Cossuun puolaa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Cossuun puolaa

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Syyskuu 30. 23:38:50 2005

Meinasin hiukan tuota kipunaa parantaa, niin mitähän puolaa suosittelette? Käviskö esim. Crane Camsin lx-91?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 30. 23:40:51 2005

No onpa muuten just samat aatokset mielessä :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » La Lokakuu 1. 0:12:30 2005

Tommonen kela mullakin on odottamassa hyllyssä.
Ei oo vaan vielä ollu tarvetta laitaa.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Lokakuu 1. 0:21:39 2005

L@RE kirjoitti:Tommonen kela mullakin on odottamassa hyllyssä.
Ei oo vaan vielä ollu tarvetta laitaa.
Minulla on originaali paikoillaan. Enpä tiedä liekö tarvetta laittaa Cranea mutta enpä ole varma kannattaako laittaa isompaa cooleriakaan :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Lokakuu 1. 10:44:20 2005

Isompi cuuleri löytyy jo keulalta ja ei se pahaakaan tee, jos hiukka kipinää parantaa! No Racersplace nimisestä puljusta tuo löytyisi 64 euron hintaan. http://www.cranecams.com/index.php?show ... =4&prt=165
Tilattu tämä eli ps91.
Ja sitten kilpuriin vielä tämän! Hinta 75 euroa.
http://www.accel-ignition.com/ProductDe ... lection=11
Anteeksi, en osannut siistiä linkkiä!
Viimeksi muokannut paperman, La Lokakuu 1. 12:47:38 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » La Lokakuu 1. 11:41:20 2005

Cossuun saa myös A-ryhmän puolan, jonka pitäisi olla tehokkaampi, huom siis mutua. Käytännön kokemusta ei siis ole. Tuntuvat ainakin englannissa käyttävän noita.

Sumuisilta saarilta saa noita puolia ainakin amber-performancesta, burtonilta, pj-motorsportilta. Hinta on noin 30-40£.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Lokakuu 1. 12:51:43 2005

paperman kirjoitti:Isompi cuuleri löytyy jo keulalta ja ei se pahaakaan tee, jos hiukka kipinää parantaa! No Racersplace nimisestä puljusta tuo löytyisi 64 euron hintaan. http://www.cranecams.com/index.php?show ... =4&prt=165
Tilattu tämä eli ps91.
!
Mulla on tuo käytössä ja hyvin ainakin tuntuu sillä pelaavan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Tammikuu 13. 12:23:39 2006

siipicossu kirjoitti:
paperman kirjoitti:Isompi cuuleri löytyy jo keulalta ja ei se pahaakaan tee, jos hiukka kipinää parantaa! No Racersplace nimisestä puljusta tuo löytyisi 64 euron hintaan. http://www.cranecams.com/index.php?show ... =4&prt=165
Tilattu tämä eli ps91.
!
Mulla on tuo käytössä ja hyvin ainakin tuntuu sillä pelaavan.
Oletko muuta tehnyt? Esim. toisenlaista puolanjohtoa vai toimiiko ihan omallaan? Voisi huomenna näprätä joutessaan tuon kiinni.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Tammikuu 13. 14:05:47 2006

paperman kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
paperman kirjoitti:Isompi cuuleri löytyy jo keulalta ja ei se pahaakaan tee, jos hiukka kipinää parantaa! No Racersplace nimisestä puljusta tuo löytyisi 64 euron hintaan. http://www.cranecams.com/index.php?show ... =4&prt=165
Tilattu tämä eli ps91.
!
Mulla on tuo käytössä ja hyvin ainakin tuntuu sillä pelaavan.
Oletko muuta tehnyt? Esim. toisenlaista puolanjohtoa vai toimiiko ihan omallaan? Voisi huomenna näprätä joutessaan tuon kiinni.
Itse tehty puolanjohto (kuten kaikki tulpanjohdotkin) metritavarasta ilman vastusta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » La Tammikuu 14. 3:55:09 2006

Mulla paukutti vakio puolalla n. 1bar paineilla. Vaihdoin cranen puolan, niin paukutti vasta 1.5bar paineilla.
Mulla ois yks ylimääränen cranen Lx91 puola. Jos on tarvetta ni privalla voi vaikka kysellä..

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Ti Maaliskuu 14. 23:08:20 2006

biltemalla on myynnissä suurtehopuola joka ei ole öljyjäähdytteinen.
tuote nro: 53-403

antotehoksi luvataan 36 000v kun kierrokset 1000r/min

miten on kannattaako ? :wink:
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Huhtikuu 5. 9:15:32 2007

Itelle meinasin tohon ohariturpoon tilata Ranen puolan mutta en oo vielä päättäny kumman tilaan,PS-91 (65e racersplace) vai LX-91 (69e racersplace). Taidan tilata kuitenkin ton LX-91:sen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » To Huhtikuu 5. 12:25:38 2007

cozz_ kirjoitti:biltemalla on myynnissä suurtehopuola joka ei ole öljyjäähdytteinen.
tuote nro: 53-403

antotehoksi luvataan 36 000v kun kierrokset 1000r/min

miten on kannattaako ? :wink:
Kesti meikäläiläisen turbo unossa melkein koko iltapäivän..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Huhtikuu 5. 20:18:24 2007

magelius kirjoitti: Mulla ois yks ylimääränen cranen Lx91 puola. Jos on tarvetta ni privalla voi vaikka kysellä..
Kuin myös , voi kysyä jos tarvii
ex Jäsen #10

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » To Huhtikuu 5. 21:04:14 2007

magelius kirjoitti: Mulla ois yks ylimääränen cranen Lx91 puola. Jos on tarvetta ni privalla voi vaikka kysellä..
Ei ole enää puolaa, ollu pitkään aikaan..

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Huhtikuu 6. 17:29:15 2007

janister kirjoitti:
cozz_ kirjoitti:biltemalla on myynnissä suurtehopuola joka ei ole öljyjäähdytteinen.
tuote nro: 53-403

antotehoksi luvataan 36 000v kun kierrokset 1000r/min

miten on kannattaako ? :wink:
Kesti meikäläiläisen turbo unossa melkein koko iltapäivän..
hyvin tuo on cozz siivessä kestäny viime kesän. Loppu paukuttelut :twisted:

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Tammikuu 14. 18:30:10 2008

mikä puola nuista olis hyvä cossuun?Onko kellään vinkiä heittää?

http://store.summitracing.com/egnsearch ... arch#rstop

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Tammikuu 17. 10:40:20 2008

timoheikkinen792 kirjoitti:mikä puola nuista olis hyvä cossuun?Onko kellään vinkiä heittää?

http://store.summitracing.com/egnsearch ... arch#rstop
Noita cranen LX-91:siä on ainaki käytetty eikä ne vissiin huonoja ole. Kokemuksia siitä ei vielä ole koska laitteet on levällään.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Pe Tammikuu 18. 15:51:46 2008

Ratsastetaan aiheella.Ostin Spinneriltä niiden projekti cossun ylimääräiseksi jääneet sytkä osat.Tuossa asentaessa huomasin,ettei tulpanjohdot käykkään,kun lähtö on 90 astetta ja pitäisi olla suora lähtö virranjakajalta.Kysymys:Voiko päitä vaihtaa,niin että niistä tulee kunnolliset?

Oma mokahan tämä oli kuin hätäpäissäni nuo menin ostamaan,kun halvalla sai.

Ostetut osat käy 4x4 cossuun Vm.92-94.

Kiitos etukäteen.

spinneri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja spinneri » Pe Tammikuu 18. 19:14:06 2008

cossu- kirjoitti:Ratsastetaan aiheella.Ostin Spinneriltä niiden projekti cossun ylimääräiseksi jääneet sytkä osat.Tuossa asentaessa huomasin,ettei tulpanjohdot käykkään,kun lähtö on 90 astetta ja pitäisi olla suora lähtö virranjakajalta.Kysymys:Voiko päitä vaihtaa,niin että niistä tulee kunnolliset?
Voi hitsin pimpulat! Jännä juttu, että eivät sitten käy sun takatuuppariin. Eikös se jakaja kuitenkin ole samassa paikassa (ja samanlainen)? Päät voi kyllä vaihtaa, kunhan vaan tietää mitä tekee. Hommaa varten taitaa olla olemassa ihan erikoistyökalujakin... Mä nyt kuitenkin kehoittaisin tutkimaan, josko ne kuitenkin saisi ihan sellaisinaan sopimaan.
cossu- kirjoitti:Oma mokahan tämä oli kuin hätäpäissäni nuo menin ostamaan,kun halvalla sai.

Ostetut osat käy 4x4 cossuun Vm.92-94.
No, ellet saa sopimaan, niin myy eteenpäin, kyllä niille ostaja löytyy. Kuten itsekin tiedät, ovat uutta vastaavassa kunnossa =)

- Jari -
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Tammikuu 18. 19:17:47 2008

spinneri kirjoitti:Eikös se jakaja kuitenkin ole samassa paikassa (ja samanlainen)?
2wd on erilainen jakajan koppa ku 4wd.

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » La Tammikuu 19. 15:29:36 2008

Mikäli päädyn vaihtamaan noita päitä,niin minkälaiset päät ovat oikeanlaiset ja tietääkö kukaan mikä firma niitä vaihtaa?Kyselin paikallisilta korjausmiehiltä,ei ollut oikein innokkaita hommaan.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Tammikuu 19. 15:36:35 2008

henu kirjoitti:
spinneri kirjoitti:Eikös se jakaja kuitenkin ole samassa paikassa (ja samanlainen)?
2wd on erilainen jakajan koppa ku 4wd.
Eikö jakajankannet kuitenkin käy ristiin?
Takavetoisessa on lähdot taaksepäin ja nelarissa ylöspäin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » La Tammikuu 19. 17:05:30 2008

Jos vaihtaa kannen,poistuuko tuo ongelma,että nuo lähdöt on 90 astetta?Ja että johdot sopii kulkemaan siellä?

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Tammikuu 19. 17:11:29 2008

cossu- kirjoitti:Jos vaihtaa kannen,poistuuko tuo ongelma,että nuo lähdöt on 90 astetta?Ja että johdot sopii kulkemaan siellä?
pitäis mennä 2wd ja 4wd kannet ristiin, toinen jakaja on matalampi, muistaakseni 4wd, muuta radikaalia eroa niissä ei ole. kannenvaihdolla hyvin todennäköisesti homma pelittää, 100% varmaksi en pysty sanomaan kun ei ole omat auton osat lähistöllä.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Tammikuu 19. 19:37:18 2008

Piti kokeilla ja kannet käy ristiin (tosin mulla oli jakaja irti autosta).
Ahdas paikka tuo on missä jakaja on. Miten hyvin mahtuu jakajan (2wd) ollessa paikalla sitä en tohdi sanoa, mulla oli itsellä 4wd:n jakajalla.
4wd:n jakaja on jonkin verran matalampi kuin 2wd:n.
Kannet
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Tammikuu 19. 23:12:27 2008

Jos vaihtaa kannen, niin kannattaa vaihtaa myös tulpanjohdot, koska nelarissa on 90-asteen lähdöt johdoissa juuri sen takia että kannessa lähdöt on ylöspäin. En ole kyllä kokeillut että voihan ne takavedon tulpanjohdotkin sopia. :roll:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Su Tammikuu 20. 9:05:27 2008

Jakajan kannen puoleisten päiden vaihto on helppoa ja halpaa.
Us parts myy ainakin päitä ja "työkalua"ruuvipenkkiin tarkoitettua prässiä,ei niin hyvä mut saa puristettua.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Tammikuu 20. 10:34:15 2008

SeppoJJ kirjoitti:Jos vaihtaa kannen, niin kannattaa vaihtaa myös tulpanjohdot, koska nelarissa on 90-asteen lähdöt johdoissa juuri sen takia että kannessa lähdöt on ylöspäin. En ole kyllä kokeillut että voihan ne takavedon tulpanjohdotkin sopia. :roll:
Lueppa muutama viesti taaksepäin :wink: niin huomaat että se juuri on ongelma kun johdoissa on 90 asteen lähdöt ja takavedon kansi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Tammikuu 20. 16:21:43 2008

Aiheeseen hieman liittyen niin huomasitkos "siipicossu" tuossa sun autossa kuinka suurta vaikutusta kun vaihdoit tuon normaali puolan pois ja tilalle sen nykyisen päivitetyn version ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Tammikuu 20. 17:20:57 2008

Aksu kirjoitti:Aiheeseen hieman liittyen niin huomasitkos "siipicossu" tuossa sun autossa kuinka suurta vaikutusta kun vaihdoit tuon normaali puolan pois ja tilalle sen nykyisen päivitetyn version ?
Pätkimis ongelma tuntui loppuvan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin