2 Teknistä kysymystä --> S2 RST

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

2 Teknistä kysymystä --> S2 RST

Viesti Kirjoittaja cossuton » Su Heinäkuu 2. 19:17:54 2006

1. Mistä ihmeestä johtuu, että kuskinpuolen takavalot palavat aika paljonkin kirkkaammin kuin apukuskin? Eroa ei niin hyvin huomaa normitakavaloilla, mutta kirkkailla moni on jo sanonut, että sulla on palanut toinen valo :roll:

2. Onko hyvä juttu ollenkaan, että kun ottaa irti sen ilmanputsarikotelon ja sen alta paljastuu se turbon ilmanottoreikäsysteemi, jossa on se läppä jota voi painaa sormella alas ja se palautuu itsestään ylös, niin että siellä "kammiossa" on seinämillä + pohjalla aika runsaastikkin öljyä? Tarkoitan runsaalla sitä, että siellä pohjalla on ihan öljyläikkä. Kone ei kylläkään syö öljyä yhtään edes 5tkm:llä, eikä savutus tai muuta ongelmaa ole, muutakuin se perkuleen 10 sekunnin pumppaus, jotta lähtee kylmänä käyntiin :evil:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Heinäkuu 2. 20:04:04 2006

Se öljyläikkä on varmaan semmosta puolikuivaa räkävaseliinia, ei varmaankaan ihan tuoretta tavaraa? Alkuperäinen huohotussysteemi työntää ihan kaiken sinne ja ajan mittaan kertyy.

Takavalot temppuilee niin kauan, kunnes ostaa ihan uudet pohjat, tai toteuttaa liitokset pienillä eristetyillä abikoilla jotka tinataan johtoihin kiinni. Eristetyillä siksi että nastat ovat aika lähellä toisiaan siellä lampunpohjassa. Kutistesukalla olen saanut toteutettua tuon eristyksen ettei ne liittimet ota toisiinsa kiinni.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2 Teknistä kysymystä --> S2 RST

Viesti Kirjoittaja Miksu » Su Heinäkuu 2. 20:30:12 2006

cossuton kirjoitti:1. Mistä ihmeestä johtuu, että kuskinpuolen takavalot palavat aika paljonkin kirkkaammin kuin apukuskin? Eroa ei niin hyvin huomaa normitakavaloilla, mutta kirkkailla moni on jo sanonut, että sulla on palanut toinen valo :roll:

2. Onko hyvä juttu ollenkaan, että kun ottaa irti sen ilmanputsarikotelon ja sen alta paljastuu se turbon ilmanottoreikäsysteemi, jossa on se läppä jota voi painaa sormella alas ja se palautuu itsestään ylös, niin että siellä "kammiossa" on seinämillä + pohjalla aika runsaastikkin öljyä? Tarkoitan runsaalla sitä, että siellä pohjalla on ihan öljyläikkä. Kone ei kylläkään syö öljyä yhtään edes 5tkm:llä, eikä savutus tai muuta ongelmaa ole, muutakuin se perkuleen 10 sekunnin pumppaus, jotta lähtee kylmänä käyntiin :evil:
1. Veikkaisin, että takavalojen ongelmien syy löytyy maadotuksista. Kannattaa tietysti mittailla, että liittimille tulevat jännitteet on suunnilleen samat molemmilla puolilla (kuormitettuna). Jos niissä on paljon heittoa, niin sit kannattaa tutkia sitä puolta. Jos jännitteet on ok, niin sitten vaan tutkimaan maadotuksia. Ne takavalojen liittimethän on aika surkeet ja niiden kans oon ite ainakin saanu leikkiä, että on saanu valot kunnolla pelaamaan.

2. Sieltä huohotinputken kauttahan se öljy sinne ilmamäärämittariin tulee, mutta ei mulla itelläni ainakaan suuremmin ole öljyä tullu sinne. Viisaammat vastatkoon tarkemmin tähän.
Käykö se sitten kylmänä kuitenkin tyhjääkin ihan hyvin kunhan saa käyntiin? En oo itekään ihan perillä sen ruiskun toiminnasta, mutta voiskohan toi liittyä esim. kylmäkäynnistyssuuttimeen tai lisäilmaventtiiliin..?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: 2 Teknistä kysymystä --> S2 RST

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Heinäkuu 3. 8:03:58 2006

Miksu kirjoitti:
cossuton kirjoitti:1. Mistä ihmeestä johtuu, että kuskinpuolen takavalot palavat aika paljonkin kirkkaammin kuin apukuskin? Eroa ei niin hyvin huomaa normitakavaloilla, mutta kirkkailla moni on jo sanonut, että sulla on palanut toinen valo :roll:

2. Onko hyvä juttu ollenkaan, että kun ottaa irti sen ilmanputsarikotelon ja sen alta paljastuu se turbon ilmanottoreikäsysteemi, jossa on se läppä jota voi painaa sormella alas ja se palautuu itsestään ylös, niin että siellä "kammiossa" on seinämillä + pohjalla aika runsaastikkin öljyä? Tarkoitan runsaalla sitä, että siellä pohjalla on ihan öljyläikkä. Kone ei kylläkään syö öljyä yhtään edes 5tkm:llä, eikä savutus tai muuta ongelmaa ole, muutakuin se perkuleen 10 sekunnin pumppaus, jotta lähtee kylmänä käyntiin :evil:
1. Veikkaisin, että takavalojen ongelmien syy löytyy maadotuksista. Kannattaa tietysti mittailla, että liittimille tulevat jännitteet on suunnilleen samat molemmilla puolilla (kuormitettuna). Jos niissä on paljon heittoa, niin sit kannattaa tutkia sitä puolta. Jos jännitteet on ok, niin sitten vaan tutkimaan maadotuksia. Ne takavalojen liittimethän on aika surkeet ja niiden kans oon ite ainakin saanu leikkiä, että on saanu valot kunnolla pelaamaan.

2. Sieltä huohotinputken kauttahan se öljy sinne ilmamäärämittariin tulee, mutta ei mulla itelläni ainakaan suuremmin ole öljyä tullu sinne. Viisaammat vastatkoon tarkemmin tähän.
Käykö se sitten kylmänä kuitenkin tyhjääkin ihan hyvin kunhan saa käyntiin? En oo itekään ihan perillä sen ruiskun toiminnasta, mutta voiskohan toi liittyä esim. kylmäkäynnistyssuuttimeen tai lisäilmaventtiiliin..?
1. Joo, täytyy mittailla ja käydä voortilla kyselemässä uusia pohjia. Liittimet näyttäis olevan samanlaisessa kunnossa kuin uudet, mutta pohjista ei ihan samaa voi sanoa eli hapettumaa löytyy.

2. No reunoilla näyttää olevan aika vanhaakin öljyä, mutta se pohjalla oleva läikkä näyttää suht tuoreelta, siksi kysyinkin. Ja tuohon käynnistyvyyteen täytyy vaan vissiin tehdä lisätutkimuksia, jos joku paikka olisi paskassa.

Sen verran vielä, että kun säädössä kävin, niin kone kävi hieman laihalla, nyt taas käynti ok. Päästöarvot menevät kuulemma heittämällä läpi ja säätäjä sanoi, että kone on ainakin hyvin iskussa :twisted:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Heinäkuu 3. 15:40:08 2006

Lisää:

Tuo takavalovika korjaantui jälleen pelkästään sillä, että räpläsin 10min sitä liitintä + kuorta. En tiedä teinkö mitään järkevää, mutta nyt palaa kunnolla ja molemmat yhtä kirkkaina.

Sitten, kävin katsastuksessa ja kaikki muuten ok, paitsi YLLÄTYS YLLÄTYS --> vetarin kumi paskana. Eikä oo eka kerta kun näin käy.. tarkistin vielä eilen illalla mielestäni molemmat, mutta minkäs teet. Sitten pitäis vielä säätää ajovalo oikeelle korkeudelle.. voi hohhoijaa..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Vastaa Viestiin