4*4 Cosworthin etuvetonivelistä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

4*4 Cosworthin etuvetonivelistä

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Pe Syyskuu 16. 20:51:50 2005

Hommana olis että pitäis vaihtaa edestä oikea sisempi vetonivel. Onko pelkkä nivel vaihdettavissa vai onko koko setti yhtä puuta eli pitääkö vaihtaa koko akseli.
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » La Syyskuu 17. 9:22:10 2005

on vaihettavissa mutta ei tainnu foortilta saada ku koko akselin...... muistelisin

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » La Heinäkuu 1. 22:29:12 2006

laitetaampa tähän jatkoksi semmonen kysymys että onko kellään mutua/tietoa mitä soosia siellä sisemmän etunivelen sisällä on?
näyttää enemmänkin jonkun sortin öljyltä kuin miltään vaseliinilta.
arvaako laittaa ihan jotai normi 80/90w hypoidiöljyä.
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Heinäkuu 1. 22:45:08 2006

tk kirjoitti:laitetaampa tähän jatkoksi semmonen kysymys että onko kellään mutua/tietoa mitä soosia siellä sisemmän etunivelen sisällä on?
näyttää enemmänkin jonkun sortin öljyltä kuin miltään vaseliinilta.
arvaako laittaa ihan jotai normi 80/90w hypoidiöljyä.
Se vaseliini muuttuu "öljyksi" ajan mittaan. Vaseliini sinne kuuluu.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Heinäkuu 1. 22:46:31 2006

bpasi kirjoitti:on vaihettavissa mutta ei tainnu foortilta saada ku koko akselin...... muistelisin
Tero Anttilalta saa kans akselin,maksaa ~475e/kpl.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Heinäkuu 2. 6:49:30 2006

bpasi kirjoitti:on vaihettavissa mutta ei tainnu foortilta saada ku koko akselin...... muistelisin
Oikeassa olet
ex Jäsen #10

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Heinäkuu 2. 20:15:19 2006

Jake kirjoitti:
bpasi kirjoitti:on vaihettavissa mutta ei tainnu foortilta saada ku koko akselin...... muistelisin
Oikeassa olet
Ja tarvikkeenakaan ei taida enää saada, ainakaan eivät tänne sellaista saaneet.
4wd dohc sisempi nivel on sama kuin cossussa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ma Heinäkuu 3. 13:11:34 2006

tony the tiger kirjoitti:
Jake kirjoitti:
bpasi kirjoitti:on vaihettavissa mutta ei tainnu foortilta saada ku koko akselin...... muistelisin
Oikeassa olet
Ja tarvikkeenakaan ei taida enää saada, ainakaan eivät tänne sellaista saaneet.
4wd dohc sisempi nivel on sama kuin cossussa.
samat kaikissa sierra/cossu/scorpio yms missä on toi sama voimansiirto. Ainut ero oli vaan dohc/scorpio(cosworth?) vetari on 600mm pitkä ja cossu/xr4 580mm pitkä.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Heinäkuu 3. 14:37:52 2006

mvla kirjoitti:
tony the tiger kirjoitti:
Jake kirjoitti: Oikeassa olet
Ja tarvikkeenakaan ei taida enää saada, ainakaan eivät tänne sellaista saaneet.
4wd dohc sisempi nivel on sama kuin cossussa.
samat kaikissa sierra/cossu/scorpio yms missä on toi sama voimansiirto. Ainut ero oli vaan dohc/scorpio(cosworth?) vetari on 600mm pitkä ja cossu/xr4 580mm pitkä.

korjattu teksti

samat kaikissa sierra/cossu/scorpio yms missä on toi sama voimansiirto. Ainut ero oli vaan dohc vetari on 600mm pitkä ja cossu/sierra v6 4x4scorpio 4x4(vain v6 4x4 tehty) 580mm pitkä

selvitys
scorpiocossua ei valitettavasti ole 4x4 versiona sarjatuotannossa tehtynä
lisäksi mikä moottori ,malli on xr4 ilmeisesti tarkoitat v6 4x4 sierraa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ma Heinäkuu 3. 23:09:15 2006

sierra friikki kirjoitti:
mvla kirjoitti:
tony the tiger kirjoitti: Ja tarvikkeenakaan ei taida enää saada, ainakaan eivät tänne sellaista saaneet.
4wd dohc sisempi nivel on sama kuin cossussa.
samat kaikissa sierra/cossu/scorpio yms missä on toi sama voimansiirto. Ainut ero oli vaan dohc/scorpio(cosworth?) vetari on 600mm pitkä ja cossu/xr4 580mm pitkä.

korjattu teksti

samat kaikissa sierra/cossu/scorpio yms missä on toi sama voimansiirto. Ainut ero oli vaan dohc vetari on 600mm pitkä ja cossu/sierra v6 4x4scorpio 4x4(vain v6 4x4 tehty) 580mm pitkä

selvitys
scorpiocossua ei valitettavasti ole 4x4 versiona sarjatuotannossa tehtynä
lisäksi mikä moottori ,malli on xr4 ilmeisesti tarkoitat v6 4x4 sierraa
Joo aivan niin...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Heinäkuu 9. 3:25:03 2006

Jossain lehdissä olen nähnyt mainittavan 4x4 V6 mallin etuvetareiden olevan pidemmät kuin Cossun ja pysyvän paremmin paikallaan madalletussa, koskeeko tämä vasemman puolen vetaria vai onko tieto yleensäkkin aivan väärä?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Heinäkuu 9. 15:03:23 2006

SLEI kirjoitti:Jossain lehdissä olen nähnyt mainittavan 4x4 V6 mallin etuvetareiden olevan pidemmät kuin Cossun ja pysyvän paremmin paikallaan madalletussa, koskeeko tämä vasemman puolen vetaria vai onko tieto yleensäkkin aivan väärä?
Itse olen kuullut saman,en tiedä onko mutua vai ihan mitattua faktaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ma Heinäkuu 10. 13:28:16 2006

jesus48 kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Jossain lehdissä olen nähnyt mainittavan 4x4 V6 mallin etuvetareiden olevan pidemmät kuin Cossun ja pysyvän paremmin paikallaan madalletussa, koskeeko tämä vasemman puolen vetaria vai onko tieto yleensäkkin aivan väärä?
Itse olen kuullut saman,en tiedä onko mutua vai ihan mitattua faktaa.
Pitää vielä tarkistaa kun käyn seuraavan kerran paikallisen vara-osa liikkeen tiskillä. Erään maahantuojan luettelossa oli mitat noista vetareista...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Elokuu 9. 23:15:13 2006

4x4 dohc etuvetari on n.20mm pitempi kuin cossun vastaava.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Vastaa Viestiin