Cossun jakajan anturi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Cossun jakajan anturi
Onko se induktiivi vai HALL-tyyppinen?
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re: Cossun jakajan anturi
hallYrkesman kirjoitti:Onko se induktiivi vai HALL-tyyppinen?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: Cossun jakajan anturi
Onko mitään käsitystä kumpi johdoista on signaali ja kumpi käyttöjännite? Runko on ilmeisesti sitten maa?Hectori kirjoitti:hallYrkesman kirjoitti:Onko se induktiivi vai HALL-tyyppinen?
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re: Cossun jakajan anturi
jos ei kukaan muu kerkeä vastaamaan, tarkistan illalla kotona kaavioista, kun en ulkoa muista.Yrkesman kirjoitti:Onko mitään käsitystä kumpi johdoista on signaali ja kumpi käyttöjännite? Runko on ilmeisesti sitten maa?Hectori kirjoitti:hallYrkesman kirjoitti:Onko se induktiivi vai HALL-tyyppinen?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: Cossun jakajan anturi
Ei se maadoitu rungosta.Yrkesman kirjoitti:Onko mitään käsitystä kumpi johdoista on signaali ja kumpi käyttöjännite? Runko on ilmeisesti sitten maa?Hectori kirjoitti:hallYrkesman kirjoitti:Onko se induktiivi vai HALL-tyyppinen?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: Cossun jakajan anturi
Eikö hall-antureissa yleensä (aina?) ole 3 johtoa? maa,käyttöjännite (+12V) ja signaali?siipicossu kirjoitti:Ei se maadoitu rungosta.Yrkesman kirjoitti:Onko mitään käsitystä kumpi johdoista on signaali ja kumpi käyttöjännite? Runko on ilmeisesti sitten maa?Hectori kirjoitti: hall
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kaksi nastaa siinä vain on ,kummastakaan ei ole mitään yhteyttä maahan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: Cossun jakajan anturi
EEC ECUllisessa Eskon koneessa HALL, mutta eihän sitä kyllä voi jakajaksi tituleerata.Yrkesman kirjoitti:Onko se induktiivi vai HALL-tyyppinen?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Re: Cossun jakajan anturi
Joo siinä on hall. tässä topikissa kyse on sierra cossun / t35 escon jakajan anturista, joka on induktiivi.SLEI kirjoitti:EEC ECUllisessa Eskon koneessa HALL, mutta eihän sitä kyllä voi jakajaksi tituleerata.Yrkesman kirjoitti:Onko se induktiivi vai HALL-tyyppinen?
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
ei ole täysin tarkka väite. juuri hetki sitten antureita ja käyttölaitteita koskevalla kurssilla oli puhetta hall antureista, ja siellä kouluttaja totesi yksiselitteisesti että induktiivi/hall antureita ei voida tunnistaa johdinten määrästä. on olemassa hall antureita jotka toimivat vain kahdella johdolla. tarkempaa toimintaa ei ruvettu käymään läpi, koska aika on rajallinen, mitä voidaan asioihin käyttää. mutta jos boksi ohjaa, se on mahdollista olla myös kaksikarvainen anturi. ja tässä tapauksessahan molempiinSkorppi kirjoitti:koska hal vaatii aina 3 karvaa.
pääasiassa hall anturi on kolmejohtoinen ja induktiivinen 2 johtoinen.
löytyikö jostain varma tieto että kyseessä on induktiivinen anturi? kun tätä aihetta on aikaisemmin käsitelty, ja silloin oli varmana tietona että kyseessä olisi Hall tyyppinen anturi. itse en pystynyt löytämään korjaamokirjallisuudesta mainintaa, kumpi on kyseessä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Sen vertaa vertaa olen fysiikkaa lukenut että tiedän mitä hall ilmiö tarkoittaa ja heti en keksi miten kys. anturi toimii kahdella johdolla, ellei sitten signaalia kuljeteta vaikka +johtimessa jollain taajuudella, tosin tämä menee liian hai-tekiksi kun kyseessä on vanha fiatin ruisku. Mutta perinteiset hall anturit vaativat aina sen 3 karvaa.Hectori kirjoitti:ei ole täysin tarkka väite. juuri hetki sitten antureita ja käyttölaitteita koskevalla kurssilla oli puhetta hall antureista, ja siellä kouluttaja totesi yksiselitteisesti että induktiivi/hall antureita ei voida tunnistaa johdinten määrästä. on olemassa hall antureita jotka toimivat vain kahdella johdolla. tarkempaa toimintaa ei ruvettu käymään läpi, koska aika on rajallinen, mitä voidaan asioihin käyttää. mutta jos boksi ohjaa, se on mahdollista olla myös kaksikarvainen anturi. ja tässä tapauksessahan molempiinSkorppi kirjoitti:koska hal vaatii aina 3 karvaa.
pääasiassa hall anturi on kolmejohtoinen ja induktiivinen 2 johtoinen.
löytyikö jostain varma tieto että kyseessä on induktiivinen anturi? kun tätä aihetta on aikaisemmin käsitelty, ja silloin oli varmana tietona että kyseessä olisi Hall tyyppinen anturi. itse en pystynyt löytämään korjaamokirjallisuudesta mainintaa, kumpi on kyseessä.
Induktiivi anturissa on kela ja siitä pystytään mittaamaan ominaisresistanssi ohmimittarilla. Hall antureissa taas on puolijohdelähtö, jonka toimintaa ei voida todeta resistanssimittauksella. Kossun huoltomanuaali antaa niin tdc kuin jakajan anturillekkin ohmimäärän, jolla voidaan tarkastaa anturin kunto, joten sekin tukee jakajan anturin olevan induktiivianturi.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no kyllä se hall ilmiö on tiedossa, mutta enpä sentään menisi sen perusteella kieltämään etteikö voisi olla kaksijohtoinen.Skorppi kirjoitti: Sen vertaa vertaa olen fysiikkaa lukenut että tiedän mitä hall ilmiö tarkoittaa ja heti en keksi miten kys. anturi toimii kahdella johdolla, ellei sitten signaalia kuljeteta vaikka +johtimessa jollain taajuudella, tosin tämä menee liian hai-tekiksi kun kyseessä on vanha fiatin ruisku. Mutta perinteiset hall anturit vaativat aina sen 3 karvaa.
Induktiivi anturissa on kela ja siitä pystytään mittaamaan ominaisresistanssi ohmimittarilla. Hall antureissa taas on puolijohdelähtö, jonka toimintaa ei voida todeta resistanssimittauksella. Kossun huoltomanuaali antaa niin tdc kuin jakajan anturillekkin ohmimäärän, jolla voidaan tarkastaa anturin kunto, joten sekin tukee jakajan anturin olevan induktiivianturi.
töissä kysäisin parilta asentajalta asiaa, ja hall tyyppiseksi myöskin väittivät. toisaalta, siitä on vuosia aikaa, kun noita viimeksi oli, joten muistikuvan oikeellisuudessa voi olla heittoa.
induktiiviseen anturiin viittaisi korkea jännite, minkä anturi synnyttää, 1.5-2 volttia, kun hall jännite on luokkaa millivoltteja.
ilmarako toisaalta on ekä hieman pieni induktiivianturille, muttei kumminkaan mahdoton.
on kyllä olemassa perusteita sille, että se olisi induktiivinen anturi, tiedän sen, mutta täällä on kyseistä anturia mainittu aikaisemmin hall tyyppiseksi tälläkin palstalla, ja pari asentajaa on omannut saman muistikuvan asiasta. virheen mahdollisuus on toki olemassa, ja sen vuoksi haluaisinkin tietää kuinka asia todellisuudessa on. niin että se perustuu tietoon, eikä oletukseen. olen meinaan pitänyt anturia varmana hall tyyppisenä anturina tähän asti. mutta jos olen väärässä, niin otan mielelläni oikaisun vastaan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Motonetin varaosaluettelo väittää induktiivi-anturiksi!
OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT FORD SIERRA
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva kontaktipintaan!
Alipainekellollisia yksikköjä ei saatavana!
1,3/1,6 OHC 82--90 (6 liitintä rivissä). . . . . . . . . . 10-8045 39.00 ???
2,0 OHC 82--84 (6 liitintä rivissä/jäähd levy). . . . . . . 10-8045 39.00 ???
1,6/2,0 OHC 87--90 (3 päässä/3 sivulla). . . . . . . . . . 10-8041 34.90 ???
2,0i OHC 85--87 (6 liitintä päässä/3 sivulla). . . . . . . 10-8042 27.50 ???
1,6i/2,0i OHC 87--89 (6 liitintä päässä). . . . . . . . . . 10-8040 34.90 ???
2,0i DOCH 89--91 (6 liitintä päässä). . . . . . . . . . . . 10-8040 34.90 ???
V6 82--88 (6 liitintä rivissä/jäähd levy). . . . . . . . . 10-8045 39.00 ???
V6-2,9 88--91 (6 liitintä päässä/3 sivulla). . . . . . . . 10-8042 27.50 ???
Cosworth-2,0RS Marelli (7 liitintä rivissä/Pääteaste). . . 10-8083 29.00 ???
10-8042 Hall-anturille, muut induktiivianturille!<----
Tai ainakin näin minä ymmärrän tuosta viimeisestä kommentista
OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT FORD SIERRA
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva kontaktipintaan!
Alipainekellollisia yksikköjä ei saatavana!
1,3/1,6 OHC 82--90 (6 liitintä rivissä). . . . . . . . . . 10-8045 39.00 ???
2,0 OHC 82--84 (6 liitintä rivissä/jäähd levy). . . . . . . 10-8045 39.00 ???
1,6/2,0 OHC 87--90 (3 päässä/3 sivulla). . . . . . . . . . 10-8041 34.90 ???
2,0i OHC 85--87 (6 liitintä päässä/3 sivulla). . . . . . . 10-8042 27.50 ???
1,6i/2,0i OHC 87--89 (6 liitintä päässä). . . . . . . . . . 10-8040 34.90 ???
2,0i DOCH 89--91 (6 liitintä päässä). . . . . . . . . . . . 10-8040 34.90 ???
V6 82--88 (6 liitintä rivissä/jäähd levy). . . . . . . . . 10-8045 39.00 ???
V6-2,9 88--91 (6 liitintä päässä/3 sivulla). . . . . . . . 10-8042 27.50 ???
Cosworth-2,0RS Marelli (7 liitintä rivissä/Pääteaste). . . 10-8083 29.00 ???
10-8042 Hall-anturille, muut induktiivianturille!<----
Tai ainakin näin minä ymmärrän tuosta viimeisestä kommentista
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Kävin ruokkiksella pilkkomassa vanhan anturin niin ei tarvii sit muittenkaan enää arpoa et mikä se on
http://kotisivu.mtv3.fi/mvkuvia/janturi.jpg
Sisällä on pelkkä kela, eli kyseessä on induktiivianturi.

http://kotisivu.mtv3.fi/mvkuvia/janturi.jpg
Sisällä on pelkkä kela, eli kyseessä on induktiivianturi.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Autoracingin luettelossakin lukee: virranjakajan magneettitunnistin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
toimiihan hall-anturikin magneettikentällä, vaikkei samalla lailla kuin induktiivianturi.
mutta jos siellä kerran pelkkä kela on sisällä, niin sehän on yksiselitteisesti induktiivinen anturi. näin no hommat selviää, ja kaikki on taas tipan verran viisaampia.
mutta jos siellä kerran pelkkä kela on sisällä, niin sehän on yksiselitteisesti induktiivinen anturi. näin no hommat selviää, ja kaikki on taas tipan verran viisaampia.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.