RST ilmavuoto

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

RST ilmavuoto

Viesti Kirjoittaja Tomba » Pe Heinäkuu 2. 23:26:16 2004

Elikkä tässä hieman hölmömpi kysymys.

Aiheuttaako pieni ilmavuoto RS turbossa kakimista ahdolla ja korkeammilla kierroksilla?
Entäs laihalle menon vaaraa?

Kun huomasin tossa että konehuoneesta kuuluu epämääräinen pieni sihinä jostain kaasuläpän läheisyydestä.

Sen verran tiedän että toi KE- jetti ei tykkää pysyä käynnissä jos suurempi ilmavuoto sattuu.

Onko muilla ollu samantyylisiä vuotoja?

Niin ja pirssi on täysin vakio RST puolen kilon ahdoilla.

Kiitokset jo etukäteen vastauksista (jos niitä tulee) :D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Heinäkuu 3. 12:06:37 2004

Siellä imusarjan alla on lisäilmaluisti, jonka kuuluukin usein vähään sihistä. Jos koneessa on kuitenkin imuvuoto, niin veetää se laihemmalle, paitsi ahtojen kanssa rikkaammalle. Saa olla sitten jo aika pirun rikkaalla, jossakin AFR=9:1, jotta kakimistä esiintyy. Laihalle kun mennään, niin raja tulee jo jossakin 16:1 kohdalla. Normaali lambda=1 on siis AFR=14.7:1.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » La Heinäkuu 3. 12:45:32 2004

Eiköhän se suhina kuulu tyhjäkäynninssäätöruuvista. Näin ainakin jos se on jouduttu säätämään lähes auki.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » La Heinäkuu 3. 19:03:36 2004

Jeps tyhjäkäynti ruuvista toi sihinä oli peräsin, kun eilen säädin tyhjäkäyntiä isommalle (eipä tullu mainittua):oops:.

Ed. omistaja oli näköjään roplannut tota kaasuläpän "hienosäätöruuvia" joka on vastakkaisella puolella seurauksella että tyhjäkäynti
ruuvin joutu vääntää miltei auki että pirssi pysyy käynnissä. Niin sieltähän se "ilmavuoto" aiheutui.

Homma korjaantui aukaisemalla hieman kaasuläppää ja sulkemalla tyhjäkäynti ruuvia.

Että semmosta kiitokset vastauksista :D :D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Heinäkuu 3. 19:36:40 2004

Katso, että kaasuläpän kytkin menee vielä kiinni, eli kuuluu sellainen "naks" kun läpän sulkee.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » La Heinäkuu 3. 20:12:26 2004

Pitääpä tarkastaa.

Vastaa Viestiin