Cvh kannen viilaamista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Cvh kannen viilaamista

Viesti Kirjoittaja mauke » To Huhtikuu 6. 21:18:16 2006

Onko kukaan viilaillut cvh kantta? Uskaltaako venttiilinohjurit vetää aivan valun tasalle ja kestääkö vielä enemmän kuin 1000km ajoa?
Ja jos olis kuvia valmiista kanavista niin olisivat tervetulleita.
RS2000 -96
Fiesta -11

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Huhtikuu 6. 21:25:30 2006

Uskaltaa lyhentää.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Huhtikuu 7. 11:08:44 2006

kokeile haulla. Olen kuvia tänne ennenkin postaillut brittifirmojen tekemistä kanavista ja omistakin. Yleensä on tosiaan vedetty valun tasalle, eikä mulla ainakaan mitään ole ollut ongelmaa. Päivittäin on ajeltu parin vuoden ajan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Pe Huhtikuu 7. 12:39:49 2006

Löytyihän niitä jonkun verran, keräilin tähän jos olis helpompi muidenkin löytää myöhemmin:
http://users.tkk.fi/~mforsblo/Escort/Kansi/
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... hamber.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head4.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head1.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head3.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head2.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT_kuvat/head6.jpg
Pitää vielä illalla ettiä lisää.
Suosittelen myös tietyin varauksin Alfamerilta saatavaa kirjaa Uusi Moottoritekniikka jos kiinnostaa muita nämä asiat.
RS2000 -96
Fiesta -11

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Huhtikuu 7. 14:00:59 2006

Viimeksi muokannut JesseT, Pe Huhtikuu 14. 20:25:00 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » La Huhtikuu 8. 13:53:12 2006

No eipä noita täältä enempää löytynyt, mutta kyllä noiden perusteella jo uskaltaa ite koittaa. Onko kukaan käyttäny virtauspenkissä cvh kansia, eli mitä noi virtaa vakiona ja viilattuna? Vähän veikkaisin kyllä ettei mahottomasti vastauksia tule... :wink:

Ja vielä bonuskysymyksenä että oliko nokkapyörässä muiden ja rst:n erona se että rst:n pyörä on 4 astetta myöhäisemmällä? Ja osaako kukaan sanoa että tarkoittaako tuo motonetin luettelossa oleva tosiaan nokkapyörää? Ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Ja näkyy olevan 1.3 cvh eri numerolla, mitähän käytännön eroa?
JAKOHIHNAN RULLAT/RATTAAT FORD ESCORT 80--90 (EI LX)
1.3-CVH 80--86 NOKKA-AKS PYÖRÄ. . . . . . . . . . . . . . . 25-5323 4.40 ???
1.6-CVH 80--90 NOKKA-AKS PYÖRÄ. . . . . . . . . . . . . . . 25-5324 4.40 ???
RS2000 -96
Fiesta -11

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Huhtikuu 8. 16:02:49 2006

Muistaakseni 1.3 ja RST:n hihnapyörät on samat. Koodi "KA". Muuten 1.6 koneissa on "LA" tai "AA".
Noita virtauslukemia joku hiljattain listasi passiofordissa cvh ja zetec kansille eri viritysasteilla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Huhtikuu 8. 16:09:45 2006

JesseT kirjoitti:Muistaakseni 1.3 ja RST:n hihnapyörät on samat. Koodi "KA". Muuten 1.6 koneissa on "LA" tai "AA".
Noita virtauslukemia joku hiljattain listasi passiofordissa cvh ja zetec kansille eri viritysasteilla.
Tiedätkö mitä eroa nuissa pyörissä on muutakuin nuo kirjaimet?

Voiko laittaa La:n tilalle Ka:ta?

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » La Huhtikuu 8. 16:57:31 2006

JesseT kirjoitti: Noita virtauslukemia joku hiljattain listasi passiofordissa cvh ja zetec kansille eri viritysasteilla.
Tollasia löytyi
Std CVH - 140/145 cfm
Ported std valve CVH - 160/170 cfm
Std Zetec - 170/175 cfm
Ultimate Ported 45mm BV CVH - 180/190 cfm
Ported std valve Zetec - 190/200 cfm
Ported 33.5mm BV Zetec 210/220 cfm
RS2000 -96
Fiesta -11

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Huhtikuu 9. 14:09:56 2006

Jaakkoki kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Muistaakseni 1.3 ja RST:n hihnapyörät on samat. Koodi "KA". Muuten 1.6 koneissa on "LA" tai "AA".
Noita virtauslukemia joku hiljattain listasi passiofordissa cvh ja zetec kansille eri viritysasteilla.
Tiedätkö mitä eroa nuissa pyörissä on muutakuin nuo kirjaimet?

Voiko laittaa La:n tilalle Ka:ta?
No juuri tuo ajoitus, ei muuta. Eroa on sen verran että umpimähkää ei kannata jotakin vaan laittaa, mutta kokeilla toki voi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Huhtikuu 9. 15:17:32 2006

Löytyi vaan vahingossa kuvatkin, jos näissä nyt mitään katsomista on:
Eka
ja siitä kun suurentaa numeroa 15 asti niin löytyy lisää samoja kuvia.

R-koneistuksella teetetty.

M.t.m.V
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Tammikuu 23. 21:21:15 2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja M.t.m.V » Su Huhtikuu 9. 16:24:32 2006

Ootteko käyttäny lisäaineita bensan seassa, ku mulle sanottiin että kannattaa käyttää jos on virikansi, pitääkös paikkaana?
Escort rs turbo ex
Sierra -88 cosworth look
suzuki gsx-r 750

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Su Huhtikuu 9. 16:37:24 2006

JesseT kirjoitti: No juuri tuo ajoitus, ei muuta. Eroa on sen verran että umpimähkää ei kannata jotakin vaan laittaa, mutta kokeilla toki voi.
Itellä olis tarkoitus kokeilla tuota normi 1.6 cvh pyörää rst:ssä jos sais tehoaluetta vähän alemmas. Nokkana on 285T. Tietysti säädettävä pyörä ois parempi mutta tuntuvat niin kalliilta näin persaukisena. :roll:
RS2000 -96
Fiesta -11

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Huhtikuu 14. 19:44:41 2006

[quote="mauke"]No eipä noita täältä enempää löytynyt, mutta kyllä noiden perusteella jo uskaltaa ite koittaa. Onko kukaan käyttäny virtauspenkissä cvh kansia, eli mitä noi virtaa vakiona ja viilattuna? Vähän veikkaisin kyllä ettei mahottomasti vastauksia tule... :wink:

itellä efin kansi zvh:ssa, tais virrata vakiona jotai 140.hv huitteil, ja portattuna jotain 170.hv päälle jos oikein muistan.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Pe Huhtikuu 28. 21:11:25 2006

JesseT kirjoitti:Muistaakseni 1.3 ja RST:n hihnapyörät on samat. Koodi "KA". Muuten 1.6 koneissa on "LA" tai "AA".
Noita virtauslukemia joku hiljattain listasi passiofordissa cvh ja zetec kansille eri viritysasteilla.
No, tänään vihdoin kun sain jotain aikaiseksi niin tuli tutkailtua noita pyöriä.
1.6-CVH 80--90 NOKKA-AKS PYÖRÄ. . . . . . . . . . . . . . . 25-5324 4.40 ???
Tämä mikä tuli motonetistä on koodi KA. Sitten katoin tuosta mun rst:stä, kuin myös koodi KA. Sitten katsoin varaston perukoilla olevasta vm-83 1.3cvh:sta, sama koodi KA. Otin sitten suojan pois tuosta vm-90 kaasari 1.6gx:sta, myös sama koodi KA.
Ja pyörät myös ovat identtisiä muutenkin kuin pelkästään koodin mukaan.
Kai ne voortilla on nakellu noita miten on sattunu varastossa olemaan :roll:
RS2000 -96
Fiesta -11

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Toukokuu 2. 12:28:34 2006

Millä sen parhaiten saa katkaistua tuollaisen ohjurin ?

Saako sen ihan vinkulla sutastua vai, vai mtäh...

En kyllä itse taida muuta tehdä ku kohdistaa imusarjan ja kannen välissä olevan välikappaleen kanavat kun ei mun varoilla noista virtauksista paljon hyötymään pääse kuitenkaan. xD
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vastaa Viestiin