RST ongelma(Mysteeri ratkennut)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

RST ongelma(Mysteeri ratkennut)

Viesti Kirjoittaja Tero87 » Ma Elokuu 4. 13:08:44 2008

Kaverilla on ollut hiukan ongelmia orkkis rst escon kanssa.
Kun sen saa käyntiin niin se ei käy alle 2000rpm. Käyntiin saa pitkän sahauksen jälkeen kun painelee sitä ilmanputsarin läppää samalla kun sahaa.Itse en ole tuosta KE-Jetronicista tajua oikeastaan mitään joten jos jollain on jotain ideoita niin ne on tervetulleita. Koneeltaan kyseinen vehje on siis vakio lukuunottamatta EFIn nokkakeppiä
Viimeksi muokannut Tero87, Pe Elokuu 22. 7:28:00 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Elokuu 4. 17:50:10 2008

Vuotaa ilmaa jostain sen määränjakajan ohitte?

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero87 » To Elokuu 7. 12:31:23 2008

_P_ kirjoitti:Vuotaa ilmaa jostain sen määränjakajan ohitte?
Toi on tsekattu eikä pitäisi vuotaa ohitte. Kuinka paljon tollanen 1 mäntä dumppi voi sekottaa sen käyntiä?
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Elokuu 7. 14:46:59 2008

1-mäntä dumppia ei oikeastaan voi käyttää K/KE-jetillä, tai ylipäätään missään missä on ilmamassan mittaus (K, KE, L-jetit jne).
2-mäntäisiä velmut on saaneet toimimaan, jotenkin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » To Elokuu 7. 16:53:06 2008

Eikö se pysy käynnissä alle 2000 (pitää painaa kaasua että pysyy) vai käy väkisin sen pari tonnia vaikka ei koske kaasuun?
Vuotaako se dumppi sitten tyhjäkäynnillä?

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero87 » To Elokuu 7. 17:35:18 2008

_P_ kirjoitti:Eikö se pysy käynnissä alle 2000 (pitää painaa kaasua että pysyy) vai käy väkisin sen pari tonnia vaikka ei koske kaasuun?
Vuotaako se dumppi sitten tyhjäkäynnillä?
On pakko antaa kaasua että pysyy käynnissä, siis sammuu jos päästää kaasusta. Tarvii heitää se dumppi pois ja koittaa ilman.
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero87 » Ma Elokuu 18. 7:27:26 2008

Nyt on koitettu ilman dumppia eikä ollu mitään eroa käynnissä.
Tuntuu kyllä kovasti siltä että se ei vaan saa bensaa alakierroksilla että voisiko se vika olla siinä bensanjako systeemissä. Pitääkö sen läpän mennä ihan kiinni kun päästää kaasusta? Eikös se läppä kuitenkin jotenkin alipaineella säätele sitä bensansaantia. :?:
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 18. 11:03:08 2008

Ei sen läpän kiinni kuulu mennä, eihän kone saisi sen jäkeen enää ilmaa mistään käydäkseen tyhjää. Ja se läppä ohjaa bensansaantia aivan suoraan mekaanisesti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero87 » Ma Elokuu 18. 12:29:46 2008

JesseT kirjoitti:Ei sen läpän kiinni kuulu mennä, eihän kone saisi sen jäkeen enää ilmaa mistään käydäkseen tyhjää. Ja se läppä ohjaa bensansaantia aivan suoraan mekaanisesti.
Ok, Se läppä menee kuitenkin tiiviisti kiinni kun päästää kaasusta. Tarviipa aukasta koko toosa. Suosittelin kyllä kaverillekkin lämpimästi EFIä :D
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ke Elokuu 20. 13:33:52 2008

Tero87 kirjoitti: Ok, Se läppä menee kuitenkin tiiviisti kiinni kun päästää kaasusta. Tarviipa aukasta koko toosa. Suosittelin kyllä kaverillekkin lämpimästi EFIä :D
No silloinhan se vuotaa jostain ohi, jos se läppä menee kokonaan kiinni, koska koneen alipainehan sen läpän pitää hieman auki. Vaikea tuota on tietysti tutkia, koska se läpän ja "kehyksen" väliin jäävä rakohan on todella pieni tyhjäkäynnillä ja hetihän se menee kiinni kun kone tukehtuu.

Toimiiko se ihan normaalisti yläkierroksilla ja ottaa hyvin kierroksia?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero87 » Ke Elokuu 20. 14:06:33 2008

Miksu kirjoitti:
Tero87 kirjoitti: Ok, Se läppä menee kuitenkin tiiviisti kiinni kun päästää kaasusta. Tarviipa aukasta koko toosa. Suosittelin kyllä kaverillekkin lämpimästi EFIä :D
No silloinhan se vuotaa jostain ohi, jos se läppä menee kokonaan kiinni, koska koneen alipainehan sen läpän pitää hieman auki. Vaikea tuota on tietysti tutkia, koska se läpän ja "kehyksen" väliin jäävä rakohan on todella pieni tyhjäkäynnillä ja hetihän se menee kiinni kun kone tukehtuu.

Toimiiko se ihan normaalisti yläkierroksilla ja ottaa hyvin kierroksia?
Nyt on tehty sellanen patentti että se läppä hirtettiin hiukan auki. Saatiin käymään tyhjäkäyntiä ja päästiin ajamaan pieni lenkki.

Käy yläkierroksilla normaalisti ja vetojakin on jonkinverran. Ei oikein kauheesti viitti möntätä kun on kaikki koneen osat uusia.

Tarvii vielä tutkia noi mahdolliset ilmavuodot. Mikä sen venttiilin virka on siinä määränjakajan kyljessä mihin tulee pari johtoa ja siinä oli muistaakseni 2 tai 3 letkulähtöä. Tuleeko se johonkin ahtimen ja kellon väliin, muuta en ole keksinyt.
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ke Elokuu 20. 15:31:36 2008

Toi KE-Jetti on kyllä tosi tarkka noiden ohivuotojen suhteen, eli kannataa tsekata vielä liitokset. Tarkista myös noi lisäilmaventtiilin (kuvassa alareunassa) liitokset, että ei niistä pääse imemään ilmaa ohi.

Ei oikein muutakaan vikapaikkaa tule mieleen, jos toimii normaalisti muuten. Käykö sen patentin avulla nyt normaalisti tyhjäkäyntiä n. 1000rpm nopeudella?

Siinä vaihdelaatikon päällä oleva (tässä kuvassa näkyvä) venttiili on tosiaan ahtimen ja hukkiksen kellon väliin tuleva amal-venttiili. Sen tarkotus on toimia niin, että paine pääsee kellolle vasta kun haluttu paine (kait jotain 0,5bar vakioboksissa) on saavutettu, jolloin ahtojen pitäisi nousta nopeemmin. Monet (kuten minä) on laittaneet sen tilalle ihan mekaanisen, säädettävän "rajapaineventtiilin" tai sitten vaan vetäneet suoraan letkun turbolta/imusarjasta hukkikselle. Juttua tästä aiheesta löytyy kyllä haulla aika paljon.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero87 » To Elokuu 21. 7:17:38 2008

Miksu kirjoitti:Toi KE-Jetti on kyllä tosi tarkka noiden ohivuotojen suhteen, eli kannataa tsekata vielä liitokset. Tarkista myös noi lisäilmaventtiilin (kuvassa alareunassa) liitokset, että ei niistä pääse imemään ilmaa ohi.

Ei oikein muutakaan vikapaikkaa tule mieleen, jos toimii normaalisti muuten. Käykö sen patentin avulla nyt normaalisti tyhjäkäyntiä n. 1000rpm nopeudella?

Siinä vaihdelaatikon päällä oleva (tässä kuvassa näkyvä) venttiili on tosiaan ahtimen ja hukkiksen kellon väliin tuleva amal-venttiili. Sen tarkotus on toimia niin, että paine pääsee kellolle vasta kun haluttu paine (kait jotain 0,5bar vakioboksissa) on saavutettu, jolloin ahtojen pitäisi nousta nopeemmin. Monet (kuten minä) on laittaneet sen tilalle ihan mekaanisen, säädettävän "rajapaineventtiilin" tai sitten vaan vetäneet suoraan letkun turbolta/imusarjasta hukkikselle. Juttua tästä aiheesta löytyy kyllä haulla aika paljon.
Patentin kans käy vähän liian suurta tyhjäkäyntiä n.1600rpm ja soutaa jonkunverran (Varmaan läpän asennosta johtuu).

Alipainetta oli ahtomittarin mukaan joutokäynnillä jo 0,8bar :shock: mikä on mun mielestä aikas paljon.

Ei auta muu kun hakee taas purkki crctä ja polkasta tallille
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 21. 9:43:40 2008

No 1600rpm ei ole joutokäyntiä ja sille kierrosluvulle 0.8bar absoluuttista painetta (ei alipainetta) kuulostaa aika normaalilta.

Kai sä nyt olet huomannut että siinä on tyhjäkäyntinopeuden säätöruuvi ja tyhjäkäyntiseoksen säätöruuvi. Tyhjäkäyntiseoksen säätöruuvi aivan suoraan vaikuttaa mekaanisesti ilmamäärämittarin lautasen asentoon, joten mitään patentteja ei pitäisi tarvita. Toki jos siellä on joku kissankokoinen imuvuoto niin se kannattaa hoitaa kuntoon. Huohotus on yksi paikka mistä kone voi vetää ilmaa imusarjaan jos siihen on kajottu ilman täyttä ymmärrystä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero87 » To Elokuu 21. 12:25:51 2008

JesseT kirjoitti:No 1600rpm ei ole joutokäyntiä ja sille kierrosluvulle 0.8bar absoluuttista painetta (ei alipainetta) kuulostaa aika normaalilta.

Kai sä nyt olet huomannut että siinä on tyhjäkäyntinopeuden säätöruuvi ja tyhjäkäyntiseoksen säätöruuvi. Tyhjäkäyntiseoksen säätöruuvi aivan suoraan vaikuttaa mekaanisesti ilmamäärämittarin lautasen asentoon, joten mitään patentteja ei pitäisi tarvita. Toki jos siellä on joku kissankokoinen imuvuoto niin se kannattaa hoitaa kuntoon. Huohotus on yksi paikka mistä kone voi vetää ilmaa imusarjaan jos siihen on kajottu ilman täyttä ymmärrystä.
Joo ollaan huomattu noi ruuvit. Seossäätö ruuvi oli pirusti kiinni mutta lähti auki. Tarvii kattoo se mutta mun muistaakseni se ei vaikuttanu läpän asentoon(sellanen ruuvi mikä on siinä lautasen vieressä, korjatkaa jos olen väännellyt ihan vääriä ruuveja). Tarvii tosiaankin kattoa noi huohotuksen liitännät vielä.

Tosiaankin toi auto haettiin sillai että se vanha mosa oli päässy laihalle ja siitä syystä oli 2 mäntää paskana. Auto oli purettu osittain jo vanhan omistajan toimesta. Itse en ole koskaan joutunut noiden KE-Jettejen kanssa touhuamaan joten olen ihan hukassa sen toimintaperiaatteen kanssa.
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero87 » Pe Elokuu 22. 7:27:27 2008

Noniin nyt se ongelma sitten ratkes. Vikana oli huonosti laitettu huohotinletku.Kiitoksia kaikille avuista, ilman teitä se ei olisi ihan heti ratkennu. :D
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

Vastaa Viestiin