Mikä vikana RST:sä?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Mikä vikana RST:sä?

Viesti Kirjoittaja jarno84 » Ti Kesäkuu 28. 11:50:07 2005

semmosta vähän kyselisin että kun talvella lähti esco kerrasta käyntiin kun oli ilma pakkasen puolella ja nyt kesä kelillä saa jonkun aikaa pyörittää ennen kun hörähtää käyntiin. että missä vika oisko joku anturi pimeenä vai mikä on? jos joku viisaampi osais sanoa jotain.. :)

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Kesäkuu 28. 12:18:32 2005

hei siinä on k-jet ruisku.. kai pidät kaasua pohjassa kun laitat käyntiin?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Kesäkuu 28. 13:19:35 2005

RS Turbossa on KE-Jetronic.

Minä veikkaisin lämpöaika-anturia veikkaisin, joka kertoo vääriä lukemia. Liittimen väri muistaakseni ruskea ja lohkon takana.

Kannattaa kokeilla ottaa myös lisärikastuksen liitin irti ja testata onko vaikutusta. Liittimen väri taisi olla sininen, joka tapauksessa keskellä imusarjan yläosaa ja sen alapuolella.

Muistelen, että joskus minullakaan RS Turbo ei lähtenyt oikein hyvin kesällä kylmänä käyntiin. Vika korjaantui em. kylmärikastusliittimen putsauksella.

K- ja KE-jetti ruiskuvehkeiden autojen käsikirjoissa on minusta oikein mainittu (siis mitä minulla on ollut), että kaasua ei saa polkea ennen starttia. Sitten jos tulpat kastuvat, niin sitten varovasti kaasu puoleen väliin tai pohjaan ja starttaus.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Kesäkuu 28. 14:19:24 2005

silti kokemus on osoittanut että ainakin mulla ja kaveripiirissä olleet k ja ke jetilliset autot tarvii kuumalla kaasu pohjassa startin.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Kesäkuu 28. 19:06:58 2005

lämpöaika-anturi.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » To Kesäkuu 30. 0:07:25 2005

Sine kirjoitti:RS Turbossa on KE-Jetronic.

Minä veikkaisin lämpöaika-anturia veikkaisin, joka kertoo vääriä lukemia. Liittimen väri muistaakseni ruskea ja lohkon takana.

Kannattaa kokeilla ottaa myös lisärikastuksen liitin irti ja testata onko vaikutusta. Liittimen väri taisi olla sininen, joka tapauksessa keskellä imusarjan yläosaa ja sen alapuolella.

Muistelen, että joskus minullakaan RS Turbo ei lähtenyt oikein hyvin kesällä kylmänä käyntiin. Vika korjaantui em. kylmärikastusliittimen putsauksella.

K- ja KE-jetti ruiskuvehkeiden autojen käsikirjoissa on minusta oikein mainittu (siis mitä minulla on ollut), että kaasua ei saa polkea ennen starttia. Sitten jos tulpat kastuvat, niin sitten varovasti kaasu puoleen väliin tai pohjaan ja starttaus.
täytyypä kokeilla nuita jos vika kummenis.. :D

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ma Syyskuu 5. 18:53:07 2005

Nostetaas vanha aihe ylös! Täälläkkin päin samoja ongelmia RST:n kanssa, kylmänä vaatii noormaalia pitemmän startin ja jos heti kun on käynnistynyt polkasee kaasua jonkun verran että jäis käymään tyhjää, niin heittää armottoman leijan putkesta! Eli aiheuttaako toi lämpöaika anturi myös sen että saa soppaa jostain syystä startissa kylmänä tooosi paljon liikaa?

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Syyskuu 5. 20:03:27 2005

Jossain vanhassa topicissa muistaakseni luki että jos lämpöanturi on rikki on rikastukset maksimissaan.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ma Syyskuu 5. 20:40:15 2005

Lämpöaikakytkin ja moottorin lämpöanturi ovat kaksi eri anturia. Ensimmäinen ohjaa pelkästään kylmäkäynnistyssuutinta ja jälkimmäinen kertoo KE-Jet boksille koneen lämpötilan. Jos tästä anturista on esim. johto poikki niin rikastukset on maksimissa, tällöin auto ei tosin toimi juuri ollenkaan.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ma Syyskuu 5. 20:57:24 2005

Ilpo kirjoitti:Lämpöaikakytkin ja moottorin lämpöanturi ovat kaksi eri anturia. Ensimmäinen ohjaa pelkästään kylmäkäynnistyssuutinta ja jälkimmäinen kertoo KE-Jet boksille koneen lämpötilan. Jos tästä anturista on esim. johto poikki niin rikastukset on maksimissa, tällöin auto ei tosin toimi juuri ollenkaan.
Joo eli kyllä se tohon lämpöaikakytkimeen sitten viittais, koska muuten kyllä käy ja kukkuu..

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Pe Syyskuu 16. 7:45:28 2005

Mulla myös samankaltaista että kesällä autoa saa hetken sahata käyntiin mutta kun on pari astetta pakkasta tai lähellä nollaa niin hyväkun ehtii avaimesta kääntää ni jo on tulilla :)
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Teemurs
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Syyskuu 26. 15:07:08 2007
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Teemurs » La Kesäkuu 28. 11:26:24 2008

Mulla sama ongelma escorveten kanssa joka taitaa olla jarnon vanha. Kokkeillaanpa tota lämpöaika-anturin putsausta/vaihtoa myöskin. :D

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » Ma Heinäkuu 7. 0:01:25 2008

Teemurs kirjoitti:Mulla sama ongelma escorveten kanssa joka taitaa olla jarnon vanha. Kokkeillaanpa tota lämpöaika-anturin putsausta/vaihtoa myöskin. :D
niin juu lämpöaika-anturihan sen nimi olikin toisin kuin siinä sähköposti viestissä sanoin. :)

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » La Syyskuu 6. 17:26:55 2008

Voiko ton lämpöaika-anturin kuntoa testata jotenkin? Jos sen piuhan ottaa irti niin miten pitäis auton käydä?

Ongelmana on että kylmänä lähtee hyvin käyntiin, lämpösenä ei. Lämmintä konetta startatessa tuntuu bensan katkua ilmassa. Tänään joutu antaa virtaakin kun akku hyyty starttauksien aikana. Sit kun lähtee käyntiin niin käy ihan normaalisti.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » La Syyskuu 6. 20:24:58 2008

Planet kirjoitti:Voiko ton lämpöaika-anturin kuntoa testata jotenkin? Jos sen piuhan ottaa irti niin miten pitäis auton käydä?

Ongelmana on että kylmänä lähtee hyvin käyntiin, lämpösenä ei. Lämmintä konetta startatessa tuntuu bensan katkua ilmassa. Tänään joutu antaa virtaakin kun akku hyyty starttauksien aikana. Sit kun lähtee käyntiin niin käy ihan normaalisti.
Jos se on ehjä, ei vaikuta lämpimänä käyntiin mitenkään, kylmänäkään vaikutus aika ei ole kovin pitkä.
Irrota kylmäkäynnistys suuttimelta johto. Sitähän se lämpöaika kytkin ohjaa ja tuo suuttimen johto on helpommassa paikassa irrottaa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Mikä vikana RST:sä?

Viesti Kirjoittaja Planet » Su Syyskuu 7. 21:26:34 2008

Täytyy kokeilla ottaa kylmäkäynnistys suuttimen piuha irti. Voishan ton lämpöaika-anturin vastuksen mitata, siipicossun sivuilla olevassa work shop manualissa oli vastusarvot eri lämpötiloille. Taidan aloittaa vian etsimisen tulppien vaihdolla, vaihdettu 2005 keväällä tosin niillä ei ole ajettu kuin muutama tuhat..
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Mikä vikana RST:sä?

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Syyskuu 7. 22:51:28 2008

Tuo lämpöaika-kytkin joko on päällä tai sitten ei. Eli toimii vain kytkimenä, tää käsitys mulla ainakin siitä on.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Vastaa Viestiin