Zvh koneeseen männät?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Juissi
Ylläpitäjä

Zvh koneeseen männät?

Viesti Kirjoittaja Juissi » To Huhtikuu 5. 19:17:30 2007

eli 1,8 zvh kyseessä. Mistä löytyis edullisimmat tako männät ja veivit. halkaisija 81mm. Wisecot on yks vaihtoehto, mutta onko edullisempia vaihtoehtoja?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Huhtikuu 6. 12:34:04 2007

  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Juissi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juissi » Pe Huhtikuu 6. 13:10:33 2007

Olisin muuten laittamassa vakio mantiä on jo jopa sorvattuna, mutta männänrenkaita ei löydy oikean moisia mistään! Ku pitäis vissiin tilata Foordilta moottorin alkuperäisen päästöluokituksen ja tehon mukaan kun kyseissä moottorissa on käytetty miljoonaa erilaista rengasta. Tarvike osana löytyy kahta erilaista sarjaa Mondeon ja Escortin Zetec.

tukemies
Viestit: 19
Liittynyt: La Elokuu 18. 11:21:46 2012

Re: Zvh koneeseen männät?

Viesti Kirjoittaja tukemies » Ke Joulukuu 26. 22:48:33 2012

melko vanha keskustelu jo mutta menkööt. itsellä piti rakentaa 2.0 zeteccin omaan rst:hen mutta taitaa vaihtua 1.8 zvh rakennelmaksi. siihen liittyen kyselisin alakerran osista. vakio porausha lohkossa on 80.6mm muistaakseni. wossnerilta löytyy kyseiseen sekotukseen mäntiä 81mm porauksella. sylinterin poraushan olisi viisas teko ihan jo silkan tehon (vaikkakin pienen) kannalta mutta kun ei millään viitsisi alkaa kun juuri hoonattu. silmiin osui rs turbon männät jotka oli 80.5mm porauksella ja menisi kankeen suorilta kiinni. mutta mutta...kuinkakohan paljon nuot rst männät eroaa zvh:hon tarkotetuista männistä? kansihan on kuitenkin ihan sama. zvh:hon tarkotetussa männässä Comp. height 32.93 ja rst:en Comp. height 38.8. mites sylinterin ja männän välppi. onko tuo 0.1mm liikaa vai liian vähän?
Ahdin määrää tahdin!!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Zvh koneeseen männät?

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Joulukuu 28. 18:49:04 2012

No toi 6mm suurempi puristuskorkeus tekee tosta hommasta noilla rsturbon männillä jo mahdottoman. Vakio männillä vaan, ainakin burtonilta saa renkaita jos haluaa rengastaa, enkä ihmettelis jos koivuseltakin sattus löytyyn.
Männän välys on tehty mäntään, eli kun mäntää myydään jollain mitalla, niin se mitta on se sylinterin halkaisija mihin mäntä on tarkoitettu. Mäntä on kartio ja vähän soikiokin, että se menee kunnolla mittoihinsa vasta kuormitettuna ja käyntilämpöisenä, joten jos männän halkaisijaa tutkii, niin se riippuu ihan siitä mistä kohdasta sen mittaa...
Jäsen #606

tukemies
Viestit: 19
Liittynyt: La Elokuu 18. 11:21:46 2012

Re: Zvh koneeseen männät?

Viesti Kirjoittaja tukemies » Ke Tammikuu 2. 18:15:44 2013

näin juuri tuumailin hieman itsekkin että ei välttämättä kovin terve moottori tulisi mutta pitihän sitäkin vaihto ehtoa miettiä. ehen veikkosten suostu vakio männillä ajamaan. näillä näkymin männät taotaan joko wisecolla tai eräässä italiassa sijaitsevassa pajassa. saman pajan mäntiä muuten käytetään joissain ferrarin moottoreissa sekä ducatin sarjatuotanto että kilpa moottori pyörissä.
Ahdin määrää tahdin!!

tukemies
Viestit: 19
Liittynyt: La Elokuu 18. 11:21:46 2012

Re: Zvh koneeseen männät?

Viesti Kirjoittaja tukemies » Pe Tammikuu 25. 23:35:08 2013

mikäs zvh moottorille tulee puristus suhteeksi vakio 1.8 männillä? ja mitähän se on sen jälkeen kun on otettu 0.85mm männän päältä tavaraa pois? itse olen koittanut tätä laskea mutta en ole saanut mitään järkevää tulosta aikaseksi ja kaikki laskurit mitä netistä tähän löytää ei ole oikein yhteistyö halukkaita :D
Ahdin määrää tahdin!!

Vastaa Viestiin