motonetin runko ja kiertokangen laakerit/ halvat männät

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

juusotil
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Tammikuu 20. 17:48:32 2006
Paikkakunta: Tampere

motonetin runko ja kiertokangen laakerit/ halvat männät

Viesti Kirjoittaja juusotil » To Toukokuu 4. 20:52:22 2006

Moi!
Onko kellään kokemuksia/tietoa motonetin runko ja kiertokangen laakereista, että käykö ne rs turboon? Jos ei niin mistä uudet?
Mistä olette tilanneet mäntiä ? mitkä ovat hyvät männät rs turbo escorttiin?
Kiitos!

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Toukokuu 4. 22:16:35 2006

asian sivusta.. tilasin motonetistä bemariin uuden paisarin korkin tuossa kannentiivisteen vaihdon yhteydessä "varoiksi".. uusi korkki ollut nyt helmikuusta asti eli 12tkm paikallaan, nyt tuli nestettä ylivuotoletkusta ulos pari päivää... kortin alempi vastinpinta (kumia) on ihan riekaleina... vaihdoin äsken vanhan takaisin, siinä ei vikaa ole vaikka on liki 300tkm ajettu ja 13v vanha orggis..

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Re: motonetin runko ja kiertokangen laakerit/ halvat männät

Viesti Kirjoittaja Miksu » Pe Toukokuu 5. 13:01:43 2006

juusotil kirjoitti:Moi!
Onko kellään kokemuksia/tietoa motonetin runko ja kiertokangen laakereista, että käykö ne rs turboon? Jos ei niin mistä uudet?
Mistä olette tilanneet mäntiä ? mitkä ovat hyvät männät rs turbo escorttiin?
Kiitos!
Viime viikolla just laitoin RST:n alakerran kasaan ja Motonetistä hain laakerit. Kiertokangen laakerit oli ihan ok, mutta runkolaakereiden alapuolikkaat oli siten viallisia, että se "kiila" joka ohjaa ne paikalleen oli liian leveä, siten ettei laakeri mennyt ollenkaan paikalleen. Tämän lisäksi se kiila oli väärässä kohdassa, niin että laakeri olisi ollut aivan sen "alapalan" reunassa. Nämä siis Motonetin koodilla 25-3218 ja mulle sattui AE:n laakerit (en tiedä onko motonetillä muita toimittajia näille). Kk:n laakerit oli kai jotai italialaista merkkiä (koodi 25-3014). Viimeks hain laakerit RallyRacesta ja ne oli ihan ok...sellanen mielikuva, että sain sieltä samat kk-laakerit kun nyt Motonetistä, mutta en oo varma.
Männistä mulla ei ole tietoa...alkuperäset on kestäny tähän asti sen (ja enemmänkin) mitä kiertokanget... :?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: motonetin runko ja kiertokangen laakerit/ halvat männät

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Toukokuu 5. 14:39:06 2006

Miksu kirjoitti: Viime viikolla just laitoin RST:n alakerran kasaan ja Motonetistä hain laakerit. Kiertokangen laakerit oli ihan ok, mutta runkolaakereiden alapuolikkaat oli siten viallisia, että se "kiila" joka ohjaa ne paikalleen oli liian leveä, siten ettei laakeri mennyt ollenkaan paikalleen. Tämän lisäksi se kiila oli väärässä kohdassa, niin että laakeri olisi ollut aivan sen "alapalan" reunassa. Nämä siis Motonetin koodilla 25-3218 ja mulle sattui AE:n laakerit (en tiedä onko motonetillä muita toimittajia näille).
Ja sulla siis 88-90 lohko ilmeisesti kun noi laakerit tilasit? Vanhemmissa (ennen 88) laakereissahan on ylä ja alaosat samanlaisia. Olisiko silloin tuota ongelmaa ollut? Olet varmaan tämän topic lukenut?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Re: motonetin runko ja kiertokangen laakerit/ halvat männät

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ma Toukokuu 8. 10:30:22 2006

JesseT kirjoitti:
Ja sulla siis 88-90 lohko ilmeisesti kun noi laakerit tilasit? Vanhemmissa (ennen 88) laakereissahan on ylä ja alaosat samanlaisia. Olisiko silloin tuota ongelmaa ollut? Olet varmaan tämän topic lukenut?
No tässähän juuri mainittiin, että ainoa ero noiden välillä on materiaalissa? Motonetissä oli vain noita 88-90 -laakereita hyllyssä niin ei voinut tarkistaa mitä eroa niissä sitten on. Kävin itse asiassa Fordiltakin kysymässä noita ja siellä ei tällä kertaa näkynyt mitään eroa eri vuosimallien välillä (tai olisko myyjä sitten katsonut vain niitä yläpaloja). Siellä hinta oli nyt kappaleittain (niillähän ei ole enää microcatia käytössä, olisiko järjestemän muutoksen mukana muuttunut tiedotkin?), eli sen mukaan ylä- ja alapuolet samanlaisia, koska mainittiin, että 10 kpl tarvitaan. Sain sieltä jonkun printinkin niistä, että täytyy tarkistaa vielä miten siihen oli merkitty. Hinta oli muuten muistaakseni jotain yli 10 e/kpl, että jäi tilaamatta jostain syystä.
En tosiaan tarkistanut lohkon ikää, mutta sen pitäisi olla muistaakseni -89 vuodelta. Lohkoillahan ei kuitenkaan pitäisi olla eroja.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

Vastaa Viestiin