wisecot ja öljyn syönti

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

wisecot ja öljyn syönti

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Elokuu 3. 2:27:19 2005

kertokaapas kellä kyseiset männät on cossussa niin syökö öljyä/sauhuttaako kun antaa kunnolla hanaa??parilla kaverilla on turbo koneissa wisecot ja je:t niin sanovat että syö öljyä????(eikä ole remppojen jälkeen paljoa ajettu)en tiedä sit onko koneistamot poranneet liian suuret välykset vai...?itselläkin oottas hyllyssä moiset talven projektia varten ???aattelin ettei viittis öljyrumpua ruveta rakentaa :roll: :roll: :roll:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Elokuu 3. 7:29:34 2005

ei mulla ainakaan eikä kaverilla syö öljyä.
muistaakseni wiseco oli aika tarkka porauksesta.......

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Elokuu 3. 11:57:51 2005

niin juu ja lisätään viel että koneet on rempattu muutenkin (kannet ja ahtimet) ettei niistä ainakaan johdu..se moottori mis je:T(saab) niin kalistaa voimakkaasti kylmänä mut cossu mis wisecot ei kalista edes kylmänä ainakaan huomattavasti eli älyttömän liian suuri poraus tuskin kysees??
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Huttuning
Viestit: 31
Liittynyt: La Heinäkuu 17. 3:39:14 2004
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Huttuning » Ke Elokuu 3. 12:28:43 2005

Itselläni on lähes kaikki uutta koneessa. Wiseco männät, Turbo ja kansi tehty.. ja nyt kun on vähän sisään ajettu ja käyty harisella niin uskaltaa jo vähän polkea.. Ja mulla ainakin pölläyttää reilusti välillä mut sit taas välillä ei hämärä homma.. (Ahtoja mulla on 1.5 bar.) Ja tuntuu että se pölläytys on enimmäkseen mustaa savua mut toisinaan sit tuntuu että se olis sinistä varsinkin kun on vaan pienet kierrokset kehissä ettei mitään kunnon rykäsyä.. Ja öljyä kuluu kyllä selvästi varsinkin kun oikein antaa kenkää..
sikapoljin

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 3. 13:11:23 2005

Ei mullakaan mitenkään reilusti vie öljyä.
Jonkin verran laski tikussa Jurvan reissulla.
Matkaa tuli melkein 280 km edestakaisin ja lähes 20 kierrosta radalla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Huttuning
Viestit: 31
Liittynyt: La Heinäkuu 17. 3:39:14 2004
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Huttuning » Ke Elokuu 3. 13:59:35 2005

No teitenkin... Satuin ajaan alastaroo ympäri 6 tuntia ja bensaa meni noin 80 litraa ja koko ajan annoin kenkää niin ei ihme jos öljy laski ylä rajasta alarajaan kun se kyllä huohottelee sitä pihalle päin.. kannattaako venttiilikoppaankin tehdä huohotus systeemit???
sikapoljin

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 3. 14:43:09 2005

Huttuning kirjoitti: kannattaako venttiilikoppaankin tehdä huohotus systeemit???
ei siitä varmasti haittaa ole
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Rasmus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rasmus » Pe Syyskuu 2. 13:51:51 2005

Kun rakennetaan tehokkaita turbomoottoreita niin lohkot koneistetaan suuremmilla välyksillä kuin vaparit. Tämä koska ahetussa moottorissa on korkeammat lämmöt männän päällä. Voimakkaampi lämpölaajeneminen ei sitten aiheuta ongelmia.
Lohkon tuulettamiseen kannattaa kiinnittää huomiota oikeasti. Optimi tilanne olisi jos lohkoon saisi alipaineen (kuivasumppu).

Itse olen käyttänyt seuraavaa 'viritystä'.
Venttiilikopan korkki pois, siitä isolla putkella (jäähdytysjärjestelmän letkut on hyviä) vedetään jonnekkin sivummalle ison (mielellään yli 2l) pöntön kylkeen. Pöntön sisälle levyjä ym esteitä, jotta ilma ja öljy erottuisivat. Pöntön kannesta pienempi letku jonnekkin auton alle tai lokariin, jonne kaasut purkaantuvat. Pöntön pohjasta letku öljypohjaan tai turbon paluulinjaan, jonne huohottimeen kertynyt öljy voi sitten valua
->takaisin kiertoon.

Huonosti hengittävä lohko tietää vain paljon ongelmia.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Pe Syyskuu 2. 14:42:47 2005

Olkoon kone imukone tai ahdettu niin ja viriaste kun ylittää vakiomoottorin on ainja syytä paneutua huohotukseen oikein huolella. Huono huohotus ei todellakaan (kuten jo yllä mainittiin) tiedä kun murheita. Voitelun pitää pelata muuten ei kestä mikkään viripalikat.


:roll: (kokemusta on)

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Pe Syyskuu 2. 17:48:06 2005

bpasi kirjoitti:ei mulla ainakaan eikä kaverilla syö öljyä.
muistaakseni wiseco oli aika tarkka porauksesta.......
joo eikä minullakaan syö yhtään öljyä,wisecot on ja poraus välys on 9 satkua.puristus renkaitten päittäis välys on jotain 0.55
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Syyskuu 3. 11:58:26 2005

Runsas öljynkulutus kertoo kossussa joko vuotavasta turbosta, väljät ohjurit tai ohivuoto sylinterissä. Wisecoilla on katukäytössä ilmeisen hyvä välys 8-9 satkua ja kilpakäytössä suositellaan kymppiä. Lohko kannattaa porata stressilevyllä jolloin saadaan minimoitua muotovirheet ja näin minimoitua ohivuoto joka tarkoittaa suoraan parempaa poweria eikä lennä öljyä huohottajasta.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Syyskuu 3. 21:36:40 2005

omassa wisecot joilla ajettu nyt n. 14-15tkm. ekat 5km vei huomattavasti enemmän öljyä kuin nyt. kesti aika kauan ennen kuin öljynkulutus vakiintui.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ma Syyskuu 5. 21:42:03 2005

Se on monessa takomäntä- koneessa että vaatii oman aikansa sisäänajoa ennen kuin asettuu.. Joskus asettuu melkein uudemmiltaa, joskus vaatii sellaiset 100 tuntia sisäänajoa.. Riippuu miten kalut sattuu paikalleen.. Jos jatkaa tuon jälkeenkin syömistä, niin veikkaisin välystä olevan liikaa.. Tai jossakin muualla klikkaa..

Vastaa Viestiin