RST:n lisärikastussuutin

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

RST:n lisärikastussuutin

Viesti Kirjoittaja wekku » To Joulukuu 18. 22:42:27 2008

Tossa kun lueskelin läpitte näitä RST juttuja niin törmäsin pariin eri kertaan tuohon lisärikastussuuttimeen.
Missä versioissa niitä on ollut kun tosta mun pelistä ei sellasta löydy eikä tuossa toisessa imusarjassakaan ole sellaiselle paikkaa.

Sit vielä sellanen kysymys että onko jossain RST mallissa ollus 2 kpl moottorin lämpötilaanturia?
Löysin omasta vielä yhden ylimääräisen liittimen ja sen on samalainen kun imuilman lämpötilaanturin liitin, paitsi että se 90 ast kulma on toisessa laidassa, eli viittaisi juurikin moottorin lämpöanturiin.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: RST:n lisärikastussuutin

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Joulukuu 21. 18:15:30 2008

wekku kirjoitti:Tossa kun lueskelin läpitte näitä RST juttuja niin törmäsin pariin eri kertaan tuohon lisärikastussuuttimeen.
Missä versioissa niitä on ollut kun tosta mun pelistä ei sellasta löydy eikä tuossa toisessa imusarjassakaan ole sellaiselle paikkaa.

Sit vielä sellanen kysymys että onko jossain RST mallissa ollus 2 kpl moottorin lämpötilaanturia?
Löysin omasta vielä yhden ylimääräisen liittimen ja sen on samalainen kun imuilman lämpötilaanturin liitin, paitsi että se 90 ast kulma on toisessa laidassa, eli viittaisi juurikin moottorin lämpöanturiin.
Eiks toinen lämpö mee mittarille ja toinen ohjainyksikölle? En tiiä tosin ekkeristä, joissain toisissa autoissa on niin.

Eiks toi lisärikastusuutin oo kaikissa k ja ke-jetroniceissa?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: RST:n lisärikastussuutin

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Joulukuu 21. 23:33:12 2008

Käsittääkseni kaikissa S2 RST:eissä pitäis olla kaks moottorinlämpöanturia ja vielä erikseen lämpömittarille.
Lisärikastussuutin on oikeesti vaan kylmäkäynnistyssuutin ja löytyy imusarjan alapinnalta. Ja sitä ohjataan lämpöaikakytkimellä, joka löytyy imusarjan alapuolelta.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: RST:n lisärikastussuutin

Viesti Kirjoittaja wekku » Ma Joulukuu 22. 10:23:02 2008

Hmm, mä en kyl löytäny kun yhden lämpötila-anturi + tietty sen mittarin anturin.
Johtosarjassa on kyl yks liitin vapaana mihin kävis se toinen anturi.
Imusarjassa on siellä alapuollella lämpöaikakytkimen vieressä keltaisella suorakaiteen muotoisella liittimellä oleva anturi.

Mut nyt toi ritsa ei suostu lähtemään kylmänä käyntii, eli se kylmäkäynnistys piiri ei toimi, kokeilin sahata mut tulpat pysyy kuivana.
Eikös sen suuttimen pitäis antaa bensaa läpitte jos siihen antaa akulta suoraan sähköä?
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: RST:n lisärikastussuutin

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Joulukuu 22. 18:07:54 2008

wekku kirjoitti:Eikös sen suuttimen pitäis antaa bensaa läpitte jos siihen antaa akulta suoraan sähköä?
Kyllä.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: RST:n lisärikastussuutin

Viesti Kirjoittaja wekku » Ti Joulukuu 23. 19:45:27 2008

Tos Caprissa oli nappi kojelaudassa millä sai kylmäkäynnistys suuttimen auki tarvittaessa ja hyvin pelitti, sitä tarvittiin joskus jopa lämpöselle koneelle.

Ekkeriin laitoin suoraan 12v kylmäkäynnistys suuttimen liittimeen ja sehän naksahti, mutta ei vieläkään hörähtänyt.
Olisko suutin ummessa, en teidä..

Tuli vaan mieleen, että joku puhu sinisestä liittimestä mikä menee lisärikastussuuttimelle..
Viimeksi muokannut wekku, Ti Joulukuu 23. 19:55:34 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: RST:n lisärikastussuutin

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Joulukuu 23. 19:51:12 2008

wekku kirjoitti:Tuli vaan mieleen, että joku puhu sinisestä liittimestä mikä menee lisärikastussuuttimelle..
Missäs siellä se on? Imusarjan alla? Voin kattoo omasta jos auttaa mitään... Ja yhdestä johtosarjasta kans.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: RST:n lisärikastussuutin

Viesti Kirjoittaja wekku » Ti Joulukuu 23. 20:13:58 2008

puliukk0 kirjoitti:
wekku kirjoitti:Tuli vaan mieleen, että joku puhu sinisestä liittimestä mikä menee lisärikastussuuttimelle..
Missäs siellä se on? Imusarjan alla? Voin kattoo omasta jos auttaa mitään... Ja yhdestä johtosarjasta kans.
Eli se kylmäkäynnistys suutin on just siellä imarin alla, olikohan väriltään vihree, siis se liitin.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RST:n lisärikastussuutin

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Joulukuu 26. 19:03:52 2008

Katselin tuossa purkukuvia räjähtäneestä RST:n moottoristani, niin siinä näyttäisi olevan värit seuraavat:

vihreä = nakutuksen tunnistin, imusarjan päässä kuskin puolella (ei ole kaikissa)
sininen = lisäbensasuuttimelle, kylmäkäynnistys
ruskea = lämpöaikakytkimelle imusarjan keskelle, liittimen suunta vaakasuoraan taakse
keltainen = veden lämpötila-anturille imusarjan keskelle, liittimen suunta maahan päin

Nämä siis vm. 89 RST S2 autosta.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: RST:n lisärikastussuutin

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Joulukuu 26. 20:57:11 2008

Juu, on ne värit mullakin vastaavat, se lisärikastussuutimen liitin oli vaan niin lähellä vihreetä että se hämäs.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

RSTkaastinen
Viestit: 105
Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 19:54:08 2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: RST:n lisärikastussuutin

Viesti Kirjoittaja RSTkaastinen » Ti Marraskuu 24. 22:16:16 2009

Pystyykö sitä lisärikastussuutinta käyttämään viritysmielessä? Jos sen laittaisi aukeamaan vaikka täyskaasulla? :D
Escort RST S2 -88
Mondeo ST200 -00

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: RST:n lisärikastussuutin

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Marraskuu 25. 0:36:12 2009

RSTkaastinen kirjoitti:Pystyykö sitä lisärikastussuutinta käyttämään viritysmielessä? Jos sen laittaisi aukeamaan vaikka täyskaasulla? :D
Pystyy, mutta antaa niin helvetisti soppaa että haittaa kyllä enemmän. Sitä soppan määrää saa täyskaasulla säädettyä kyllä?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: RST:n lisärikastussuutin

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Marraskuu 26. 0:06:24 2009

Lisärikastussuutin myös työntää sen sopan lähinnä kanaviin 2&3, ja kaikki moiset on/off lisäviritykset on kyllä syytä unohtaa suosiolla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin