cossun lukosta kysymys?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

cossun lukosta kysymys?

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Ke Heinäkuu 20. 16:40:22 2005

eli tuolla burtonin sivuilla on myytävänä 2wd cossuun lukko mallia quaife.onko kenellä tietoa sopiiko se ihan heittämällä alkuperäisiin kuoriin ja käykö vakio laakerit enää ja käykö alkuperäinen välitys??eli pitääkö tehdä mitä muutoksia?
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Heinäkuu 21. 13:39:20 2005

JK race&gripp myy laadukasta (järeää) gripper lukkoa cosworth 7,5" perään. Hinta hiukan alta 2000e. Sopii suoraan kuoriin mutta akselintumpit on lyhennettävä ja tulevat 8mm pultilla akselin läpi kiinni lukkoon= akseleihin porattava läpireiät ja hommattava pitkät 12.9 pultit.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » To Heinäkuu 21. 16:27:06 2005

Cosesc kirjoitti:JK race&gripp myy laadukasta (järeää) gripper lukkoa cosworth 7,5" perään. Hinta hiukan alta 2000e. Sopii suoraan kuoriin mutta akselintumpit on lyhennettävä ja tulevat 8mm pultilla akselin läpi kiinni lukkoon= akseleihin porattava läpireiät ja hommattava pitkät 12.9 pultit.
niin mutta tuo quaifen lukko maksaa vähemmän noin 1300e.mut onko se sitten hyvä :shock:
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Heinäkuu 21. 16:33:30 2005

RS.Kosonen kirjoitti:
Cosesc kirjoitti:JK race&gripp myy laadukasta (järeää) gripper lukkoa cosworth 7,5" perään. Hinta hiukan alta 2000e. Sopii suoraan kuoriin mutta akselintumpit on lyhennettävä ja tulevat 8mm pultilla akselin läpi kiinni lukkoon= akseleihin porattava läpireiät ja hommattava pitkät 12.9 pultit.
niin mutta tuo quaifen lukko maksaa vähemmän noin 1300e.mut onko se sitten hyvä :shock:

Kyllä se kuulopuheiden perusteella hyvä on mutta onko niihin sitten uskominen, sitä en tiedä...
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » To Heinäkuu 21. 17:31:19 2005

mikä toi quaife on tyypiltään???kitkalevy, torsen....???itekki oisin kiinnostunu sellasesta.... :shock: :shock:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Heinäkuu 21. 18:43:01 2005

Quaife on ATB=Torsen tms. Cossussa toi Quiafe poistaa ne pienet hammasrattaat jotka pakaa hajoomaan sitten kun tehoa rupee olemaan sopivasti. ATB ei taida antaa vetoa toiselle pyörälle jos toinen rengas on ilmassa?
Quaifen peristä oli kimppatilaus suoraan tehtaalta ja hinta taisi olla n. 600£.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Pe Heinäkuu 22. 0:30:19 2005

Mihin asti 2 wd cossun perä kestää tehoa ja vääntöä? Oletetaan, että perä on ehjä ja käyttö ei ole mitään "väkivaltaista". Tietysti kiihdyttelyä ja pientä suditteleua show-tyyliin.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Pe Heinäkuu 22. 1:09:12 2005

SLEI kirjoitti:Quaife on ATB=Torsen tms. Cossussa toi Quiafe poistaa ne pienet hammasrattaat jotka pakaa hajoomaan sitten kun tehoa rupee olemaan sopivasti. ATB ei taida antaa vetoa toiselle pyörälle jos toinen rengas on ilmassa?
Quaifen peristä oli kimppatilaus suoraan tehtaalta ja hinta taisi olla n. 600£.
eli käytännössä yhtä huono pitämään kuin cosan oma viskokin??
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Heinäkuu 22. 3:45:28 2005

pablo kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Quaife on ATB=Torsen tms. Cossussa toi Quiafe poistaa ne pienet hammasrattaat jotka pakaa hajoomaan sitten kun tehoa rupee olemaan sopivasti. ATB ei taida antaa vetoa toiselle pyörälle jos toinen rengas on ilmassa?
Quaifen peristä oli kimppatilaus suoraan tehtaalta ja hinta taisi olla n. 600£.
eli käytännössä yhtä huono pitämään kuin cosan oma viskokin??
Eiköhän ongelmia tule vaan jos ajelee kahdella pyörällä, jos toisella pyörällä on vähänkin pitoa niin toimii.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Heinäkuu 22. 7:12:32 2005

Mankka kirjoitti:Mihin asti 2 wd cossun perä kestää tehoa ja vääntöä? Oletetaan, että perä on ehjä ja käyttö ei ole mitään "väkivaltaista". Tietysti kiihdyttelyä ja pientä suditteleua show-tyyliin.
Paha sitä on sanoa, käytöstä kiinni. Kaveri räjäytti 320hv autolla 2 perää kesän aikana. Mulla on toistasataa enempi ja ei oo vielä hajonnu. Ja tulee polteltua kyllä rengasta ihan tarpeeksi :wink:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Heinäkuu 22. 10:13:23 2005

mulla on ollut oma auto -94 vuodesta, aluksi stage 1, sitten siitä hiljalleen ylemmäs. nyt tehoa on reilusti :roll: ja on kyllä aika rajusti saanut testiä toi auto, ja edelleen on ALKUPERÄINEN perä paikallaan. kovasti mutkassa kun kallistaa ei visko enää pidä, muuten kyllä.

eiköhän yritetä tila sieltä tehtaalta uusi satsi lukkoja, mä olen ainakin mukana!?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Pe Heinäkuu 22. 11:56:41 2005

mukana myös.. 8) 8)
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Pe Heinäkuu 22. 18:25:17 2005

Timo kirjoitti:mulla on ollut oma auto -94 vuodesta, aluksi stage 1, sitten siitä hiljalleen ylemmäs. nyt tehoa on reilusti :roll: ja on kyllä aika rajusti saanut testiä toi auto, ja edelleen on ALKUPERÄINEN perä paikallaan. kovasti mutkassa kun kallistaa ei visko enää pidä, muuten kyllä.

eiköhän yritetä tila sieltä tehtaalta uusi satsi lukkoja, mä olen ainakin mukana!?
joo kyllä sellanen kiinnostaa.niitä lukkoja on tilattu kuulemma ennenkin?mitenkä ne on kestäny niillä kenellä sellanen on??ja mikähän on tämän päivän hinta?kukas se sit osais niitä tilata :shock:
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » Su Elokuu 14. 11:57:00 2005

RS.Kosonen kirjoitti:
Timo kirjoitti:mulla on ollut oma auto -94 vuodesta, aluksi stage 1, sitten siitä hiljalleen ylemmäs. nyt tehoa on reilusti :roll: ja on kyllä aika rajusti saanut testiä toi auto, ja edelleen on ALKUPERÄINEN perä paikallaan. kovasti mutkassa kun kallistaa ei visko enää pidä, muuten kyllä.

eiköhän yritetä tila sieltä tehtaalta uusi satsi lukkoja, mä olen ainakin mukana!?
joo kyllä sellanen kiinnostaa.niitä lukkoja on tilattu kuulemma ennenkin?mitenkä ne on kestäny niillä kenellä sellanen on??ja mikähän on tämän päivän hinta?kukas se sit osais niitä tilata :shock:
Joko ootte tilannut? Mä oon mukana tilauksessa, hajos eilen taas yks perä
ja alkaa jo vituttaa toi vakioperä kun ei ne pysy nipussa

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Su Elokuu 14. 20:12:00 2005

Antti kirjoitti:
RS.Kosonen kirjoitti:
Timo kirjoitti:mulla on ollut oma auto -94 vuodesta, aluksi stage 1, sitten siitä hiljalleen ylemmäs. nyt tehoa on reilusti :roll: ja on kyllä aika rajusti saanut testiä toi auto, ja edelleen on ALKUPERÄINEN perä paikallaan. kovasti mutkassa kun kallistaa ei visko enää pidä, muuten kyllä.

eiköhän yritetä tila sieltä tehtaalta uusi satsi lukkoja, mä olen ainakin mukana!?
joo kyllä sellanen kiinnostaa.niitä lukkoja on tilattu kuulemma ennenkin?mitenkä ne on kestäny niillä kenellä sellanen on??ja mikähän on tämän päivän hinta?kukas se sit osais niitä tilata :shock:
Joko ootte tilannut? Mä oon mukana tilauksessa, hajos eilen taas yks perä
ja alkaa jo vituttaa toi vakioperä kun ei ne pysy nipussa
minä en ole enää mukana siinä tilaus hommassa,sain jo hommattua itelleni lukon........
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » Su Elokuu 14. 20:26:53 2005

Minkä lukon hommasit?

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Elokuu 14. 21:13:18 2005

tais tulla zf vai mitä???

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Ma Elokuu 15. 6:07:26 2005

bpasi kirjoitti:tais tulla zf vai mitä???
joo sellanen ZF tuli hommattua....75% kitka levy.....
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Elokuu 15. 9:52:51 2005

RS.Kosonen kirjoitti:
bpasi kirjoitti:tais tulla zf vai mitä???
joo sellanen ZF tuli hommattua....75% kitka levy.....
Kerropas sitten käyttökokemuksia siitä lukosta kun olet saanut sen kiinni ja päässyt sitä kokeilemaan.
Toyota Supra TT

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Elokuu 15. 14:34:27 2005

mistäs hommasit??uus vai käytetty?? :roll: :roll: tollanen itteeki kiinnostas..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Ma Elokuu 15. 16:09:13 2005

pablo kirjoitti:mistäs hommasit??uus vai käytetty?? :roll: :roll: tollanen itteeki kiinnostas..
no käytettyhän se on....mutta sisus kalut ovat kuin uudet.kuorissa tietysti hieman kolhuja,koska onhan se pitäny joskus kasata ja purkaa.......ja tällanen on todella vaikea löytää,koska niitten valmistus on lopetettu :( osia kyllä vielä saa... :D :D
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Ma Elokuu 15. 16:12:53 2005

Hena kirjoitti:
RS.Kosonen kirjoitti:
bpasi kirjoitti:tais tulla zf vai mitä???
joo sellanen ZF tuli hommattua....75% kitka levy.....
Kerropas sitten käyttökokemuksia siitä lukosta kun olet saanut sen kiinni ja päässyt sitä kokeilemaan.
joo kerrotaan kuhan saan sen kiinni....todennäkösesti vasta ens kesänä....
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Pe Lokakuu 21. 9:39:09 2005

Olisiko jollain jo kokemusta tuollaisesta quaifen atb:sta 2wd cosan perässä?

Ja jos jollain on myynnissä, tai tietää jokun jollan olisi myynnissä kitkalevylukko (zf, gripper tms) cosaan niin voi pistää privalla infoa.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

Vastaa Viestiin