CVH KE --> EFI
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
CVH KE --> EFI
Ajatus olis laittaa sähkösuuttimet KE imusarjaan.
Suuttimet ja efin bensakisko sopii melkein pulttaa kiinni.
Mutta mitenkä kaasuläpän asento tunnistin?
KE:n eihän sovi megasquirtin kanssa kun siinä on vaan kolme asentoo ja efin kaasuläppä ei sovi KE imusarjaan.
Sopiiko siihen jonkun muun asento tunnistin vai täytyykö vaihtaa kaasuläppä jostain muualta?
Kerkotaa onko tämä hyvä idea vai täytyykö haudata?
Suuttimet ja efin bensakisko sopii melkein pulttaa kiinni.
Mutta mitenkä kaasuläpän asento tunnistin?
KE:n eihän sovi megasquirtin kanssa kun siinä on vaan kolme asentoo ja efin kaasuläppä ei sovi KE imusarjaan.
Sopiiko siihen jonkun muun asento tunnistin vai täytyykö vaihtaa kaasuläppä jostain muualta?
Kerkotaa onko tämä hyvä idea vai täytyykö haudata?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: KE --> EFI
Ilmeisesti kyse on CVH-moottorista?
Helpointa on lienee vaihtaa koko imusarja EFi-malliseen.
Helpointa on lienee vaihtaa koko imusarja EFi-malliseen.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
Re: KE --> EFI
Sine kirjoitti:Ilmeisesti kyse on CVH-moottorista?
Helpointa on lienee vaihtaa koko imusarja EFi-malliseen.
Juu kyse on cvh moottorista.
Efin koko imusarja on nyt kiinni mutta se vuotaa kun ei ole efin kantta kiinni.
Mietin tätä vaihto ehtoa siksi ettei tarvis kantta vaihtaa.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: KE --> EFI
Ei sen pitäisi vuotaa, kun teet vaan sopivan tiivisteen siihen ihan arkkitavarasta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: KE --> EFI
Ostaa MFi ja EFi imusarjan tiivisteet (ei maksa montaa euroa/tiiviste). Niitä kun vertailee, niin saa otettua mallia.
KE Mfi-kanteen sitten hieman kairaa tilaa EFi:n suuttimille. Kuulemma mahtuu ilmankin, mutta toimii ilmeisesti paremmin kairattuna.
KE Mfi-kanteen sitten hieman kairaa tilaa EFi:n suuttimille. Kuulemma mahtuu ilmankin, mutta toimii ilmeisesti paremmin kairattuna.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: KE --> EFI
Oikein tässä muistellessa herkistyy, suuttimia kahdessa rivissä ja Escortti veti ku hevonen
http://www.arskanpaja.com/imusarja5
http://www.arskanpaja.com/imusarja5
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003
Re: KE --> EFI
Voisin sulta ostaa noi ke-jetronic roippeet jos halvalla myyt.hannutapio kirjoitti:Ajatus olis laittaa sähkösuuttimet KE imusarjaan.
Suuttimet ja efin bensakisko sopii melkein pulttaa kiinni...
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe Elokuu 14. 13:40:57 2009
Re: KE --> EFI
eikös joku ollut joskus tehnyt siihen imusarjan ja kannen väliin jonkun laipan että saa efin sarjan kiinni ? semmonen oli itelläkin tarkoitus laittaa tuo efin ruisku ke kanteen.
mullakin olis tarjolla ke roipetta + jotain muutakin rst palikkaa kun jää uusien osien jälkeen ylimääräseksi.
mullakin olis tarjolla ke roipetta + jotain muutakin rst palikkaa kun jää uusien osien jälkeen ylimääräseksi.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: CVH KE --> EFI
Ihan hyvin sen imusarjan saa suoraankin kiinni KE-kanteen, kun vaan hioo suuttimien eteen vähän koloa bensasuihkulle. Ei todellakaan tarvitse hioa noin paljon kuin EFI kannessa, mutta vähän kuitenkin. Varovasti vaan että ei mene puhki.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: KE --> EFI
Minä tein 1,3 cvh kanteen välilaipan. Saattais se onnistua vieläkin... Riippuu vesileikkurin työkiireistä.M_L kirjoitti:eikös joku ollut joskus tehnyt siihen imusarjan ja kannen väliin jonkun laipan että saa efin sarjan kiinni ? semmonen oli itelläkin tarkoitus laittaa tuo efin ruisku ke kanteen.
mullakin olis tarjolla ke roipetta + jotain muutakin rst palikkaa kun jää uusien osien jälkeen ylimääräseksi.
http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... 0008-2.jpg
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe Elokuu 14. 13:40:57 2009
Re: CVH KE --> EFI
joo juuri tuota sun kyseistä projekti topikkia taisin joskus taannoin lueskella, pitänytkin kysellä että onko mahdollisuutta tuollaista vielä saada, täällä olis yks joka tarvis tuollaisen laipan, ei raaskis kantta ruveta kairaamaan..
laita yv:tä että paljon haluat rahaa sellaisesta jos löytyy kiinnostusta ja aikaa tehdä tuollainen.
laita yv:tä että paljon haluat rahaa sellaisesta jos löytyy kiinnostusta ja aikaa tehdä tuollainen.

-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: CVH KE --> EFI
Tähän samaan mfi->efi muutokseen liittyen sytytyksestä.
Pitäis laittaa ka-asentotunnistin kiinni. Siimapyörään ei trikkeriä mahdu, joten ainut vaihtoehto on porata sille reikä ja laittaa efin vauhtipyörä.
Löysin passionfordista tälläisen ohjeen ja kuvan.
http://passionford.com/forum/technical- ... -help.html
Mutta tuolla on lopussa hieman kyseenalaistettu reiän kokoa 31mm vs 30mm, ja kun tuossa on ilmoitettu mitat reiän reunoille, eikä keskelle, niin siinä on mahdollisuus porata se väärään kohtaan.
Kävin hakemassa fordilta tuon tunnistimenholkin niin sen halkaisia on 30mm.
Kuinka tarkka tuon paikka on, kun sytytystä hoitaa mega+edis? Haittaako jos reikä menee tuon halkaisijan takia ½milliä sivuun?
Pitäis laittaa ka-asentotunnistin kiinni. Siimapyörään ei trikkeriä mahdu, joten ainut vaihtoehto on porata sille reikä ja laittaa efin vauhtipyörä.
Löysin passionfordista tälläisen ohjeen ja kuvan.
http://passionford.com/forum/technical- ... -help.html
Mutta tuolla on lopussa hieman kyseenalaistettu reiän kokoa 31mm vs 30mm, ja kun tuossa on ilmoitettu mitat reiän reunoille, eikä keskelle, niin siinä on mahdollisuus porata se väärään kohtaan.
Kävin hakemassa fordilta tuon tunnistimenholkin niin sen halkaisia on 30mm.
Kuinka tarkka tuon paikka on, kun sytytystä hoitaa mega+edis? Haittaako jos reikä menee tuon halkaisijan takia ½milliä sivuun?
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: CVH KE --> EFI
Jos anturi on oikeella säteellä, eli on hammastuksen kohdalla, niin ei ole ronkeli. Ainoastaan ennakko muuttuu, jonka voi sitten ruiskusta korjailla. Ongelma syntyy vain vakio ruiskun kanssa, mitä ilmeisesti britit on jonkun verran käyttäneet Fiesta RS-turboista(EEC-IV).
Ehkä kannattaakin laittaa se myöhäselle, koska ennakon minimiarvo on rajallinen EDIS:ssä, maksimiennakko ei ainakan ittellä tuntunu loppuvan siitä millonkaan kesken. Toi vauhtipyörä menee sitten mihin asentoon vaan, eli se pitää olla oikein.
Ehkä kannattaakin laittaa se myöhäselle, koska ennakon minimiarvo on rajallinen EDIS:ssä, maksimiennakko ei ainakan ittellä tuntunu loppuvan siitä millonkaan kesken. Toi vauhtipyörä menee sitten mihin asentoon vaan, eli se pitää olla oikein.
Jäsen #606
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: CVH KE --> EFI
Saa olla todella pieleen porattu ennen kuin mitään huomaa.
Kannattaa olla tarkkana sen holkin kiinnityksen kanssa, sitä kun on hankala kiristellä myöhemmin jos huomaa että anturi heiluu ja tärisee.
Anturin napaisuus on myös sellainen mikä tuntuu menevän 50% väärin. Kun anturi on valmiina paikallaan, niin (+) on se pinni joka jää ylemmäs.
Kannattaa olla tarkkana sen holkin kiinnityksen kanssa, sitä kun on hankala kiristellä myöhemmin jos huomaa että anturi heiluu ja tärisee.
Anturin napaisuus on myös sellainen mikä tuntuu menevän 50% väärin. Kun anturi on valmiina paikallaan, niin (+) on se pinni joka jää ylemmäs.
Escort mk3 + 2x Focus mk1