
Mikä vikana RST:sä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Mikä vikana RST:sä?
semmosta vähän kyselisin että kun talvella lähti esco kerrasta käyntiin kun oli ilma pakkasen puolella ja nyt kesä kelillä saa jonkun aikaa pyörittää ennen kun hörähtää käyntiin. että missä vika oisko joku anturi pimeenä vai mikä on? jos joku viisaampi osais sanoa jotain.. 

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
RS Turbossa on KE-Jetronic.
Minä veikkaisin lämpöaika-anturia veikkaisin, joka kertoo vääriä lukemia. Liittimen väri muistaakseni ruskea ja lohkon takana.
Kannattaa kokeilla ottaa myös lisärikastuksen liitin irti ja testata onko vaikutusta. Liittimen väri taisi olla sininen, joka tapauksessa keskellä imusarjan yläosaa ja sen alapuolella.
Muistelen, että joskus minullakaan RS Turbo ei lähtenyt oikein hyvin kesällä kylmänä käyntiin. Vika korjaantui em. kylmärikastusliittimen putsauksella.
K- ja KE-jetti ruiskuvehkeiden autojen käsikirjoissa on minusta oikein mainittu (siis mitä minulla on ollut), että kaasua ei saa polkea ennen starttia. Sitten jos tulpat kastuvat, niin sitten varovasti kaasu puoleen väliin tai pohjaan ja starttaus.
Minä veikkaisin lämpöaika-anturia veikkaisin, joka kertoo vääriä lukemia. Liittimen väri muistaakseni ruskea ja lohkon takana.
Kannattaa kokeilla ottaa myös lisärikastuksen liitin irti ja testata onko vaikutusta. Liittimen väri taisi olla sininen, joka tapauksessa keskellä imusarjan yläosaa ja sen alapuolella.
Muistelen, että joskus minullakaan RS Turbo ei lähtenyt oikein hyvin kesällä kylmänä käyntiin. Vika korjaantui em. kylmärikastusliittimen putsauksella.
K- ja KE-jetti ruiskuvehkeiden autojen käsikirjoissa on minusta oikein mainittu (siis mitä minulla on ollut), että kaasua ei saa polkea ennen starttia. Sitten jos tulpat kastuvat, niin sitten varovasti kaasu puoleen väliin tai pohjaan ja starttaus.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
täytyypä kokeilla nuita jos vika kummenis..Sine kirjoitti:RS Turbossa on KE-Jetronic.
Minä veikkaisin lämpöaika-anturia veikkaisin, joka kertoo vääriä lukemia. Liittimen väri muistaakseni ruskea ja lohkon takana.
Kannattaa kokeilla ottaa myös lisärikastuksen liitin irti ja testata onko vaikutusta. Liittimen väri taisi olla sininen, joka tapauksessa keskellä imusarjan yläosaa ja sen alapuolella.
Muistelen, että joskus minullakaan RS Turbo ei lähtenyt oikein hyvin kesällä kylmänä käyntiin. Vika korjaantui em. kylmärikastusliittimen putsauksella.
K- ja KE-jetti ruiskuvehkeiden autojen käsikirjoissa on minusta oikein mainittu (siis mitä minulla on ollut), että kaasua ei saa polkea ennen starttia. Sitten jos tulpat kastuvat, niin sitten varovasti kaasu puoleen väliin tai pohjaan ja starttaus.

-
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
- Paikkakunta: Urjala
Nostetaas vanha aihe ylös! Täälläkkin päin samoja ongelmia RST:n kanssa, kylmänä vaatii noormaalia pitemmän startin ja jos heti kun on käynnistynyt polkasee kaasua jonkun verran että jäis käymään tyhjää, niin heittää armottoman leijan putkesta! Eli aiheuttaako toi lämpöaika anturi myös sen että saa soppaa jostain syystä startissa kylmänä tooosi paljon liikaa?
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Lämpöaikakytkin ja moottorin lämpöanturi ovat kaksi eri anturia. Ensimmäinen ohjaa pelkästään kylmäkäynnistyssuutinta ja jälkimmäinen kertoo KE-Jet boksille koneen lämpötilan. Jos tästä anturista on esim. johto poikki niin rikastukset on maksimissa, tällöin auto ei tosin toimi juuri ollenkaan.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
- Paikkakunta: Urjala
Joo eli kyllä se tohon lämpöaikakytkimeen sitten viittais, koska muuten kyllä käy ja kukkuu..Ilpo kirjoitti:Lämpöaikakytkin ja moottorin lämpöanturi ovat kaksi eri anturia. Ensimmäinen ohjaa pelkästään kylmäkäynnistyssuutinta ja jälkimmäinen kertoo KE-Jet boksille koneen lämpötilan. Jos tästä anturista on esim. johto poikki niin rikastukset on maksimissa, tällöin auto ei tosin toimi juuri ollenkaan.
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mulla myös samankaltaista että kesällä autoa saa hetken sahata käyntiin mutta kun on pari astetta pakkasta tai lähellä nollaa niin hyväkun ehtii avaimesta kääntää ni jo on tulilla 

S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Voiko ton lämpöaika-anturin kuntoa testata jotenkin? Jos sen piuhan ottaa irti niin miten pitäis auton käydä?
Ongelmana on että kylmänä lähtee hyvin käyntiin, lämpösenä ei. Lämmintä konetta startatessa tuntuu bensan katkua ilmassa. Tänään joutu antaa virtaakin kun akku hyyty starttauksien aikana. Sit kun lähtee käyntiin niin käy ihan normaalisti.
Ongelmana on että kylmänä lähtee hyvin käyntiin, lämpösenä ei. Lämmintä konetta startatessa tuntuu bensan katkua ilmassa. Tänään joutu antaa virtaakin kun akku hyyty starttauksien aikana. Sit kun lähtee käyntiin niin käy ihan normaalisti.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Jos se on ehjä, ei vaikuta lämpimänä käyntiin mitenkään, kylmänäkään vaikutus aika ei ole kovin pitkä.Planet kirjoitti:Voiko ton lämpöaika-anturin kuntoa testata jotenkin? Jos sen piuhan ottaa irti niin miten pitäis auton käydä?
Ongelmana on että kylmänä lähtee hyvin käyntiin, lämpösenä ei. Lämmintä konetta startatessa tuntuu bensan katkua ilmassa. Tänään joutu antaa virtaakin kun akku hyyty starttauksien aikana. Sit kun lähtee käyntiin niin käy ihan normaalisti.
Irrota kylmäkäynnistys suuttimelta johto. Sitähän se lämpöaika kytkin ohjaa ja tuo suuttimen johto on helpommassa paikassa irrottaa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Re: Mikä vikana RST:sä?
Täytyy kokeilla ottaa kylmäkäynnistys suuttimen piuha irti. Voishan ton lämpöaika-anturin vastuksen mitata, siipicossun sivuilla olevassa work shop manualissa oli vastusarvot eri lämpötiloille. Taidan aloittaa vian etsimisen tulppien vaihdolla, vaihdettu 2005 keväällä tosin niillä ei ole ajettu kuin muutama tuhat..
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Mikä vikana RST:sä?
Tuo lämpöaika-kytkin joko on päällä tai sitten ei. Eli toimii vain kytkimenä, tää käsitys mulla ainakin siitä on.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99