Cossun jäähdytysnesteen vaihto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Cossun jäähdytysnesteen vaihto
Sellainen pikainen kyssäri, kun en Workshop-manuaalista löytänyt (vai onko siellä tarinaa aiheesta?), että miten tuota Cossusta löytyvää, jäähdytysnesteen "ilmausruuvia" tulee oikeaoppisesti käyttää?
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mulla ei ole cossussa mitään ilmausruuvia ,mut jos tarkotat sitä vesipumpussa olevaa tulppaa ,niin sen verran kaataa koneeseen vettä+jäähdytinnestettä ,että rupee tulemaan siitä vettä ulos ja sit vaan tulppa kiinni.
Ja sitten lisää nestettä vaan ja kun kone on hiukan käyny ja loput ilmat tullu kierrosta pois ,mahdollinen lisäys taas. Ihan normaalisti se menee cossussakin.
Ja sitten lisää nestettä vaan ja kun kone on hiukan käyny ja loput ilmat tullu kierrosta pois ,mahdollinen lisäys taas. Ihan normaalisti se menee cossussakin.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mistä sieltä sellainen ilmausruuvi löytyy?
Itse olen ainakin vaan kaatanut nesteet paisuntasäiliöön tekemättä muuta.
Hyvinhän sieltä ilma poistuu kun turbon vesikierron kautta se pääsee pois.
Itse olen ainakin vaan kaatanut nesteet paisuntasäiliöön tekemättä muuta.
Hyvinhän sieltä ilma poistuu kun turbon vesikierron kautta se pääsee pois.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Vähän salapoliisityötä ja huomaa että kyse on cosw. 4x4:stä jossa on, tiedoksi cossumiehillekin
, ilmausruuvi termarikotelossa.
Ruuvi auki, sitten nesteet koneeseen ja kun tulee pelkkää nestettä, ruuvi kiinni. Kone käyntiin, odota että termari aukeaa (tai flektit käynnistyy) ja -raotat vähän ruuvia- saadaksesi kertyneet ilmat pois. Sitten annat jäähtyä ja vielä kerran ilmaruuvi auki. Pitäisi onnistua...

Ruuvi auki, sitten nesteet koneeseen ja kun tulee pelkkää nestettä, ruuvi kiinni. Kone käyntiin, odota että termari aukeaa (tai flektit käynnistyy) ja -raotat vähän ruuvia- saadaksesi kertyneet ilmat pois. Sitten annat jäähtyä ja vielä kerran ilmaruuvi auki. Pitäisi onnistua...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
itseasiassa itsekin aiheen tiimoilta cosan korjaamokirjaa selailin, niin ei siellä ilmauksesta nopealla kattomisella mitään puhuttu. vaikka ilmausruuvi näyttikin olevan. ja ainakin siipi ilmaantui ihan ilman ongelmia, vaikkei mitään noituutta suorittanutkaan siihen.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
Kannattaa huuhdella jollakin myrkyllä se järjestelmä.. Saman tempun on tehneet saksalaiset tuolle serkun SäXättimelle.. Kiehuvaa vettä kaadoin syyläriin (irti olevaan) niin ei lattiaa uskonut vihreäksi enääStefa kirjoitti:itte nyt kun oon "huuhdellu" tota cosan systeemiä kun kokoajan menee ruskeaksi nesteet... saatanan italiaanot varmaan ajellu pelkällä vedellä.


-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Näin oli tehty mullakin. Oli kansi hiukan syöpynyt ja kansipahvi sen näköinen, että kohta olis vedet ja öljyt menneet sekaisin. "Onneksi" katkes toi venajousi kesällä, tuli samalla laitettua noikin asiat sitten kuntoon.Stefa kirjoitti:Eikö se ilmaudu muutenkin, ainakin itte nyt kun oon "huuhdellu" tota cosan systeemiä kun kokoajan menee ruskeaksi nesteet... saatanan italiaanot varmaan ajellu pelkällä vedellä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Sama vika rahikaisella... Parmesaanimiehet ei ilmeisesti ole jäähdytysnesteestä kuulleet.Turbo_IS kirjoitti:Näin oli tehty mullakin. Oli kansi hiukan syöpynyt ja kansipahvi sen näköinen, että kohta olis vedet ja öljyt menneet sekaisin. "Onneksi" katkes toi venajousi kesällä, tuli samalla laitettua noikin asiat sitten kuntoon.Stefa kirjoitti:Eikö se ilmaudu muutenkin, ainakin itte nyt kun oon "huuhdellu" tota cosan systeemiä kun kokoajan menee ruskeaksi nesteet... saatanan italiaanot varmaan ajellu pelkällä vedellä.

Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Siivet onkin niin hyviä vehkeitä ettei tarvii kikkailla...Hectori kirjoitti:itseasiassa itsekin aiheen tiimoilta cosan korjaamokirjaa selailin, niin ei siellä ilmauksesta nopealla kattomisella mitään puhuttu. vaikka ilmausruuvi näyttikin olevan. ja ainakin siipi ilmaantui ihan ilman ongelmia, vaikkei mitään noituutta suorittanutkaan siihen.

Nelikon vedenkierto on pitkälti erilainen, ja rakenteen huonoihin puoliin kuuluu vaikeahko ilmattavuus.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
- Paikkakunta: Oulu
vissiin korjattu tuo ongelma noissa cossu ekkereissä,multa löytyy siitä termarikotelon päältä pieni ruuvi mistä pystyy ilmaamaanjjs kirjoitti:Siivet onkin niin hyviä vehkeitä ettei tarvii kikkailla...Hectori kirjoitti:itseasiassa itsekin aiheen tiimoilta cosan korjaamokirjaa selailin, niin ei siellä ilmauksesta nopealla kattomisella mitään puhuttu. vaikka ilmausruuvi näyttikin olevan. ja ainakin siipi ilmaantui ihan ilman ongelmia, vaikkei mitään noituutta suorittanutkaan siihen.![]()
Nelikon vedenkierto on pitkälti erilainen, ja rakenteen huonoihin puoliin kuuluu vaikeahko ilmattavuus.
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
jjs kirjoitti: Vähän salapoliisityötä ja huomaa että kyse on cosw. 4x4:stä jossa on, tiedoksi cossumiehillekin , ilmausruuvi termarikotelossa.
Ruuvi auki, sitten nesteet koneeseen ja kun tulee pelkkää nestettä, ruuvi kiinni. Kone käyntiin, odota että termari aukeaa (tai flektit käynnistyy) ja -raotat vähän ruuvia- saadaksesi kertyneet ilmat pois. Sitten annat jäähtyä ja vielä kerran ilmaruuvi auki. Pitäisi onnistua...
Tuo jjs:n ohje nimenomaan pätee sekä 4wd Cossu Sierraan, että Cossu Escorttiin.tk kirjoitti:vissiin korjattu tuo ongelma noissa cossu ekkereissä,multa löytyy siitä termarikotelon päältä pieni ruuvi mistä pystyy ilmaamaan
EDIT: siis myös 4x4 Cosw. Sierrasta löytyy ilmausruuvi termarikotelon päältä.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--