2wd cossun koneesta tehoja???

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

2wd cossun koneesta tehoja???

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 8. 20:22:25 2005

Mitä kestää 2wd koneesta ottaa hevosia irti ennen kuin tulee ongelmia??

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 2wd cossun koneesta tehoja???

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Lokakuu 8. 20:34:21 2005

timoheikkinen792 kirjoitti:Mitä kestää 2wd koneesta ottaa hevosia irti ennen kuin tulee ongelmia??
Vanhalla, paljon ajetulla vai juuri remontoidulla?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: 2wd cossun koneesta tehoja???

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 8. 20:42:04 2005

ukormi kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Mitä kestää 2wd koneesta ottaa hevosia irti ennen kuin tulee ongelmia??
Vanhalla, paljon ajetulla vai juuri remontoidulla?
Sanotaanko et vasta remontoitu :!:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Lokakuu 8. 20:52:21 2005

300+ menee mukavasti.
Tuosta yli niin kannattaa jo alkaa laittamaan hieman vahvempaa palikkaa alakertaan.

Onhan noista otettu vakiopannulla yli 400 kaakin hepojakin ja on jonkun aikaa kestänytkin. Käytöstähän se paljon riippuu.

Tästä aiheesta on clubissa paljonkin tietämystä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 8. 20:58:08 2005

ukormi kirjoitti:300+ menee mukavasti.
Tuosta yli niin kannattaa jo alkaa laittamaan hieman vahvempaa palikkaa alakertaan.

Onhan noista otettu vakiopannulla yli 400 kaakin hepojakin ja on jonkun aikaa kestänytkin. Käytöstähän se paljon riippuu.

Tästä aiheesta on clubissa paljonkin tietämystä.
Tavoitteena 400HV,mut katotaan mitä lähtee irti ja mitä/kauvan kestää :lol: :wink:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Lokakuu 8. 20:59:16 2005

Yli 500hp on otettu takavedon lohkosta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Lokakuu 8. 21:02:18 2005

siipicossu kirjoitti:Kyllä yli 500hp kestää
No sithän tässä ei oo mitään hätää,meinaan ei tartte vielä hommata 200 lohkoa ja wisecoita/accralitejä :D

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Lokakuu 8. 21:30:46 2005

+400hv ei ainakaan ole mikään ongelma vakio 2wd alakerrasta.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Lokakuu 8. 23:04:29 2005

Kestääkö tuo 200 alakerta sitten miten paljon paremmin ? Ei kuitenkaan varmaan ensimmäisenä ala lohko murenemaan..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Lokakuu 8. 23:11:03 2005

Kun pukkaa isompaa suutinta, 2 barin ahtoja ja 3barin mappia niin saahan siitä tehoa. Mutta tässä kysyttiin mielestäni miten kestää? Kestää joo, mutta kuinka kauan.

Harmaat suuttimet, stage 3 lastu, 3 bar map, 2 bar paineita, 31 kello, amali pois, bensanpaineet kohdilleen. Kaipa siitä saa sen 350-400 kaakkia irti. Jonkun ajan päästä antautuu mitä? Kansipahvi?

Ei tuo nyt sentään mikään wonderkone ole..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » La Lokakuu 8. 23:18:48 2005

Yli 600hv kun ottaa vakio alakerralla niin alkaa tulee kannentiivistys ongelmia ja joutuu siirtyyn 200 lohkoon, johon saa pitkät pinnapultit runkolaakerilinjaan asti.
Kankien ja mäntien kestossa ei vielä tule ongelmaa siinäkään vaiheessa kun ei kierrätä yli 8700rpm n.700hv. Enemmästä ei vielä kokemusta.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Lokakuu 9. 1:29:36 2005

Jos kattellaan cossua ihan realistisesti pitempiaikaisen käytön kannalta ,niin aika Mclarenmaiset on varmaan kestot jollain 400-600Hv virityksillä. Riippuu tietty kepityksen määrästä.

Alakerta,vaiheloota,perä sun muut ei ole mitoitettu tommosiin tehoihin pitemmän päälle. Mut jos on paksu lompakko,se on nou hätä.

Se on kumminkin vaan 2litranen kestävämpi ohc:n alakerta,mikä ottaa pahimmillaan vastaan 100-150Hv per jokainen pytty. Voi vaan arvata,kuinka hyvin voitelu laakereissa sun muissa toimii silloin.

Tämänkaltaisissa Harrasteautoissa ei vaadita varmaan toyotamaisia kestävyyksiä kumminkaan useasti.

Mutta pakko on myöntää ,että mitään ei ole mulla hajonnu about 300Hv cossussa viiden vuoden aikana tehojen takia. Rääkkiäkin on annettu aika lailla välillä. Kansipaffin vuodot on ollu ainoa ongelma,mutta nekin olis ollu vähemmällä,kun olis kiltisti uskonut aikoinaan lohkopinnan suoruuden merkityksen.

Aika kestävä kaikenkaikkiaan toi cossun mylly tuntuu olevan ,ainakin kun vertaa noihin varsinkin nisukan 200sx sun muihin melko vastaavan tehoisiin vehkeisiin.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Lokakuu 9. 9:52:26 2005

[Harmaat suuttimet, stage 3 lastu, 3 bar map, 2 bar paineita, 31 kello, amali pois, bensanpaineet kohdilleen. Kaipa siitä saa sen 350-400 kaakkia irti. Jonkun ajan päästä antautuu mitä? Kansipahvi?]

ei sitä kahta baaria tarvita, 1.5 riittää jo kevyesti noihin lukemiin, 1.7-1.8 riittää jo noin 500 paikkeille. ahtimen koko ratkaisee -> isot ahtimet kunniaan! :wink:

se kaverin 485hv/640nm kone on aito 2wd, ahdot 1.8, suuttimet harmaat, 3bar map jne.. kestämisestä tosin ei vielä tiedä.. :roll:

kyllä se 2wd paketti kestää kunhan rakentaa sen järkevästi. ei kannata säästää väärässä paikassa. ja se oleellisin kansipaffin kestoon vaikuttava asia on tuon tasojen suoruuden lisäksi se ettei ikinä polje kylmänä eikä sammuta kuumana.

mulla on laatikko vaihdettu 80tkm kohdalla muista syistä, ja siitä asti on ollut sama laatikko, perä on alkuperäinen, tosin aika huono jo, on välystä kohtuullisen paljon. mutta toimii, kilsoja 220tkm, ja aika raskaita sellaisia. ja isoilla tehoilla ajettu paljon, eli kyllä voimansiirtokin kohtuullisesti kestää.. ja heti perään kop kop puuta ettei heti hajoa kun kehuu..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Lokakuu 9. 10:11:06 2005

Timo kirjoitti:[Harmaat suuttimet, stage 3 lastu, 3 bar map, 2 bar paineita, 31 kello, amali pois, bensanpaineet kohdilleen. Kaipa siitä saa sen 350-400 kaakkia irti. Jonkun ajan päästä antautuu mitä? Kansipahvi?]

ei sitä kahta baaria tarvita, 1.5 riittää jo kevyesti noihin lukemiin, 1.7-1.8 riittää jo noin 500 paikkeille. ahtimen koko ratkaisee -> isot ahtimet kunniaan! :wink:

se kaverin 485hv/640nm kone on aito 2wd, ahdot 1.8, suuttimet harmaat, 3bar map jne.. kestämisestä tosin ei vielä tiedä.. :roll:

kyllä se 2wd paketti kestää kunhan rakentaa sen järkevästi. ei kannata säästää väärässä paikassa. ja se oleellisin kansipaffin kestoon vaikuttava asia on tuon tasojen suoruuden lisäksi se ettei ikinä polje kylmänä eikä sammuta kuumana.

mulla on laatikko vaihdettu 80tkm kohdalla muista syistä, ja siitä asti on ollut sama laatikko, perä on alkuperäinen, tosin aika huono jo, on välystä kohtuullisen paljon. mutta toimii, kilsoja 220tkm, ja aika raskaita sellaisia. ja isoilla tehoilla ajettu paljon, eli kyllä voimansiirtokin kohtuullisesti kestää.. ja heti perään kop kop puuta ettei heti hajoa kun kehuu..
Mikä kansipahvi ja kansi pultit kannattas siis investoida koska moni puhuu kannen tiivisteestä ja sen lujuudesta :?: :wink:

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Lokakuu 9. 10:52:21 2005

ukormi kirjoitti:Kun pukkaa isompaa suutinta, 2 barin ahtoja ja 3barin mappia niin saahan siitä tehoa. Mutta tässä kysyttiin mielestäni miten kestää? Kestää joo, mutta kuinka kauan.

Harmaat suuttimet, stage 3 lastu, 3 bar map, 2 bar paineita, 31 kello, amali pois, bensanpaineet kohdilleen. Kaipa siitä saa sen 350-400 kaakkia irti. Jonkun ajan päästä antautuu mitä? Kansipahvi?

Ei tuo nyt sentään mikään wonderkone ole..
Taas tulee juttua missä ei taida olla mitään faktaa takana edes. Vakio 2wd kone antaa hienosti 400hv sopivilla osilla 1,5bar paineella ja saa kyllä antaa tossua ja kestää. Tottakai kaiken saa paskaksi, ei siitä kyse ole mutta käytännössä voi sanoa että varmasti kestää vakio rojut hyvin, kansipahvi antautuu ekana mutta niitäkin on käytetty +500 koneissa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Lokakuu 9. 10:58:36 2005

no nyt tulee "ei faktaa"!!!!

itse laittaisin..

1. vakiopahvi ja arp. (cosesc kokemukset)
2. n-ryhmän pahvi ja arp. (ei ainakaan tilanne huonone mutta kallis)
3. cometic ja vakiopultit (kannattaa ostaa diesel volkkarin pultit, ihan samat ja halvat, tiiviste ylihintainen) mulla tämä yhdistelmä, ei hikoile eikä vuoda. saanut painetta ja kierroksia..

en anna takuuta.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Lokakuu 9. 11:01:44 2005

Timo kirjoitti:no nyt tulee "ei faktaa"!!!!

itse laittaisin..

1. vakiopahvi ja arp. (cosesc kokemukset)
2. n-ryhmän pahvi ja arp. (ei ainakaan tilanne huonone mutta kallis)
3. cometic ja vakiopultit (kannattaa ostaa diesel volkkarin pultit, ihan samat ja halvat, tiiviste ylihintainen) mulla tämä yhdistelmä, ei hikoile eikä vuoda. saanut painetta ja kierroksia..

en anna takuuta.. :wink:
Mulla on kans tuo vaihtoehto 3 ja hyvin tuntuu toimivan, nuo volkkarin pultit ovat tosiaan mitoiltaan identtise, kovemmat vaan. Kuulin ite tuon vinkin yhdeltä pitkäaikaiselta kossun viilaajalta. Sanoi että joskus kun ei ollu arppeja ajettiin aina noilla volkkarin pulteilla.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Lokakuu 9. 11:31:33 2005

tattista :D Eli mahan tilata cometecin ja motonetista volkkarin pultit :wink:

P.s minkä diesel volkkarin pultit :?:

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Lokakuu 9. 11:32:56 2005

sitte kun kannentiivisteen saa pitämään niin ainut ongelma on lohko jotka halkee kun mennään 500+ hevosiin...


ite laitan kyllä pitkilläpulteilla oman moottorin ja "uusilla"sylinteriputkilla jotka on paksummat ku vakiona sekä kunnon ainetta...ainut huonopuoli on että maksaa.....

mutta jos 400hv haluaa niin n-pahvi ja kovaa ajoa....

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Lokakuu 9. 11:53:31 2005

timoheikkinen792 kirjoitti:tattista :D Eli mahan tilata cometecin ja motonetista volkkarin pultit :wink:

P.s minkä diesel volkkarin pultit :?:
LT volkkarin 2.4l turbo dieselin pultit.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Lokakuu 9. 12:03:55 2005

Skorppi kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:tattista :D Eli mahan tilata cometecin ja motonetista volkkarin pultit :wink:

P.s minkä diesel volkkarin pultit :?:
LT volkkarin 2.4l turbo dieselin pultit.
Jeps 8)

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Su Lokakuu 9. 13:22:14 2005

bpasi kirjoitti:sitte kun kannentiivisteen saa pitämään niin ainut ongelma on lohko jotka halkee kun mennään 500+ hevosiin...


ite laitan kyllä pitkilläpulteilla oman moottorin ja "uusilla"sylinteriputkilla jotka on paksummat ku vakiona sekä kunnon ainetta...ainut huonopuoli on että maksaa.....

mutta jos 400hv haluaa niin n-pahvi ja kovaa ajoa....
Mitkäköhän putket on kyseessä?
Koneistaja kanssa jutteli,jostain vahvemmista putkista,muttei muistanut minkä kikottimen ne oli.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Lokakuu 9. 14:10:35 2005

Sarlinilla oli hienon näköinen putkitus kun keväällä kävin katsomassa, oli kaikki neljä sylinteriä yhdestä klimpistä tehty ja sovitettu lohkoon :shock:

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Lokakuu 9. 15:41:05 2005

cossuesco kirjoitti:Sarlinilla oli hienon näköinen putkitus kun keväällä kävin katsomassa, oli kaikki neljä sylinteriä yhdestä klimpistä tehty ja sovitettu lohkoon :shock:
tutu kokeili semmoisia volvon koneessa ja se ei toiminu hyvin ps. siitä penkitettiin .1000hv :D



mulle sorvataan umpitangosta putket oliko jotain grp5000??? tai jotain sinnepäin voin kysäistä tarkat tiedot jos haluut???

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Lokakuu 9. 16:01:17 2005

Mulla kesti vakiohilut ainakin 1,4-1,6 barin paineilla ongelmitta,ja niin teki seuraavallakin omistajalla.Tehoa 350-400hv. Ja sai varmasti sikaa. 8)
Schwitserin ahdin,3bar map,vihreet boschit,rs500 cooleri ym. Paljon varmasti vaikuttaa kestävyyteen kuskin ajotyylikin,jos poltetaan vaikka flemmiä,niin ei sitä oo pakko koko ajan rajottimelle prätkyttää,polttaa pienemmilläkin kierroksilla.
#446

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Heinäkuu 17. 23:42:58 2006

Skorppi kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:tattista :D Eli mahan tilata cometecin ja motonetista volkkarin pultit :wink:

P.s minkä diesel volkkarin pultit :?:
LT volkkarin 2.4l turbo dieselin pultit.

Mikähän nois folkkarin pulteis on kovuus?
Ja jos joku tietää, niin ois mukava tietää ARP pulttienkin kovuus?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Heinäkuu 18. 0:16:56 2006

Mitä momentteja ootte käyttänyt noilla volkkarin pulteilla cometecin kera?

aatelin vaan tulevaa talvea :twisted: :twisted:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Heinäkuu 18. 7:37:43 2006

jarkkoma kirjoitti:Mitä momentteja ootte käyttänyt noilla volkkarin pulteilla cometecin kera?

aatelin vaan tulevaa talvea :twisted: :twisted:
Jos laittaa kometikin niin alkuperäiset pultit alkuperäiseen momenttiin. Kovat pultit kuten noi volkkarin tai arp:t ei toimi kometikin kanssa. Joku arp + kometik alkaa olla viimeisiä virheitä mitä voi tehdä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Viesti Kirjoittaja harry81 » Ti Heinäkuu 18. 10:20:56 2006

tumppe kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:tattista :D Eli mahan tilata cometecin ja motonetista volkkarin pultit :wink:

P.s minkä diesel volkkarin pultit :?:
LT volkkarin 2.4l turbo dieselin pultit.

Mikähän nois folkkarin pulteis on kovuus?
Ja jos joku tietää, niin ois mukava tietää ARP pulttienkin kovuus?
LT volkkarin pulttien kovuus on 10.9.

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ti Heinäkuu 18. 21:48:43 2006

mulla on arp ja kometik, onko syytä viiltää ranteet auki ?
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Heinäkuu 18. 21:56:23 2006

Orsts2 kirjoitti:mulla on arp ja kometik, onko syytä viiltää ranteet auki ?
on.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Heinäkuu 18. 22:10:03 2006

Orsts2 kirjoitti:mulla on arp ja kometik, onko syytä viiltää ranteet auki ?
Samoin mulla
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ti Heinäkuu 18. 22:42:34 2006

siipicossu kirjoitti:
Orsts2 kirjoitti:mulla on arp ja kometik, onko syytä viiltää ranteet auki ?
Samoin mulla
täällä foorumilla ei jää ikinä yksin vaikka olis tekemässä mitä :)
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Heinäkuu 19. 7:07:23 2006

No ei sitä nyt varmaan ranteita tarvii avata, mut hommaa paremman pahvin ja pultit valmiiks et saa nopeesti vehkeet ajoon sitku poikii :D

Kestäähän se varmaan pienillä painella, jossain reilun kilon nurkilla. Isompiakin saattaa kestää tuurista riippuen jonkun aikaa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Heinäkuu 19. 8:29:46 2006

Mä laitoin ex-kossuuni arp ja cometic kun silloin ei ollu paljoa kokemusperäistä tietoa kovinkaan monella ja tarkoitus oli pelata varman päälle kun moni oli tiivisteitä rikkonu.
Jälkeenpäin olen huomannu että kossun vakio-osat kestää ällistyttävän hyvin jos ei hölmöile liiallisilla paineilla tai muulla mikä aiheuttaa turhaa lämpö ja painerasitusta mutta ei niin paljon tehoa kuin luullaan.
Mulla ei ollu ongelmia enkä ole kuullut nykyiselläkään omistajalla ja autolla ajettu välillä ripeestikin ja ainoo lieveilmiö oli lohkon hikoilu öljystä, mutta ei mitään ihmeellistä. Ajettu useampi kesä (useempi 10tkm)kuitenkin. Orkkisosat riittää 300-400hv katupeliin.

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ke Heinäkuu 19. 8:46:44 2006

jollain 1.3-1.5 paineilla aattelin ryntäyttää sitte sen näkee kuinka kestää :)
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Heinäkuu 19. 21:59:51 2006

Mullakaan ei mitään muuta ongelmaa cometicin ja arp:n pulttien kanssa kun se öljyn hikoilu. Paineita on ollu 1,7bar jokapäiväsessä ajossa. Joskus vähän enemmänkin.. Ahdin H1E 60/65 siivillä..
Toyota Supra TT

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ma Heinäkuu 24. 17:51:53 2006

Arp ja cometic, ja jo neljättä kertaa kyseinen sama peltilätkä välissä. Eipä tuo tunnu miksikään menevän.

Joka kerralla vuotaa sen 50-200 kilsaa. Lämmitin konetta muutamlla 80-180kmh vedolla suljetulla alueella 8) ja jälkikiristin kahdesti. Vettä meni aivan männän päällekin viimeisellä kerralla, mutta taas pitää. On se ihme tiiviste. Moni olisi aukaissut jo koneen. Jos olisi cossun kansi ollut, niin olisin kyllä minäkin, mutta kun on ohc...

Vastaa Viestiin