Mitsu TD04-18T #7 eskoon?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Mitsu TD04-18T #7 eskoon?

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Elokuu 21. 13:08:03 2006

Tuolla myytävänä oleva mitsu #7 pakopesällä, siipien koot oli 44 imu, 46 pako onko kokemuksia tai edes ajatuksia noista mitsuista?

Pitäisi riittää kompurasta jotain +300hv, tavoite varmaan siinä 250hv, siipikoot melko pieniä verrattuna esim garretteihin jossa samaa teholuokkaa, onko nuo mitsut enemmän nykyaikaa sitten?
itsellä ei oikein käsitystä noista onko kellään?

Jos on edes jotain niin tähän vain, illalla pitäisi mennä katsomaan tuota mölttiä.

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Elokuu 21. 16:46:41 2006

Itsellä kun oli mitsu kiinni niin se tökkäsi n.200hv:n kohdalle,vaikka pro turbolla sanoivat juuri riittävän 300hv:n lukuihin?? Muuten kyllä erinomainen toimivuus!

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ma Elokuu 21. 16:56:03 2006

Kyl niissäki on eroja, ite oon nähny 205 Mi16 T pösön, missä oli 315hv/0.8bar
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Elokuu 21. 17:02:46 2006

Mitä mitsuja nuo oli?
Muistanko ihan väärin jostain myynti-ilmosta fiffen 15 kompuran?
Onkohan noissa tuo pakosiipi sitten samanlainen?
Tuo #7 pakopesä vastaisi 0.49 a/r garretissa eli se olis ihan jees.
Jos tuo nyt on edes TD04HL malli niin V70R volvoissa 250hv vakiona.

Saabbi puolella noita kehutaan mutta ne laittaa tuollaisia pikkuturboja 2.3 litraisiin ja varmaan vääntää.

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Elokuu 21. 17:34:47 2006

_P_ kirjoitti:Mitä mitsuja nuo oli?
Muistanko ihan väärin jostain myynti-ilmosta fiffen 15 kompuran?
Onkohan noissa tuo pakosiipi sitten samanlainen?
Tuo #7 pakopesä vastaisi 0.49 a/r garretissa eli se olis ihan jees.
Jos tuo nyt on edes TD04HL malli niin V70R volvoissa 250hv vakiona.

Saabbi puolella noita kehutaan mutta ne laittaa tuollaisia pikkuturboja 2.3 litraisiin ja varmaan vääntää.
Kyselin noista mitsun pesien eroista silloinku laittelin myyntiin niin 15 ja 16 erot olivat kuulema vain siivissä n.1mm luokkaa näin ainakin pro turbo ilmoitteli, voi olla että riittääkin vallan mainiosti tuo myynnissä oleva noihin lukuihin,oli myös puhetta siitä että hyrrä riittää saabeissa 300hv lukemiin muttei minulla. Karala kyllä mainitsi siloin penkittäessä että turbossa tuli rajat vastaan. korvapuustihan se olikin :)

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Elokuu 21. 17:41:50 2006

Hirveitä tehoja tuntuu kyllä saabbi puolella tuon kokoisella ahtimella (~+300) repivän ja itseasiassa pienemmällä pakopesälläkin, no pitänee tuumia miltä se näyttää ja viitsisikö kokeilla, pitäisi olla jopa T3 laippa.

Tämän mukaan riittäisi tuonne 300 kompura ja isolla paineellakin hyvät hyötysuhteet no sitten tietää jos kokeilee...

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ma Elokuu 21. 18:05:39 2006

Muistelisin että frendillä oli moinen ahdin 200sx s13 nissanissa ja siitä 1.8:sta irtos 1.2bar 309hv
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Elokuu 21. 20:45:06 2006

Noin ostettu on, surkean pieni rimpula se on, mutta volvostakin oli 309hv saatu 1,4bar eli kait on just soppeli tuohon 250... toivottavasti se selviää joskus, voisi ottaa oikein muutaman kuvan tuo vs. t3/4 hypridi.

Edit:
kuvia
1
2
3
on se surkea :)
ja siinä lukee volvo

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Syyskuu 12. 21:34:49 2006

Mulla oli taunuksessa tommonen TD04-HL 16T, en tiä mikä pakopesä, mutta kuitenkin T5 volvosta nyljetty. Toimi hienosti, mutta 1.5bar paineilla meni ilmeisesti pakopuoli tukkoon isoilla kierroksilla.
Jäsen #606

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Syyskuu 12. 22:30:09 2006

Täällä muuten hyvää tietoa noista jos jotain sattuu kiinnostamaan...

Ja näyttäisi T5 olleen tuo 7-pakopesä, jos nyt talvella saisi osaläjää kiinni niin saisi kokeilla, varmaan ihan passeli noille pikkutehoille. Kävitkö olafu tanaria penkittämäs mitsulla?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Syyskuu 13. 23:16:47 2006

Joo, kävin penkittämässä hauholla. Penkki näytti 272hp / 1bar pyöriltä... :roll:

Muutokset koneeseen: Keskeltä montulle sorvatut AE-tarvikemännät, vakiot IS-Sierran veivit ARP pulteilla, Kentcams FR34 nokka, IS:n kansi, kanavat siistitty. Megasquirt+EDIS4 IS:n imusarjalla&vakio kaasuläpällä.
Ford-Racing 441cc suuttimet, 2.8 twincam mersun K-jetronicin bensapumppu.

Säätöihin saatiin myös.
Jäsen #606

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Syyskuu 19. 0:03:57 2006

Tollainen Mitsun hukkiksen kello on sitten tarkoitettu toimimaan jonkunlaisen ohjatun venttiilin alaisena (esim åmål), sellaisenaan siitä ei saa kuin 0.5bar ahtoja, siitä ylöspäin alkaa ongelmat. Ittellä siinä oli joku arvalla valittu jousi romulaatikosta hukkiksen vivussa lisänä, ja kellon oman jousen esijännitys säädetty nollaan. Erilaisilla jousilla erilaisia paineita. Takajarrun palautinjousella tuli n. 1.4-1.5bar. :twisted:

Yllättävän kireelle täytyy vetää että saa painetta pannuun.
Jäsen #606

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Syyskuu 19. 17:05:07 2006

OK, kiitti tiedosta.
Tuossa pitäisi olla joku jäykempi kello vaihdettu jonka jonkinlainen "peruspaine" olisi 0,8bar, tiedä sitten miten on. Vai onko jonkinlainen teelmys kun on avonainen tuolta kellon alaosasta.

Vastaa Viestiin