CVH-Männänrenkaat "AE"
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
CVH-Männänrenkaat "AE"
Muistaakseni olivat "AE" valmistusta ja vähän ihmetyttää manuaalin katkosvälykset.
Kuvassa nuoli näyttää alaspäin, tappi on vertikaalissa asennossa, öljyrenkaa ja toisen painerenkaan katkokset tapin mukaisesti ja toisen puristusrenkaan nuolen vastakkaisella puolella...
Eli mitä se nuoli aikein näyttää kun männässä oleva nuoli näyttää jakopäähän ja on tapin myötäisesti. o.o
Ja ne öljyrenkaat on vähän hassut normaaleihin verrattuna. On vaan semmonen yks rengas jonka sisällä se "jousi" on ja jousen katkos kohdassa on sen sisäällä lyhyehkö "tanko". Pähkäilin notta se tanko, i.e. katkos öljyrenkaan vastakkaiselle puolelle mutta vähän hassua kun siihen jää semmonen hole sitten kun ei ole kahta rengasta sitä jousta ympäröimään. :F
Eli pitäiskö laittaa vaan niinkun ne siinä kuvassa on, ja olettaa että se nuoli näyttää vaikkapa imupuolelle...?
Kuvassa nuoli näyttää alaspäin, tappi on vertikaalissa asennossa, öljyrenkaa ja toisen painerenkaan katkokset tapin mukaisesti ja toisen puristusrenkaan nuolen vastakkaisella puolella...
Eli mitä se nuoli aikein näyttää kun männässä oleva nuoli näyttää jakopäähän ja on tapin myötäisesti. o.o
Ja ne öljyrenkaat on vähän hassut normaaleihin verrattuna. On vaan semmonen yks rengas jonka sisällä se "jousi" on ja jousen katkos kohdassa on sen sisäällä lyhyehkö "tanko". Pähkäilin notta se tanko, i.e. katkos öljyrenkaan vastakkaiselle puolelle mutta vähän hassua kun siihen jää semmonen hole sitten kun ei ole kahta rengasta sitä jousta ympäröimään. :F
Eli pitäiskö laittaa vaan niinkun ne siinä kuvassa on, ja olettaa että se nuoli näyttää vaikkapa imupuolelle...?
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CVH-Männänrenkaat "AE"
Mulla oli kanssa viime koneessa tollaset tarvikerenkaat ja se öljyrengas on tosiaan ihan erilainen kuin alkuperäinen. Tein niin kuin sanoitkin, että se jousen katkos vastakkaisella puolelle kuin varsinaisen renkaan katkos ja ihan hyvin pelitti. Siinä manuaalissa puhuttiin tosiaan jostain nuolista, mutta eihän noissa turbon männissä mitään nuolia ole. Porrastin ne renkaat 90 asteen välein muistaakseni siten, että öljyrenkaan katkos imupuolelle ja painerenkaiden katkokset männäntappien päiden kohdille...en tiedä onko oikein vai väärin, mutta ei siitä mitään ongelmia ainakaan koitunut niiden osalta.Zimi Da Guitara kirjoitti:Muistaakseni olivat "AE" valmistusta ja vähän ihmetyttää manuaalin katkosvälykset.
Kuvassa nuoli näyttää alaspäin, tappi on vertikaalissa asennossa, öljyrenkaa ja toisen painerenkaan katkokset tapin mukaisesti ja toisen puristusrenkaan nuolen vastakkaisella puolella...
Eli mitä se nuoli aikein näyttää kun männässä oleva nuoli näyttää jakopäähän ja on tapin myötäisesti. o.o
Ja ne öljyrenkaat on vähän hassut normaaleihin verrattuna. On vaan semmonen yks rengas jonka sisällä se "jousi" on ja jousen katkos kohdassa on sen sisäällä lyhyehkö "tanko". Pähkäilin notta se tanko, i.e. katkos öljyrenkaan vastakkaiselle puolelle mutta vähän hassua kun siihen jää semmonen hole sitten kun ei ole kahta rengasta sitä jousta ympäröimään. :F
Eli pitäiskö laittaa vaan niinkun ne siinä kuvassa on, ja olettaa että se nuoli näyttää vaikkapa imupuolelle...?
Tärkeintä tossa kai on, että laittaa ne painerenkaat oikein päin, eli viisto puoli ylöspäin, jolloin puristuspaine työntää rengasta sylinterin seinämiä vasten ja tiivistää paketin. Alkuperäisissä renkaissa ei taida eroa ollakaan, mutta niissä mun tarvikerenkaissa ainakin oli toinen puoli suora ja toinen viisto.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Jees, laitoin ne eilen nyt niin että öljyrenkaan katkos tapin mukasesti, toien paine rengas sen vastakkaiselle puolelle ja toinen 90-astetta siitä pakopuolelle. Kaippa se kuitenkin pääasia on ettei ainakaan samalla kohdalla ole. 
Ja joo, noissakin on ylin rengas suora, keskimmäisessä semmonen kynnys, jonka laitoin siis alaspäin, niinkuin vanhoissakin oli ja niin ymmärsin manuaalin kuvistakin.
Perhanan ARP:it kun on tuumaset, ei saanu vielä öljypohjaa kii. >.>
ja tietty löytyy vaan tosi pieniä ja kuus-kulmasia tuumasia hylsyjä. Täytyy käydä metsästään jostain.
Toivottavasti ö-pumpun stefan jousi pysy paikoillaan...on muuten kiva laittaa se siihen paikoilleen sen pumpun kanssa...

Ja joo, noissakin on ylin rengas suora, keskimmäisessä semmonen kynnys, jonka laitoin siis alaspäin, niinkuin vanhoissakin oli ja niin ymmärsin manuaalin kuvistakin.
Perhanan ARP:it kun on tuumaset, ei saanu vielä öljypohjaa kii. >.>
ja tietty löytyy vaan tosi pieniä ja kuus-kulmasia tuumasia hylsyjä. Täytyy käydä metsästään jostain.
Toivottavasti ö-pumpun stefan jousi pysy paikoillaan...on muuten kiva laittaa se siihen paikoilleen sen pumpun kanssa...
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Juu, sellasta hylsyä jouduin itekin metsästään parista paikasta, mutta onneks sitten löyty aika läheltä, eikä edes maksanu montaa euroa. Kyllähän toi multakin joutais lainaan, muttei kannata kovin pitkältä tulla hakemaan.
Kyllähän se öljypumppu on suht helppo laittaa kun on kone pöydällä, mut viimeks vaihdoin sen kone paikallaan.
Joutu tosin irrottaan pumpun puoleisen koneen kiinnityksen, että sai mottia sen verran alas että pumppu mahtui pois/paikalleen. Kyllä siinä tais tosin ensin mennä stefa vähän mutkalle, mutta hyvin näyttää pitävän onneks.

Kyllähän se öljypumppu on suht helppo laittaa kun on kone pöydällä, mut viimeks vaihdoin sen kone paikallaan.

Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Miksu kirjoitti:Juu, sellasta hylsyä jouduin itekin metsästään parista paikasta, mutta onneks sitten löyty aika läheltä, eikä edes maksanu montaa euroa. Kyllähän toi multakin joutais lainaan, muttei kannata kovin pitkältä tulla hakemaan.![]()
Kyllähän se öljypumppu on suht helppo laittaa kun on kone pöydällä, mut viimeks vaihdoin sen kone paikallaan.Joutu tosin irrottaan pumpun puoleisen koneen kiinnityksen, että sai mottia sen verran alas että pumppu mahtui pois/paikalleen. Kyllä siinä tais tosin ensin mennä stefa vähän mutkalle, mutta hyvin näyttää pitävän onneks.
Joo, eiköhän tuolta kaupoista löydy.
Joo, ei siin pumpun kans onkelmaa ollu vaan sen stefan. Pariin otteeseen sai taistella sen jousen takas sinne. Olis ollu ehkä helpompi laittaa eka pumppu lohkoon ja sit jollain pitkällä jutskalla koputellu stefan kii. Mut kyllä es ny sinne meni ja toimottavasti pitää.
Jos tänään sais vaik alakerran kokoon ni vois alkaa kannesta venttiileitä hiomaan jnejne.
Tarvis kyllä tehä kivilattia tonne "talliin". Hieno tehä hiakassa tommosta remppaa. xd Toivottavasti ei kovin paljoo oo pölyä ja paskaa lohkoon jääny. Noo, tarvii parin minuutin käytön jälkeen sit vaihtaa öljyt.

* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *