtoehto melkee 8)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Heinäkuu 19. 19:19:20 2009

puliukk0 kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Kolmennäköisiä tiivisteitä on tietääkseni liikkeellä. Fordin korkitiiviste jossa on sellaiset alumiinipalat pultinpaikkojen vieressä estämässä ylikiristämistä, tarvikekorkki ja kumi (Ford ja tarvike).
Parhaiten noista tuo Fordin korkkitiiviste on toiminut sellaisenaan ilman liimoja.
No hitsaan sen siihen kanteen kiinni jos ei pidä noilla kumisilla. (Ai mut se on alumiinia :? )

EDIT: Tarvikemallejakin on kaksi, ilman niitä alumiinipalasia ja niiden kanssa. Koitan nyt tolla missä on ne palaset kuten alkup.
Venttiilikoppahan on jotain peltiä tms. ohutta metallia. Pultit kun kerran vetää liian tiukkaan, niin riski kieroksi menemisestä on olemassa.

Minulla on ollut omassa käytössäni Fordin omaa korttitiivistettä (ne metallin palat tiivisteessä) ja hyvin on ainakin minulla pysynyt öljy sisäpuolella, kun on oikein kiristetty.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Heinäkuu 19. 19:25:39 2009

Sine kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Kolmennäköisiä tiivisteitä on tietääkseni liikkeellä. Fordin korkitiiviste jossa on sellaiset alumiinipalat pultinpaikkojen vieressä estämässä ylikiristämistä, tarvikekorkki ja kumi (Ford ja tarvike).
Parhaiten noista tuo Fordin korkkitiiviste on toiminut sellaisenaan ilman liimoja.
No hitsaan sen siihen kanteen kiinni jos ei pidä noilla kumisilla. (Ai mut se on alumiinia :? )

EDIT: Tarvikemallejakin on kaksi, ilman niitä alumiinipalasia ja niiden kanssa. Koitan nyt tolla missä on ne palaset kuten alkup.
Venttiilikoppahan on jotain peltiä tms. ohutta metallia. Pultit kun kerran vetää liian tiukkaan, niin riski kieroksi menemisestä on olemassa.

Minulla on ollut omassa käytössäni Fordin omaa korttitiivistettä (ne metallin palat tiivisteessä) ja hyvin on ainakin minulla pysynyt öljy sisäpuolella, kun on oikein kiristetty.
Mullaki pitää nyt, ainaki 2km ajon jälkeen. Eli siis toi tarvike missä metallinpalat, vissii täsmälleen sama kun Fordin, meinaa istu 1000x paremin ku ykskää mitä oon laittanu aikasemin :green:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Heinäkuu 24. 13:39:15 2009

Millasta perusennakkoa ootte käyttäny kilon ahdoilla? Onks perus 12 astetta ihan hyvä?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Heinäkuu 25. 8:34:05 2009

Sehän on ihan lastusta kiinni millaista ennakkoa se antaa tietyllä paineella/kierrosluvulla. Jos sulla on kilo ahtoja niin vakiolastu siellä ei ole kuitenkaan. Jos ei mitään muuta teidetä auton teknisestä kokoonpanosta, niin ei voi sanoa kuin että:
Jos ei nakuta niin lisää.
Jos lisäys ei tuonut lisää voimaa, niin älä lisää enempää.
Jos nakutti, niin vähän pois.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Heinäkuu 25. 12:10:05 2009

JesseT kirjoitti:Sehän on ihan lastusta kiinni millaista ennakkoa se antaa tietyllä paineella/kierrosluvulla. Jos sulla on kilo ahtoja niin vakiolastu siellä ei ole kuitenkaan. Jos ei mitään muuta teidetä auton teknisestä kokoonpanosta, niin ei voi sanoa kuin että:
Jos ei nakuta niin lisää.
Jos lisäys ei tuonut lisää voimaa, niin älä lisää enempää.
Jos nakutti, niin vähän pois.
No mul tommonen mikä huijaa vakio lastua. Eli mapista lähtee johdot erilliselle piiirille mistä taas lastulle jne... (Tai vastaavaa.)
Eli tämmöinen, tiedä sitten onko paska. "Halvalla kun sai..." :green: Kyllä autosta mistä oli otettu niin yli 200hp? (Faktaahan ei ole)

Kuulemma ihan toimiva, enkuista siis ostin ja lueskelin. Bayhoo (miten kirjotetaan) on kuitenkin reilusti paras noista kaikista. (Ainoa missä koskettu vakiosytytyskarttoihin)

EDIT: Toinen kello tulossa, mutta siis vakio turbo. CVH35K nokkana, pipercrossin vapari ja putkisto.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Heinäkuu 26. 7:36:51 2009

Välijäähdytin on se tärkein virityskohde vakiosta. Jos hyvä iso jäähdytin löytyy, niin aika paljon voi lisätä ennakkoja vakiosta.

Tuo piiri on varmaan joku 5V regu ja opari viritys joka joko skaalaa MAP lukemaa esim. puoleen tai sitten vaan rajoittaa maksimi ulostulojännitteen alle rajan. Elektroninen rajapapineventtiili, joita monet on pneumaatisina asentaneet MAP-letkuun.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Heinäkuu 26. 13:42:12 2009

JesseT kirjoitti:Välijäähdytin on se tärkein virityskohde vakiosta. Jos hyvä iso jäähdytin löytyy, niin aika paljon voi lisätä ennakkoja vakiosta.

Tuo piiri on varmaan joku 5V regu ja opari viritys joka joko skaalaa MAP lukemaa esim. puoleen tai sitten vaan rajoittaa maksimi ulostulojännitteen alle rajan. Elektroninen rajapapineventtiili, joita monet on pneumaatisina asentaneet MAP-letkuun.
Eli sytkä menee ihan v*tuiks? :green: http://i79.photobucket.com/albums/j151/ ... 000257.jpg

Tossa kuva siit mun.

Ajattelin tommosta 2x isompaa kun vakio, se kun ois yhtä halpa enkuissa ku täällä melkee motonetin välijäähy.... Ei kai se ihan surkea ole, vai pitääks hommaa keulan kokonen?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Elokuu 19. 17:09:18 2009

Mites öljynpaineet pitäis olla tämmösessä?

Lämpimällä moottorilla VDO:n sähköpainemittaril näyttää semmosta 1bar tyhjäkäynnillä ja ajossa jotain 2.5-3bar. (Muistaakseni :roll: )

Öljynä Valvoline VR1 10w-60. Onko joku muu öljyparempaa?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Elokuu 24. 21:59:17 2009

Taitaa mennä yksinpuheluksi. Mutta:

Kannattaako ARP:n pultit pistää veiveihin? (50 puntaa maksaa...)

Tulossa Stage 3 ahdin, 2x normin kokonen väläri. Sitten noi perus, putkisto, filtteri, lastu, nokka, pikkasen kantta ja imusarjoja jne kohdisteltu...
Jostain luin että 230hp ois suht hyvä raja vakio moottorille? Sen jälkeen ARP:n pultit.

Jos jollain kokemusta? 8)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 24. 23:23:06 2009

Luulisi näin äkkiä, että kiertokankien pultit ei joudu rääkille ollenkaan tehojen vaan kierrosten takia.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ti Elokuu 25. 10:04:30 2009

puliukk0 kirjoitti: Kannattaako ARP:n pultit pistää veiveihin? (50 puntaa maksaa...)

Jos jollain kokemusta? 8)
Eiköhän ne normipultitkin siellä kestä kun on kaikki muuten kunnossa. Itellä oli joskus vähän ongelmia, kun kone ei toiminut kunnolla, mutta vikaakaan ei löytyny mistään. Pakkohan sillä oli sitten ajella ja etsiä vikaa, kunnes sitten tavallisilla pulteilla tuli tällasta jälkeä. Sitten uuteen lohkoon tuli ARP:n pultit, mutta sama vika oli edelleen päällä, niin sitten kävi näin. Mutta pultit siis kyllä kesti ton toisen tuhon ja sen takia jälki ei oo ihan yhtä pahaa, koska koneesta kuului ensin vain outo ääni, jonka jälkeen ehdin laskea kierrokset ja ajelin vielä jonkin matkaa perille rauhassa ja jätin auton parkkiin. Seuraavana päivänä menin tutkimaan vikaa ja laitoin koneen käyntiin, kun piti kuunnella että mistä ääni tulee. Hetken vielä kävi, kunnes sitten napsahti kanki poikki. Mutta samat pultit edelleen kiinni nykysessä koneessa, eli ne kyllä kestää.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Elokuu 25. 11:44:21 2009

Vahvistan tämän tiedon. Omassa tapauksessani kiertokangen pultit olivat hyvin kiinni, mutta kampiakselin ja männän väliltä oli hävinnyt kaikki.

Pakolliset ”horror” kuvat :lol:

Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Elokuu 25. 17:01:20 2009

Hyvin on hajonnu. :lol:

Veivi siis pettää näissä?
Luulis, että kestäis kierrättää sen 6200rpm vai mitä noissa vakiona raja onkaan?
Tuntuu vahvasti siltä että mullekkin käy kuitenkin noin :lol:

Kiitos vastauksista O:)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

KU5Ti
CRSC jäsen 2015
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Kesäkuu 28. 22:58:29 2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja KU5Ti » Ke Syyskuu 9. 17:46:25 2009

Topicia vähän lainaten.

Onko kellään tietoa mistä löytyisi efi:n ruiskuun kaasuvaijerin lukitesokka joka on vaijerin kannatin raudassa kiinni venttiilikopan yläpuolella.

Ei meinaa fordilla kaverit löydä kuvistansa oikeata osaa:D Eli jos jollain olisi ylimääräisenä sellainen tai sattuisi tietämään varaosanumeron. Olisin suuresti kiitollinen.

-Juho-
BMW 330D
RST (projekti)

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Syyskuu 9. 18:32:20 2009

KU5Ti kirjoitti:Topicia vähän lainaten.

Onko kellään tietoa mistä löytyisi efi:n ruiskuun kaasuvaijerin lukitesokka joka on vaijerin kannatin raudassa kiinni venttiilikopan yläpuolella.

Ei meinaa fordilla kaverit löydä kuvistansa oikeata osaa:D Eli jos jollain olisi ylimääräisenä sellainen tai sattuisi tietämään varaosanumeron. Olisin suuresti kiitollinen.

-Juho-
Tarkotatko kaasuvaijerin pään kiinnitystä kaasuläppään? Se on tämä= 6175872

Vai numero 38? Itse joskus sellaisen hain Fordilta ja oli noin euron.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ke Syyskuu 9. 20:44:04 2009

KU5Ti kirjoitti:Topicia vähän lainaten.

Onko kellään tietoa mistä löytyisi efi:n ruiskuun kaasuvaijerin lukitesokka joka on vaijerin kannatin raudassa kiinni venttiilikopan yläpuolella.

Ei meinaa fordilla kaverit löydä kuvistansa oikeata osaa:D Eli jos jollain olisi ylimääräisenä sellainen tai sattuisi tietämään varaosanumeron. Olisin suuresti kiitollinen.

-Juho-
Käy purkaamolta hakemassa jostain cvh efi mk5 eskortista?

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Syyskuu 9. 23:11:53 2009

Antti O kirjoitti:
KU5Ti kirjoitti:Topicia vähän lainaten.

Onko kellään tietoa mistä löytyisi efi:n ruiskuun kaasuvaijerin lukitesokka joka on vaijerin kannatin raudassa kiinni venttiilikopan yläpuolella.

Ei meinaa fordilla kaverit löydä kuvistansa oikeata osaa:D Eli jos jollain olisi ylimääräisenä sellainen tai sattuisi tietämään varaosanumeron. Olisin suuresti kiitollinen.

-Juho-
Käy purkaamolta hakemassa jostain cvh efi mk5 eskortista?
Mitä osaa tässä nyt haettiin. Kaasuvaijerin lukitesokkaa? Vai jotain tukirautaa? :-s
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Syyskuu 10. 0:05:08 2009

Mitä öljynsuodattimia ootte käyttäny muuten RST?

Mä oon käyttäny noita EFL90, eli sama ku volvon iso suodatin. Vissiin oharin, ja colognen suodatin?
Kannattaisko mun käyttää EFL600 (Zetecin) pitkää suodatinta.
Vakionahan siellä taitaa olla se pikkunen?

Vai onko näillä mitään merkitystä kunhan ei vuoda ulospäin?

EFL600 kuva
EFL90 kuva
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja henu » To Syyskuu 10. 0:09:35 2009

puliukk0 kirjoitti:Mitä öljynsuodattimia ootte käyttäny muuten RST?

Mä oon käyttäny noita EFL90, eli sama ku volvon iso suodatin. Vissiin oharin, ja colognen suodatin?
Kannattaisko mun käyttää EFL600 (Zetecin) pitkää suodatinta.
Vakionahan siellä taitaa olla se pikkunen?

Vai onko näillä mitään merkitystä kunhan ei vuoda ulospäin?
Laita se mikä on helpompi ruuvata paikalleen ja pois.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Syyskuu 10. 0:17:18 2009

henu kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Mitä öljynsuodattimia ootte käyttäny muuten RST?

Mä oon käyttäny noita EFL90, eli sama ku volvon iso suodatin. Vissiin oharin, ja colognen suodatin?
Kannattaisko mun käyttää EFL600 (Zetecin) pitkää suodatinta.
Vakionahan siellä taitaa olla se pikkunen?

Vai onko näillä mitään merkitystä kunhan ei vuoda ulospäin?
Laita se mikä on helpompi ruuvata paikalleen ja pois.
Juu no ens kerralla pistän ton Zetecin, nyt mulla tossa pöydällä motorcraftin toi EFL90.

Ei vissiin mitään väliä suodattimilla... Näköjään tässä EFL90 on hienouksia: by-pass valve ja anti-drain valve. :lol: :lol:

EDIT: Ilmeisesti isompi on parempi tässä asiassa. Tuntuis ainakin suodattavan paremmin kun miettii :D
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

KU5Ti
CRSC jäsen 2015
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Kesäkuu 28. 22:58:29 2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja KU5Ti » To Syyskuu 10. 21:17:02 2009

puliukk0 kirjoitti:
KU5Ti kirjoitti:Topicia vähän lainaten.

Onko kellään tietoa mistä löytyisi efi:n ruiskuun kaasuvaijerin lukitesokka joka on vaijerin kannatin raudassa kiinni venttiilikopan yläpuolella.

Ei meinaa fordilla kaverit löydä kuvistansa oikeata osaa:D Eli jos jollain olisi ylimääräisenä sellainen tai sattuisi tietämään varaosanumeron. Olisin suuresti kiitollinen.

-Juho-
Tarkotatko kaasuvaijerin pään kiinnitystä kaasuläppään? Se on tämä= 6175872

Vai numero 38? Itse joskus sellaisen hain Fordilta ja oli noin euron.

Toi 38 näyttää juuri oikealta. Onko mahdollisesti varaosanumeroo tohon?
BMW 330D
RST (projekti)

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Syyskuu 10. 21:51:53 2009

KU5Ti kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
KU5Ti kirjoitti:Topicia vähän lainaten.

Onko kellään tietoa mistä löytyisi efi:n ruiskuun kaasuvaijerin lukitesokka joka on vaijerin kannatin raudassa kiinni venttiilikopan yläpuolella.

Ei meinaa fordilla kaverit löydä kuvistansa oikeata osaa:D Eli jos jollain olisi ylimääräisenä sellainen tai sattuisi tietämään varaosanumeron. Olisin suuresti kiitollinen.

-Juho-
Tarkotatko kaasuvaijerin pään kiinnitystä kaasuläppään? Se on tämä= 6175872

Vai numero 38? Itse joskus sellaisen hain Fordilta ja oli noin euron.

Toi 38 näyttää juuri oikealta. Onko mahdollisesti varaosanumeroo tohon?
Näköjään 33 tarkoitin mutta 38 kirjoitin... :oops:

6132294 tai 6181851. Ei erittele mitenkään noita kahta. Hintaa n. 0.70€ (tämän mukaan) jotenka ota molemmat. :D
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Syyskuu 11. 0:51:40 2009

Mites tommonen A-Ryhmän puola? On hintasa arvonen?
Jos semmosen hommaa pitääkö alkuperänen vastus poistaa? :-s

Näköjään sama puola kun:
BAE 504F (060 705 40 6010) = alkuperäset numerot

Löytyypi:
Fiat Croma
Lancia Thema/Prisma
Maserati 228 jne (jos löytäis duunin varastosta noita Maseratin jämiä) 8)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Lokakuu 1. 18:57:03 2009

Kenelläkään kokemuksia Newman camsin tuotteista?

Vaikea säätää nostimet? Entä kuinka usein täytyy säätää?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Etuveto » To Lokakuu 1. 19:14:53 2009

puliukk0 kirjoitti:Kenelläkään kokemuksia Newman camsin tuotteista?

Vaikea säätää nostimet? Entä kuinka usein täytyy säätää?
Suhteelisen hitaat säädellä, aikaa ja tupakkia riitävästi niin siinä se menee.
#295

Rstf
Xr2i

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Lokakuu 1. 19:16:32 2009

fiffe kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Kenelläkään kokemuksia Newman camsin tuotteista?

Vaikea säätää nostimet? Entä kuinka usein täytyy säätää?
Suhteelisen hitaat säädellä, aikaa ja tupakkia riitävästi niin siinä se menee.
Miten ne edes säädetään?

Mitä nokkia muut on käyttäny, kenttiläiset ei kestä...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Etuveto » To Lokakuu 1. 20:05:09 2009

Normi lenkkiavain kertaa 2 ja runsaasti kokeiluja paikoilleen ja pois, muuta en keksinyt. Paikoillaan säätö melkein mahdotonta koska lukitusmutterin kiristys muuttaa välystä paljon eikä avaimille ole tilaa riittävästi.
#295

Rstf
Xr2i

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco RST kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Lokakuu 1. 21:04:41 2009

fiffe kirjoitti:Normi lenkkiavain kertaa 2 ja runsaasti kokeiluja paikoilleen ja pois, muuta en keksinyt. Paikoillaan säätö melkein mahdotonta koska lukitusmutterin kiristys muuttaa välystä paljon eikä avaimille ole tilaa riittävästi.
Jotku tietyt arvot sitten näille?

EDIT: Onko noi Fordin EFi nokat "parempia" kun Piper, Kent jne?
Ei innostais 800km välein säätää noita nostimia newmanissa.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Vastaa Viestiin