Lämpöongelma

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Lämpöongelma

Viesti Kirjoittaja sunkka » To Heinäkuu 20. 22:45:59 2006

Tota noin kärry käy vähän liian kuumana ku ajaa hitaasti ja joutuu istua liikennevaloissa...millaisia puhaltimia olette käyttäneet ku on iso cooleri jäähdyttäjän tiellä ja taakse ei mahdu puhallinta pitäisikö olla kaks kappaletta että puhallinvoima riittäis...ja yksi kysymys vielä sopiiko joku muu jäähdyttäjä yhtä hyvin rs turboon ku se vakio...sopiiko jostain muusta fordista tai toisesta automerkistä tms...kiitoksia etukäteen...
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » To Heinäkuu 20. 23:07:05 2006

lainasin tuossa toisesta topicista Jesse T:een kuvaa. http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/fans.jpg kahdella puhaltimella se kannattaa laittaa, itellä oli myöskin hieman lämpöongelmia yhdellä puhaltimella ja keulan peittävällä coolerilla...

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » Pe Heinäkuu 21. 10:22:43 2006

noniin pitää käydä tarvikekaupassa kysymäss tänään jos niitä puhaltimia löytyis sieltä mistähän muuten ne sais :?: ...sit pitäis saada uss jäähdytin joka jakopään puolella menisi letku vesipumpusta sisään jähdyttäjän yläkulmaan niin sit ahtoputki coolerista sais enemmän tilaa...onko teillä ideoita mistähän semmoisen sais :?: ...ja mulla ei oo vesijäähdytteinen turbo että ei tarvitse sitä palautus liitäntää olla jäähdyttimessä...nyt takaisin töihin..morjentes
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Heinäkuu 21. 11:40:18 2006

Motonetistä saa noita yleismallin sähköpuhaltimia. Ihan ok kapistuksia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Pe Heinäkuu 21. 12:29:47 2006

ja ovat aika ohuitakin.

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » Pe Heinäkuu 21. 12:58:28 2006

no nyt on flektit hommattu tulee tiistaina...ja sain viel lainata luettelon kaikkien autojen jäähdyttäjistä ja siin on viel kuvatkin ja mitat...nyt pitää vaan selailla et jos löytäis sopivan...pitääkö muuten olla yhtä iso syyläri vai toimiiko pienemälläkin tai sit se taas vaan käy kuumempana...
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Pe Heinäkuu 21. 14:14:14 2006

Nythän sinne mahtuu isompi kun ei oo orkkiskuuleri tiellä.

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » Pe Heinäkuu 21. 19:57:03 2006

sehän on totta pitää käydä tallin takana kattomas autoromut läpi jos sielt löytyis ettei osta turhaan :D
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » Ke Heinäkuu 26. 12:46:31 2006

päivää..nyt mull on sit uudet flektit mut niitten kanss ei tullu minkäänlaisia kiinnitystarvikkeita...mitäköhän tässä kuvassa on käytetty?
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/fans.jpg
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Heinäkuu 26. 17:22:13 2006

Ihan flektien mukana tulevia tarpeita käytin. Jonkin näköiset lineaarinippusiteet.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Ke Heinäkuu 26. 19:23:45 2006

ihan piruuttaan(tai tosissaankin) kannattaa ehkä kokeilla konepellin takaosan nostoa, autto ainakin itellä aika paljon..

ainakin halvempi ku uudet flektit.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » Ke Heinäkuu 26. 21:44:16 2006

just niin no jotain mä ny keksin siihen kiinnitysongelmaan....joo olen itsekin miettiny nostaa konepeltiä takapäästä ku näin yhess fastford lehdessä et englannist saa jopa kromattuja korotuspaloja :P ...mut ite mä ne teen kummiskin...
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Ke Heinäkuu 26. 22:13:16 2006

sunkka kirjoitti:just niin no jotain mä ny keksin siihen kiinnitysongelmaan....joo olen itsekin miettiny nostaa konepeltiä takapäästä ku näin yhess fastford lehdessä et englannist saa jopa kromattuja korotuspaloja :P ...mut ite mä ne teen kummiskin...
siin on vaan se, että jos esim sentinkin nostaa niin tuulihaka ei mahdollisesti enää pidä. eli melkeen ois parempi varmistaa vielä konepeltisokilla.

itellä ei ainakaan mennyt enää sentin nostolla tuulihaka edes kunnolla kiinni, paitsi kun pisti pellin hieman vinoon. tietty sitä hakaakin vois siirrellä/muokata... ite vaan jätin kiinnitysruuvit hieman löysään ja löin kiinni, niin haki itse paikkansa.

Ei ole ole kiva jos pelti vauhdissa aukeaa, niitähän on sattunut muutenkin.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » To Heinäkuu 27. 7:03:51 2006

no onneks mull on konepeltisokat jo...ja entinen omistaja on poistanu tuulihakan :shock: muistan kun kaverin escossa pelti aukes ajoissa ja tuulilasi ja se pelti sen etupuolella vääntyi silloin tuli melkein kyyneleet kaverille ku oli vasta maalattu auto :D
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » To Heinäkuu 27. 8:36:36 2006

Kyyneleet on isoja joo kun escortin pelti aukee 120 kmh vauhdissa... Onneksi vakuutusrahat kuivasi kyyneleitä

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » Ke Elokuu 2. 23:22:10 2006

nojaa nyt on vähän tullu ruuvattua...ne kaks puhaltimia jotka tilasin oli kyll ihan oikeet ja asensin ne coolerin eteen ja hokkuspokkus ei auttanu mitään..no ei se mitään vein ne takaisin..no nyt tänään kävin motonetistä ostamassa uuden jäähdyttimen ja asensin sen vanhan puhaltimen syylärin sisäpuoleen ja nyt toimii mainiosti oli kyll vähän ahdasta mut siell se nyt on...mut nyt on yx ongelma taas..löytyykö jostain puhaltimen anturi joka käynnistäis jo vaikkapa 85 asteessa motonetistä sai jotain kyll mut en sit tiedä..
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

koskar
Viestit: 2557
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Elokuu 3. 0:32:31 2006

Olisko vaikka tämä mitään:

Escort 3.86--88 jos VALKEA 87°-80° ja 3/8"-kierre! (ei 1,6) 13-3706 9.90

hepsukka
Viestit: 46
Liittynyt: Su Lokakuu 30. 13:17:51 2005
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja hepsukka » To Elokuu 3. 1:29:52 2006

sunkka kirjoitti:nojaa nyt on vähän tullu ruuvattua...ne kaks puhaltimia jotka tilasin oli kyll ihan oikeet ja asensin ne coolerin eteen ja hokkuspokkus ei auttanu mitään..no ei se mitään vein ne takaisin..no nyt tänään kävin motonetistä ostamassa uuden jäähdyttimen ja asensin sen vanhan puhaltimen syylärin sisäpuoleen ja nyt toimii mainiosti oli kyll vähän ahdasta mut siell se nyt on...mut nyt on yx ongelma taas..löytyykö jostain puhaltimen anturi joka käynnistäis jo vaikkapa 85 asteessa motonetistä sai jotain kyll mut en sit tiedä..
Käyhän ne melkeen joka autosta, itsellä tais olla joku volkkarin mikä oli 82 asteinen, huono puolihan on että flekti pyöri koko ajan kaupungissa, mut jos surina ei haittaa niin sithän se ei ole ongelma, liittimet tokin joutuu itse vaihtamaan/tekemään että soveltuu. Ei muuta ku varaosaliikkeeseen ja selaat sen luettelon ja katot mikä sopii sulle parhaiten :roll: 8) :D

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » To Elokuu 3. 10:19:12 2006

juu pitää ruuvaa irti et tietää mitkä kierteet siin on..ton motonetistä vois ehkä sopia...
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 3. 10:55:34 2006

Nelikossa kuulemma ainakin CVH sopiva anturi joka lähtee alempaa kuin RST.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Elokuu 3. 11:43:41 2006

JesseT kirjoitti:Nelikossa kuulemma ainakin CVH sopiva anturi joka lähtee alempaa kuin RST.
olikohan se diesel granadan anturi 82 astetta samakierre ja liitin. itsellä toi ja jonkun raktorin 78 asteinen termari, ei hyvä flekti koko ajan päällä..
ford escort´79 tic

Vastaa Viestiin