Cosworth etuvakaaja?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

McDj85
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
Paikkakunta: Seinäjoki

Cosworth etuvakaaja?

Viesti Kirjoittaja McDj85 » Pe Lokakuu 7. 17:46:32 2005

Joo tässä oli harjun kaa vähä puhetta että olis kuullut jostain että ja kun cosworth sierrassa on etu renkaat vähän edempänä kuin "halppis" malleissa? että moinen olisi tehty vaina erilaisella etu vakaajalla, mutta onko kellään varmaa tietoa että onko etu kelkka minkä päälle moottori tulee niin kaikissa sama 1.6-2.9 2wd? koska itselläni on scorpparin etu vakaaja joka näyttäis olevan sentin kaks pidempi verrattun tuohon vakio 2l ja 2.9 4x4 etuvakaajaan...
Mercedes-benz W204 C200
Mercedes-benz W203 C220
EX:
Sierra saloon 87' 2.9i 12v
Escort coupe 91' 1.6i WRC korisarjalla
Sierra estate 89' 1.6i stockman turbo

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Lokakuu 7. 17:55:12 2005

Eikös Cossussa ollut eri alatukivarretkin? Mistä autosta McDj85 sun eturipustus on peräisin? Muistelin että 4X4 Sierroissakin on eri tukivarret kuin 2wd:ssä?

Muistelisin myös että joskus oli semmoinenkin topici pystyssä kun jollain oli 2wd Cossu-Sierrassa ongelmia pyörän asettumisessa kun yritti ängetä paksumpaa 4wd Cossu-Sierran vakaajaa. Eli niissäkin on eroja...

Turhaa mutuilua taas multa. Joku varmistakoot...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Lokakuu 7. 18:08:27 2005

MouTine kirjoitti:Eikös Cossussa ollut eri alatukivarretkin? Mistä autosta McDj85 sun eturipustus on peräisin? Muistelin että 4X4 Sierroissakin on eri tukivarret kuin 2wd:ssä?

Muistelisin myös että joskus oli semmoinenkin topici pystyssä kun jollain oli 2wd Cossu-Sierrassa ongelmia pyörän asettumisessa kun yritti ängetä paksumpaa 4wd Cossu-Sierran vakaajaa. Eli niissäkin on eroja...

Turhaa mutuilua taas multa. Joku varmistakoot...
Cossun etupyörät on edempänä kun tavan sierrassa ja tosiaan kaikki akseliston osat ovat erit, palkkia myöten.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

McDj85
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja McDj85 » Pe Lokakuu 7. 18:23:27 2005

joo kun nois 4wd on ollut tuota alumiinista moottorin pukkia... itselläni on siis noita osia joita ei voi tietää mihin ne kuuluu :lol: ...
2.5l dieseli scorpparin etuvakaaja on sit on 2l pukki ja vakaaja ja sierrafriikki toi mulle kans pukin mutten muista toiko se tuon mun etuvakaajan vai onko tois sit siitä 4x4??? kyllä ku ollaan yritetty laittaa kiinni niin se on ollut erittäin jäykkä? siis ettei mee toinen ala tuki varsi pukin koloon vaikka kuinka kampee... pitaa kyl mennä nyt vähä tuumaileeeeen...
Mercedes-benz W204 C200
Mercedes-benz W203 C220
EX:
Sierra saloon 87' 2.9i 12v
Escort coupe 91' 1.6i WRC korisarjalla
Sierra estate 89' 1.6i stockman turbo

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Lokakuu 7. 18:52:39 2005

sierra 82-92
scorppi 85-94

ALATUKIVARSI.
olen löytänyt kahta erinlaista
pallopää mutterilla
pallopää uralla.
puslat on asia erikseen.

KALLISTUKSEN VAKAAJA
Paksuus eroja
22mm (musitaakseni)
24mm
26mm
28mm
koskaan ei ole tullut eri pituisia.
mutta on mahdollista että on.
paras lopettaa mutu ja mitata.
laittakaa kärjet maahan (ne jossa on kierteet)
mitatkaa keskikohdan korkeus maasta.
jos paikalla niin mitatkaa toinen sivustan pituus mutkasta kierteen kärkeen (epätarkka)

PALKKI
on tullut vastaan kolmenlaisia
alumiininen ja on vain 4x4 kaikki( moottori tyyny kiinni kahdella pultilla)

peltinen jossa on leveä moottori tyynyt
sierra 82-83 mallissa (ja klubin GT!)
tarkistakaa jos on 2wd v6 tämä kans.

yleisin
moottorityyny kiinni mutterilla alta ja on kaikissa muissa sierroissa ja scorpeissa.

väitettyä ja esson baarissa kuultua ja mahdollisesti tottakin.

alatukivarren reikien etäisyys eroa on löydetty palkeista.
eli tässä vaihtoehdot.
alumiinipalkki sierra mm etäisyyttä
alumiinipalkki scorppi mm etäisyyttä
pultti kiinnitteinenpelti sierra mm etäisyyttä
pultti kiinnitteinen scorrpi mm etäisyyttä ( jos tälaista edes on)
mutteri kiinnitteinen sierra mm etäisyyttä
mutteri kiinnitteinen scorppi mm etäisyyttä
cossu sierra mm etäisyyttä

muut löydetyt otuksen mm etäisyyttä


jos alatukivarsi ei tahdo mennä reikään niin laita kaikki muut kiinni pyörineeen ja sitten laske autoa alaspäin vinoa pattinkia vasten jolloin pakotat renkaan sisälle päin ja alatukivarsi menee palkkiin.

sulla on sun oma 4x4 vakaaja tai scorpin jonka kävit purkamassa sieltä kaveriltas.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Lokakuu 7. 19:38:57 2005

4x4 DOHC:n palkki, reikäväli n.75cm.
alatukivarsi, reikä -> nivelen keskelle 30cm.

Mitat noin mittoja. :?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Lokakuu 7. 21:03:53 2005

4x4 etuvakaaja 4x4 malleihin. 2wd etuvakaaja 2wd malleihin.

vakio 24 mm
IS 26 mm
cossu 28 mm

4x4 mallissa etutukivarsi erilainen? 4x4 vakaajalla 2wd palkissa 2wd tukivarrella eturengas tulee liian eteen?

Mulla olisi 2wd 26mm etuvakaaja kaupan. Ostakaa ostakaa 20 euroa :D

MikkoT tietää tästä aiheesta vissiin oikeasti ihan kaiken..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Helmikuu 5. 16:24:52 2006

Jatkanpas tähän topicciin..

Tarvisin mitat alatukivarren kiinnityspisteiden etäisyydestä. 2wd Sierra.
Eli ne reijät etupalkissa, niiden väli? :P

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 5. 16:48:21 2006

Juu näinhän se on ku ukormi sano!

Älä laita 4x4 vakaajaa 2wd tai toisinpäin. Ei toimi, molemmissa tapauksissa pyörät ääripäässä.

t:kokemusta on ;)

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Helmikuu 5. 17:12:28 2006

Ares kirjoitti:Juu näinhän se on ku ukormi sano!

Älä laita 4x4 vakaajaa 2wd tai toisinpäin. Ei toimi, molemmissa tapauksissa pyörät ääripäässä.

t:kokemusta on ;)
Öööh..
Niitä palkin reikiä tässä kyselin. :roll:

pitääkö avata uus topicci kaikkien riemuksi. :?

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Su Helmikuu 5. 22:37:40 2006

kuinka paljon eroaa cossun ja normi sierran palkissa olevat alatukivarren kiinnitys reiät?
meinaan kun laitoin 2wd cossun tukivarret ja muut hilut iiässääni vakioetupalkkiin niin kallistuksenvakaaja (orkkis) meni ehkä "liian " helposti paikalleen..eli ei ollu juuri yhtään vastusta.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ma Helmikuu 6. 2:39:27 2006

Minua kiinnostaisi tuo sama tieto, eli onko 2wd cossun ja tavallisen sierran palkkien reikävälissä eroa?

Viime kesänä niitä pikaisesti mittailinkin ja päädyin siihen tulokseen, että korkeussuunnassa rei'ät on molemmissa samalla kohtaa ja että myös reikien välinen ero olisi sama, joten ainoaksi eroksi tulisi reikien paksuus.

Eli tähän kaipaisin vahvistuksen/korjauksen, koska itse mittailin yksin ja kiireellä. :)
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 6. 9:03:47 2006

Normi sierrassa on 10mm reikä ja cosassa 12mm,korkeus suunnassa ei mun mielestä ollut eroa. Ja mulla oli omassa vakio vakaaja,cossun tukivarret+olka-akselit ja jarrut.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Helmikuu 6. 14:05:21 2006

ukormi kirjoitti:4x4 etuvakaaja 4x4 malleihin. 2wd etuvakaaja 2wd malleihin.

vakio 24 mm
IS 26 mm
cossu 28 mm

4x4 mallissa etutukivarsi erilainen? 4x4 vakaajalla 2wd palkissa 2wd tukivarrella eturengas tulee liian eteen?

Mulla olisi 2wd 26mm etuvakaaja kaupan. Ostakaa ostakaa 20 euroa :D

MikkoT tietää tästä aiheesta vissiin oikeasti ihan kaiken..
4x4 mallissa vakaaja erilainen. Kaikissa Cossuissa (paitsi siipi) samanlaiset alatukivarret. Vakaajassa ~2cm ero. Siitä johtuu, että renkaat menee väärään paikkaan 2wd:ssä 4wd:n vakaajalla ja päin vastoin. EscCossu ja 4x4 SieCossu samanmuotoiset (ja saman mittaiset) etuvakaajat. Mitattu!!

Alupalkkeja Sierroissa 2 eri mallia XR4x4:t ja Cossut erilaiset. Kuultua tietoa. Scorpissa voi olla vielä erilainen.

P.S Takatukivarret kaikissa Cossuissa (paitsi se siipi) samat. Näin kertoivat Fordin varaosa tiskillä.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Helmikuu 6. 19:18:38 2006

Ei vieläkään tullut niitä mittoja reikien etäisyydestä etupalkissa. :evil:

Reikien koko jo tiedetään ja kallistuksenvakaajien erot.. mutta se REIKÄVÄLI???

Vastaa Viestiin