1.6 cvh efin ja rst koneiden erot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
- Paikkakunta: espoo
1.6 cvh efin ja rst koneiden erot
voi olla vähän tyhmäkysmys mutta jostain aloitettava. Niin ensimmäinen vastaus on eri männät sen jo tiesinkin. Miettinyt mitenkä soveltuisi tommoinen uudempi ruiskiskone turbo.aihioksi.Jos noista männän laet koneistettaisiin sileiksi ninkuin rstssä. Mitä muuta eroo noilla koneilla on?Mitenkä veivit ja kampura?Ilmeisesti toi yläkerta tossa efissä on hyvinkin toimiva?
Niin lähinnä mietin jotain tommoista 200hv konetta ja joku megaruiskis yhdistelmää.
Niin lähinnä mietin jotain tommoista 200hv konetta ja joku megaruiskis yhdistelmää.
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
- Paikkakunta: espoo
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Jos rakenteluvimma on päällä niin kyllä itse voisin lähteä liikkeelle noilla vakiomännilläkin, etenkin jos niistä koneistetaan tavaraa pois. Ei sitä nyt kannata tietenkään alkaa paineilla hurjastelemaan, tekee koneen muuten pikkuhiljaa kunnolla niin pääsee ajelemaan ja tekemään tutkimustyötä. Jos tuo alakerta on nyt kasassa ja männät sisällä niin ei muuta kun puhallin kylkeen ja ajoon. On tuossa turporojektissa niin hitosti muutakin tekemistä ettei ensimmäiseksi kannata alkaa murehtimaan mäntäjuttuja. Kohtahan tulee taas syksy ja sitten on aikaa taas...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Noissa rst:n männissä taitaa olla heikoinlenkki männänrenkaitten väli joka antautuu ensin tai tippuu koko pää, (kokemuksella) ja muutkin "kylän kollit" ovat sen jo vuosia sitten testanneet, voi olla parempi pitkässä juoksussa karsia riskit minimiin, vaikka eihän ne lohkot paljon maksa 

-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
- Paikkakunta: espoo
hurjan näköistä tuhoo ... eihän noi lohkot kalliita oo mutta voiko tosta tuhoutuneesta männästä esim. joutua hiluja turboon pakokanavia pitkin ja tuhota turbon ja kannen ja ventiilit?fiffe kirjoitti:Noissa rst:n männissä taitaa olla heikoinlenkki männänrenkaitten väli joka antautuu ensin tai tippuu koko pää, (kokemuksella) ja muutkin "kylän kollit" ovat sen jo vuosia sitten testanneet, voi olla parempi pitkässä juoksussa karsia riskit minimiin, vaikka eihän ne lohkot paljon maksa
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
...Aivan listasta voi tulla pitkä ja meinasi autokin palaa kun putkelle öljyt viskasijarnok kirjoitti:hurjan näköistä tuhoo ... eihän noi lohkot kalliita oo mutta voiko tosta tuhoutuneesta männästä esim. joutua hiluja turboon pakokanavia pitkin ja tuhota turbon ja kannen ja ventiilit?fiffe kirjoitti:Noissa rst:n männissä taitaa olla heikoinlenkki männänrenkaitten väli joka antautuu ensin tai tippuu koko pää, (kokemuksella) ja muutkin "kylän kollit" ovat sen jo vuosia sitten testanneet, voi olla parempi pitkässä juoksussa karsia riskit minimiin, vaikka eihän ne lohkot paljon maksa

Maltilla painetta ~1.2bar max, itellä oli 1.1bar ja rapiat 7000rpm kun tuho tuli, joten kierrokset oli osa syynä!
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kaikki erot on kyllä todellakin marginaalisia, myös nuo imuventtiilit joista toiset on vastaan ja toiset puolesta, ja kukaan ei vissiin ole kunnolla virtauksia testannut.lauri kirjoitti:Tuon efi kannen paremmuutta oon tässä pohtinut monesti, en oo muuta syytä keksinyt kun valmiit lovet suuttimille. Venttiilien muoto on ainakin paljon huonompi, kunnon tulppa kanavassa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1