Cossun mapeista?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Cossun mapeista?

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 15. 10:29:46 2005

Oletteko käyttäneet mitä mappeja nuissa 400 hv koneissa kun joku puhui et riittäis jopa 2 bar mappi :?: :roll:

P.s oliko timolla 500hv koneessa 2 bar mappi vai muistanko väärin?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Lokakuu 15. 10:40:47 2005

Jos lastu tehty 2 bar mapille niin miksei.
Yleensä kaikki vihreän tai harmaan lastut on 3 bar mapille.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 15. 10:43:07 2005

siipicossu kirjoitti:Jos lastu tehty 2 bar mapille niin miksei.
Yleensä kaikki vihreän tai harmaan lastut on 3 bar mapille.
Juu ajattelin ajaa lastun,mut mille mapille niin se on vielä avointa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Lokakuu 15. 10:49:35 2005

2 bar mappi ei säädä mitään enää 1 barin ahtojen jälkeen.
3 bar mapissa riittää 2 barin ahtopaineisiin vara.

voi tietysti enemmäkin käyttää mutta silloin ei jännite mapin ulostulossa enää muutu.

http://hhscott.com/93tmv/3-bar_map.htm
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Lokakuu 15. 12:24:41 2005

ilman muuta 3bar jos mahdollista. mulla oli 2bar koska lastu toimi paremmin sillä, kokeilin kyllä 3bar mapillakin.

nykyisin on 3bar mutta toisaalta ei ole lastua... :roll:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » La Lokakuu 15. 14:09:17 2005

Ei mapin riittävyys ole mistään tehomäärästä riippuvainen.Tietysti valitset mapin moottorisi mukaan etkä sen perusteella että toimii jollain muullakin 500hv koneessa.Jos olet suunnitellut koneesi esim. antamaan 500hv 1bar ahtopaineella niin valitset 2 bar mapin,jos taas moottorisi saattaisi antaa 420hv 1,8 barin paineella niin sitten valitset 3 bar mapin jos haluat moottorin toimivan optimaalisesti.Voit tietysti ajaa vaikkapa 2 bar paineella 2 bar mapilla mutta paineen nousun aikana 1-2 bar välillä moottori käy hetken aikaa rikkaalla...(joitain sekunnin sadasosia),mutta silloin joudut aina käyttämään samaa ahtopainetta jolle moottori on säädetty ohjelmoinnin yhteydessä,et siis pysty pienentämään ahtopainetta 1-2 bar välillä,muuten moottori käy liian paksulla.Mut joo...taitaa mennä liian monimutkaiseksi etten enää itsekkään pysy kärryillä.
+XXXhv

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Ti Kesäkuu 27. 15:56:39 2006

Ratsastetaan aiheella.Missä vika,Cossu on katkaissut 2kpl 3 bar map antureita vajaan kolmen viikon aikana?Muutaman lähdön se kestää,mutta sitten mappi katkeaa aivan letkun juuresta,rauhallisella ajolla se kestää pidempään.Ensin epäiltiin valmistusvirhettä.Kummatkin mapit olivat uusia.Katkeamisista puheen ollen turbonkellokin katkesi tuossa yksi päivä,kesken ajon tanko sano sopimuksen irti.Turbonkellokin oli uusi -31.

Kaikki nämä katkeamiset tulivat kun autoon laitettiin "Stage 2" osat eli vihreät suuttimet,3 bar map,lastu,nylon jetit 1.0mm ja 1.2mm,turbonkello -31,kaikki osat ovat uusia.Samalla tehtiin kansiremontti ja turboremontti varmuuden vuoksi.
Auto toimii hienosti aina sen ajan kun ei mitään katkea :D

Eli missä voisi olla vika näihin katkeamisiin?Ei viitsisi ostaa kassillista mappeja ja turbonkelloja :D

Kiitos todella paljon etukäteen.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Kesäkuu 27. 16:15:51 2006

Oliko cossussa vakiona 2 bar mappi?

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Ti Kesäkuu 27. 16:29:46 2006

juuh oliha siin!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Kesäkuu 27. 19:46:54 2006

Esco Cossuissa on 2.5 bar mappi
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Kesäkuu 28. 11:18:50 2006

cossu- kirjoitti:Ratsastetaan aiheella.Missä vika,Cossu on katkaissut 2kpl 3 bar map antureita vajaan kolmen viikon aikana?Muutaman lähdön se kestää,mutta sitten mappi katkeaa aivan letkun juuresta,rauhallisella ajolla se kestää pidempään.Ensin epäiltiin valmistusvirhettä.Kummatkin mapit olivat uusia.Katkeamisista puheen ollen turbonkellokin katkesi tuossa yksi päivä,kesken ajon tanko sano sopimuksen irti.Turbonkellokin oli uusi -31.

Kaikki nämä katkeamiset tulivat kun autoon laitettiin "Stage 2" osat eli vihreät suuttimet,3 bar map,lastu,nylon jetit 1.0mm ja 1.2mm,turbonkello -31,kaikki osat ovat uusia.Samalla tehtiin kansiremontti ja turboremontti varmuuden vuoksi.
Auto toimii hienosti aina sen ajan kun ei mitään katkea :D

Eli missä voisi olla vika näihin katkeamisiin?Ei viitsisi ostaa kassillista mappeja ja turbonkelloja :D

Kiitos todella paljon etukäteen.
Lyhyt letku? :D

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Ke Kesäkuu 28. 15:14:37 2006

Lyhyt letku? :D[/quote]


Näin ilmeisesti on päässy käymään,että letku oli liian lyhyt.Vika korjattu pidemmällä letkulla.Sehän siinä ihmetytti kun vakiona toimi ok,samalla letkulla.Mutta ilmeisesti muutama hassu heppa,vaikuttaa tuohon koneen elämiseen ja näin ollen letku painattanut mappia ja naps.
Jälkiviisaus paras viisaus :D

Vastaa Viestiin