
cossun männät ohc:hen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
cossun männät ohc:hen
Eli tarkoituksena olisi laittaa cossun vakiomännät 1.6 ohc:n lohkoon. Lohko on porattu näille männille sopivaksi. Miten se asettuu 1.6 kiertokankeen? Entä tuleekohan mäntä yli lohkotason? vinkit tervetulleita.. 

-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Eli jos cossun männät haluaa laittaa niin laittaa myös cossun veivit ja höylää männistä hieman pois.ytte kirjoitti:mahlen kuvasto sanoi näin. 2l:n ohc:n männäntappi on 68mmx24mm ja cossun on 60mmx24mm.
oharin kanki on 127mm pitkä ja cossun 128.5mm.
1.6:ssa emaxissa on sama isku kun 2l:ssa.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
samaha ne cosan veivit on sinne laittaa, eivät niin paljoa maksa. Mitään tarvitse männistä höylätä.ohc kirjoitti:Eli jos cossun männät haluaa laittaa niin laittaa myös cossun veivit ja höylää männistä hieman pois.ytte kirjoitti:mahlen kuvasto sanoi näin. 2l:n ohc:n männäntappi on 68mmx24mm ja cossun on 60mmx24mm.
oharin kanki on 127mm pitkä ja cossun 128.5mm.
1.6:ssa emaxissa on sama isku kun 2l:ssa.
Öljyruiskut joudut männille laittamaan koska muuten männäntapin voitelu ei oikein onnistu. Yksi vaihtoehto noille kangille on kans 1.6:sen dieselin kanget. Ovat teräksiset vähän cossun kankia heikommat ja 130mm pitkät noin.
Edit: vähä lisää tekstiä
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
1.6 Dieselin kankia tarvitsee vaan kaventaa jotta mahtuvat ohc:n akseliin. Dieselin kangissa on myös alasilmukka pienempi(49mm STD), eli akselia joutuu koneistelemaan. Samalla saa iskua pidennettyä jos haluaa.
Kuva
Ylempi on dieselin, alla vertailuna uudemman mallinen ohc:n kanki eli ns. F-kanki.
Kuva
Ylempi on dieselin, alla vertailuna uudemman mallinen ohc:n kanki eli ns. F-kanki.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Siis onko noi escon dieselin kanget vai missä 1,6:ssa noi on?olafu kirjoitti:1.6 Dieselin kankia tarvitsee vaan kaventaa jotta mahtuvat ohc:n akseliin. Dieselin kangissa on myös alasilmukka pienempi(49mm STD), eli akselia joutuu koneistelemaan. Samalla saa iskua pidennettyä jos haluaa.
Kuva
Ylempi on dieselin, alla vertailuna uudemman mallinen ohc:n kanki eli ns. F-kanki.
Ihan asiallisen näköiset budjetti turboon.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
juu, dieselin on.Aksu kirjoitti:Siis onko noi escon dieselin kanget vai missä 1,6:ssa noi on?olafu kirjoitti:1.6 Dieselin kankia tarvitsee vaan kaventaa jotta mahtuvat ohc:n akseliin. Dieselin kangissa on myös alasilmukka pienempi(49mm STD), eli akselia joutuu koneistelemaan. Samalla saa iskua pidennettyä jos haluaa.
Kuva
Ylempi on dieselin, alla vertailuna uudemman mallinen ohc:n kanki eli ns. F-kanki.
Ihan asiallisen näköiset budjetti turboon.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
liikuuhan se tappi männässä onhan jossain autoissa niin?? ja jossain männissä on öljyurat tapilleytte kirjoitti:suht tiukka sovitusSHR kirjoitti:Mietis uudenman kerran....lauthi kirjoitti:ite laitoin kossun männät ohc:n F mallin veiveihin.veiveihin pitää vaan laittaa tappi prässillä kiinni..
jos ymmärsin oikein???
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Fiiateissa on ainakni tollain just, että liikkuu vaan männistä. Saman kokonen tappi vaan cosassa ja oharissa niin samaha tuo kelluvana ois saanu olla.bpasi kirjoitti:liikuuhan se tappi männässä onhan jossain autoissa niin?? ja jossain männissä on öljyurat tapilleytte kirjoitti:suht tiukka sovitusSHR kirjoitti: Mietis uudenman kerran....
jos ymmärsin oikein???
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Otsakkeessa lukee vissiin kossun mäntä johki, on varmaan vitun järkevää tehdä joku kiinteä tappinen kanki kombinaatio mäntään joka on tarkoitettu uivaksi joka paikasta....ja vielä veiviin joka on tarkoitettu alunperin uivaksi. Huh huh, mistä saa sen hymiön jossa silmät pyörii...bpasi kirjoitti:liikuuhan se tappi männässä onhan jossain autoissa niin?? ja jossain männissä on öljyurat tapilleytte kirjoitti:suht tiukka sovitusSHR kirjoitti: Mietis uudenman kerran....
jos ymmärsin oikein???
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
anteeksi tyhmyyteni mutta ohc männäntappi taitaa olla alunperin kiinteästiprässätty??? eli ????????SHR kirjoitti:Otsakkeessa lukee vissiin kossun mäntä johki, on varmaan vitun järkevää tehdä joku kiinteä tappinen kanki kombinaatio mäntään joka on tarkoitettu uivaksi joka paikasta....ja vielä veiviin joka on tarkoitettu alunperin uivaksi. Huh huh, mistä saa sen hymiön jossa silmät pyörii...bpasi kirjoitti:liikuuhan se tappi männässä onhan jossain autoissa niin?? ja jossain männissä on öljyurat tapilleytte kirjoitti: suht tiukka sovitus
jos ymmärsin oikein???

-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Luetaan tarkkaan, eiks Fordin veivit ole tapista uivia ja nyt joku meinaa prässää tapin sinne , eli ?????ei ole missään puhuttu ohc männästäbpasi kirjoitti:anteeksi tyhmyyteni mutta ohc männäntappi taitaa olla alunperin kiinteästiprässätty??? eli ????????SHR kirjoitti:Otsakkeessa lukee vissiin kossun mäntä johki, on varmaan vitun järkevää tehdä joku kiinteä tappinen kanki kombinaatio mäntään joka on tarkoitettu uivaksi joka paikasta....ja vielä veiviin joka on tarkoitettu alunperin uivaksi. Huh huh, mistä saa sen hymiön jossa silmät pyörii...bpasi kirjoitti: liikuuhan se tappi männässä onhan jossain autoissa niin?? ja jossain männissä on öljyurat tapille
jos ymmärsin oikein???

-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
eli ohc kangessa on "KIINTEÄ" tappi
cossussa "uiva"tappi (sekä liikkuu männässä)
en näe mitään estettä että ohc kankeen "prässää" cossun männän kattoo vaan että tappi saa voitelua esim. hiukan "uraa" mäntään tapin kohtaan tai usein on öljyrenkaan alta poraus männän tapille. mun mielestä ihan toimiva ratkaisu jos haluaa "leikkiä" vakio kangilla
cossussa "uiva"tappi (sekä liikkuu männässä)
en näe mitään estettä että ohc kankeen "prässää" cossun männän kattoo vaan että tappi saa voitelua esim. hiukan "uraa" mäntään tapin kohtaan tai usein on öljyrenkaan alta poraus männän tapille. mun mielestä ihan toimiva ratkaisu jos haluaa "leikkiä" vakio kangilla
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Oon aina luullu että ohc on tappi prässätty mäntään ja ui veivistä ja kossussa ui kaikki mutta saatan olla väärässä.....bpasi kirjoitti:eli ohc kangessa on "KIINTEÄ" tappi
cossussa "uiva"tappi (sekä liikkuu männässä)
en näe mitään estettä että ohc kankeen "prässää" cossun männän kattoo vaan että tappi saa voitelua esim. hiukan "uraa" mäntään tapin kohtaan tai usein on öljyrenkaan alta poraus männän tapille. mun mielestä ihan toimiva ratkaisu jos haluaa "leikkiä" vakio kangilla
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
OHC:n tappi on kyllä tautisesti kiinni kangessa, jos sitä joku siinä onnistuu uittamaan niin hattua nostan 
Dieselistä vielä - kangissa on uivat tapit, eikä niissä ole öljynruiskutusreikää. Henry on ajatellut, että sinne ylös tulee öljyä ihan riittävästi pelkän kampiakselin vispaamana.
Lohkossa ei ole öljyruiskuja.

Dieselistä vielä - kangissa on uivat tapit, eikä niissä ole öljynruiskutusreikää. Henry on ajatellut, että sinne ylös tulee öljyä ihan riittävästi pelkän kampiakselin vispaamana.

Jäsen #606
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
No justiinsa niin että mulla meni sitte uivat tapit sekaisin
oon pysyny noista vakio paska osista hyvin erossa mitä nyt jostain projektilohkosta heitelly roskiin. No yhtä ja samaa kaikki silti toi ohc kanki ja kossun mäntä kombinaatio ei ole mielestäni mitenkään järkevä, mäntä jäisi ainakin 2.0 F kangella 1.5mm alle dekin joka on huono juttu monessakin asiassa, ei näitä ilman puristuksiakaan ole järkevää tehdä. Kossun sisäkalut kiinni niin hyvä tulee
En ole muuuten kasannu ohc konetta vakio paska osilla sitten -92 jälkeen, ja sen kyllä huomaa 



-
- Ylläpitäjä
Nelikkocossun männässä ainakin tapin voitelu pelaa. Tapin reikä on vaakasuunnassa soikea. Itse liukupinta on yllättävän pieni. Tämä paikka joutuisi vielä kovemmille prässätyllä kiertokangella.bpasi kirjoitti:eli ohc kangessa on "KIINTEÄ" tappi
cossussa "uiva"tappi (sekä liikkuu männässä)
en näe mitään estettä että ohc kankeen "prässää" cossun männän kattoo vaan että tappi saa voitelua esim. hiukan "uraa" mäntään tapin kohtaan tai usein on öljyrenkaan alta poraus männän tapille. mun mielestä ihan toimiva ratkaisu jos haluaa "leikkiä" vakio kangilla
Ja jos käytettyjä cossunmäntiä laittaa, kannattaa katsoa juurikin tämän sovituksen välys. Omassa mäntäsarjassa oli jo yhden männän kohdalla ylärajoissa.
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
männäntappi on aina koetuksella esim. koneistamossa kysy multa ku tarkastin moottorin(cossun+600) että milloin tapit/helat on vaihettu ku on niin pirun kuluneet sanoin että 12tkm sitte ite vaihoitte mutta syy on että tehokkailla koneilla tuo kohta on heikko ja kuluu nopeeta.
itse en laittaisi mitään ohc veivejä mutta jos joku haluaa niin saa ne sopimaan/toimimaan voi kai sinne ohc kankeen laittaa samanlaiset helat ku cossun veiveissä ...
itse en laittaisi mitään ohc veivejä mutta jos joku haluaa niin saa ne sopimaan/toimimaan voi kai sinne ohc kankeen laittaa samanlaiset helat ku cossun veiveissä ...
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Monet menneet samaan halpaan! Ei sieltä takomäntiä vakiona löydy. Tainnut olla noissa Mahlea ja Kolbenschmidtiä?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä