Rs turbo Fiestan johtosarja
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: La Maaliskuu 15. 22:08:26 2003
- Paikkakunta: Oulu
Rs turbo Fiestan johtosarja
Mitenkäs toi turbo fiestan moottorin johtosarja poikkeaa normaalista esim cvh efi escortin sarjasta?
Viimeksi muokannut fordrs88, Ke Helmikuu 19. 23:46:05 2014. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Rs turbo Fiestan johtosarja
Alkuperäsessä turbofiestassa on Fordin EEC-4 ja suorasytytys, eli samanlainen moottorinohjaus kun esim. vitoskoppaescorteissa ja saman ikäluokan muissa Fiestoissa. Moottorin nopeus ja asentotieto mitataan kampiakselin asentotunnistimella suoraan vauhtipyörästä.
Turboescorteissa on KE-Jetronic, jakajasytytys ja erillinen sytytysohjainlaite. Moottorin nopeus ja asentotieto tulee jakajassa olevasta hall-anturista, eli johtosarjat eroavat moottorin osalta ihan täysin toisistaan.
EDIT: Autodatan kytkis on täysin sama CVH-koneisessa vitoskoppaescortissa ja RS-turbo fiestassa. Niiltä osin kun sellainen on saatavilla. Sen perusteella voi olettaa että johtosarjatkin on samat molemmissa... Escortin kohdalla autodatan kytkiksestä puuttuu kuitenkin lambda, Fiestan kohdalla kytkiksestä taas puuttuu amal-venttiili, mikä tiettävästi pitäs olla kaikissa. Ehkä itte moottoriin menevien johtojen osalta vois olla ihan jopa samat johtosarjat. Ei varmaan mikään amerikan temppu yhdistellä osia, joittenkin lähteitten mukaan jopa turbofiestan mappi olis sama kuin turbottomissa.
Tosin kaikki suomessa myydyt vitoskoppaescortit on ollu katilla ja lambdalla, ilman CO-potikkaa. Fiestoja on kaiketi sekä että. Boksin pinnijärjestyksessä voi olla eroja vrt. CO-potikalla oleva ja katilla oleva.
EDIT2: Muotoiltu uusi vastaus
Turboescorteissa on KE-Jetronic, jakajasytytys ja erillinen sytytysohjainlaite. Moottorin nopeus ja asentotieto tulee jakajassa olevasta hall-anturista, eli johtosarjat eroavat moottorin osalta ihan täysin toisistaan.
EDIT: Autodatan kytkis on täysin sama CVH-koneisessa vitoskoppaescortissa ja RS-turbo fiestassa. Niiltä osin kun sellainen on saatavilla. Sen perusteella voi olettaa että johtosarjatkin on samat molemmissa... Escortin kohdalla autodatan kytkiksestä puuttuu kuitenkin lambda, Fiestan kohdalla kytkiksestä taas puuttuu amal-venttiili, mikä tiettävästi pitäs olla kaikissa. Ehkä itte moottoriin menevien johtojen osalta vois olla ihan jopa samat johtosarjat. Ei varmaan mikään amerikan temppu yhdistellä osia, joittenkin lähteitten mukaan jopa turbofiestan mappi olis sama kuin turbottomissa.
Tosin kaikki suomessa myydyt vitoskoppaescortit on ollu katilla ja lambdalla, ilman CO-potikkaa. Fiestoja on kaiketi sekä että. Boksin pinnijärjestyksessä voi olla eroja vrt. CO-potikalla oleva ja katilla oleva.
EDIT2: Muotoiltu uusi vastaus

Viimeksi muokannut olafu, To Helmikuu 20. 0:09:18 2014. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: La Maaliskuu 15. 22:08:26 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Rs turbo Fiestan johtosarja
Hei kiitos vastauksesta. Tarkoitin kylläkin efi ruiskujen johtosarjaa. Muotolin kysymyksen uudestaan