+400 hp cossuun turbo erillisellä vai kiinteällä hukkiksella
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
+400 hp cossuun turbo erillisellä vai kiinteällä hukkiksella
+400 hp cossuun turbo erillisellä vai kiinteällä hukkiksella?
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
Re: +400 hp cossuun turbo erillisellä vai kiinteällä hukkiks
ehdottomasti erillinen hukkis,itelläni sellanen toimii paljon paremmin kuin integroitu malli.Mankka kirjoitti:+400 hp cossuun turbo erillisellä vai kiinteällä hukkiksella?
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Yli viittäsataa kaakkia menestyksekkäästi otettu integroidulla. cosesci kertoo varmaan lisää jossain vaiheessa erillinen vs. integroitu keskusteluun.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Erillisen kannalla olen minäkin. Saattaa olla, ettei integroidun hukkiksen poisto riitä, eli ahdot alkaa nousemaan yläkierroksilla vaikka portti on auki.. Riippuu tietenkin siitä, että kuinka ison poistoaukon pakopesään saa tehtyä.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
kun sen väli palikan tekee kunnolla niin se kestää.minulla se on tehty kokonaan uusi ja eikä vuoda yhdestäkään liitoksesta.rspete kirjoitti:Älä laita erillistä.
Nim. 3 kertaa hitsannu välipalikan kesän aikana.
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
nyt kun näyttää siltä että sierra jää mulle ja siihen rakennetaan kone niin siihen ajattelin laittaa integroidulla hukkiksella olevan ahtimen..tosin tehotavoite on jotaan aivan muuta..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Mulla on tehty 2 kertaa uusi eikä kestä.RS.Kosonen kirjoitti:kun sen väli palikan tekee kunnolla niin se kestää.minulla se on tehty kokonaan uusi ja eikä vuoda yhdestäkään liitoksesta.rspete kirjoitti:Älä laita erillistä.
Nim. 3 kertaa hitsannu välipalikan kesän aikana.
Tosin olen kuullut huhuja et ajotapa vaikuttaa aika paljon.
Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Erilliselle tulee oma putki joka liitetään pakoputkeen tai niin kuin mulla oli niin suoraan ulos.KtK kirjoitti:Lykkääk se erillinen hukkis sauhut ulkoilmaan? Tyhmä kysymys varmaan ,mutta en ole semmosta livenä ikinä nähnyt. Eli kaikki käryt konehuoneeseen mahdollisesti.
Suosittelen kokemuksesta integroitua, MUTTA kun +400hv tehoissa ollaan on turbon valinta tärkeä ja nimenomaan siten että hukkaportin poisto on riittävä.
Turbon tuenta on ensisijaisen tärkeä ettei värinöiden myötä tule hiushalkemia jos erillistä/erillisiä käyttää.
Itsellä oli kahdella erillisellä ja sai olla hitsaamassa, säätämässä ja kiristämässä pultteja jatkuvasti.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005
Jotenkin omituiselta kuulostaa että erillinen hukkaportti aiheuttaisi ongelmia kiinni pysymisen suhteen.Itselläni on ollut 8v ajan erilaisia pakosarjoja erillisillä hukkaporteilla eikä ole ikinä ollut ongelmia mekaanisen kestävyyden kanssa.Pakosarja on vaan tuettava huolellisesti,pakoputken sekä hukkaportin poistoputkeen on laitettava joustohaitariputket resonoinnin ehkäisemiseksi,niin en usko että mitään ongelmia syntyy.Aika uskomattomalta kuulostaa 550hv teho 57/57 ahtimella ilman erillistä porttia...ehkä jollain 3,5 bar ahtopaineella ja 5bar vastapaineella. 

+XXXhv
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
ettei vain olisi kyseessä eräs klubin rs500 mallisista auto..ckolli kirjoitti:Juuri noinect kirjoitti:Aika uskomattomalta kuulostaa 550hv teho 57/57 ahtimella ilman erillistä porttia...ehkä jollain 3,5 bar ahtopaineella ja 5bar vastapaineella.
mutta tämä alla oleva se vasta hurja tarina on! luovutan välittömästi diplomin rakentajalle kunhan näen tolla ahtimella ja noilla suuttimilla 11000rpm penkkilapun. rock!
[no täs yks esimerkki... ei nyt ehkä paras mahdollinen "cos" moottorista ja tehosta... mutta tällänen: 205 cos lohko, betonilla maustettuna. cos kampura jossa ala silmä muutettu 48mm iskua lisää... ja johtuen veiveistä jotka lehtimäen kiihdytys kilpurista ja toiseen päähän nismon gtr:tä mukit... kansi a-ryhmän cossusta 4wd,johon muokattu venttiili kulmat uudelleen ja lyhennetty niitä koska kansi laskettiin rajusti! mausteena vielä 312 ast.nokat suuttimina oli siemens jotain 460-500cc... (nykyään ne siin rumas clubin vihrees ...) ja turbona tietty garret To3 vahvasti muokattuna ja huom 48 pakopesällä ainoastaan, tosin auki raavitulla... tuo paketti tuotti 1barilla penkissä 370hv konetehoa 6000rpm kohdalla. jolloin puolet alueesta oli käytössä... lopputeho 11000rpm kohdalla jäi siis tuolloin näkemättä... johtuen huonosta tulpan piuhasta! vääntö oli 440... 3500 rundin kohdalla jolloin kilo ahtoa. sitten myöhemmin kun cos rupes toimimaan vian löydyttyä ei penkkiin enää sillä menty, mutta ajettiin 2 bar paineella ja oli menoa et kuluneita kumeja!!! tuolloin ahto alkoi 2000:ta ja 2bar saavutettiin 4500 kohdallla. 6000rpm and over, then it just flyes... tosin rundit kun niin nopeasti tulee edelleenkin on seuraaminen vähän hankalaa rundarista, eikä tarvitse itse nähdäkkään kun tietää et vekotin skulaa... mitä sit teho alueeseen tulee niis se oli ja on 3000-10000rpm. tämä siis oli v.2003. joku nyt kuitenkaan ei usko tai jotain vastaavaa pälpättää vastaan... tämä penkitys löytyy cos clubin cd:ltä!!! aivan tavallinen cossun raato penkissä... joka ei toimi! eihän foordit ikinä... 3 viikkoa tänä vuonna ]
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005
ettei vain olisi kyseessä eräs klubin rs500 mallisista auto..Timo kirjoitti:ckolli kirjoitti:Juuri noinect kirjoitti:Aika uskomattomalta kuulostaa 550hv teho 57/57 ahtimella ilman erillistä porttia...ehkä jollain 3,5 bar ahtopaineella ja 5bar vastapaineella.
Oli mikä tahansa rs 500 moottori niin fysiikan laki vaan tulee vastaan.
Esim. hx40 holsetin 60mm kompura tuottaa 1/3 enemmän ilmaa kuin kivikautinen rs500 ihmeturbo,miten sillä on mahdollista saada 550hv
kun Holsetillakin on jo vaikeuksia tuottaa kyseinen teho.Nyt on otettava
siis huomioon sekin että eripaikoissa mitatut tehot eivät ole keskenään vertailukelpoisia.Tämä ei siis ole mitään mutu tietoa vaan perustuu omakohtaisiin kokemuksiin.Itse en ole rs500 turbolla saanut koskaan cossun koneesta yli 400hv tehoja irti.Veikkaisinpa että 450hv alkaa olla
maksimi kyseiselle turbolle ja aika kyseenalainen sekin.Eikä sitten tarvitse
vetää kenenkään herneitä nenään,tämä on vaan mun mielipide asiasta.
+XXXhv
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Kyllä noita +500hv tehoja on tässäkin klubissa otettu rs500 mallisella to4:llä.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005
Jallu kirjoitti:Kyllä noita +500hv tehoja on tässäkin klubissa otettu rs500 mallisella to4:llä.
On varmasti niin.Itsekin olen ottanut holsetin h1 turbolla,samalla ahtopaineella,täysin samoilla säädöillä ja moottorilla mittauspaikasta riippuen 480hv ja 404hv.Kumpikohan noista sitten pitää paikkaansa??Kannattaa siis kyseenalaistaa aina nuo penkityspaperit,eri penkit antavat eri tehoja lähes pääsääntöisesti ja heitot voivat olla hyvinkin suuria ainakin jos puhutaan tehokkaammista moottoreista.
+XXXhv
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eikö RS500:ssa ollut jo 80 luvulla yli 500hp kun ajoivat radalla?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Joo priteissä, niillä nyt o vakio turbollakin joka toisessa 400hv... En kiistä tota 500hv t4:lla mut aika margiinaalitapauksia ovat ja tiedä sit tosiaan miten paljon menee erilaisten penkkien piikkiin, ei tarvii noilla tehoilla olla kummosia prosenttilukuja penkien erot, että tulokset ovat paperilla kovin erilaisia.siipicossu kirjoitti:Eikö RS500:ssa ollut jo 80 luvulla yli 500hp kun ajoivat radalla?
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005
Oli,ja ottavathan englannin pojat t kolmevitosellakin sen 450hv helposti.
Mä en vaan noita tehoja usko.Jos jollain on orkkis r500 kilpamoottori autossa kiinni niin viedään se vaikkapa Malinin penkkiin tehonmittaukseen.Voin maksaa kyseisen operaation mielelläni jos joku siihen suostuu/omistaa kyseisellä moottorilla varustetun auton.Jos siitä se 550hv lähtee niin perun sitten kaikki puheeni ja myönnän olevani väärässä.Ja kisabensan käyttöhän sitten on kiellettyä.
Mä en vaan noita tehoja usko.Jos jollain on orkkis r500 kilpamoottori autossa kiinni niin viedään se vaikkapa Malinin penkkiin tehonmittaukseen.Voin maksaa kyseisen operaation mielelläni jos joku siihen suostuu/omistaa kyseisellä moottorilla varustetun auton.Jos siitä se 550hv lähtee niin perun sitten kaikki puheeni ja myönnän olevani väärässä.Ja kisabensan käyttöhän sitten on kiellettyä.
+XXXhv
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: To Huhtikuu 29. 20:58:32 2004
- Paikkakunta: mansesteri
- Viesti:
erillinen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jos intekroitua meinaa pistää,tarttee turbon runko sitten valita pikkasen paremmin kun joku sieraimen tahi foortin omansa,tahi sitten joku garretin 4 mallinen..
lehtimäen timolta meinaan ite hommata sekä puhaltimen ja hukkiksen.ja dumpin.ja +4mm kampuran.ja kanget.ja wisekot.ja kannen työstöön vien
timolle.volvoon teki tosi jyrnän puhallin "rempan"....
nyt volvokin runtasee kun lähtee 80kmh ohittaan
jos intekroitua meinaa pistää,tarttee turbon runko sitten valita pikkasen paremmin kun joku sieraimen tahi foortin omansa,tahi sitten joku garretin 4 mallinen..
lehtimäen timolta meinaan ite hommata sekä puhaltimen ja hukkiksen.ja dumpin.ja +4mm kampuran.ja kanget.ja wisekot.ja kannen työstöön vien
timolle.volvoon teki tosi jyrnän puhallin "rempan"....
nyt volvokin runtasee kun lähtee 80kmh ohittaan

ajoneuvoverhoilu Stailaaja Ky
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Kyllä se munki +400hv cosa lähti aika kivasti 80-120km/h kahella erillisellä hukkiksella Se 2,22 on sekunteja.
KtK:lle kuva toteutuksesta miten esim voi pakokaasut poistaa.
KtK:lle kuva toteutuksesta miten esim voi pakokaasut poistaa.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Minkämoinen huokausääni tuosta pääse kun runttaa pakovirtaukset ohi pakoputken?ckolli kirjoitti:Kyllä se munki +400hv cosa lähti aika kivasti 80-120km/h kahella erillisellä hukkiksella Se 2,22 on sekunteja.
KtK:lle kuva toteutuksesta miten esim voi pakokaasut poistaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Todella makea, en laittais mistään hinnasta omassa noita pakokaasuja takas putkistoon.ukormi kirjoitti:Minkämoinen huokausääni tuosta pääse kun runttaa pakovirtaukset ohi pakoputken?ckolli kirjoitti:Kyllä se munki +400hv cosa lähti aika kivasti 80-120km/h kahella erillisellä hukkiksella Se 2,22 on sekunteja.
KtK:lle kuva toteutuksesta miten esim voi pakokaasut poistaa.

Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
jos mulla ois aikaa niin voisin tuoda auton niin sais ilmaisen penkityksenect kirjoitti:Oli,ja ottavathan englannin pojat t kolmevitosellakin sen 450hv helposti.
Mä en vaan noita tehoja usko.Jos jollain on orkkis r500 kilpamoottori autossa kiinni niin viedään se vaikkapa Malinin penkkiin tehonmittaukseen.Voin maksaa kyseisen operaation mielelläni jos joku siihen suostuu/omistaa kyseisellä moottorilla varustetun auton.Jos siitä se 550hv lähtee niin perun sitten kaikki puheeni ja myönnän olevani väärässä.Ja kisabensan käyttöhän sitten on kiellettyä.

http://www.siipicossu.com/rs500_20.jpg
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Kyllä se aika raaka ääni on kun nää torvet aukes. Kaikki radoillaolijat kyllä muistavat.ukormi kirjoitti:Minkämoinen huokausääni tuosta pääse kun runttaa pakovirtaukset ohi pakoputken?ckolli kirjoitti:Kyllä se munki +400hv cosa lähti aika kivasti 80-120km/h kahella erillisellä hukkiksella Se 2,22 on sekunteja.
KtK:lle kuva toteutuksesta miten esim voi pakokaasut poistaa.
Pääasia on kuitenkin se ettei ole vain yhtä tapaa rakentaa vaan monilla tavoilla saadaan sama lopputulos, kunhan pääasiat on hallussa eli KONE HENGITTÄÄ. Siitä on hyvä viritellä lisää.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ja sellasella ahtimella luulisin että aukeavat melko tiheäänckolli kirjoitti:Kyllä se aika raaka ääni on kun nää torvet aukes. Kaikki radoillaolijat kyllä muistavat.ukormi kirjoitti:Minkämoinen huokausääni tuosta pääse kun runttaa pakovirtaukset ohi pakoputken?ckolli kirjoitti:Kyllä se munki +400hv cosa lähti aika kivasti 80-120km/h kahella erillisellä hukkiksella Se 2,22 on sekunteja.
KtK:lle kuva toteutuksesta miten esim voi pakokaasut poistaa.
Pääasia on kuitenkin se ettei ole vain yhtä tapaa rakentaa vaan monilla tavoilla saadaan sama lopputulos, kunhan pääasiat on hallussa eli KONE HENGITTÄÄ. Siitä on hyvä viritellä lisää.

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005
jos mulla ois aikaa niin voisin tuoda auton niin sais ilmaisen penkityksen Wink omasta otettiin tommoiset jus kalibroidulla penkillä ja autoa kierrätettiin vain 7000rpm kun auton mukana tulleet dokumentit olivat 8000rpm tehot takapyörä ja imuilma anturi oli hiukan rikki
http://www.siipicossu.com/rs500_20.jpg
Niin,jos itsekin omistaisin dynopajan niin varmasti kertoisin asiakkaalle
että penkki on juuri kalibroitu ja varmasti näyttää oikein.Mutta ilmoittele sitten kun on aikaa ja imuilman lämpöanturi kunnossa niin saat ilmaisen penkityksen.
http://www.siipicossu.com/rs500_20.jpg
Niin,jos itsekin omistaisin dynopajan niin varmasti kertoisin asiakkaalle
että penkki on juuri kalibroitu ja varmasti näyttää oikein.Mutta ilmoittele sitten kun on aikaa ja imuilman lämpöanturi kunnossa niin saat ilmaisen penkityksen.
+XXXhv
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
penkki sattuu olemaan tutun ja aika oikein näyttää jos 10hv heittää niin ei se mitää haittaa just vähän aikaa sitten siinä jarrutettiin kaverin kossu gt 37 ahtimella 450hv takapyöriltä... mutta sanoppa miks sun penkki näyttäis oikein ?
mutta pidän mielessä voisinhan tulla penkittämään sinne mutta vasta ens vuonna koska auto on säilytyshallissa jo...
mutta pidän mielessä voisinhan tulla penkittämään sinne mutta vasta ens vuonna koska auto on säilytyshallissa jo...
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Tää on just tätä maailman tappiin mikä penkki näyttää mitäkin, on aivan sama mitä penkit näyttää jos säädöt on kohdillaan ja menee hyvin kelloo vastaan. Jos nykäsee vaikka 100-250 motarilla niin kyllä se tapansa näyttää meneekö vai ei, ja luonnossa vetämiseen vaikuttaa vetoalue paljon, siellä ei pärjää pelkällä piikkiteholla. Kyllä se Malinin penkki aika tiukka on, olen myös valmis maksaa Malinilla jarrutuksen vaikka tälle 640nm kossulle, en siis väitä ettei tule mutta suomalainen haluu nähdä... 

-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005
Siis eihän mulla mitään penkkiä ole,enkä ole sanonut että joku tietty penkki näyttää oikeaa tehoa,sinähän sitä väität.Mutta täytyypä pitää mielessä että silloin kun haluan omasta koneestani yli 550 hv,niin pitääpä vaihtaa tuo hx50 72/66 erillisellä 60mm portilla rs500 garrettiin.Ihmettelen vaan että miksiköhän esim.Sarlin vaihtoi rs 500 turbon holsettiin vaikka autossa ei ole nyt kuin 500hv??Mutta mä en jaksa tätä paskaa jauhaa enää enempää,kannattaa sitten kaikkien hankkia tuo mahtava rs500 puhallin...se kattaa tehoalueet 300-600hv eikä tarvitse pakosarjoja eikä erillisiä portteja. 

+XXXhv
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
kyllä itsekin kyseenalaistan hieman sitä kaverin 640nm vääntävää konetta, se mitattiin matalamäen penkissä ja se kuuluu niihin penkkeihin missä sitä tehoa EHKÄ tulee hieman helpommin. mutta silti, kyydissä olin myös ja kyllä se alhaalta rajusti veti, että on siellä, mutta paljonko...SHR kirjoitti:Tää on just tätä maailman tappiin mikä penkki näyttää mitäkin, on aivan sama mitä penkit näyttää jos säädöt on kohdillaan ja menee hyvin kelloo vastaan. Jos nykäsee vaikka 100-250 motarilla niin kyllä se tapansa näyttää meneekö vai ei, ja luonnossa vetämiseen vaikuttaa vetoalue paljon, siellä ei pärjää pelkällä piikkiteholla. Kyllä se Malinin penkki aika tiukka on, olen myös valmis maksaa Malinilla jarrutuksen vaikka tälle 640nm kossulle, en siis väitä ettei tule mutta suomalainen haluu nähdä...
kolmonen sisään, 70kmh vauhtia ja saa kiihdyttää, 100kmh kellot päälle ja seis kun on 200kmh. ja mitataan tosinopeutta, ei mittarinopeutta minkä varassa itsekin olen aikoinaan kikkaillut.. oma meni aikaisemmalla kokoonpanolla tasan 9sek, nyt ei ole mitattu. niin ja 0-260kmh tosinopeutta, 26sek.

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tällä foorumilla kun on ollut tapana vetää penkitystulokset näkyville niin ei ole tullut Essonbaari tulosfiilareita kelleenect kirjoitti:Siis eihän mulla mitään penkkiä ole,enkä ole sanonut että joku tietty penkki näyttää oikeaa tehoa,sinähän sitä väität.Mutta täytyypä pitää mielessä että silloin kun haluan omasta koneestani yli 550 hv,niin pitääpä vaihtaa tuo hx50 72/66 erillisellä 60mm portilla rs500 garrettiin.Ihmettelen vaan että miksiköhän esim.Sarlin vaihtoi rs 500 turbon holsettiin vaikka autossa ei ole nyt kuin 500hv??Mutta mä en jaksa tätä paskaa jauhaa enää enempää,kannattaa sitten kaikkien hankkia tuo mahtava rs500 puhallin...se kattaa tehoalueet 300-600hv eikä tarvitse pakosarjoja eikä erillisiä portteja.

Kun täällä kuitenkin on näitä melko tehokkaita autojakin ollut

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Jeez,lappua näytille,niin nähdään vähän sunkin vääntöalueita.ukormi kirjoitti:Tällä foorumilla kun on ollut tapana vetää penkitystulokset näkyville niin ei ole tullut Essonbaari tulosfiilareita kelleenect kirjoitti:Siis eihän mulla mitään penkkiä ole,enkä ole sanonut että joku tietty penkki näyttää oikeaa tehoa,sinähän sitä väität.Mutta täytyypä pitää mielessä että silloin kun haluan omasta koneestani yli 550 hv,niin pitääpä vaihtaa tuo hx50 72/66 erillisellä 60mm portilla rs500 garrettiin.Ihmettelen vaan että miksiköhän esim.Sarlin vaihtoi rs 500 turbon holsettiin vaikka autossa ei ole nyt kuin 500hv??Mutta mä en jaksa tätä paskaa jauhaa enää enempää,kannattaa sitten kaikkien hankkia tuo mahtava rs500 puhallin...se kattaa tehoalueet 300-600hv eikä tarvitse pakosarjoja eikä erillisiä portteja.![]()
Kun täällä kuitenkin on näitä melko tehokkaita autojakin ollut
#446
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Timo kirjoitti: kolmonen sisään, 70kmh vauhtia ja saa kiihdyttää, 100kmh kellot päälle ja seis kun on 200kmh. ja mitataan tosinopeutta, ei mittarinopeutta minkä varassa itsekin olen aikoinaan kikkaillut.. oma meni aikaisemmalla kokoonpanolla tasan 9sek, nyt ei ole mitattu. niin ja 0-260kmh tosinopeutta, 26sek.

-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005
http://groups.msn.com/foordi/shoebox.ms ... &PhotoID=5
Siinäpä on esim. yks teholappu jolla nyt ei sinäänsä merkitystä ole.
Tuo lappu tuli 1,8 bar ahtopaineella.Täytyypä vaihtaa rs500 ahtimeen niin saa tehon nousuun,600hv?Ehkäpä700??
Siinäpä on esim. yks teholappu jolla nyt ei sinäänsä merkitystä ole.
Tuo lappu tuli 1,8 bar ahtopaineella.Täytyypä vaihtaa rs500 ahtimeen niin saa tehon nousuun,600hv?Ehkäpä700??
+XXXhv
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Äkikseltään en kyllä nähnyt tuosta mistä pelistä käppyrät olivat. Ehkäpä olen vain puusilmä.ect kirjoitti:http://groups.msn.com/foordi/shoebox.ms ... &PhotoID=5
Siinäpä on esim. yks teholappu jolla nyt ei sinäänsä merkitystä ole.
Tuo lappu tuli 1,8 bar ahtopaineella.Täytyypä vaihtaa rs500 ahtimeen niin saa tehon nousuun,600hv?Ehkäpä700??
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005
ukormi kirjoitti:Äkikseltään en kyllä nähnyt tuosta mistä pelistä käppyrät olivat. Ehkäpä olen vain puusilmä.ect kirjoitti:http://groups.msn.com/foordi/shoebox.ms ... &PhotoID=5
Siinäpä on esim. yks teholappu jolla nyt ei sinäänsä merkitystä ole.
Tuo lappu tuli 1,8 bar ahtopaineella.Täytyypä vaihtaa rs500 ahtimeen niin saa tehon nousuun,600hv?Ehkäpä700??
Soita Malinille ja kysy,mulla ei ole tapana muiden lappuja esitellä.Ihan oman Cossun käppyrä tuo on vaikka sitä ei missään luekkaan erikseen.
+XXXhv
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
onhan penkeissä eroja itse olen käyttäny näitä kolmea: kokkolanautohuolto,(suntekmotorsport)sundsten ja oulun teku näistä olen saanu n.10hv sisään tehot, tosin en rs 500 oo käyny kuin sundstenilla.
ps. tuskinpa sarlin tehon lisäyksen takia otti 500 ahdinta pois uskon että nykyaikaisempi vetää laajemmalta alueelta mutta voin soittaa ja kysyä...
jos saa olla utelias niin mitä tohon sun koneeseen on tehty tohon penkityslappussa olevan tehon eteen??
ps. tuskinpa sarlin tehon lisäyksen takia otti 500 ahdinta pois uskon että nykyaikaisempi vetää laajemmalta alueelta mutta voin soittaa ja kysyä...
jos saa olla utelias niin mitä tohon sun koneeseen on tehty tohon penkityslappussa olevan tehon eteen??