Escort RS1600i vs RST S1 vs RST S2 eturipustus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Escort RS1600i vs RST S1 vs RST S2 eturipustus
Näitä näkee silloin tällöin myynnissä. Joskus olet kuvia nähnyt ja säädettävät tangot näyttää olevan.
Onko tämä osa siis VAIN Mk3 Escorttiin sopiva ratkaisu vai onko RST S2 harrastajan vain tyydyttävä silloin tällöin varsin raivoisaan vetelyyn kiihdytyksessä?
Miten tämä eroaa RST S1 ja RST S2 etupäästä? Miten RS Turbon vetelyä saa aisoihin? Itseäni kiinnostaa luonnollisesti S2 malli, mutta kyllä S1 olisi myös hyvä tietää.
Ilmeisesti S1 on enemmän ”racing” etupäästään ja S2 on lähempänä normi Escortia.
Etsi/haku tuotti RS1600 ja RS1600i sanoilla huonosti tuloksia.
http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... it=RS1600i
Tuon topicin kuvatkin ovat jo poistuneet bittiavaruuteen.
Onko tämä osa siis VAIN Mk3 Escorttiin sopiva ratkaisu vai onko RST S2 harrastajan vain tyydyttävä silloin tällöin varsin raivoisaan vetelyyn kiihdytyksessä?
Miten tämä eroaa RST S1 ja RST S2 etupäästä? Miten RS Turbon vetelyä saa aisoihin? Itseäni kiinnostaa luonnollisesti S2 malli, mutta kyllä S1 olisi myös hyvä tietää.
Ilmeisesti S1 on enemmän ”racing” etupäästään ja S2 on lähempänä normi Escortia.
Etsi/haku tuotti RS1600 ja RS1600i sanoilla huonosti tuloksia.
http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... it=RS1600i
Tuon topicin kuvatkin ovat jo poistuneet bittiavaruuteen.
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Escort RS1600i eturipustus
http://www.escortupgrades.co.uk/Escort% ... sembly.htm <- tuola taitaa olla tuon linkin alla olleita kuvia. S1 ja RS1600i erillisillä pitkittäisillä tukivarsilla + etuvakaajalla kun taas S2 ja muut pelkällä etuvakaajalla joka hoitaa molemmat hommat.
Ei kyllä suoraan mene neloskoppaan millään, paitsi jos on Mk3 tai Mk5 laatikko kiinni missä on paikka RS16i laatikon kiinnikkeelle eli ne neljä kierteytettyä reikää etupuolella.
Olen aihetta hieman pohdiskellut, googlettanut sekä tietenkin kysynyt Jesseltä
. Ongelmaksi muodostuu lähinnä vain se laatikon kiinnitys koriin. Mk4:ssähän on se laatikon alla menevä pitkittäinen palkki ja se taas ei mahdu ainakaan tuon RS1600i palkin kanssa paikalleen. Jesseltä sain tietää, että Turbotechnics on joskus tehnyt RS1600i tyyppistä alumiinista etupalkkia jossa on tilaa Mk4 laatikon alla menevälle palkille. Harmi vaan kun taitaa olla vielä vähintään 10x harvinaisempi kuin RS1600i etupalkki.
Itse ajattelin ongelmaa koittaa ratkaista niin, että katkaisen Mk4 laatikon alla menevän pitkittäisen palkin etupäästä tavaraa pois, niin että RS1600i palkki mahtuu paikalleen ja siirrän pitkittäisen palkin kiinnityksen runkopalkin yläpuolelle. Tämä tapahtuu sopivan paksuisesta levystä taittamalla aihio joka hitsataan pitkittäiseen palkkiin ja päähän porataan kiinnitysreiät vastaamaan runkopalkin kiinnityspisteitä. Alhaalta ~20mm pidemmät kiinnityspultit läpi runkopalkista kuin normaalisti ja pitkittäispalkin modattu etupää kiinnitetään sitten muttereilla kiinnityspulttien päihin jotka muuten jäisivät ylipitkinä pystyyn runkopalkista. Asia selvinnee paremmin aikanaan omasta projekti topicistani, ehkä. Tuli kyllä hämärää tekstiä, että pitää varmaan palata paremmalla ajalla aiheeseen.
Ei kyllä suoraan mene neloskoppaan millään, paitsi jos on Mk3 tai Mk5 laatikko kiinni missä on paikka RS16i laatikon kiinnikkeelle eli ne neljä kierteytettyä reikää etupuolella.
Olen aihetta hieman pohdiskellut, googlettanut sekä tietenkin kysynyt Jesseltä

Itse ajattelin ongelmaa koittaa ratkaista niin, että katkaisen Mk4 laatikon alla menevän pitkittäisen palkin etupäästä tavaraa pois, niin että RS1600i palkki mahtuu paikalleen ja siirrän pitkittäisen palkin kiinnityksen runkopalkin yläpuolelle. Tämä tapahtuu sopivan paksuisesta levystä taittamalla aihio joka hitsataan pitkittäiseen palkkiin ja päähän porataan kiinnitysreiät vastaamaan runkopalkin kiinnityspisteitä. Alhaalta ~20mm pidemmät kiinnityspultit läpi runkopalkista kuin normaalisti ja pitkittäispalkin modattu etupää kiinnitetään sitten muttereilla kiinnityspulttien päihin jotka muuten jäisivät ylipitkinä pystyyn runkopalkista. Asia selvinnee paremmin aikanaan omasta projekti topicistani, ehkä. Tuli kyllä hämärää tekstiä, että pitää varmaan palata paremmalla ajalla aiheeseen.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Escort RS1600i eturipustus
Koskar tärkeimmät tuossa kiteyttikin. Suuri ero S1 ja RS1600i etupään välillä on se että S1:ssä on erilliset kulmapalat ja RS1600i:ssä on yksi yhtenäinen palkki. En ole mallaillut, mutta yhtenäisen palkin luulisi helpottavan kiinnitystä mk4 koriin sekä tuon laatikon palkin, että koriin kiinnittämisen kanssa. Ne kulmapalojen (tai palkin) pultin paikathan on eri paikoissa mk3:ssa kun vertaa mk4:seen. Tuo palkki varmaan toimii ilman kaikkia pultteja, ja siihen on helppo tehdä lisää reikiä mk4 paikkoihin. Pari niistä reiistä kyllä osui yksiin. RS1600i palkissa olisi varmaan kanssa ainevahvuutta kiinnittää se laatikon palkki siihen korin sijasta.¨
Mk4 RST:ssä no ihan perusescortin etutuenta. Tässä on kallistuksenvakaajan paksuutta kasvatettu paljon yli optimaalisen paksuuden jotta se pystyisi pitämään renkaan paikallaan pituussuunnassa taipuilematta.
Itse voin kyllä tuota RS1600i tuentaa kehua. Enemmän nää mk1 Focukset vetelee kiihdyttäessä. Renkaanpaineilla, iskareiden säädöillä ja camber/caster kulmilla on myös suuri vaikutus vetelyyn. Pieni eturenkaan ilmanpaine ja pieni ET ehkä ne suurimmat.
Mk4 RST:ssä no ihan perusescortin etutuenta. Tässä on kallistuksenvakaajan paksuutta kasvatettu paljon yli optimaalisen paksuuden jotta se pystyisi pitämään renkaan paikallaan pituussuunnassa taipuilematta.
Itse voin kyllä tuota RS1600i tuentaa kehua. Enemmän nää mk1 Focukset vetelee kiihdyttäessä. Renkaanpaineilla, iskareiden säädöillä ja camber/caster kulmilla on myös suuri vaikutus vetelyyn. Pieni eturenkaan ilmanpaine ja pieni ET ehkä ne suurimmat.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Escort RS1600i eturipustus
itsellä on tuossa kisa pelissä tuo s1 escortin etu tuenta
muuttu aika paljon ajettavuus kun laittoi tuon s1:kkösen etu tuennat eivetele eikä seilaa
muuttu aika paljon ajettavuus kun laittoi tuon s1:kkösen etu tuennat eivetele eikä seilaa
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Escort RS1600i eturipustus
Hyvä että auttoi!TEKKE kirjoitti:itsellä on tuossa kisa pelissä tuo s1 escortin etu tuenta
muuttu aika paljon ajettavuus kun laittoi tuon s1:kkösen etu tuennat eivetele eikä seilaa
Noissa mk3 etupäissä on vielä se hyöty, että sen vakaajan voi ottaa pois kilpakäyttöä ajatellen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Escort RS1600i eturipustus
Eli jos tollaista tahtoisi lähteä etsimään niin Englannista varmaan pitäisi tota S1 etutuentaa yrittää? Mahtaa olla kallis rahti tommoisella
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Escort RS1600i eturipustus
Myyjä otti vajaa £40 rahdista kun tuon RS1600i etupalkin ostin. Hinta sisälsi kotiinkuljetuksenAntti O kirjoitti:Eli jos tollaista tahtoisi lähteä etsimään niin Englannista varmaan pitäisi tota S1 etutuentaa yrittää? Mahtaa olla kallis rahti tommoisella

Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Escort RS1600i eturipustus
Hyvä että auttoi!
Noissa mk3 etupäissä on vielä se hyöty, että sen vakaajan voi ottaa pois kilpakäyttöä ajatellen.[/quote]
niin pä ei tartte suuria muutoksia keulaan kun ajaa asfaltilla
Mahtaavaan tuo S1 setti painaa vaan jonkin verran enemmän?[/quote]
täytyypä punnita kun huoltaa keulan tässä kevään aikana
Noissa mk3 etupäissä on vielä se hyöty, että sen vakaajan voi ottaa pois kilpakäyttöä ajatellen.[/quote]
niin pä ei tartte suuria muutoksia keulaan kun ajaa asfaltilla
Mahtaavaan tuo S1 setti painaa vaan jonkin verran enemmän?[/quote]
täytyypä punnita kun huoltaa keulan tässä kevään aikana

Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto