Miksu kirjoitti:cossuton kirjoitti:1. Mistä ihmeestä johtuu, että kuskinpuolen takavalot palavat aika paljonkin kirkkaammin kuin apukuskin? Eroa ei niin hyvin huomaa normitakavaloilla, mutta kirkkailla moni on jo sanonut, että sulla on palanut toinen valo
2. Onko hyvä juttu ollenkaan, että kun ottaa irti sen ilmanputsarikotelon ja sen alta paljastuu se turbon ilmanottoreikäsysteemi, jossa on se läppä jota voi painaa sormella alas ja se palautuu itsestään ylös, niin että siellä "kammiossa" on seinämillä + pohjalla aika runsaastikkin öljyä? Tarkoitan runsaalla sitä, että siellä pohjalla on ihan öljyläikkä. Kone ei kylläkään syö öljyä yhtään edes 5tkm:llä, eikä savutus tai muuta ongelmaa ole, muutakuin se perkuleen 10 sekunnin pumppaus, jotta lähtee kylmänä käyntiin

1. Veikkaisin, että takavalojen ongelmien syy löytyy maadotuksista. Kannattaa tietysti mittailla, että liittimille tulevat jännitteet on suunnilleen samat molemmilla puolilla (kuormitettuna). Jos niissä on paljon heittoa, niin sit kannattaa tutkia sitä puolta. Jos jännitteet on ok, niin sitten vaan tutkimaan maadotuksia. Ne takavalojen liittimethän on aika surkeet ja niiden kans oon ite ainakin saanu leikkiä, että on saanu valot kunnolla pelaamaan.
2. Sieltä huohotinputken kauttahan se öljy sinne ilmamäärämittariin tulee, mutta ei mulla itelläni ainakaan suuremmin ole öljyä tullu sinne. Viisaammat vastatkoon tarkemmin tähän.
Käykö se sitten kylmänä kuitenkin tyhjääkin ihan hyvin kunhan saa käyntiin? En oo itekään ihan perillä sen ruiskun toiminnasta, mutta voiskohan toi liittyä esim. kylmäkäynnistyssuuttimeen tai lisäilmaventtiiliin..?
1. Joo, täytyy mittailla ja käydä voortilla kyselemässä uusia pohjia. Liittimet näyttäis olevan samanlaisessa kunnossa kuin uudet, mutta pohjista ei ihan samaa voi sanoa eli hapettumaa löytyy.
2. No reunoilla näyttää olevan aika vanhaakin öljyä, mutta se pohjalla oleva läikkä näyttää suht tuoreelta, siksi kysyinkin. Ja tuohon käynnistyvyyteen täytyy vaan vissiin tehdä lisätutkimuksia, jos joku paikka olisi paskassa.
Sen verran vielä, että kun säädössä kävin, niin kone kävi hieman laihalla, nyt taas käynti ok. Päästöarvot menevät kuulemma heittämällä läpi ja säätäjä sanoi, että kone on ainakin hyvin iskussa
