Cossun etutolpat

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Cossun etutolpat

Viesti Kirjoittaja glue » Ti Lokakuu 4. 21:37:42 2005

Varmaan vanha aihe, muttei ihan natsannut searchi. Eli tarvis saada cossun keulaa ylöspäin. Silti pitäisi olla JÄYKKÄ. Mitkä iskarit tulisi kyseeseen? Hinta lähempänä halpaa kun öhlinsiä.
Nyt on uudet etusiivet ja renkaat, ni ei haluis tuhota heti.. :roll:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Lokakuu 4. 22:06:56 2005

hmm no jos sä jäykät iskarit haluut niin Bilstein Sprint on hyvä vaihtoehto tosin ne ei kyllä nosta sitä keulaa..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Lokakuu 4. 22:10:34 2005

Mulla on konin sportit ja ne kun vääntää jäykimmilleen niin on kyl oikesti jäykkä, ei juurikaa tipu vaikka +100kg äijää roikkuu lokasuojan päällä :)
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Lokakuu 4. 22:11:20 2005

Ja laittaa nelikon jouset niin keula nousee..
#350

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Lokakuu 4. 22:37:06 2005

Cossuescon iskarissa jousilautanen on 22mm ylempänä, mahtuu isompi pyörä ja keula nousee normi jousilla. Itseasiassa olisi yhdet escon 1kk vanhat spaxit varastossa :wink:

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ti Lokakuu 4. 23:08:06 2005

Mulla oli jotkut italialaiset helvetin matalat jouset ja raapi renkaat kaariin(vakio rengastus). Vaihdoin weitecin -25mm jouset, jotka oli selvästi korkeammat, muttei keula noussut yhtään. Jousi piti puristaa ~puoleen mittaansa, että se meni tolppaan. Tänään kun cossua pitkästä aikaa vähän ulkoilutin koneremontin jälkeen, niin heti ekassa töyssyssä raapi. Jotain pitäisi tehdä. Tolpat selkeästi vaihtoon. Cossuesco, millaset spaxit? hinta? pistä PM.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Lokakuu 5. 7:42:05 2005

Kokeile gaz:n tolppia, mulla on takana. Rallyrace ainakin myy ihan edullisesti, niihin kynäjouset hyvällä mitoituksella niin eiköhän se siitä. Vaikka siellä olisi mitkä tolpat kaaret menevät todennäköisesti lyttyyn. :wink:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Lokakuu 5. 7:53:39 2005

Joo se verkkoaita vie loksut vaikka ois korkeekin keula :wink:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ke Lokakuu 5. 23:07:09 2005

En netistä oikein muita löytänyt kun Koni sportit prostreetiltä alennuksilla ~340e ja rallyracesta Spaxit alennuksilla ~350e.

Kellään mitään hyvää tai huonoa sanottavaa?

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Lokakuu 6. 0:22:46 2005

Koni sportit edessä ja tyytyväinen olen ollut. Säädettävyys on mulle ainakin ollut hyödyllinen. Aika kestäviäkin tuntuvat olevan. omani ostin käytettynä -99 ja iskaritestissä tulee priima lukemia vieläkin.

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Ke Helmikuu 22. 17:19:45 2006

Käykö nuo Escort Cosworthin ja 4x4 Sierra Cosworthin iskarit+jouset suoraan 2wd Coswortiin?Meinaan että se on sama mitkä laittaa kunhan ne on Coswortiin?Onko noissa jousissa jäykkyys eroja?Ja käykö ne keskenään?

Kiitos etukäteen.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Helmikuu 22. 17:40:51 2006

cossu- kirjoitti:Käykö nuo Escort Cosworthin ja 4x4 Sierra Cosworthin iskarit+jouset suoraan 2wd Coswortiin?Meinaan että se on sama mitkä laittaa kunhan ne on Coswortiin?Onko noissa jousissa jäykkyys eroja?Ja käykö ne keskenään?

Kiitos etukäteen.
Nelikkocosassa on 3mm paksumpi iskariputki ku 2wd:ssä. Eli ne ei ihan heittämällä mene 2wd:n olka-akseleihin. Escocossussa tod.näk sama homma.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Type-Sh
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 15:41:44 2003
Paikkakunta: Rööperi

Viesti Kirjoittaja Type-Sh » Ma Syyskuu 10. 17:36:33 2007

cossuesco kirjoitti:Cossuescon iskarissa jousilautanen on 22mm ylempänä, mahtuu isompi pyörä ja keula nousee normi jousilla.
Eli jos laittaisin Escorth Cosworthin iskarit tohon mun 4x4 cosworth sierraan niin nouseeko se keula siis 22mm vai miten sitä voi tulkita?

Onko muullalailla ihan vaihtokelpoiset keskenään?
S4
Escort
#1684

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ma Syyskuu 10. 17:42:37 2007

Cosworth Escortin tolppa sopii suoraan 4x4 cossusierraan mutta keula nousee tuon reilu 20mm jos käyttää sierran vakiojousta. Plussaa siitä, että alempi jousilautanen on ylempänä joten sinne sopii isommat pyörät.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Vastaa Viestiin