Cossu nykii oudosti

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Cossu nykii oudosti

Viesti Kirjoittaja janneke » La Elokuu 27. 22:30:33 2005

Haulla en löytäny vastaavanlaista ongelmaa keneltäkään, ni pistetääs nyt sit oma topicci.

Oireilu alko tos noin 3 viikkoo sitten. Sillon nykäs satunnaisesti ku ajo tasakaasulla ja siitä ku pikkasen hölläs kaasua ni rykäs muutaman kerran ja toimi sit taas, kylmänä teki sitä jonkun verran useemmin.

Nyt se on alkanu kylmänä vittuilee enemmän. Jos yrittää kylmänä lähtee vähä kierroksii kasvattaa, ni ne nousee sinne 2000-2500rpm ja sen jälkeen alkaa rykimään eikä nouse siitä ylöspäin. Sit ku pudottaa takas tyhjäkäynnille ja kokeilee uudestaan ni saattaa kiertää ihan normaalisti ilman rykimistä tai sitten ei.

Lämpösenä kiertää ongelmitta vasta ku on moottori lämmenny normaaliin lämpöön. Eli ei tarvii olla ku pikkusen alle normaalin lämmön ni motarilla ajettaessa yli 100km/h (kierrokset siellä 3000 pinnassa) alkaa nykimään. Sit ku on lämmöt noussu normaaliin ni kiertää ongelmitta 7000rpm asti. Ainut oire lämpösenä on toi satunnaisesti tasakaasulta nykiminen kaasua pikkusen höllätessä.

Tulpat (motocraft platinum 092p) kävi mielessä et johtusko niistä vaikka ei niillä oo ajettu ku 7000km. Otin tosta omasta riesasta tulpat (motocraft super 091c) ja kokeilin niillä, ei mitään vaikutusta. Sit oon kokeillu tolla oman riesan boksilla, ku mulla on siinä 2wd cossun ruisku ja sen boksi stg1 lastulla, ei mitään vaikutusta silläkään. Eri puolaa oon kans kokeillu ja putsasin virranjakajan ja pyörijän.

Kyseessä siis -89 2wd cossu sierra.

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Su Elokuu 28. 0:27:18 2005

Mulla oli joskus vähän samanlaisia oireita.Ei noussut kierrokset kunnolla ja ryki ennen kun lämpeni. Tulpanjohdot/-hatut voisi olla yksi vikapaikka. Läpilyöntiä vois tapahtua jos olisi likaiset? Itsellä auttoi kun putsasin noi vanhat johdot.

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Su Elokuu 28. 6:14:08 2005

Kuulostais vähän lämpötila anturi vialta! Joka on sielä kuskin puolella kannes vähän piilosas paikas.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Su Elokuu 28. 16:40:50 2005

Lämpöanturin vaihdon tosta omasta riesasta, ei vaikutusta.
Sit kokeilin viel tol oman riesan mapilla ja tol sytytyksenvahvistin jutulla tai mikä nyt lieneekään nimeltään. Sit kävi viel mieles et jospa se johtuis tosta imuilman lämpöanturista, eli kokeilin sitäki omasta riesasta, ei mitään muutosta. :?

Tuntuu ihan ku se vetäis ennakon vituilleen, ku se alkaa tollee rykimään. Jos kylmänä lähtee antaa rauhallisesti kaasuu ni se alkaa yskii siin 2000rpm kohalla. Sit jos antaa reilummin runtuu ni kiekat nousee sinne 3000-3500rpm ja sen jälkeen alkaa rykiminen.

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Su Elokuu 28. 18:11:59 2005

itellä lähti tollanen nykiminen nimenomaan 2000-3000rpm kohdilta samoilla oireilla kun vaindoin cranen LX91 puolan ja ferroflex tulpanjohdot!! ilmeni sitä nykimistä kyllä eri kierrosalueillakin mutta pääasiassa juuri tuo 2000-3000rpm

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Su Elokuu 28. 18:32:24 2005

Montune kirjoitti:itellä lähti tollanen nykiminen nimenomaan 2000-3000rpm kohdilta samoilla oireilla kun vaindoin cranen LX91 puolan ja ferroflex tulpanjohdot!! ilmeni sitä nykimistä kyllä eri kierrosalueillakin mutta pääasiassa juuri tuo 2000-3000rpm
Tekikö sulla kans tota rykimistä lämpösenä ku tasakaasulta pikkusen hölläs?
Entäs paljos oli hintaa noilla kamoilla? Tai no pelkästään tulpanjohdoilla? Kokeilin jo toista puolaa eikä se vaikuttanu mitenkää.

Edit: ton cranen hinnan löysin googlella (100€), mut en noita tulpanjohtoja.

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Su Elokuu 28. 20:49:25 2005

TuunaavaAmis kirjoitti:
Montune kirjoitti:itellä lähti tollanen nykiminen nimenomaan 2000-3000rpm kohdilta samoilla oireilla kun vaindoin cranen LX91 puolan ja ferroflex tulpanjohdot!! ilmeni sitä nykimistä kyllä eri kierrosalueillakin mutta pääasiassa juuri tuo 2000-3000rpm
Tekikö sulla kans tota rykimistä lämpösenä ku tasakaasulta pikkusen hölläs?
Entäs paljos oli hintaa noilla kamoilla? Tai no pelkästään tulpanjohdoilla? Kokeilin jo toista puolaa eikä se vaikuttanu mitenkää.

Edit: ton cranen hinnan löysin googlella (100€), mut en noita tulpanjohtoja.
autoracingiltä tilasin noi johdot... hintaa tais olla 150e... teki juu lämpösenä kun helläs tasakaasulta.. mutta kannattaa kattoa myös kaikki muu mahdollinen.. saako liikaa jne??

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Su Elokuu 28. 21:19:19 2005

Montune kirjoitti:
TuunaavaAmis kirjoitti:
Montune kirjoitti:itellä lähti tollanen nykiminen nimenomaan 2000-3000rpm kohdilta samoilla oireilla kun vaindoin cranen LX91 puolan ja ferroflex tulpanjohdot!! ilmeni sitä nykimistä kyllä eri kierrosalueillakin mutta pääasiassa juuri tuo 2000-3000rpm
Tekikö sulla kans tota rykimistä lämpösenä ku tasakaasulta pikkusen hölläs?
Entäs paljos oli hintaa noilla kamoilla? Tai no pelkästään tulpanjohdoilla? Kokeilin jo toista puolaa eikä se vaikuttanu mitenkää.

Edit: ton cranen hinnan löysin googlella (100€), mut en noita tulpanjohtoja.
autoracingiltä tilasin noi johdot... hintaa tais olla 150e... teki juu lämpösenä kun helläs tasakaasulta.. mutta kannattaa kattoa myös kaikki muu mahdollinen.. saako liikaa jne??
Juu kiitoksia. Aika hyvän hintaset on kyllä johdot ja jos siihen viel ton cranen puolan hommaa... Taidampa tehä niin et käyn huomenna foordilta hakee uudet johdot, eiköhän se vika korjaannu niillä, jos se kerran johdoista toi rykiminen johtuu. :)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Elokuu 28. 21:30:50 2005

tuut yllättymään kun kuulet fordin hinnan tulpanjohdoille, saattaa tuntua ferrolexit halvalta sen jälkeen..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Elokuu 28. 21:32:15 2005

Timo kirjoitti:tuut yllättymään kun kuulet fordin hinnan tulpanjohdoille, saattaa tuntua ferrolexit halvalta sen jälkeen..
:lol:

Mulla on silikonijohdot paikoillaan ja Ferrofleksit varalla :D

Kysäisin kanssa noita orkkisjohtoja aikoinaan..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Elokuu 28. 22:01:13 2005

ukormi kirjoitti:
Timo kirjoitti:tuut yllättymään kun kuulet fordin hinnan tulpanjohdoille, saattaa tuntua ferrolexit halvalta sen jälkeen..
:lol:

Mulla on silikonijohdot paikoillaan ja Ferrofleksit varalla :D

Kysäisin kanssa noita orkkisjohtoja aikoinaan..
:P :lol: Jännittää kertokaa nyt se hinta.. Varmaan voisin olettaa kolminkertaista.. :? 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Elokuu 28. 22:06:04 2005

Laze kirjoitti:
ukormi kirjoitti:
Timo kirjoitti:tuut yllättymään kun kuulet fordin hinnan tulpanjohdoille, saattaa tuntua ferrolexit halvalta sen jälkeen..
:lol:

Mulla on silikonijohdot paikoillaan ja Ferrofleksit varalla :D

Kysäisin kanssa noita orkkisjohtoja aikoinaan..
:P :lol: Jännittää kertokaa nyt se hinta.. Varmaan voisin olettaa kolminkertaista.. :? 8)
per kappale..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Elokuu 28. 22:25:09 2005

Jotenkin oli sellainen muistikuva että olisi maksanut jotakin 350 euroa/4 kappaletta. Muisti voi heittää, taidan kysäistä noita huomenna ihan hupina.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » Su Elokuu 28. 22:33:00 2005

Muistaakseni oli 80e/kpl, kun itse kysyin.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Elokuu 28. 22:37:12 2005

Markka aikana ne oli jotain 500 - 600 mk:n väliltä.
Helpoin ne on tehdä itse.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Elokuu 29. 12:28:43 2005

Jaa että fordi yllättää jälleen. :shock: :lol:
No hyvä tietää että en turhaan lähteny fordille ajaa.

Kai ne ferroflexit pitää sit hommata.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Elokuu 30. 20:45:48 2005

Enpäs hommannukkaa piuhoja, ku aattelin kokeilla noilla mun riesan johdoilla. Pienen kikkailun jälkeen sain ne laitettuu paikoilleen ja ei muuta ku kone käyntiin ja vähä runtuu. Kierrokset nousee taas sinne 2000rpm ja sit alkaa rykiminen eli ei mitään muutosta. Alkaa pikkuhiljaa ideat jo loppumaan et mikä siin voi olla, ku olin jo melko varma et johtuu noista tulpanjohdoista.

Ja ku se siin viel on mielenkiintosta et ku se välillä nostaa kylmänä kierroksii ja välillä ei. Tossa ku aamulla kokeilin, ni ekan kerran kaasua rauhallisesti lisäten kierti 5000rpm:n asti ilman mitään ongelmii, sen jälkeen annoin kierrosten pudota tyhjäkäynnille ja kokeilin uudestaan. Tällä kertaa kiekat nous sinne vähä reiluun 2000 ja sit alko rykii. Kolmannella kerralla alko taas rykii ja neljännellä yrityksellä kierti ongelmitta. :?:

Siitä ku sitä ensin vähä aikaa lämmittää paikoillaan ja lähtee ajaa, ni jos kiihdyttää tasasesti kokoajan ni sillon ei ryi, mut jos pikkusenkaa laskee kaasuu välissä ni hetken aikaa yskii ja toimii sit taas. Ja toi homma vähenee sitä mukaa mitä lämpösemmäks kone menee. Normaali lämmössä nykii ainoastaan satunnaisesti ku tasakaasulta pikkusen löysää.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Elokuu 30. 20:53:18 2005

Puolavialta kuulostais. Kaverilla teki Celica :oops: Just tota samaa paitsi toisin päin.
Kylmänä viel jotenkin pelas, mutta kun alko lämpeemään niin ei sietäny yhtään kaasua vaan alko röpöttämään aina siinä 2-3000 kohdilla eikä ottanu enempää jenkaa.
Puolalta tuli kipuna kun kokeiltiin, mutta kaveri oli jollain autosähkö miehellä käyny testauttamassa sen niin tuli liian heikko kipinä.---> Puolan vaihto ja taas alko pelaamaan niinkun pitää.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Elokuu 30. 22:24:53 2005

TeRoK kirjoitti:Puolavialta kuulostais. Kaverilla teki Celica :oops: Just tota samaa paitsi toisin päin.
Kylmänä viel jotenkin pelas, mutta kun alko lämpeemään niin ei sietäny yhtään kaasua vaan alko röpöttämään aina siinä 2-3000 kohdilla eikä ottanu enempää jenkaa.
Puolalta tuli kipuna kun kokeiltiin, mutta kaveri oli jollain autosähkö miehellä käyny testauttamassa sen niin tuli liian heikko kipinä.---> Puolan vaihto ja taas alko pelaamaan niinkun pitää.
Hmm, voisko sit olla mahollista et noista molemmista puolista (eli siis ton cossun puola ja oman riesan puola) alkas olee puhti loppu ja ei sen takii auta vaikka puolaa vaihdoinki. Pitää viel huomenna kokeilla tol oman riesan puolan johdolla, mikäli siinä pituus riittää ja jos ei oo vikaa siinäkää, ni sen jälkeen käydä ostaa jostain varaosa liikkeestä uus puola. Ne ei onneks hirveesti maksa.

Edit: Mut sit taas toisaalta ihmetyttää et miten se puola jaksaa antaa kipinää ahtojen kanssa, jos siin ois muka liian heikko kipinä? Lämpösenä voi siis polkee nilkka suorana eikä nyi ollenkaa.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Elokuu 31. 12:39:05 2005

Kokeilin eri puolan johtoo, eikä vaikutusta. Tohon puolan heikkoon kipinään en kyl usko, mut tuli sellanen mieleen et voisko se johtuu virranjakajan anturista? Se asia pitää tarkistaa tossa viikonloppuna.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 31. 14:25:51 2005

jakajan antureista on ainakin muutamalla lähtenyt johdoista eristeet.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Elokuu 31. 16:44:42 2005

Jaa sopiiko cossu sierraan ja "noku" sierraan sama puola? Vaikka on erimerkkinen järjestelmäkin.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Su Syyskuu 4. 13:32:35 2005

TeRoK kirjoitti:Jaa sopiiko cossu sierraan ja "noku" sierraan sama puola? Vaikka on erimerkkinen järjestelmäkin.
Mulla on cossun puola omassa riesassa.


Otin eilen irti ton virranjakajan asentotunnistimen ja ne johdot oli kyl aika haperot niinku oli omas sierras aikoinaan ku siitä joskus sen katoin. Eli otin ton oman sierran melkeen uudenkarheen tunnistimen ja vaihdoin sen tohon cossuun, ei vaikutusta. Vaihdoimpa vielä kammenkulma anturin omasta sierrasta eikä sekään auttanu.

Kattelin sen jälkeen yleismittarilla kaasuläpän asentotunnistimen ja katoin vielä läpi noi kaikki anturit jotka siihen aiemmin vaihoin, kaikki ok.

Sit mittasin noi tulpanjohtojen ohmiluvut. 5 kiloohmii lukee tulpanjohtojen kyljessä ja mittari näytti jotain 11,5. Mittasin noi oman riesan johdot ja ne näytti kanssa sinne 11 kiloohmin pintaan. Sen takia ei ilmeisesti ollu mitään vaikutusta niillä. Kyllä se perskele tosiaan taitaa olla vika noissa johdoissa! Huomenna käyn hakee rallyracesta uudet johdot. Siellä näyttäs maksavan Sierra Cosworth ProSpark sytytysjohtosarja 84€.

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Ma Syyskuu 5. 9:16:52 2005

tarkista bensajohdot että menee virta läpi.. itellä jäi kerran tielle kun pätki jostakin, uudet johdot ja taas kävi niinkuin piti... ja kato maadotus kanssa

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Ma Syyskuu 5. 17:27:52 2005

Oletkos tarkastanut vielä noi anturien liittimet ja virranjakajan liittimen ettei oo nastojen vastakappaleet päässy liikkumaan itellä oli tuo virranjakajan liitin paskana.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Syyskuu 5. 18:28:51 2005

t5 kirjoitti:Oletkos tarkastanut vielä noi anturien liittimet ja virranjakajan liittimen ettei oo nastojen vastakappaleet päässy liikkumaan itellä oli tuo virranjakajan liitin paskana.
Liittimet oon tsekannu läpi ja ton virranjakajan anturin vaihoin.

Kyllä se vika taitaa noissa tulpanjohdoissa olla, mut eipä niitä johtoja vaan tahdo löytyy mistään. Soitin RallyRaceen noista ProSpark johdoista ja niitä ei oo kuulemma ollu pitkään aikaan ja tilaamalla saattaa mennä mahdollisesti useita kuukausia mikäli niitä ees enää saa.

No kilautin sit Autoracingiin noista ferroflexeistä, eikä niitäkää oo, eikä myöskään noita parikymppii kalliimpii Silicon Blue johtoja! Tilaamalla menee useempi viikko...

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Syyskuu 5. 19:08:36 2005

Laita tervikejohdot, luulis pelaavan ainakin siihen asti kun huippujohtoja tulee maahan.

Ja yksi paikka mikä kannattaa tarkistaa on takaluukusta liitin jonka kautta menee johdot polttoainepumpulle.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Syyskuu 5. 20:12:52 2005

Omaani ostin Honda Civicin (1.6 16v) johdot. Vajaa 60 euroa sarja!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Syyskuu 5. 20:41:44 2005

Turbo_IS kirjoitti:Laita tervikejohdot, luulis pelaavan ainakin siihen asti kun huippujohtoja tulee maahan.

Ja yksi paikka mikä kannattaa tarkistaa on takaluukusta liitin jonka kautta menee johdot polttoainepumpulle.
Eikös noi mun sierran johdot vois vähä niinku luokitella "tarvike" johdoiks?! Mut niissä näytti olevan toi vastus suunnilleen saman verran ku nois cossun johdois eikä sen takii auttanu. Niil mun riesan johdoil on ajettu jotain vajaa 1000km.

Toi polttoaine pumppu vähä ihmetyttää et miten se vois muka aiheuttaa tollasia oireita?
paperman kirjoitti:Omaani ostin Honda Civicin (1.6 16v) johdot. Vajaa 60 euroa sarja!
Mut niissä ei taida olla sellasii "kumi puikkoja", vaan sulla tulee vaan johdot sieltä kannesta ulos?!? Jos ne sellaset on ni ei viittis ihan niitä siihen laittaa ku menee sit niistä aukoista kaikkee paskaa sisään.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Syyskuu 5. 21:35:48 2005

http://www.siipicossu.com/manuaaleja/ho ... C&DOHC.pdf
Sieltä sivu 132! Olikin pikkulohko civicistä. Johdot fyysisesti lähes identtisiä Cossun johtojen kanssa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

kilpuri
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 16:17:47 2004
Paikkakunta: 019

Viesti Kirjoittaja kilpuri » Ti Syyskuu 6. 3:06:46 2005

mulla teki tota ku oli bensanpaineet pikkasen noussu itekseen.. tosin mun pirssi on kyllä uskomattoman tarkka bensanpaineesta, mutta tosiaan mulla teki juurikin tota sen takia..

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Syyskuu 6. 9:32:37 2005

TuunaavaAmis kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:Laita tervikejohdot, luulis pelaavan ainakin siihen asti kun huippujohtoja tulee maahan.

Ja yksi paikka mikä kannattaa tarkistaa on takaluukusta liitin jonka kautta menee johdot polttoainepumpulle.
Eikös noi mun sierran johdot vois vähä niinku luokitella "tarvike" johdoiks?! Mut niissä näytti olevan toi vastus suunnilleen saman verran ku nois cossun johdois eikä sen takii auttanu. Niil mun riesan johdoil on ajettu jotain vajaa 1000km.

Toi polttoaine pumppu vähä ihmetyttää et miten se vois muka aiheuttaa tollasia oireita?
No jos olet omasta autosta johtoja kokeillut ja siinä on sama moottorinohjaus, en jaksa uskoa että vika on johdoissa. Paikallisesta tarvikeliikkeestä kyselin johtoja omaani keväällä. Sieltä löytyi suoraan hyllystä Cossuun sarja, hintana vajaa 50€. Saattoi olla jopa ProSpark, ihan varmaksi en tosin muista. Tulpanhatut oli kuitenkin pitkät samanmalliset kuin orkkiksissakin.

Tota pumpun sähköongelmaa ehdottelin siksi, kun näytät olevan jo kaikki anturit sun muut testannut. Se liitin voi aiheuttaa monenlaisia ongelmia, jos pumppu ei saa kunnolla jännitettä, sehän ei pyöri kuten pitää ja silloin kone luultavasti nykii.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Syyskuu 6. 16:57:12 2005

Turbo_IS kirjoitti:
TuunaavaAmis kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:Laita tervikejohdot, luulis pelaavan ainakin siihen asti kun huippujohtoja tulee maahan.

Ja yksi paikka mikä kannattaa tarkistaa on takaluukusta liitin jonka kautta menee johdot polttoainepumpulle.
Eikös noi mun sierran johdot vois vähä niinku luokitella "tarvike" johdoiks?! Mut niissä näytti olevan toi vastus suunnilleen saman verran ku nois cossun johdois eikä sen takii auttanu. Niil mun riesan johdoil on ajettu jotain vajaa 1000km.

Toi polttoaine pumppu vähä ihmetyttää et miten se vois muka aiheuttaa tollasia oireita?
No jos olet omasta autosta johtoja kokeillut ja siinä on sama moottorinohjaus, en jaksa uskoa että vika on johdoissa. Paikallisesta tarvikeliikkeestä kyselin johtoja omaani keväällä. Sieltä löytyi suoraan hyllystä Cossuun sarja, hintana vajaa 50€. Saattoi olla jopa ProSpark, ihan varmaksi en tosin muista. Tulpanhatut oli kuitenkin pitkät samanmalliset kuin orkkiksissakin.

Tota pumpun sähköongelmaa ehdottelin siksi, kun näytät olevan jo kaikki anturit sun muut testannut. Se liitin voi aiheuttaa monenlaisia ongelmia, jos pumppu ei saa kunnolla jännitettä, sehän ei pyöri kuten pitää ja silloin kone luultavasti nykii.
Se siin vaa oli et noi omat johdot näytti samoja ohmilukuja, eli sinne 11 pintaan, ku nois cossun tulpanjohtojen kyljessä lukee et 5. Jos vika olis pumpussa ni luulis sen jossain vaiheessa nykivän kiihdytyksen aikana. Ku se näyttää kylmänä kiihtyvän nykimättä jos vähä reilummin antaa kenkää, mut jos paikallaan polkee ni alkaa rykii siin 2000rpm:n pinnassa. Samaten ku luulis sit lämpösenä tökkivän vähä välii jos pumppu reistailis, eikä vaan satunnaisesti sillon ku vähä kaasuu höllää.

Broidi kävi töiden jälkeen klaukkalan diisselis ja sieltä löyty joku champion merkkinen johtosetti cossuun, se tilas sen ja huomenna pitäs tulla. Pitää niitä kokeilla ja jos ei auta ni hommata viel uus puola ja puolan johto.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Syyskuu 7. 20:08:28 2005

Ei ne johdot ollukkaa champion vaan Ignoteck:n silikonijohdot (nevö hööd), no joo joka taupauksessa pistin ne paikoilleen, eikä mitään muutosta. Huomenna pitää hommaa uus puola mikäli klaukkalan diisseliltä sellasta sattuu löytymään. Puolan johto tuli näköjään kans noiden tulpanjohtojen mukana, ni on nyt siis sekin vaihettu.

Ja jos ei se puolakaan auta ni sit en kyl enää tiiä et mikä voi olla. Pitää sit yrittää kattoo noit bensan paineita ja tarkistaa vaik se pumpun liitin.

Kyl nyt ainaki pitäs kipunan kulkee johdois paremmin, ku mittasin noi Ignoteckit ni ne näytti 6 kiloohmii ja noi vanhat piuhat oli jotain 11-12.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 7. 21:08:15 2005

5-6 kilo ohmia ei paljon vaikuta.
Puolanjohdossa on vastusta, jakajan pyörijässä on ja tulpissa myös.

Itsellä on ainoastaan pyörijässä ja tulpissa.
Johdoissa ei ole ohmiakaan.
Cranen puola vielä lisäksi.

Hyvin tuntuu kipinä riittävän
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Syyskuu 9. 21:57:44 2005

Löytykö vikaa ?
ex Jäsen #10

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » La Syyskuu 10. 14:50:49 2005

Eilen kävin hakee uuden puolan (bosch merkkinen) ja pistin sen paikoilleen, ei auttanu mitään. Eli nyt on siis uudet tulpanjohdot, puolan johto ja puola. Ainut parannus mitä noilla vermeillä sai aikaseks, oli se että enää se ei yski ollenkaan tyhjäkäynnillä.

Voisko se yksinkertasesti olla vaan niin horo jo toi kone, et siel ei puristukset riitä sytyttämään kylmänä ja sit lämpösenä ku siel paikat laajenee, ni toimii paremmin?! Tos noin vajaa vuos sit mittasin puristukset ku olin viel föördillä töissä, ni ne näytti muistaakseni jotain 6-6,5 bar. Eli aika alhaset ja jonkun verran toi kone sätkättää myös kylmänä.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Syyskuu 11. 2:14:37 2005

8,5 pitäisi olla puristuspaineet.
Jos tuo todella on se kaverin vanha cossu niin on kyllä piiskattu sen jälkeen loppuun näköjään.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Su Syyskuu 11. 9:09:29 2005

Kokeile lainata toimivasta virranjakajan kansi, samoin siivapyörän anturi.
Virranjakajan kansi saattaa näyttää ehjältä, mutta ei anna kipinää kunnolla silti. Siivapyörän anturi saattaa olla likanen tai hiushalkeamilla. Jos mahdollista niin koita lainata ensin toimivasta pelistä kunnes paikallistat vian ja hanki sitten osat.
Järjestyksessä yksi kerrallaan käyt paikat läpi.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Su Syyskuu 18. 14:31:35 2005

ckolli kirjoitti:Kokeile lainata toimivasta virranjakajan kansi, samoin siivapyörän anturi.
Virranjakajan kansi saattaa näyttää ehjältä, mutta ei anna kipinää kunnolla silti. Siivapyörän anturi saattaa olla likanen tai hiushalkeamilla. Jos mahdollista niin koita lainata ensin toimivasta pelistä kunnes paikallistat vian ja hanki sitten osat.
Järjestyksessä yksi kerrallaan käyt paikat läpi.
Kokeilin äsken eri virranjakajan kannella, ku mulla jäi sellanen ylimääräseks sillon ku ostin omaani ton cossun ruiskun. Se nyt ei sen paremmassa kunnossa päällisinpuolin näyttäny olevan, mut ei toi oireilu siitä muuttunu ollenkaan eli tuskimpa on vikaa siinä. Vaihdoin samalla omasta riesasta ton pyörijän.

Tarkotatko siivapyörän anturilla kammenkulma anturii vaiko virranjakajan anturii? Kummatki oon vaihtanu.

Virittelin vieläpä omasta riesasta ton bensanpaine mittarin kiinni tohon ja tyhjäkäynnillä näyttää 3,5 baria. En käyny sillä ajelee, mut broidi kertoo huomenna et miten noi paineet käyttäytyy ajon aikana ku se menee töihin.

Alkanu pikkusen toi temppuilu pahenee. Kylmänä alkaa rykii kunnolla jos pikkusenkaa kaasuu höllää ja lämpösenä satunnaisesti nykii myös tasakaasulla ajettaessa. Kohta lähtee cossu seisontaan ja 1.1 fiasko alle, se sentään toimii. :D
Ens kesänä sit koneremonttia tekemään...

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Syyskuu 20. 17:17:03 2005

3,5 baria näyttää normiajossa, kevyesti kiihdytettäessä nousee 4 baariin ja luukku auki nousee sinne 5 baariin.

Ja sillon ku se alkaa nykimään ni ei tapahdu mitään muutosta paineissa. Kyllä siellä pumppu pelittää, se vaan jättää jostain syystä sytyttämättä.

lars
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:50:51 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja lars » To Lokakuu 12. 22:42:40 2006

Kuinkas tämän vian kanssa kävi löytyikö?Itsellä on ruvennu kossu tekemään samantapaista ei nosta kierroksia yli 4000 nykii vaan :roll:

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Lokakuu 13. 10:54:55 2006

lars kirjoitti:Kuinkas tämän vian kanssa kävi löytyikö?Itsellä on ruvennu kossu tekemään samantapaista ei nosta kierroksia yli 4000 nykii vaan :roll:
Tuli tehtyä broidin kanssa täys koneremppa. Motti lihoiks ja rallyraceen koneistettavaks. Sylinterit hoonattiin, uudet männänrenkaat, laakerit, tiivisteet, jne.

Nyt toimii tosi hyvin. Kai siellä oli vaan niin alhaset puristukset niinku veikkailin. Aika loppu oli ne vanhat männänrenkaat...

Vastaa Viestiin