Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ke Elokuu 3. 2:27:19 2005
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
bpasi
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Viesti
Kirjoittaja bpasi » Ke Elokuu 3. 7:29:34 2005
ei mulla ainakaan eikä kaverilla syö öljyä.
muistaakseni wiseco oli aika tarkka porauksesta.......
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ke Elokuu 3. 11:57:51 2005
niin juu ja lisätään viel että koneet on rempattu muutenkin (kannet ja ahtimet) ettei niistä ainakaan johdu..se moottori mis je:T(saab) niin kalistaa voimakkaasti kylmänä mut cossu mis wisecot ei kalista edes kylmänä ainakaan huomattavasti eli älyttömän liian suuri poraus tuskin kysees??
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Huttuning
- Viestit: 31
- Liittynyt: La Heinäkuu 17. 3:39:14 2004
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja Huttuning » Ke Elokuu 3. 12:28:43 2005
Itselläni on lähes kaikki uutta koneessa. Wiseco männät, Turbo ja kansi tehty.. ja nyt kun on vähän sisään ajettu ja käyty harisella niin uskaltaa jo vähän polkea.. Ja mulla ainakin pölläyttää reilusti välillä mut sit taas välillä ei hämärä homma.. (Ahtoja mulla on 1.5 bar.) Ja tuntuu että se pölläytys on enimmäkseen mustaa savua mut toisinaan sit tuntuu että se olis sinistä varsinkin kun on vaan pienet kierrokset kehissä ettei mitään kunnon rykäsyä.. Ja öljyä kuluu kyllä selvästi varsinkin kun oikein antaa kenkää..
sikapoljin
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 3. 13:11:23 2005
Ei mullakaan mitenkään reilusti vie öljyä.
Jonkin verran laski tikussa Jurvan reissulla.
Matkaa tuli melkein 280 km edestakaisin ja lähes 20 kierrosta radalla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Huttuning
- Viestit: 31
- Liittynyt: La Heinäkuu 17. 3:39:14 2004
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja Huttuning » Ke Elokuu 3. 13:59:35 2005
No teitenkin... Satuin ajaan alastaroo ympäri 6 tuntia ja bensaa meni noin 80 litraa ja koko ajan annoin kenkää niin ei ihme jos öljy laski ylä rajasta alarajaan kun se kyllä huohottelee sitä pihalle päin.. kannattaako venttiilikoppaankin tehdä huohotus systeemit???
sikapoljin
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 3. 14:43:09 2005
Huttuning kirjoitti: kannattaako venttiilikoppaankin tehdä huohotus systeemit???
ei siitä varmasti haittaa ole
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Rasmus
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Rasmus » Pe Syyskuu 2. 13:51:51 2005
Kun rakennetaan tehokkaita turbomoottoreita niin lohkot koneistetaan suuremmilla välyksillä kuin vaparit. Tämä koska ahetussa moottorissa on korkeammat lämmöt männän päällä. Voimakkaampi lämpölaajeneminen ei sitten aiheuta ongelmia.
Lohkon tuulettamiseen kannattaa kiinnittää huomiota oikeasti. Optimi tilanne olisi jos lohkoon saisi alipaineen (kuivasumppu).
Itse olen käyttänyt seuraavaa 'viritystä'.
Venttiilikopan korkki pois, siitä isolla putkella (jäähdytysjärjestelmän letkut on hyviä) vedetään jonnekkin sivummalle ison (mielellään yli 2l) pöntön kylkeen. Pöntön sisälle levyjä ym esteitä, jotta ilma ja öljy erottuisivat. Pöntön kannesta pienempi letku jonnekkin auton alle tai lokariin, jonne kaasut purkaantuvat. Pöntön pohjasta letku öljypohjaan tai turbon paluulinjaan, jonne huohottimeen kertynyt öljy voi sitten valua
->takaisin kiertoon.
Huonosti hengittävä lohko tietää vain paljon ongelmia.
-
Markus
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Viesti
Kirjoittaja Markus » Pe Syyskuu 2. 14:42:47 2005
Olkoon kone imukone tai ahdettu niin ja viriaste kun ylittää vakiomoottorin on ainja syytä paneutua huohotukseen oikein huolella. Huono huohotus ei todellakaan (kuten jo yllä mainittiin) tiedä kun murheita. Voitelun pitää pelata muuten ei kestä mikkään viripalikat.

(kokemusta on)
-
RS.Kosonen
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
Viesti
Kirjoittaja RS.Kosonen » Pe Syyskuu 2. 17:48:06 2005
bpasi kirjoitti:ei mulla ainakaan eikä kaverilla syö öljyä.
muistaakseni wiseco oli aika tarkka porauksesta.......
joo eikä minullakaan syö yhtään öljyä,wisecot on ja poraus välys on 9 satkua.puristus renkaitten päittäis välys on jotain 0.55
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » La Syyskuu 3. 11:58:26 2005
Runsas öljynkulutus kertoo kossussa joko vuotavasta turbosta, väljät ohjurit tai ohivuoto sylinterissä. Wisecoilla on katukäytössä ilmeisen hyvä välys 8-9 satkua ja kilpakäytössä suositellaan kymppiä. Lohko kannattaa porata stressilevyllä jolloin saadaan minimoitua muotovirheet ja näin minimoitua ohivuoto joka tarkoittaa suoraan parempaa poweria eikä lennä öljyä huohottajasta.
-
caltsu
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja caltsu » La Syyskuu 3. 21:36:40 2005
omassa wisecot joilla ajettu nyt n. 14-15tkm. ekat 5km vei huomattavasti enemmän öljyä kuin nyt. kesti aika kauan ennen kuin öljynkulutus vakiintui.
-
PowerUp
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja PowerUp » Ma Syyskuu 5. 21:42:03 2005
Se on monessa takomäntä- koneessa että vaatii oman aikansa sisäänajoa ennen kuin asettuu.. Joskus asettuu melkein uudemmiltaa, joskus vaatii sellaiset 100 tuntia sisäänajoa.. Riippuu miten kalut sattuu paikalleen.. Jos jatkaa tuon jälkeenkin syömistä, niin veikkaisin välystä olevan liikaa.. Tai jossakin muualla klikkaa..