4*4 cossun kaasuläpän ongelma

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

4*4 cossun kaasuläpän ongelma

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Lokakuu 16. 19:46:11 2005

Eli taas tuo taistelu alkaa tuon kaasuläpän anturin kanssa. Laitoin anturin konetta kasatessa paikkoilleen(mitaten) ja nyt rupesin jostain syystä varmistamaan tuota asennot oikeutta ja vanha ongelma ilmeni uudellleen.

Eli kun arkiston ohjeet sanovat että:Asentotunnistemen kääntäminen tyhjäkäynniltä täysille pitäisi saada vastusarvon hyppäämään äärettömästä 0 ohmiin ja täysi kaasu asennossa maksimi vastukseen (400-600 ohm)

No siinä sitten mittari kiinni boxin päähän ja katsomaan.Tyhjkäynti asennossa n.440ohm ja täysi kaasu asennossa 0 ohm.
Anturin johto irti ja sieltä sitten mittaamaan ja siellä taas arvot menevät päin vastoin.Laitoin johtoon kiinni 2wd anturin ja taas juttu ,tyhjäkäynti asennossa 0ohm mutta kun käntää anturia niin pomppaa ensin 450 ohm ja täysi asennossa 0 ohm.

Eli mikä tuon anturin tiedon kulun kääntää vastaiseksi kuin anturi päässä mitatessa ? Viimeksi sama ongelma oli kun oli sama johtosarja käytössä aiemmassa projektissa mutta siloin vaihdoin erään klubilaisen kanssa 2wd/4wd systeemejä keskenään ja ongelma poistui.
Taitaa käydä kohta samalla tavalla että ongelma poistuu kun teen kokonaan uuden johtosarjan megaa varten.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Lokakuu 17. 12:17:52 2005

4WD läpässä ei pitäisi olla resistanssi ääretön läppä kiinni se on vain 2WD TPS:ssa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Lokakuu 17. 12:23:50 2005

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Lokakuu 17. 19:54:56 2005

SLEI kirjoitti:4WD läpässä ei pitäisi olla resistanssi ääretön läppä kiinni se on vain 2WD TPS:ssa.
Ei tuossa 4wd anturilla ollutkaan vaan siellä oli heti tuo 450ohm ja talla pohjassa 0 ohm.
Eli tuon "siipicossu"n antaman ohjeistuksen perusteella tuo toimii sitten kuitenkin aivan oikein nyt,eli käänteisesti kuin 2wd kammasta mitatessa.
Eli turhia kääntö/vääntö murheita tullut otettua tuon clubin arkiston ohjeista jo muutaman kerran.
Eli turhia murheita,kiitoksia avusta.

Voiskos sinne clubin arkistoon laittaa maininnan tuosta erosta mittaus kohtaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin