+400 hp cossuun turbo erillisellä vai kiinteällä hukkiksella

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

+400 hp cossuun turbo erillisellä vai kiinteällä hukkiksella

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Lokakuu 13. 21:08:06 2005

+400 hp cossuun turbo erillisellä vai kiinteällä hukkiksella?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Lokakuu 13. 21:23:47 2005

erillinen on aina rokimpi.

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Lokakuu 13. 21:43:13 2005

Kävin eilen Pro Turbolla ja hän suositteli integroitua hukkista. Helpompi kuulemma saada toimimaan.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Lokakuu 13. 22:39:28 2005

Erillinen vaatii enemmän tilaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Lokakuu 13. 23:02:06 2005

siipicossu kirjoitti:Erillinen vaatii enemmän tilaa.
Niin vaatii kyllä. Omassa projektissani ei ole tilan kanssa ongelmia. Akkukotelo on porattu irti ja akku tulee takakonttiin.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Lokakuu 13. 23:25:41 2005

Erillinen vaatii pakosarjan modausta. Integroidulla varustettu ei välttämättä vaadi jos pysyy maltillisessa koossa..
Toyota Supra TT

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Re: +400 hp cossuun turbo erillisellä vai kiinteällä hukkiks

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Pe Lokakuu 14. 5:26:55 2005

Mankka kirjoitti:+400 hp cossuun turbo erillisellä vai kiinteällä hukkiksella?
ehdottomasti erillinen hukkis,itelläni sellanen toimii paljon paremmin kuin integroitu malli.
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Lokakuu 14. 7:32:37 2005

Itellä ollut molempia ja suosittelisin ehdottomasti integroitua niin kauan kuin on mahdollista, vähempi vuotavia liitoksia ja hajoavia osia. :wink: Toki ulkoisessa kun jättää poistoputken suoraan ulos saa huomattavasti enempi katu-uskottavuutta komean äänen johdosta :)
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Lokakuu 14. 11:59:25 2005

Yli viittäsataa kaakkia menestyksekkäästi otettu integroidulla. cosesci kertoo varmaan lisää jossain vaiheessa erillinen vs. integroitu keskusteluun.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Pe Lokakuu 14. 12:42:34 2005

Edelleenkin sanon että helpommalla ja vähemmällä päänvaivalla pääsee kun laittaa integroidulla oleva. Ei tarvii pelleillä niitten välipalikoitten ja hukkisten kanssa.
Toyota Supra TT

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Lokakuu 14. 13:33:42 2005

Erillisen kannalla olen minäkin. Saattaa olla, ettei integroidun hukkiksen poisto riitä, eli ahdot alkaa nousemaan yläkierroksilla vaikka portti on auki.. Riippuu tietenkin siitä, että kuinka ison poistoaukon pakopesään saa tehtyä.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Pe Lokakuu 14. 16:22:37 2005

Hena kirjoitti:Edelleenkin sanon että helpommalla ja vähemmällä päänvaivalla pääsee kun laittaa integroidulla oleva. Ei tarvii pelleillä niitten välipalikoitten ja hukkisten kanssa.
samaa mieltä olen hyvinpä esim. to4 57/57ja 0,63 pesä riittää 550hvtehoille....

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Lokakuu 14. 18:08:39 2005

bpasin kanssa samoilla jäljillä, omasta tahkottiin +500hv juuri tuollaisella kokoonpanolla. Integroitua siis...
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Pe Lokakuu 14. 19:16:06 2005

Älä laita erillistä.

Nim. 3 kertaa hitsannu välipalikan kesän aikana.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Pe Lokakuu 14. 20:36:31 2005

rspete kirjoitti:Älä laita erillistä.

Nim. 3 kertaa hitsannu välipalikan kesän aikana.
kun sen väli palikan tekee kunnolla niin se kestää.minulla se on tehty kokonaan uusi ja eikä vuoda yhdestäkään liitoksesta.
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Lokakuu 14. 20:39:56 2005

nyt kun näyttää siltä että sierra jää mulle ja siihen rakennetaan kone niin siihen ajattelin laittaa integroidulla hukkiksella olevan ahtimen..tosin tehotavoite on jotaan aivan muuta..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Pe Lokakuu 14. 21:17:42 2005

RS.Kosonen kirjoitti:
rspete kirjoitti:Älä laita erillistä.

Nim. 3 kertaa hitsannu välipalikan kesän aikana.
kun sen väli palikan tekee kunnolla niin se kestää.minulla se on tehty kokonaan uusi ja eikä vuoda yhdestäkään liitoksesta.
Mulla on tehty 2 kertaa uusi eikä kestä.
Tosin olen kuullut huhuja et ajotapa vaikuttaa aika paljon.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Lokakuu 14. 21:27:58 2005

Lykkääk se erillinen hukkis sauhut ulkoilmaan? Tyhmä kysymys varmaan ,mutta en ole semmosta livenä ikinä nähnyt. Eli kaikki käryt konehuoneeseen mahdollisesti.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » La Lokakuu 15. 6:59:40 2005

KtK kirjoitti:Lykkääk se erillinen hukkis sauhut ulkoilmaan? Tyhmä kysymys varmaan ,mutta en ole semmosta livenä ikinä nähnyt. Eli kaikki käryt konehuoneeseen mahdollisesti.
Erilliselle tulee oma putki joka liitetään pakoputkeen tai niin kuin mulla oli niin suoraan ulos.

Suosittelen kokemuksesta integroitua, MUTTA kun +400hv tehoissa ollaan on turbon valinta tärkeä ja nimenomaan siten että hukkaportin poisto on riittävä.
Turbon tuenta on ensisijaisen tärkeä ettei värinöiden myötä tule hiushalkemia jos erillistä/erillisiä käyttää.
Itsellä oli kahdella erillisellä ja sai olla hitsaamassa, säätämässä ja kiristämässä pultteja jatkuvasti.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » La Lokakuu 15. 9:52:47 2005

Erillisellä olen ajellu ilman ongelmia jo parina kesänä, eikä sarjaa ole tarvinu pajottaa kertaakaan. Sarja ja downpipe kun tuetaan kunnolla ni tuntuu kestävän hyvin.

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » La Lokakuu 15. 12:42:54 2005

Jotenkin omituiselta kuulostaa että erillinen hukkaportti aiheuttaisi ongelmia kiinni pysymisen suhteen.Itselläni on ollut 8v ajan erilaisia pakosarjoja erillisillä hukkaporteilla eikä ole ikinä ollut ongelmia mekaanisen kestävyyden kanssa.Pakosarja on vaan tuettava huolellisesti,pakoputken sekä hukkaportin poistoputkeen on laitettava joustohaitariputket resonoinnin ehkäisemiseksi,niin en usko että mitään ongelmia syntyy.Aika uskomattomalta kuulostaa 550hv teho 57/57 ahtimella ilman erillistä porttia...ehkä jollain 3,5 bar ahtopaineella ja 5bar vastapaineella. :shock:
+XXXhv

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » La Lokakuu 15. 12:57:19 2005

ect kirjoitti:Aika uskomattomalta kuulostaa 550hv teho 57/57 ahtimella ilman erillistä porttia...ehkä jollain 3,5 bar ahtopaineella ja 5bar vastapaineella. :shock:
Juuri noin :)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Lokakuu 15. 13:39:33 2005

ckolli kirjoitti:
ect kirjoitti:Aika uskomattomalta kuulostaa 550hv teho 57/57 ahtimella ilman erillistä porttia...ehkä jollain 3,5 bar ahtopaineella ja 5bar vastapaineella. :shock:
Juuri noin :)
ettei vain olisi kyseessä eräs klubin rs500 mallisista auto..

mutta tämä alla oleva se vasta hurja tarina on! luovutan välittömästi diplomin rakentajalle kunhan näen tolla ahtimella ja noilla suuttimilla 11000rpm penkkilapun. rock!

[no täs yks esimerkki... ei nyt ehkä paras mahdollinen "cos" moottorista ja tehosta... mutta tällänen: 205 cos lohko, betonilla maustettuna. cos kampura jossa ala silmä muutettu 48mm iskua lisää... ja johtuen veiveistä jotka lehtimäen kiihdytys kilpurista ja toiseen päähän nismon gtr:tä mukit... kansi a-ryhmän cossusta 4wd,johon muokattu venttiili kulmat uudelleen ja lyhennetty niitä koska kansi laskettiin rajusti! mausteena vielä 312 ast.nokat suuttimina oli siemens jotain 460-500cc... (nykyään ne siin rumas clubin vihrees ...) ja turbona tietty garret To3 vahvasti muokattuna ja huom 48 pakopesällä ainoastaan, tosin auki raavitulla... tuo paketti tuotti 1barilla penkissä 370hv konetehoa 6000rpm kohdalla. jolloin puolet alueesta oli käytössä... lopputeho 11000rpm kohdalla jäi siis tuolloin näkemättä... johtuen huonosta tulpan piuhasta! vääntö oli 440... 3500 rundin kohdalla jolloin kilo ahtoa. sitten myöhemmin kun cos rupes toimimaan vian löydyttyä ei penkkiin enää sillä menty, mutta ajettiin 2 bar paineella ja oli menoa et kuluneita kumeja!!! tuolloin ahto alkoi 2000:ta ja 2bar saavutettiin 4500 kohdallla. 6000rpm and over, then it just flyes... tosin rundit kun niin nopeasti tulee edelleenkin on seuraaminen vähän hankalaa rundarista, eikä tarvitse itse nähdäkkään kun tietää et vekotin skulaa... mitä sit teho alueeseen tulee niis se oli ja on 3000-10000rpm. tämä siis oli v.2003. joku nyt kuitenkaan ei usko tai jotain vastaavaa pälpättää vastaan... tämä penkitys löytyy cos clubin cd:ltä!!! aivan tavallinen cossun raato penkissä... joka ei toimi! eihän foordit ikinä... 3 viikkoa tänä vuonna ]
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » La Lokakuu 15. 14:27:12 2005

Timo kirjoitti:
ckolli kirjoitti:
ect kirjoitti:Aika uskomattomalta kuulostaa 550hv teho 57/57 ahtimella ilman erillistä porttia...ehkä jollain 3,5 bar ahtopaineella ja 5bar vastapaineella. :shock:
Juuri noin :)
ettei vain olisi kyseessä eräs klubin rs500 mallisista auto..


Oli mikä tahansa rs 500 moottori niin fysiikan laki vaan tulee vastaan.
Esim. hx40 holsetin 60mm kompura tuottaa 1/3 enemmän ilmaa kuin kivikautinen rs500 ihmeturbo,miten sillä on mahdollista saada 550hv
kun Holsetillakin on jo vaikeuksia tuottaa kyseinen teho.Nyt on otettava
siis huomioon sekin että eripaikoissa mitatut tehot eivät ole keskenään vertailukelpoisia.Tämä ei siis ole mitään mutu tietoa vaan perustuu omakohtaisiin kokemuksiin.Itse en ole rs500 turbolla saanut koskaan cossun koneesta yli 400hv tehoja irti.Veikkaisinpa että 450hv alkaa olla
maksimi kyseiselle turbolle ja aika kyseenalainen sekin.Eikä sitten tarvitse
vetää kenenkään herneitä nenään,tämä on vaan mun mielipide asiasta.
+XXXhv

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Lokakuu 15. 14:31:51 2005

Kyllä noita +500hv tehoja on tässäkin klubissa otettu rs500 mallisella to4:llä.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » La Lokakuu 15. 14:43:50 2005

Jallu kirjoitti:Kyllä noita +500hv tehoja on tässäkin klubissa otettu rs500 mallisella to4:llä.

On varmasti niin.Itsekin olen ottanut holsetin h1 turbolla,samalla ahtopaineella,täysin samoilla säädöillä ja moottorilla mittauspaikasta riippuen 480hv ja 404hv.Kumpikohan noista sitten pitää paikkaansa??Kannattaa siis kyseenalaistaa aina nuo penkityspaperit,eri penkit antavat eri tehoja lähes pääsääntöisesti ja heitot voivat olla hyvinkin suuria ainakin jos puhutaan tehokkaammista moottoreista.
+XXXhv

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Lokakuu 15. 14:49:26 2005

Eikö RS500:ssa ollut jo 80 luvulla yli 500hp kun ajoivat radalla?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Lokakuu 15. 14:54:34 2005

siipicossu kirjoitti:Eikö RS500:ssa ollut jo 80 luvulla yli 500hp kun ajoivat radalla?
Joo priteissä, niillä nyt o vakio turbollakin joka toisessa 400hv... En kiistä tota 500hv t4:lla mut aika margiinaalitapauksia ovat ja tiedä sit tosiaan miten paljon menee erilaisten penkkien piikkiin, ei tarvii noilla tehoilla olla kummosia prosenttilukuja penkien erot, että tulokset ovat paperilla kovin erilaisia.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » La Lokakuu 15. 14:58:08 2005

Oli,ja ottavathan englannin pojat t kolmevitosellakin sen 450hv helposti.
Mä en vaan noita tehoja usko.Jos jollain on orkkis r500 kilpamoottori autossa kiinni niin viedään se vaikkapa Malinin penkkiin tehonmittaukseen.Voin maksaa kyseisen operaation mielelläni jos joku siihen suostuu/omistaa kyseisellä moottorilla varustetun auton.Jos siitä se 550hv lähtee niin perun sitten kaikki puheeni ja myönnän olevani väärässä.Ja kisabensan käyttöhän sitten on kiellettyä.
+XXXhv

ahola
Viestit: 472
Liittynyt: To Huhtikuu 29. 20:58:32 2004
Paikkakunta: mansesteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahola » La Lokakuu 15. 15:40:29 2005

erillinen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jos intekroitua meinaa pistää,tarttee turbon runko sitten valita pikkasen paremmin kun joku sieraimen tahi foortin omansa,tahi sitten joku garretin 4 mallinen..
lehtimäen timolta meinaan ite hommata sekä puhaltimen ja hukkiksen.ja dumpin.ja +4mm kampuran.ja kanget.ja wisekot.ja kannen työstöön vien
timolle.volvoon teki tosi jyrnän puhallin "rempan"....
nyt volvokin runtasee kun lähtee 80kmh ohittaan :wink:
ajoneuvoverhoilu Stailaaja Ky
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » La Lokakuu 15. 15:48:51 2005

Kyllä se munki +400hv cosa lähti aika kivasti 80-120km/h kahella erillisellä hukkiksella Se 2,22 on sekunteja.

KtK:lle kuva toteutuksesta miten esim voi pakokaasut poistaa.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Lokakuu 15. 17:26:12 2005

ckolli kirjoitti:Kyllä se munki +400hv cosa lähti aika kivasti 80-120km/h kahella erillisellä hukkiksella Se 2,22 on sekunteja.

KtK:lle kuva toteutuksesta miten esim voi pakokaasut poistaa.
Minkämoinen huokausääni tuosta pääse kun runttaa pakovirtaukset ohi pakoputken?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Lokakuu 15. 17:36:31 2005

ukormi kirjoitti:
ckolli kirjoitti:Kyllä se munki +400hv cosa lähti aika kivasti 80-120km/h kahella erillisellä hukkiksella Se 2,22 on sekunteja.

KtK:lle kuva toteutuksesta miten esim voi pakokaasut poistaa.
Minkämoinen huokausääni tuosta pääse kun runttaa pakovirtaukset ohi pakoputken?
Todella makea, en laittais mistään hinnasta omassa noita pakokaasuja takas putkistoon. 8)
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 15. 17:43:02 2005

Nyt kun on tullut puhetta erillisistä hukkaporteista niin mikä ero on toimivuudeltaan et hukkaportin putki/putket on vaikka 30mm*300mm kun 30mm*100mm ja onko niiden sijoituksilla pakosarjassa iso merkitys?

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » La Lokakuu 15. 17:58:18 2005

ect kirjoitti:Oli,ja ottavathan englannin pojat t kolmevitosellakin sen 450hv helposti.
Mä en vaan noita tehoja usko.Jos jollain on orkkis r500 kilpamoottori autossa kiinni niin viedään se vaikkapa Malinin penkkiin tehonmittaukseen.Voin maksaa kyseisen operaation mielelläni jos joku siihen suostuu/omistaa kyseisellä moottorilla varustetun auton.Jos siitä se 550hv lähtee niin perun sitten kaikki puheeni ja myönnän olevani väärässä.Ja kisabensan käyttöhän sitten on kiellettyä.
jos mulla ois aikaa niin voisin tuoda auton niin sais ilmaisen penkityksen :wink: omasta otettiin tommoiset jus kalibroidulla penkillä ja autoa kierrätettiin vain 7000rpm kun auton mukana tulleet dokumentit olivat 8000rpm tehot takapyörä ja imuilma anturi oli hiukan rikki
http://www.siipicossu.com/rs500_20.jpg

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » La Lokakuu 15. 18:20:19 2005

ukormi kirjoitti:
ckolli kirjoitti:Kyllä se munki +400hv cosa lähti aika kivasti 80-120km/h kahella erillisellä hukkiksella Se 2,22 on sekunteja.

KtK:lle kuva toteutuksesta miten esim voi pakokaasut poistaa.
Minkämoinen huokausääni tuosta pääse kun runttaa pakovirtaukset ohi pakoputken?
Kyllä se aika raaka ääni on kun nää torvet aukes. Kaikki radoillaolijat kyllä muistavat.

Pääasia on kuitenkin se ettei ole vain yhtä tapaa rakentaa vaan monilla tavoilla saadaan sama lopputulos, kunhan pääasiat on hallussa eli KONE HENGITTÄÄ. Siitä on hyvä viritellä lisää.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Lokakuu 15. 18:28:04 2005

ckolli kirjoitti:
ukormi kirjoitti:
ckolli kirjoitti:Kyllä se munki +400hv cosa lähti aika kivasti 80-120km/h kahella erillisellä hukkiksella Se 2,22 on sekunteja.

KtK:lle kuva toteutuksesta miten esim voi pakokaasut poistaa.
Minkämoinen huokausääni tuosta pääse kun runttaa pakovirtaukset ohi pakoputken?
Kyllä se aika raaka ääni on kun nää torvet aukes. Kaikki radoillaolijat kyllä muistavat.

Pääasia on kuitenkin se ettei ole vain yhtä tapaa rakentaa vaan monilla tavoilla saadaan sama lopputulos, kunhan pääasiat on hallussa eli KONE HENGITTÄÄ. Siitä on hyvä viritellä lisää.
Ja sellasella ahtimella luulisin että aukeavat melko tiheään :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » La Lokakuu 15. 18:40:45 2005

jos mulla ois aikaa niin voisin tuoda auton niin sais ilmaisen penkityksen Wink omasta otettiin tommoiset jus kalibroidulla penkillä ja autoa kierrätettiin vain 7000rpm kun auton mukana tulleet dokumentit olivat 8000rpm tehot takapyörä ja imuilma anturi oli hiukan rikki
http://www.siipicossu.com/rs500_20.jpg


Niin,jos itsekin omistaisin dynopajan niin varmasti kertoisin asiakkaalle
että penkki on juuri kalibroitu ja varmasti näyttää oikein.Mutta ilmoittele sitten kun on aikaa ja imuilman lämpöanturi kunnossa niin saat ilmaisen penkityksen.
+XXXhv

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » La Lokakuu 15. 18:51:37 2005

penkki sattuu olemaan tutun ja aika oikein näyttää jos 10hv heittää niin ei se mitää haittaa just vähän aikaa sitten siinä jarrutettiin kaverin kossu gt 37 ahtimella 450hv takapyöriltä... mutta sanoppa miks sun penkki näyttäis oikein ?
mutta pidän mielessä voisinhan tulla penkittämään sinne mutta vasta ens vuonna koska auto on säilytyshallissa jo...

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Lokakuu 15. 20:37:14 2005

Tää on just tätä maailman tappiin mikä penkki näyttää mitäkin, on aivan sama mitä penkit näyttää jos säädöt on kohdillaan ja menee hyvin kelloo vastaan. Jos nykäsee vaikka 100-250 motarilla niin kyllä se tapansa näyttää meneekö vai ei, ja luonnossa vetämiseen vaikuttaa vetoalue paljon, siellä ei pärjää pelkällä piikkiteholla. Kyllä se Malinin penkki aika tiukka on, olen myös valmis maksaa Malinilla jarrutuksen vaikka tälle 640nm kossulle, en siis väitä ettei tule mutta suomalainen haluu nähdä... :)

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » La Lokakuu 15. 20:41:37 2005

Siis eihän mulla mitään penkkiä ole,enkä ole sanonut että joku tietty penkki näyttää oikeaa tehoa,sinähän sitä väität.Mutta täytyypä pitää mielessä että silloin kun haluan omasta koneestani yli 550 hv,niin pitääpä vaihtaa tuo hx50 72/66 erillisellä 60mm portilla rs500 garrettiin.Ihmettelen vaan että miksiköhän esim.Sarlin vaihtoi rs 500 turbon holsettiin vaikka autossa ei ole nyt kuin 500hv??Mutta mä en jaksa tätä paskaa jauhaa enää enempää,kannattaa sitten kaikkien hankkia tuo mahtava rs500 puhallin...se kattaa tehoalueet 300-600hv eikä tarvitse pakosarjoja eikä erillisiä portteja. :x
+XXXhv

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Lokakuu 15. 21:18:37 2005

SHR kirjoitti:Tää on just tätä maailman tappiin mikä penkki näyttää mitäkin, on aivan sama mitä penkit näyttää jos säädöt on kohdillaan ja menee hyvin kelloo vastaan. Jos nykäsee vaikka 100-250 motarilla niin kyllä se tapansa näyttää meneekö vai ei, ja luonnossa vetämiseen vaikuttaa vetoalue paljon, siellä ei pärjää pelkällä piikkiteholla. Kyllä se Malinin penkki aika tiukka on, olen myös valmis maksaa Malinilla jarrutuksen vaikka tälle 640nm kossulle, en siis väitä ettei tule mutta suomalainen haluu nähdä... :)
kyllä itsekin kyseenalaistan hieman sitä kaverin 640nm vääntävää konetta, se mitattiin matalamäen penkissä ja se kuuluu niihin penkkeihin missä sitä tehoa EHKÄ tulee hieman helpommin. mutta silti, kyydissä olin myös ja kyllä se alhaalta rajusti veti, että on siellä, mutta paljonko...

kolmonen sisään, 70kmh vauhtia ja saa kiihdyttää, 100kmh kellot päälle ja seis kun on 200kmh. ja mitataan tosinopeutta, ei mittarinopeutta minkä varassa itsekin olen aikoinaan kikkaillut.. oma meni aikaisemmalla kokoonpanolla tasan 9sek, nyt ei ole mitattu. niin ja 0-260kmh tosinopeutta, 26sek. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Lokakuu 15. 21:21:16 2005

ect kirjoitti:Siis eihän mulla mitään penkkiä ole,enkä ole sanonut että joku tietty penkki näyttää oikeaa tehoa,sinähän sitä väität.Mutta täytyypä pitää mielessä että silloin kun haluan omasta koneestani yli 550 hv,niin pitääpä vaihtaa tuo hx50 72/66 erillisellä 60mm portilla rs500 garrettiin.Ihmettelen vaan että miksiköhän esim.Sarlin vaihtoi rs 500 turbon holsettiin vaikka autossa ei ole nyt kuin 500hv??Mutta mä en jaksa tätä paskaa jauhaa enää enempää,kannattaa sitten kaikkien hankkia tuo mahtava rs500 puhallin...se kattaa tehoalueet 300-600hv eikä tarvitse pakosarjoja eikä erillisiä portteja. :x
Tällä foorumilla kun on ollut tapana vetää penkitystulokset näkyville niin ei ole tullut Essonbaari tulosfiilareita kelleen :wink:

Kun täällä kuitenkin on näitä melko tehokkaita autojakin ollut :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Lokakuu 15. 21:43:39 2005

ukormi kirjoitti:
ect kirjoitti:Siis eihän mulla mitään penkkiä ole,enkä ole sanonut että joku tietty penkki näyttää oikeaa tehoa,sinähän sitä väität.Mutta täytyypä pitää mielessä että silloin kun haluan omasta koneestani yli 550 hv,niin pitääpä vaihtaa tuo hx50 72/66 erillisellä 60mm portilla rs500 garrettiin.Ihmettelen vaan että miksiköhän esim.Sarlin vaihtoi rs 500 turbon holsettiin vaikka autossa ei ole nyt kuin 500hv??Mutta mä en jaksa tätä paskaa jauhaa enää enempää,kannattaa sitten kaikkien hankkia tuo mahtava rs500 puhallin...se kattaa tehoalueet 300-600hv eikä tarvitse pakosarjoja eikä erillisiä portteja. :x
Tällä foorumilla kun on ollut tapana vetää penkitystulokset näkyville niin ei ole tullut Essonbaari tulosfiilareita kelleen :wink:

Kun täällä kuitenkin on näitä melko tehokkaita autojakin ollut :D
Jeez,lappua näytille,niin nähdään vähän sunkin vääntöalueita.
#446

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » La Lokakuu 15. 21:44:41 2005

Timo kirjoitti: kolmonen sisään, 70kmh vauhtia ja saa kiihdyttää, 100kmh kellot päälle ja seis kun on 200kmh. ja mitataan tosinopeutta, ei mittarinopeutta minkä varassa itsekin olen aikoinaan kikkaillut.. oma meni aikaisemmalla kokoonpanolla tasan 9sek, nyt ei ole mitattu. niin ja 0-260kmh tosinopeutta, 26sek. :wink:
:shock: kyllä ne sierrat onkin nopeita. Pitää varmaan ensi viikolla kelailla kesän nauhoja ja lähettää niitä DVD:tä varten.

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » La Lokakuu 15. 21:59:19 2005

http://groups.msn.com/foordi/shoebox.ms ... &PhotoID=5


Siinäpä on esim. yks teholappu jolla nyt ei sinäänsä merkitystä ole.
Tuo lappu tuli 1,8 bar ahtopaineella.Täytyypä vaihtaa rs500 ahtimeen niin saa tehon nousuun,600hv?Ehkäpä700??
+XXXhv

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » La Lokakuu 15. 22:03:56 2005

Niin ja kyseisessä vedossa 750cc suuttimet olivat 100% auki joten siitä selviää myöskin kivasti se miten pitkälle 750cc suuttimet riittävät.
+XXXhv

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Lokakuu 15. 22:11:01 2005

ect kirjoitti:http://groups.msn.com/foordi/shoebox.ms ... &PhotoID=5


Siinäpä on esim. yks teholappu jolla nyt ei sinäänsä merkitystä ole.
Tuo lappu tuli 1,8 bar ahtopaineella.Täytyypä vaihtaa rs500 ahtimeen niin saa tehon nousuun,600hv?Ehkäpä700??
Äkikseltään en kyllä nähnyt tuosta mistä pelistä käppyrät olivat. Ehkäpä olen vain puusilmä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » La Lokakuu 15. 22:15:26 2005

ukormi kirjoitti:
ect kirjoitti:http://groups.msn.com/foordi/shoebox.ms ... &PhotoID=5


Siinäpä on esim. yks teholappu jolla nyt ei sinäänsä merkitystä ole.
Tuo lappu tuli 1,8 bar ahtopaineella.Täytyypä vaihtaa rs500 ahtimeen niin saa tehon nousuun,600hv?Ehkäpä700??
Äkikseltään en kyllä nähnyt tuosta mistä pelistä käppyrät olivat. Ehkäpä olen vain puusilmä.


Soita Malinille ja kysy,mulla ei ole tapana muiden lappuja esitellä.Ihan oman Cossun käppyrä tuo on vaikka sitä ei missään luekkaan erikseen.
+XXXhv

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » La Lokakuu 15. 23:23:10 2005

onhan penkeissä eroja itse olen käyttäny näitä kolmea: kokkolanautohuolto,(suntekmotorsport)sundsten ja oulun teku näistä olen saanu n.10hv sisään tehot, tosin en rs 500 oo käyny kuin sundstenilla.

ps. tuskinpa sarlin tehon lisäyksen takia otti 500 ahdinta pois uskon että nykyaikaisempi vetää laajemmalta alueelta mutta voin soittaa ja kysyä...

jos saa olla utelias niin mitä tohon sun koneeseen on tehty tohon penkityslappussa olevan tehon eteen??

Vastaa Viestiin