Cvh ruonkolaakereiden erot?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Cvh ruonkolaakereiden erot?

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Pe Huhtikuu 21. 15:59:25 2006

Pitäisi ostaa uusi kampiakseli niin tuli mieleen kun motonetissä on erikseen -88 uudempiin cvh moottoreihin erilaiset runkolaakerit, mulla on juurikin -88 lohko. Onko nuissa sitten jotain eroja kampiakseleissa, että käykö tuohon nyt sitten vain -88 uudempi kampiakseli vai miten on.
Viimeksi muokannut AnttiR, La Huhtikuu 22. 13:52:01 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1112

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Huhtikuu 21. 17:16:03 2006

Joku virhe jossakin. Ford (Microcat) ei tunnista 88 minkään vaihtuneen, vain 86 ja 92 ja turbossa toki myös aina ollut omat kampiakselinsa ja veivien laakerit (S1 & S2 & FRST). Myöskään laakereissa jne ei ole mitään muutosta 88 kohdalla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Pe Huhtikuu 21. 17:36:53 2006

Kiitos tiedosta! :D
Motonetin sivulla oli näin:
1,4/1,6 CVH 80--87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-3215 21.70 ???
1,4/1,6 CVH 88--90. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-3218 26.80 ???
Jäsen #1112

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Pe Huhtikuu 21. 17:45:10 2006

AnttiR kirjoitti:Kiitos tiedosta! :D
Motonetin sivulla oli näin:
1,4/1,6 CVH 80--87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-3215 21.70 ???
1,4/1,6 CVH 88--90. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-3218 26.80 ???
noin halpa minä kun oon aina luullu että se on kalliskii
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Pe Huhtikuu 21. 17:50:08 2006

caddy kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:Kiitos tiedosta! :D
Motonetin sivulla oli näin:
1,4/1,6 CVH 80--87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-3215 21.70 ???
1,4/1,6 CVH 88--90. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-3218 26.80 ???
noin halpa minä kun oon aina luullu että se on kalliskii
Siis nuo on runkolaakereiden hintoja.
Jäsen #1112

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Pe Huhtikuu 21. 17:51:35 2006

AnttiR kirjoitti:
caddy kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:Kiitos tiedosta! :D
Motonetin sivulla oli näin:
1,4/1,6 CVH 80--87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-3215 21.70 ???
1,4/1,6 CVH 88--90. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-3218 26.80 ???
noin halpa minä kun oon aina luullu että se on kalliskii
Siis nuo on runkolaakereiden hintoja.
niinpä... sitähän tarkoitinkin... en ole itse joutunut ikinä ostamaan ja kuvittelin niiden olevan kalliimpia
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Huhtikuu 22. 13:54:04 2006

Voe helevetti, tänään kävin tarvikeliikkeestä laakereita kyselemässä niin sielläki oli kataloogissa erikseen -88 ja uudempiin moottoreihin runkolaakerit, onko nuo nyt varmasti niin että niissä ei ole eroja.
Jäsen #1112

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Huhtikuu 22. 14:30:55 2006

AnttiR kirjoitti:Voe helevetti, tänään kävin tarvikeliikkeestä laakereita kyselemässä niin sielläki oli kataloogissa erikseen -88 ja uudempiin moottoreihin runkolaakerit, onko nuo nyt varmasti niin että niissä ei ole eroja.
a) katso moottorisi päiväys

b) pyydä kummatkin laakerit vierekkäin vertailtavaksi ja katso onko eroa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Huhtikuu 22. 14:53:50 2006

JesseT kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:Voe helevetti, tänään kävin tarvikeliikkeestä laakereita kyselemässä niin sielläki oli kataloogissa erikseen -88 ja uudempiin moottoreihin runkolaakerit, onko nuo nyt varmasti niin että niissä ei ole eroja.
a) katso moottorisi päiväys

b) pyydä kummatkin laakerit vierekkäin vertailtavaksi ja katso onko eroa.
Muuten saattaisi onnistuakin mutta olivat ainakin varaosamaailmassa tilaustavaraa ne laakerit. Onkohan nuissa kuitenkin laakerikaulat samanlaiset että jos ostan vanhemman kampiakselin tuohon niin laitanko sitten kummat laakerit.
Jäsen #1112

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Huhtikuu 22. 16:35:23 2006

Burtonpower kertoo että muutos tapahtui 01/88. Edelleen burtonin mukaan lohkon poraus on sama 62.3mm ja laakerin sisämitta 58.0. pre 88 laakereita myydään vain aluminun-tin materiaalisina ja kaikki post 88 laakerit on lead-bronze heavy-duty materiaalilla. Olisiko sitten alunperinkin ero ollut materiaalissa?
Katson vielä kerran microcatista...


No niin, nyt selvisi. Niin kummalliselta kuin se kuullostaakin, niin 01/88 vaihtui runkolaakereiden alemmat puoliskot. Katsoin viimeksi ylempiä puoliskoja vain enkä huomannut että ne myydään tosiaan erikseen viiden puoliskon sarjoissa ylemmät ja alemmat erikseen?!? Lohkoissa eikä kammissa ei mikään vaihtunut 88. Ero on siis ilmeisesti vain puhtaasti laakereissa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Huhtikuu 22. 18:56:40 2006

Ok, kiitoksia kovasti tiedoista.
Onkos siitä sitten haittaa jos ei laitakaan nuita uudemman mallin laakereita?
Jäsen #1112

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Huhtikuu 22. 21:39:25 2006

Olettaen, että nuo uudemmat on tosiaan lyijypronssilaakerit niin toki kannattaa käyttää jos hintaero on noin pieni. (oli muuten ihan ilmaiset microcatin mukaan). RST:n veivien laakerit on myös lyijyprossiset kun kaikissa muissa CVH koneissa on tina/alumiiniset.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin