ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
Toimiikos normaalisti ahdoilla?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
No vetää kohtuullisesti 2000-4000, ja ahdot nousee 0,5baariin.
yli 4000 rpm ei paljoo enää tapahdu ja tuntuu että ei täysillä toimi.
Kylmäkäynnistyssuuttimen kanssa toimii ihan jees.
Jos seosmittari on edes asteikolla, auto toimii ihan ok.
Auto ollut itsellä vasta hetken aikaa, joten vertailu pohjaa ei ole
Entinen omistaja voisikin ilmottautua, kun kerran jäsenkin on
yli 4000 rpm ei paljoo enää tapahdu ja tuntuu että ei täysillä toimi.
Kylmäkäynnistyssuuttimen kanssa toimii ihan jees.
Jos seosmittari on edes asteikolla, auto toimii ihan ok.
Auto ollut itsellä vasta hetken aikaa, joten vertailu pohjaa ei ole

Entinen omistaja voisikin ilmottautua, kun kerran jäsenkin on

-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
Älä missään nimessä päästä ahdoille sitä jos laihalla käy, koneen silleen tuhonneena tiedän kuinka helposti se käy 

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
Joo, alipaineilla oon ajanu mahdollisimman paljon.
Mielenkiintoa ei tänä kesänä ole vielä koneen purkamiseen
Mielenkiintoa ei tänä kesänä ole vielä koneen purkamiseen

-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
- Paikkakunta: halikko
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
puliukk0 kirjoitti:Siitä putsarin vierestä saat pistettyä lisää kakkua tyhjäkäynnille (vaikuttaa tosin tyhjäkäynniltä ahtojen alkuun asti)koppa5 kirjoitti:Itselläni vastaavanlaisia ongelmia.
Nykii pintakaasulla, ja välillä tyhjäkäynti on todella epämääräistä, ihan kuin jättäisi pari kertaa kipinän iskemättä.
Autossa on kapeakaista lambda+seosmittari, jossa ei riitä edes asteikko laihan puolella, kun kylmäkäynnistyssuutin on lähtenyt pois päältä.
Ensi viikolla yritän räpeltää co säätöruuvia vähän rikkaammalle toivoen sen korjaavan ongelman.
Käyn myös hakemassa Fordilta uudet tulpat.
Jakaja+kansi on äskettäin vaihdettu, sekä uudet tulpan johdot.
Mutta vika tuskin on siinäKatteleppas suuttimia jos ei ole koskaan vaihdettu. 100tkm vaihtoväli. Jos kestää niin pitkään
Mulla ainakin vaikutti pelkästään tyhjäkäynnin seokseen kun tuolta putsarin vierestä säädin. ja sit sen mokkulan takaa kun säädin niin vaikutti koko alueelle. nyt onkin liian rikkaalla alipaineella (12,5) ja veto päällä noin 11 seokset
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
Mokkulan säätö vaikuttaa koko alueelle ja kyllä se tyhjäkäyntiseoskin vaikuttaa sinne ahtojen alkuun asti. Näin ainakin kahdessa RST on ollut, sitä en tiedä kuuluuko niin tehdä.Jani kirjoitti:
Mulla ainakin vaikutti pelkästään tyhjäkäynnin seokseen kun tuolta putsarin vierestä säädin. ja sit sen mokkulan takaa kun säädin niin vaikutti koko alueelle. nyt onkin liian rikkaalla alipaineella (12,5) ja veto päällä noin 11 seokset

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
Tilasin varmuuden vuoksi uudet suuttimet Motonetistä.
Menen huomenna tallille säätämään tuota seosruuvia, että saisi edes sellaiseen kuntoon ettei ihan käsiin hajoa.
Jos ei ala luonnistumaan, niin vien bosch car serviceen, siellä luulis olevan tietoa ja taitoa tuon korjaamiseen.
Menen huomenna tallille säätämään tuota seosruuvia, että saisi edes sellaiseen kuntoon ettei ihan käsiin hajoa.
Jos ei ala luonnistumaan, niin vien bosch car serviceen, siellä luulis olevan tietoa ja taitoa tuon korjaamiseen.
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
Kokeilin tänään säätää määräjakajaa.
Tyhjäkäyntiseokset on ok pienellä ruuvailulla.
Ahdoilla mennään vanhalla tutulla laihalla tyylillä.
Ahtojen seossäätöruuvi on minulle hieman mysteeri.
Onko alla olevassa linkissä se mulikka ja talttapääruuvi, mistä saa auton käymään rikkaammalla ahdoilla?
http://koti.pox.fi/~koppaviis/escortmk4 ... saadin.jpg
En keksinyt mitään muutakaan, mikä voisi vaikuttaa.
Alla kuva tulpista.
http://koti.pox.fi/~koppaviis/escortmk4/tulpat.jpg
Silmämääräisesti vaalein oli kakkospytty (vasemmalta moottoria katsottuna).
Tyhjäkäyntiseokset on ok pienellä ruuvailulla.
Ahdoilla mennään vanhalla tutulla laihalla tyylillä.
Ahtojen seossäätöruuvi on minulle hieman mysteeri.
Onko alla olevassa linkissä se mulikka ja talttapääruuvi, mistä saa auton käymään rikkaammalla ahdoilla?
http://koti.pox.fi/~koppaviis/escortmk4 ... saadin.jpg
En keksinyt mitään muutakaan, mikä voisi vaikuttaa.
Alla kuva tulpista.
http://koti.pox.fi/~koppaviis/escortmk4/tulpat.jpg
Silmämääräisesti vaalein oli kakkospytty (vasemmalta moottoria katsottuna).
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
Ongelma korjattu.
Avasin tuossa elektronisessa paineensäätimessä olevan ruuvin jonka alla olevasta kuusiokolosta pyöritin lisää syöttöä.
Nyt ahdoillakin pysyy seosmittari keltaisella, täysikaasulla yhden pykälän punaisella.
Nyt tosin tyhjäkäynti on turhan korkealla ja rikkaalla, joten toista ruuvia (joka on heti ilmamittarin takapuolella) takaisin päin, jotta saan tyhjäkäyntiseoksen kohdilleen.
Autossa paikallaan oleva dumppi saa lähteä, on malliltaan vääränlainen, ja siitä pääsee ilmaa koneeseen ohi ilmamäärämittarin.
Avasin tuossa elektronisessa paineensäätimessä olevan ruuvin jonka alla olevasta kuusiokolosta pyöritin lisää syöttöä.
Nyt ahdoillakin pysyy seosmittari keltaisella, täysikaasulla yhden pykälän punaisella.
Nyt tosin tyhjäkäynti on turhan korkealla ja rikkaalla, joten toista ruuvia (joka on heti ilmamittarin takapuolella) takaisin päin, jotta saan tyhjäkäyntiseoksen kohdilleen.
Autossa paikallaan oleva dumppi saa lähteä, on malliltaan vääränlainen, ja siitä pääsee ilmaa koneeseen ohi ilmamäärämittarin.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
Voit kyllä sanoa moro koneelles jos täyskaasulla on kapeakaistalla muutakun täysin rikkaalla.koppa5 kirjoitti:Ongelma korjattu.
Avasin tuossa elektronisessa paineensäätimessä olevan ruuvin jonka alla olevasta kuusiokolosta pyöritin lisää syöttöä.
Nyt ahdoillakin pysyy seosmittari keltaisella, täysikaasulla yhden pykälän punaisella.
Nyt tosin tyhjäkäynti on turhan korkealla ja rikkaalla, joten toista ruuvia (joka on heti ilmamittarin takapuolella) takaisin päin, jotta saan tyhjäkäyntiseoksen kohdilleen.
Autossa paikallaan oleva dumppi saa lähteä, on malliltaan vääränlainen, ja siitä pääsee ilmaa koneeseen ohi ilmamäärämittarin.
Tyhjäkäyntiä säädetään kaasuläpän alta, siinä semmonen käsinsäädettävä namiska.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
Joo, en ole uskaltanut vielä pahemmin ahdoilla ajaa. Säädin vielä rikkaammalle joskin nyt on vielä keltaisella ahdoilla. Saan uudet suuttimet ens viikolla ja tutkin lisää tota vekotinta.
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: La Maaliskuu 15. 22:08:26 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
Entinen omistaja ilmoittautuu ja toivoo että saat auto kondikseen.Autoon on kyllä vaihdettu tulpat, johdot,jakajankansi,ja pyörijä. Hiukan oli sitä nykimistä ilmeni minullakin ja epäilisin niitä suuttimia itsekkin. Auto kyllä seisoi enimmäkseen ja sillä ei juurikaan ajettu sen neljän vuoden aikana kun omistin sen. En tiedä olisko sillä vaikutusta auto toimisen kannalta. Sitä mankkaa ja taajuskorjainta ja mittarin kehystä en ole kerinny lähettään , mut lähetän kun ehdin kiireiltäni.

koppa5 kirjoitti:No vetää kohtuullisesti 2000-4000, ja ahdot nousee 0,5baariin.
yli 4000 rpm ei paljoo enää tapahdu ja tuntuu että ei täysillä toimi.
Kylmäkäynnistyssuuttimen kanssa toimii ihan jees.
Jos seosmittari on edes asteikolla, auto toimii ihan ok.
Auto ollut itsellä vasta hetken aikaa, joten vertailu pohjaa ei ole
Entinen omistaja voisikin ilmottautua, kun kerran jäsenkin on
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
Jeps, laita tulemaan kun kerkiät alkaa jo vähä kyllästyttää pelkkä tuulen suhina
Auto ei tosiaan enää pätki, käyn huomenna tai ylihuomenna ruuvaamassa lisää "syöttöä" ja ihmettelen lisää auton kulkua.

Auto ei tosiaan enää pätki, käyn huomenna tai ylihuomenna ruuvaamassa lisää "syöttöä" ja ihmettelen lisää auton kulkua.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
Oletko muuten tarkistanut tai vaihtanut polttoainesuodatinta? Minulla RS Turbo nyki ja tuolla sillä kertaa korjaantui.
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: ERST tulpista / outo käynti, nykiminen
Suodatin on vaihdettu ihan äskettäin.